Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?


Kötthandlarn

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev JJC:

Japp, det kommer fler inom sin tid.

Ny vaxad 20200519_201347.thumb.jpg.fb6fd0e3009d44c680e1048e035858c7.jpg

 Himla röra vid ombyggnad invändig. Salongen är mycket stor.

20190519_092324.thumb.jpg.192ca6e8643c0daf04fcb354dab8317b.jpg

 

 

Varit på en segelsemester för 15 år sen i Kroatien på en 42 fotare i två veckor. Bästa sem jag haft.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev berlitz:

Jössenamn läs dina inlägg när du landat. Hög eller packad är frågan?

Specificera gärna vad du inte förstår i inlägget som handlar om svetsning på varv, troligen så har du ingen kunskap i ämnet, men du gal på som en kapun.... Du gör dig bara dum när du citerar saker du inte har kunskap om.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev wavis:

 

 

Varit på en segelsemester för 15 år sen i Kroatien på en 42 fotare i två veckor. Bästa sem jag haft.

Okey nu väntar vi på en resetråd därifrån, med bilder....

Känner några som kommer därifrån och de beskriver sitt land ett nice land att semestra i, fanns det inte nått ställe där bland klipporna som lät när det blåste (typ häftiga ljud, klippornas utformning skapar ljudet)?

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Tekkor:

Okey nu väntar vi på en resetråd därifrån, med bilder....

Känner några som kommer därifrån och de beskriver sitt land ett nice land att semestra i, fanns det inte nått ställe där bland klipporna som lät när det blåste (typ häftiga ljud, klippornas utformning skapar ljudet)?

Du menar att det är skit vackert i Kroatien? Känner några som vart där och dom säger just det, så jäkla nice där!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev berlitz:

Jössenamn läs dina inlägg när du landat. Hög eller packad är frågan?

 

58 minuter sedan, skrev Tekkor:

Specificera gärna vad du inte förstår i inlägget som handlar om svetsning på varv, troligen så har du ingen kunskap i ämnet, men du gal på som en kapun.... Du gör dig bara dum när du citerar saker du inte har kunskap om.

Nä  berlitz han var bara road av något han inte förstod, jag svarade på ett inlägg där det skojades om HA med bild på en moppekille (det var fyndigt och kul), Andra delen skoja jag till det lite med vår Svetsare om gräshoppor, detta tolkade troligen berlitz (som inte vill besvara vidare frågor) att det handlade om riktiga gräshoppor, suck... Gräshoppor är en typ av svetsaggregat som användes inom varvsindustrin framtagen av ESAB.... Jag delar med mig en pdf där du kan söka efter maskinen...Nä pdf får man inte ha här.

Sök på google "Ändringen har utförts på några "gräshoppor"

femte alternativet som dyker upp "uddevallaindustrihistoriskamuseum, klicka på den länken och du får en pdf, i den finns "gräshoppor" beskrivna....

 

Utdrag:

Elektriker Saen Rössel och svetsare
Göte Magnusson erhöll 150 kronor
var för en ändring av stativet för
ESAB's "gräshoppor". Konstruktionen
av stativet förenklas genom att man tar
bort hela foten och det stödrör, som
går från foten till styrguidens övre ända.
På styrguidens övre del.........

 

Även de som gilla berlitz inlägg bör ha samma kunskapsnivå och lättroade sinne, men nu så är det bekräftat att att berlitz svarade i okunskap och således kan ses som dum...

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Tekkor:

Okey nu väntar vi på en resetråd därifrån, med bilder....

Känner några som kommer därifrån och de beskriver sitt land ett nice land att semestra i, fanns det inte nått ställe där bland klipporna som lät när det blåste (typ häftiga ljud, klippornas utformning skapar ljudet)?

Klipporna är välkända...

 

Soengsang du tyckte detta inlägg var snurrigt, så du har ett hat mot kvinnor i hemtjänsten för det var en hon  som kom därifrån som beskrev dessa klippformationer som låter när det blåser...

Som alla förstår så kan ju inte jag detaljerat beskriva det mer än vad hon berättade för mig.

Hon var hur som stolt över sitt land och just berätta om dessa klippor samtidigt som hon berätta om landet som ett fint semestermål... Så du menar att hon är snurrig? eller vad menar du... Har du inombords hat mot personer från tex Kroatiens?

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev audirs2:

Du menar att det är skit vackert i Kroatien? Känner några som vart där och dom säger just det, så jäkla nice där!

Se upp när du skriver om Kroatiens, "sumsäng" är på hugget...

 

Ja vattnet skall vara riktigt klart och goa stränder, varmt väder mm och kortare restid dit med flyget.... Funderar på om man nån gång faktiskt skulle åka ner dit...

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Tekkor:

Soengsang du tyckte detta inlägg var snurrigt,

Ja eftersom du efterlyser en resetråd för en resa gjord för 15 år sen, rätt snurrigt.

 

17 minuter sedan, skrev Tekkor:

så du har ett hat mot kvinnor i hemtjänsten för det var en hon  som kom därifrån som beskrev dessa klippformationer

Hat mot kvinnor?

Hemtjänst?

Nu börjar det bli riktigt snurrigt....

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Får ge lite karma till Svenska kyrkan, efter promenaden hem från jobbet. Lite humor har de iaf!IMG_20200519_163702.thumb.jpg.0d769f3a9bcac68f3a907da2fc828516.jpg

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ja eftersom du efterlyser en resetråd för en resa gjord för 15 år sen, rätt snurrigt.

 

Hat mot kvinnor?

Hemtjänst?

Nu börjar det bli riktigt snurrigt....

 

Du är ju sjuk...

Såklart man kan göra en resetråd om man har foton från en tidigare resa, inte alls ovanligt här på mpr.

 

Jag återberätta hur en kvinna beskrivit sitt land och de speciella klipporna, det tyckte du var snurrigt? Så vad har du mot utländska kvinnor, för det är hennes beskrivning du klankar ner på, en kvinna från hemtjänsten.

 

Du brukar göra dig rolig över andra rätt ofta, ett tragiskt beteende tycker jag, där du medvetet "missuppfattar" vad andra debattörer skriver i detta reseforumet.

 

Så jag förväntar mig inga vettiga svar av dig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Tekkor:

Du är ju sjuk...

Du har en allvarligare diagnos än så, skulle vara intressant o veta vilka droger du går på, där du sitter...

 

22 minuter sedan, skrev Tekkor:

Så vad har du mot utländska kvinnor, för det är hennes beskrivning du klankar ner på, en kvinna från hemtjänsten.

Har inte kommenterat någon utländsk kvinna, nu har du drömt, eller är det drogerna som ställer till det?

 

Som sagt, snurrig är det minsta du är.....

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Tekkor:

Så vad har du mot utländska kvinnor,

Humor, ärkerasisten Nr1 undrar vad folk har emot utlänningar😂

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tekkor:

Du är ju sjuk...

Såklart man kan göra en resetråd om man har foton från en tidigare resa, inte alls ovanligt här på mpr.

 

Jag återberätta hur en kvinna beskrivit sitt land och de speciella klipporna, det tyckte du var snurrigt? Så vad har du mot utländska kvinnor, för det är hennes beskrivning du klankar ner på, en kvinna från hemtjänsten.

 

Du brukar göra dig rolig över andra rätt ofta, ett tragiskt beteende tycker jag, där du medvetet "missuppfattar" vad andra debattörer skriver i detta reseforumet.

 

Så jag förväntar mig inga vettiga svar av dig.

 

Tekkor, kan vi inte ta det lugnt istället. Ha det gött 👍

Ändrades av Nakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Har idag varit ute o fått lite kulturhistoria 

 

95289B80-94FC-4219-B3E3-E933FB64C68A.thumb.jpeg.b11c6644098661cd784101841a88cb40.jpeg

 

60871A34-F10D-4782-B585-3CE980CCC2D7.thumb.jpeg.7ed86fe038991780d4ec245e1fb89efb.jpeg

 

 

o det här är måste vara Frej ( fruktbarhetsguden ) den finns strax bakom soldattorpet där min mormor föddes som en av 17 barn.

 

3564EDF9-9389-4ACE-ABB0-AD7449B890A3.thumb.jpeg.fa0d5d6cd407491003351b6a2cc9f5db.jpeg

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligtvis grillat för sista gången på denna altan

 

71AFFB48-D865-48A0-B65B-0BC0471756F5.thumb.jpeg.a5ad8f73e27dc06b243b326f19acb6ae.jpeg

 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Enis:

Troligtvis grillat för sista gången på denna altan

 

71AFFB48-D865-48A0-B65B-0BC0471756F5.thumb.jpeg.a5ad8f73e27dc06b243b326f19acb6ae.jpeg

 

 

enis

Måste gått hett till.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Enis:

Troligtvis grillat för sista gången på denna altan

 

71AFFB48-D865-48A0-B65B-0BC0471756F5.thumb.jpeg.a5ad8f73e27dc06b243b326f19acb6ae.jpeg

 

 

enis

Du får grilla något mer lättsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Enis:

Troligtvis grillat för sista gången på denna altan

 

71AFFB48-D865-48A0-B65B-0BC0471756F5.thumb.jpeg.a5ad8f73e27dc06b243b326f19acb6ae.jpeg

 

 

enis

Du får grilla något mer lättsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Enis:

Troligtvis grillat för sista gången på denna altan

 

71AFFB48-D865-48A0-B65B-0BC0471756F5.thumb.jpeg.a5ad8f73e27dc06b243b326f19acb6ae.jpeg

 

 

enis

Du får grilla något mer lättsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Vaknat och fått i mig frukost.

Det får räcka så länge.

Blir nog en promenad till båten senare.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-19 at 18:50, skrev Tekkor:

Du har inte fler bilder på denna eleganta skuta?

Byter ut startbatteri. Börjar bli dåligt. 

20200522_150203.jpg

20200522_150222.jpg

20200522_141815.jpg

20200522_141828.jpg Ska montera ett fällbar bord i mitten av sittbrunnen.

 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Köpt den första t-shirten som skulle lottas ut på PD:s fest i sommar i förmån till barnhemmet i Udon......

Lika bra nu att jag fick en vinst......😂

Den va inte billigt men pengarna går ju till ngt bra.....💕

IMG_20200522_213627.thumb.jpg.0c12a294b5e72edf08675581bbadb8d8.jpg

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Köpt den första t-shirten som skulle lottas ut på PD:s fest i sommar i förmån till barnhemmet i Udon......

Lika bra nu att jag fick en vinst......😂

Den va inte billigt men pengarna går ju till ngt bra.....💕

IMG_20200522_213627.thumb.jpg.0c12a294b5e72edf08675581bbadb8d8.jpg

Jag har en ny ligger här också, fast den köpte jag till din fru;:_ ska kolla om ho fortfarande vill ha den

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...