Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?


Kötthandlarn

Recommended Posts

Mr Ning Ning
Precis nyss, skrev M33:

Kör bara 1 ny mapp, kopiera alla bilder dit så är problemet löst. Tar väl Max 5 minuter 👍🏻 Tar för givet att dina bilder har löpnummer genererade av kameran.

Ja tänk så lätt allt låter när man kan det.

Tack för tipset men inget jag vet hur man gör.

Är ingen större vän av såna här apparater.

Det har du nog redan märkt.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Väntade bara på den.

Inga program.

Tog minneskortet ur kameran och satte i datorn.

Och allt blev skit i mapparna.

Kör en sökning på *.jpg på mappen över "alla mappar" som skapades. Kopiera sen till egen mapp. Klart!

 

Förklarar inte varför det blev som det blev, men det bör lösa ditt problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
4 minuter sedan, skrev Bibben:

Nja, säger inte att, men i 99% av "fallen" så är det handhavandefel. Dömer inte dig, snarare tvärtom, du är ärlig med vad som händer och ber om hjälp, all respekt för det. Det är fan inte lätt, har själv haft massa problem trots att jag kan lite om sånt, inbillar jag mig själv iaf.

 

Be någon med lite mer datorvana att föra över bilderna till en helt tom hårddisk, se hur det går.

 

Lycka till

 

 

 

 

Jag klickade på "markera alla" och sen på importera alla tror jag det hette.

Sen blev det kaos.

Har ett nytt oanvänt externminne.

Gäller bara att hitta nån som kan och vet hur allt ska göras.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Stoppade nyss minneskort från kamera och kopierade bilder- 1 mapp

Kopplade kameran till dator och lät dator kopiera bilder själv. 1mapp

Upprepade samma procedur med kamera manuellt 1 mapp

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
5 minuter sedan, skrev frogfish:

Kör en sökning på *.jpg på mappen över "alla mappar" som skapades. Kopiera sen till egen mapp. Klart!

 

Förklarar inte varför det blev som det blev, men det bör lösa ditt problem.

Nu lät det så lätt igen.

Inte illa menat men ta inte för givet att alla kan vad du kan.

Det du skrev är som kinesiska för mig.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
Precis nyss, skrev JJC:

Stoppade nyss minneskort från kamera och kopierade bilder- 1 mapp

Kopplade kameran till dator och lät dator kopiera bilder själv. 1mapp

Upprepade samma procedur med kamera manuellt 1 mapp

 

Vilken tur du har!😉

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Ja tänk så lätt allt låter när man kan det.

Tack för tipset men inget jag vet hur man gör.

Är ingen större vän av såna här apparater.

Det har du nog redan märkt.

För att göra det enkelt, ta 1 mapp och markera alla bilderna och koperia till en ny mapp. Fortsätt med resterande mappar.

Inte bästa sättet men enkelt. Har du kvar orginalen på sd-kort kan du utan problem lägga mappen i papperskorgen när du kopierat bilderna för att hålla kolla på vad du gjort. Alltså mappen du kopierade ifrån....  

 

Eller om du fattar så gör du som @frogfish skrev. Snabbare men krävs ju att du fattar :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mr Ning Ning:

Vilken tur du har!😉

Skicklighet.

Tror att du gjorde något galet.

Kolla hur många mappar skapades på kortet av din kamera.

Vad händer om du stoppar kortet i kortläsaren?

Vill den kopiera bilder själv eller öppnar du mapp för kortet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
5 minuter sedan, skrev M33:

För att göra det enkelt, ta 1 mapp och markera alla bilderna och koperia till en ny mapp. Fortsätt med resterande mappar.

Inte bästa sättet men enkelt. Har du kvar orginalen på sd-kort kan du utan problem lägga mappen i papperskorgen när du kopierat bilderna för att hålla kolla på vad du gjort. Alltså mappen du kopierade ifrån....  

 

Eller om du fattar så gör du som @frogfish skrev. Snabbare men krävs ju att du fattar :) 

Bara erkänna ,,jag är oduglig på sånt här.

Får söka någon som kan visa mig.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
7 minuter sedan, skrev JJC:

Skicklighet.

Tror att du gjorde något galet.

Kolla hur många mappar skapades på kortet av din kamera.

Vad händer om du stoppar kortet i kortläsaren?

Vill den kopiera bilder själv eller öppnar du mapp för kortet?

Jag har inte det första du skrev så där brast det med resten du skriver.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjort klart i duschen så förhoppningsvis slipper jag duscha i garaget imorgon bitti.

20200528_130628.thumb.jpg.fbb13da05d677cae882466c3a2ccf7d7.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Bara erkänna ,,jag är oduglig på sånt här.

Får söka någon som kan visa mig.

Jag gjorde en snabb "dummy-manual" som kanske hjälper...
Se först till att alla dina nyimporterade- orch röriga mappar ligger i en separat mapp typ "Massa mappar", "Alla bilder" eller vad du nu döper den till.

 

image.thumb.png.84cf1aa8002e2e01ca6814c9deeb5981.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
10 minuter sedan, skrev Fantomen:

Jag gjorde en snabb "dummy-manual" som kanske hjälper...
Se först till att alla dina nyimporterade- orch röriga mappar ligger i en separat mapp typ "Massa mappar", "Alla bilder" eller vad du nu döper den till.

 

image.thumb.png.84cf1aa8002e2e01ca6814c9deeb5981.png

Tack för hjälp!

Jag kämpade igår och lyckades få in bilderna som "kamerabilder"

Och jag fick ner det till 4 mappar och nu ligger bilderna i rätt ordning i dom.

Känner mig rätt nöjd med det.

Ska nu ta bort dom andra 26 mapparna.

Så det finns hopp även för en okunnig.😄👍

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Bara erkänna ,,jag är oduglig på sånt här.

Får söka någon som kan visa mig.

Jesus sade:den som söker han finner, kom till mig! Öppet mellan 07,00 - 16,00!:lipa: Känner igen mig med detta om datorer, kommer ihåg min första 1990, då hade redan hela Sverige spelat på datorer sedan 1955 och jag hoppade på tåget först 1990!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mitt sätt som jag tycker e lätt att spara bilder och videos på går till på följande sätt:mailar alla bilder till min endera hemma dator eller firma dator, där e det skitlätt att spara dom i Windows photo galleri! Men vi svetsare är säkert bättre på att just svetsa!:morgon: 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning
3 minuter sedan, skrev audirs2:

Jesus sade:den som söker han finner, kom till mig! Öppet mellan 07,00 - 16,00!:lipa: Känner igen mig med detta om datorer, kommer ihåg min första 1990, då hade redan hela Sverige spelat på datorer sedan 1955 och jag hoppade på tåget först 1990!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mitt sätt som jag tycker e lätt att spara bilder och videos på går till på följande sätt:mailar alla bilder till min endera hemma dator eller firma dator, där e det skitlätt att spara dom i Windows photo galleri! Men vi svetsare är säkert bättre på att just svetsa!:morgon: 

1990??

Då är du veteran.

Jag började 2008 med min första dator.

Inom 1 timme hade jag kraschat hårddisken,,,Bingo.

Klickade på allt och det gick som det gick.😂

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander
29 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning:

Tack för hjälp!

Jag kämpade igår och lyckades få in bilderna som "kamerabilder"

Och jag fick ner det till 4 mappar och nu ligger bilderna i rätt ordning i dom.

Känner mig rätt nöjd med det.

Ska nu ta bort dom andra 26 mapparna.

Så det finns hopp även för en okunnig.😄👍

Du kunde även gjort så här, fungerar om alla taggar finns kvar

1: Högerklicka på den vita listen (gul markering.

image.thumb.png.dd0026d518ee58ff45a1924c462e37ba.png

2: Välj "More"

image.png.753eddcd96b4295df6e27235eb275b89.png

3:  Bocka i "Date Taken"
image.png.f37a5072f1a33270414380dbba6c68e8.png

4: Och om allting fungerer så skall du se ursprungsdatumet för fotot.

image.png.067155a52b91c8bf18ab0dc035f5835d.png

 

Använd aldrig den inbyggda importen om du är ovan, finns en del saker att skruva på där men det blir skit om man är ovan.
Bättre som många säger att koppla in enheten och gå in på enheten och manuellt kopiera in bilderna

 

Ändrades av 65Selander
Link to comment
Dela på andra sajter

Bokat om GOT-CPH-SIN-DPS med Singapore Business till GOT-FRA-IST-DPS med Turkish Business, flyttade från juli till december

Bokade även om BKK-FRA-GOT med Thai First till samma rutt i januari, fast i apklass.....sicket nerköp 

Avbokade DPS-SIN-BKK med Singapore Business

 

Jävla skit med resandet men nu har jag en bokning som jag kan ändra i fram till 15/12 :)  Får hoppas restriktioner lättar och det dyker upp bättre biljetter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2020-05-23 at 18:54, skrev wavis:

Sparkat igång röken i dag , Varmrökt revben  (körsbär al) …En o en halv timme 90grader , Sen marinerat med glaze o äppel juice o vinäger. Slutligen i grillen en timme,,,😉

20200523_161759.thumb.jpg.43090d7727da10ab12c371e853485907.jpg

 

20200523_182159.thumb.jpg.8784388d9e56d0aed4a95e0f9d74ea76.jpg

 

20200523_182332.thumb.jpg.be39637ea789c19fbc4fbe81489a5ca5.jpg

 

Ser supertrevligt ut! Provade min lilla rök med lite lax och det blev smarrigt!

 

IMG_8449.thumb.jpg.9b4535e3a43708d3b9552cbf044b083d.jpg

 

IMG_8448.thumb.jpg.8a75649f50d3f4abaab368b96b622f8c.jpg

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Ser supertrevligt ut! Provade min lilla rök med lite lax och det blev smarrigt!

 

IMG_8449.thumb.jpg.9b4535e3a43708d3b9552cbf044b083d.jpg

 

IMG_8448.thumb.jpg.8a75649f50d3f4abaab368b96b622f8c.jpg

 

 

 

Ser gott ut . Träffade en Finsk kille som hade tagit med sig en sån rök ner till Thailand funkade kanon 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lagade köttbullar, nu finns det middagar i 4 dar.

IMG_1714.thumb.JPG.a64b47c25d1fd78cf8de13693ab68a80.JPGIMG_1715.thumb.JPG.8f23e23c0ef317e99c262190f490bbcf.JPG

 

Ett eller ett par glas vin som lite fredagsmys med sambon.

IMG_1719.thumb.JPG.b4937bdd0d0e1bdc505e3f96351846b5.JPG

IMG_1721.thumb.JPG.dac056b75b6c2602adb02d610ba17720.JPG

 

Hållt koll på några av mina aktier.

Kancera upp 80 % sen inköp.

IMG_1722.thumb.JPG.ccc209f6b1f587a15bfc6adc646ee2ed.JPG

 

Express2ion biotec upp 200% sen inköp.

IMG_1723.thumb.JPG.5a618a59204bc4933e34fa574bd923fc.JPG

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
8 timmar sedan, skrev audirs2:

Jesus sade:den som söker han finner, kom till mig! Öppet mellan 07,00 - 16,00!:lipa: Känner igen mig med detta om datorer, kommer ihåg min första 1990, då hade redan hela Sverige spelat på datorer sedan 1955 och jag hoppade på tåget först 1990!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mitt sätt som jag tycker e lätt att spara bilder och videos på går till på följande sätt:mailar alla bilder till min endera hemma dator eller firma dator, där e det skitlätt att spara dom i Windows photo galleri! Men vi svetsare är säkert bättre på att just svetsa!:morgon: 

1955 fanns det inte ens reguljära tv-sändningar i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beundrar polska svetski!:lipa:

IMG_20200529_150206_587~2.jpg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Idag har det varit fullt upp! 

Hämta frugan och sedan överraskade vi morsan med en räkmacka..

 

DSC_0894.thumb.JPG.a238ae18d2655d4556f1309ac713e608.JPG

 

Sedan hem och plocka ut grejer från växthuset..

 

DSC_0895.thumb.JPG.4a2f1068bdb2697927b1cad5c440f093.JPG

 

Bosse har klippt gräset tidigare idag och gamla utemöblerna ställdes under äppelträdet!

 

DSC_0899.thumb.JPG.f6f9dec76be40213f972bc8934e1ebde.JPG

 

Frugan pyntade vid pionen och rosorna..

 

DSC_0897.thumb.JPG.526feb101154a10256d394bcc210ae46.JPG

 

Sisådär bara vattentunnorma kvar i växthuset..

 

DSC_0898.thumb.JPG.82747ca8d7838e41d6002470db6a19c9.JPG

 

Och nu är man på G, färdigduschad och ett svalkande glas vitt under fläkten!

 

DSC_0901.thumb.JPG.3dbbb181098f1e5e13be79322496e322.JPG

 

Vi önskar alla vänner på MPR en riktigt trevlig helg! 💕🌹🇸🇪

Link to comment
Dela på andra sajter

Rabarberpaj!

 

IMG_20200530_115140.thumb.jpg.abaccfa510c6f9f8346c8acb18a49148.jpg

 

IMG_20200530_123312.thumb.jpg.851ad3376dbb1ebffdbfac1968a7b349.jpg

 

IMG_20200530_123828.thumb.jpg.9f38983f068e5bd787fe4273fcef37fc.jpg

 

IMG_20200530_130928.thumb.jpg.b4fc07ab1714df83488d5b50fafb3c2c.jpg

 

IMG_20200530_131201.thumb.jpg.1aab3fe1f78316f5223d350d64fba3d3.jpg

 

:-)

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev wavis:

Ser gott ut . Träffade en Finsk kille som hade tagit med sig en sån rök ner till Thailand funkade kanon 

Undrar om inte P3 har/hade en sån också.  jag har en också, perfekt om man ska röka någon file bit

 

Har även en rök för att röka strömming hängande, men den rasade ihop vid årets första rökning, typiskt nu när strömmingen har gått till

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...