Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?


Kötthandlarn

Recommended Posts

Kötthandlarn
6 minuter sedan, skrev ellim63:

 

Trädgårdsmästaren har klippt gräset för första gången i år..👍

 

DSC_0704.thumb.JPG.fb7d82eee7ffebf3303b2a58f6ffaa59.JPG

 

DSC_0705.thumb.JPG.455242fcceb4026c648a49d92972c5e7.JPG

 

Och det halta, lytta och strävsamma gamla paret har städat hela huset men en säl-fi kan vi väl bjuda på..

 

DSC_0703.thumb.JPG.1d9e765fe99890e91ae22ae59d2cc757.JPG

 

Vi önskar alla vänner på MPR en riktigt fin Valborg och ett Stort Grattis till Sveriges Konung som fyller år idag! 🇸🇪💖🌹💕

 

Fan, du har änna blivit grå i skägget........😋

Men söta är ni iaf.......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kötthandlarn:

 

Fan, du har änna blivit grå i skägget........😋

Men söta är ni iaf.......

Blonderat inför sommaren...:bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det var 2006 som jag byggde ut lite och flyttade trappan.

Blev ett extra steg med den nya placeringen men tyvärr gick det inte att få till exakt steghöjd.

Det skulle ju snabbt fixas till så att det felande steget av säkerhetsskäl hamnade längst ner.

Idag blev det nästan klart. En list och så leta på regeln i väggen där trappan skall förankras så att jag kan ta bort hörnstödet.

Tack corona och det kyliga vädret för att detta blev av idag.

Undrar om det måste till ännu en pandomi för att jag ska få till ett riktigt räcke åxå.

20200430_134801.thumb.jpg.7ac8ca178033ed13a4dc672c93b3b433.jpg

 

20200430_144659.thumb.jpg.69e3ab8f7c37051f66d7af6ac5df84ad.jpg

 

20200430_232241.thumb.jpg.3b52e9766d20c5ad948020979b83c37e.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Tror det var 2006 som jag byggde ut lite och flyttade trappan.

Blev ett extra steg med den nya placeringen men tyvärr gick det inte att få till exakt steghöjd.

Det skulle ju snabbt fixas till så att det felande steget av säkerhetsskäl hamnade längst ner.

Idag blev det nästan klart. En list och så leta på regeln i väggen där trappan skall förankras så att jag kan ta bort hörnstödet.

Tack corona och det kyliga vädret för att detta blev av idag.

Undrar om det måste till ännu en pandomi för att jag ska få till ett riktigt räcke åxå.

20200430_134801.thumb.jpg.7ac8ca178033ed13a4dc672c93b3b433.jpg

 

20200430_144659.thumb.jpg.69e3ab8f7c37051f66d7af6ac5df84ad.jpg

 

20200430_232241.thumb.jpg.3b52e9766d20c5ad948020979b83c37e.jpg

Bra gjort Rolba. Lägg inte ner mer tid på ett räcke. Det behövs inget. Snyggare utan.

 


E79E3BC7-0681-46D0-852E-6363A08578D5.thumb.jpeg.e6983b6abff5b1416ab06325f0fcc846.jpeg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nakhon:

Bra gjort Rolba. Lägg inte ner mer tid på ett räcke. Det behövs inget. Snyggare utan.

 


E79E3BC7-0681-46D0-852E-6363A08578D5.thumb.jpeg.e6983b6abff5b1416ab06325f0fcc846.jpeg

 

Tack.

Med lite för hög steghöjd, 21cm, och stigande ålder känns det som att ett räcke är befogat. Dessutom slipper man stryka sig efter väggen och skita ner den. Men det ska vara demonterbart utifall man kommer på att man ska släpa upp eller ner stora möbler.

Link to comment
Dela på andra sajter

thomas001

Har gjort ett storkok på den Thailändska landsbygden idag. Köttfärsoppa går ju ner denna 1 Maj!

soppa2.thumb.jpg.2eca31299e37c2e9c39b14bba9984150.jpg

 

Satan i gatan vad gott det blev!

soppa1.thumb.jpg.be04502293fa272cd6420a5a82580d80.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varit i den stora grannkommunen och tittat på 4st restauranger som är till salu 🤔

 

2 st var intressanta på riktigt!

 

1 ligger på gatan där min föräldrar bodde när jag föddes, en adress som var billig för 56 år sedan men svindyr nu, den andra ligger på ett lite bättre läge men är dyrare, i alla fall i utgångspris...

Av de 2 andra så låg en på Linnégatan men behöver en hyfsat stor ombyggnad, den sista var ett Café och tyvärr inte möjlig att ha Thaihak i...

 

Fan det är köparens marknad nu, men man måste våga och ha lite mera pengar.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.
 
Nu är det inte bra.. Utelåst, tog fel nyckel och frugan är nära sin syster Rayong.. 
 
1588421714607174228223970562542.thumb.jpg.39c244e519eb44bbd308d12c130d6a27.jpg
 
Fan..
 
Ha en kanonbra dag
:wai:
När barnen var små låste dom mig ute 2ggr.

Var man tvungen att knacka en ruta.

Svårast var att hålla ungarna borta från fönstret så dom inte fick glas på sig.


Sedan 1 gång, lyckades på egen hand.

Summa 3rutor hittills i mitt liv.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej.

 

Nu är det inte bra.. Utelåst, tog fel nyckel och frugan är nära sin syster Rayong.. 

 

1588421714607174228223970562542.thumb.jpg.39c244e519eb44bbd308d12c130d6a27.jpg

 

Fan..

 

Ha en kanonbra dag

:wai:

Antar att du löst det redan, annars kan du väl gå till en granne och be denne att ringa en låssmed?

 

Vi hade en låssmed i kvarteret där vi bodde, han fick hjälpa till ett par gånger.

Ett underbart kvarter är det, man kan hitta det mesta av livets nödtorft och saknas nåt så ligger närmaste "BigC extra" 500 meter bort, men frisör, bil och mc verkstäder, 3st 7ELEVEn, Lotus express, datorbutiker, ett hyfsat tempel, hundbarberare, en rejäl matmarknad, en mängd restauranger, 3 Guld handlare, tandläkare, små läkarmottagningar, språkskolor, optiker, AC-tekniker, Resebyrå, apotek, banker, massage, Kareokebar, nattmarknad, swimmingpool av hyfsad storlek, TVreparatör, små klädbutiker OSV Ligger betydligt närmare!

 

Kallas "Talad Ram intra KM2" (marknaden vid km2 av Ram Intra road), När jag tog taxi hem brukade jag säga antingen det eller "Ram Intra, saam Jääk Lat pla kao" (3-vägskorsningen mellan Ram Intra och Lat pla kao", Eller "Lat Pla Kao, soi jettsipppääd" (Soi 78).

 

Det händer att jag längtar dit...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Antar att du löst det redan, annars kan du väl gå till en granne och be denne att ringa en låssmed?

 

Vi hade en låssmed i kvarteret där vi bodde, han fick hjälpa till ett par gånger.

Ett underbart kvarter är det, man kan hitta det mesta av livets nödtorft och saknas nåt så ligger närmaste "BigC extra" 500 meter bort, men frisör, bil och mc verkstäder, 3st 7ELEVEn, Lotus express, datorbutiker, ett hyfsat tempel, hundbarberare, en rejäl matmarknad, en mängd restauranger, 3 Guld handlare, tandläkare, små läkarmottagningar, språkskolor, optiker, AC-tekniker, Resebyrå, apotek, banker, massage, Kareokebar, nattmarknad, swimmingpool av hyfsad storlek, TVreparatör, små klädbutiker OSV Ligger betydligt närmare!

 

Kallas "Talad Ram intra KM2" (marknaden vid km2 av Ram Intra road), När jag tog taxi hem brukade jag säga antingen det eller "Ram Intra, saam Jääk Lat pla kao" (3-vägskorsningen mellan Ram Intra och Lat pla kao", Eller "Lat Pla Kao, soi jettsipppääd" (Soi 78).

 

Det händer att jag längtar dit...

 

 

MVH

Hej Tommy,

 

Japp, löst grannfrun hade en reservnyckel, och vi sitter här och dricker Limoncello nu. Och om 31 minuter är det utegångsförbud, så får se om jag lyckas hålla kvar henne 31 minuter till. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-01 at 08:20, skrev rolba:

Tack.

Med lite för hög steghöjd, 21cm, och stigande ålder känns det som att ett räcke är befogat. Dessutom slipper man stryka sig efter väggen och skita ner den. Men det ska vara demonterbart utifall man kommer på att man ska släpa upp eller ner stora möbler.

Vad tror du om trådvirke 

58051821-5103-4EA9-B34F-32A0990A7924.thumb.jpeg.5d81183688d1b9b21f06d578a7567854.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Favoritdottern gjorde nåt riktigt gott med färskpotatisen jag rostade igår, på med finhackad chalottenlök och klippt gräslök åsså in i ugnen en stund..

 

DSC_0726.thumb.JPG.41ce3db921e909b82cdb424ea4894008.JPG

 

Sen på med tunt skivad brie och riven parmesan, skjuts in i ugnen igen..

 

DSC_0727.thumb.JPG.2e4e76d754582b52fc515e1e4af30b09.JPG

 

DSC_0728.thumb.JPG.30a2523b7c3fb1780042f8ccd00e5f51.JPG

 

Pyntades med gräslök.. Jäklar så gott det blev! 💕

 

DSC_0729.thumb.JPG.f88b776a22f4cbfb1a9f1ba2f9e28485.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tagit bort Rustas klick golv för inomhus som irakierna hade monterat utomhus!! I morgon kommer en riktig svensk snickare och lägger ett trägolv så vi kan få slänga ut våra utemöbler samt grill! Sedan köpa stora blomkrukor modell Grekland

och fixa till med träd i dom så det blir lite skyddat för insyn! 

IMG_20200503_141554.jpg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Köpt en bandyboll..........:giggle:

DSCN2258.thumb.JPG.e25459f70b8138e1942b04896f2e21bb.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Köpt en bandyboll..........:giggle:

DSCN2258.thumb.JPG.e25459f70b8138e1942b04896f2e21bb.JPG

Tror det är en Gimp-mask i byggsats jag....

 

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
20 minuter sedan, skrev Enis:

Tror det är en Gimp-mask i byggsats jag....

 

/ENis

 

Ha ha ha ha, nä inte riktigt.........🤣

Fast mitt inlägg var väl en smula otydligt......

Fick rekommendation av min sjukgymnast att jag skulle införskaffa en s.k. "triggerpunktsboll" för mina spänningar i ryggen.......

Så när jag stod där idag på XXL-sport och tittade på utbudet, så kom en säljare fram och frågade om jag behövde hjälp?

Förklarade mitt ärende och då sa han:

-"Köp inte en sådan som kostar 179:-, utan köp hellre en bandyboll för den ger precis lika bra effekt och dessutom kostar den bara 39:-"  

Sällan man har varit med om en säljare som rekommenderar den billigare varan istället för den dyrare men det ser jag som bra service......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Köpt en bandyboll..........:giggle:

DSCN2258.thumb.JPG.e25459f70b8138e1942b04896f2e21bb.JPG

Varför kommer jag o tänka på Pulp Fiction nu..... Trodde festen var slut nu.....

421883580_kottis.png.0dea1e04600273eff849d9f1a1e3947d.png

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Varför kommer jag o tänka på Pulp Fiction nu..... Trodde feste var slut nu.....

421883580_kottis.png.0dea1e04600273eff849d9f1a1e3947d.png

 

Ha ha ha, läs tidigare inlägg din goe stolle......😜

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
7 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Ha ha ha, läs tidigare inlägg din goe stolle......😜

Vad ska man tro efter bilder på dina o PD:s helgsammankomster, behövs inte särskilt naughty fantasi för att få ihop det 555555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det BARA jag som undrar hur det gick för stjps granne???

23 timmar sedan, skrev stjp8729:

Hej Tommy,

 

Japp, löst grannfrun hade en reservnyckel, och vi sitter här och dricker Limoncello nu. Och om 31 minuter är det utegångsförbud, så får se om jag lyckas hålla kvar henne 31 minuter till. 

Undrar dessutom om hon ville vara med på bild (frågar för en kompis...)?

 

😉

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vad ska man tro efter bilder på dina o PD:s helgsammankomster, behövs inte särskilt naughty fantasi för att få ihop det 555555555

 

Fan, att en bild på ett knä kan trigga dina fantasier så till den grad att du tror jag inhandlar en bandyboll som "gagball"..........😁

Säger mer om dig än mig.......😜 🤣 🤣 🤣

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag var vi på utflykt till en loppis utanför Kumla och favoritdottern hittade en finservis från Rörstrand som hon slog till på efter att farsgubben hade prutat så hon skämdes.. 😆

 

DSC_0735.thumb.JPG.b12614ee4b93b415c8e0586a2bbd1ec0.JPG

 

DSC_0736.thumb.JPG.564e24f8472f69a4d4e2bdce9398594d.JPG

 

DSC_0737.thumb.JPG.f07e8956a46007f0b3ac8dd98bec98d2.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...