Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Nu blandar du nog ihop torpedbåtarna i Spica-klassen med torpedbåtarna senare robotbåtarna i Norrköping-klassen (senare Ystads-klass)

Spica-klassen utrangerades i mitten av 80-talet förutom HMS Spica som är bevarad som museumsfartyg i fullt fungerande skick på Gålö

Idag finns T121 Spica,  R136 Västervik, R142 Ystad tillsammans med bl.a Motortorpedbåtarna T26, T38, T46 och T56 bevarade och drivs genom Veteranflottiljen av ett gäng glada gamla flottister som driver denna ideella förening med Gålöbasen som centrum. Dom har även en rad andra fartyg/båtar

https://www.veteranflottiljen.se/Fartygen.html

Ja där borde man nog gå med å stötta åxå!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

OK?

Har jag förresten berättat att jag filmade den första robot15 skjutningen från Robotbåt, när jag gjorde lumpen i Härnösand? (jag har antagligen gjort det,ett kärt minne, men vafan här kommer den igen.):

Bör ha varit 1985, kanske -84. FMV filmade från den 200-båt jag råkade vara maskinist på då (gjorde en massa olika jobb under värnplikten, mest Bergrums-maskinist på Holmögadd), de hade 16mm kameror och en 8mm kamera, jag blev tillfrågad om jag kunde filma med 8mm kameran?

Visst! det var intressant och jag tror jag fick bra film!

Nån minut efter skjutningen såg vi att delar av startraketen hade landat på en Ö i närheten, och det började brinna...

Så en liten landstigning och brandsläckning av besättningen och ett par FMV-gubbar löste det kvickt och lätt!

Minns inte namnet på Båten som sköt, men det var kanske Piteå eller Luleå?

Bogserade även Plejad-båten Aldebaran, som var den de siktade på vid skottet, från Djupviks varv till målplatsen, de sänkte inte Aldebaran, utan en planerad överskjutning.

MVH

Stämmer bra det, vi var där uppe också vid den skjutningen med patrullbåtarna från Stockholm för att agera "havsövervakning" så inga obehöriga tog sig in till skjutområdet

Det var Robot 15M som sköts, Tror det var Piteå men är inte helt säker

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Ligger på akuten Sahlgrenska Sjukhuset.

Inte Corona. Jag blev påkörd av en bil igår natt.

Bilisten smet tydligen.

Jag minns ingenting. Vaknade upp här.

Flertal revbens frakturer samt ansiks och huvudskador

IMG_20200412_132740.jpg

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev BanFang:

Bilisten smet tydligen.

IMG_20200412_132740.jpg

Krya på dig!

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev BanFang:

Bilisten smet tydligen.

IMG_20200412_132740.jpg

Fy  F*n... må du bli kry fort igen

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

OK?

Har jag förresten berättat att jag filmade den första robot15 skjutningen från Robotbåt, när jag gjorde lumpen i Härnösand? (jag har antagligen gjort det,ett kärt minne, men vafan här kommer den igen.):

Bör ha varit 1985, kanske -84. FMV filmade från den 200-båt jag råkade vara maskinist på då (gjorde en massa olika jobb under värnplikten, mest Bergrums-maskinist på Holmögadd), de hade 16mm kameror och en 8mm kamera, jag blev tillfrågad om jag kunde filma med 8mm kameran?

Visst! det var intressant och jag tror jag fick bra film!

Nån minut efter skjutningen såg vi att delar av startraketen hade landat på en Ö i närheten, och det började brinna...

Så en liten landstigning och brandsläckning av besättningen och ett par FMV-gubbar löste det kvickt och lätt!

Minns inte namnet på Båten som sköt, men det var kanske Piteå eller Luleå?

Bogserade även Plejad-båten Aldebaran, som var den de siktade på vid skottet, från Djupviks varv till målplatsen, de sänkte inte Aldebaran, utan en planerad överskjutning.

MVH

Rbs15..

Robot system 15.

Senare flex fire.

Skrov som vrider sig vid avfyrningen.

Delvis utvecklad av PEAB, veddesta.

Philips elektronik-industrier AB

Senare Bofors dynamics och senare SAAB defense.

Där satt jag, 1988-1990 cirka.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nicholas:

Rbs15..

Delvis utvecklad av PEAB, veddesta.
Philips elektronik-industrier AB

Senare Bofors dynamics och senare SAAB defense.

Där satt jag, 1988-1990 cirka.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Du missade Nobel Tech och Celsius Tech

Har varit där väldigt mycket mellan 1982 och 2005

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

rotat lite i bildarkivet

Clion.thumb.jpg.90f5b214232e5288f39d439c308dc207.jpg

Hittade en bild när @clion redan 2011 demonstrerade pelartricket

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev BanFang:

Bilisten smet tydligen.

IMG_20200412_132740.jpg

Hoppas du blir bra strax!

Ta hand om dej!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Intressant platsbesök, anbudsarbete idag[emoji54]8ca2a517cb359989856072d6f46dc118.jpgc8b129005de997b5365df22ed02fd94c.jpg38f69759c084f18a3095a85246fd211d.jpgda25e6e73bb7a2d2d44c98badf1e4e20.jpg

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Gjort min näst sista arbetsdag på kontoret i Gbg som vi för närvarande delar ihop med koncernkollegorna på Tulip........

Har inte hört ett ljud från min s.k. chef på två veckor (undrar om man ens får ett tack imon efter alla år??)..........🤬

Nåväl, i morse så kom en av kollegorna från Tulip in på mitt rum lite försynt och frågade om hon fick störa.......

En underbar kollega som jag kommit mycket bra överens med under de senast åren......

-"Hej Christian, jag vet ju att det är din sista dag här imon och jag tycker vi har haft det trevligt när du har jobbat på detta kontoret och spridit så mycket positiv anda och jag kommer sakna dig så mycket, så jag har en liten present till dig"........

Fan, där och då höll jag på att börja böla.........

Vilken underbart härlig och omtänksam gest.........💙

Ville ge henne en stor kram men som det är i Coronatider, så är det avstånd som gäller (å jag som gillar att kramas :y8:).........

Hade liksom inte hjärta att säga att jag inte är så förtjust i öl :giggle: men just den fina gesten värmde ngt oerhört...........

Kommer sakna henne.........:y8:

DSCN2228.thumb.JPG.5facb315234ad21037ea5ffcbd1f787d.JPG

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Nu gäller det att hålla sig undan....

344010F0-02BD-47E2-8536-41B31A6BCB1F.jpeg.04f8613342a39c815d58864b812e07d2.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Nu gäller det att hålla sig undan....

344010F0-02BD-47E2-8536-41B31A6BCB1F.jpeg.04f8613342a39c815d58864b812e07d2.jpeg

Minst två meter bör man hålla iaf enligt FHM...........🤣

Ändrades av Kötthandlarn

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

Gjort min näst sista arbetsdag på kontoret i Gbg som vi för närvarande delar ihop med koncernkollegorna på Tulip........

Har inte hört ett ljud från min s.k. chef på två veckor (undrar om man ens får ett tack imon efter alla år??)..........🤬

Nåväl, i morse så kom en av kollegorna från Tulip in på mitt rum lite försynt och frågade om hon fick störa.......

En underbar kollega som jag kommit mycket bra överens med under de senast åren......

-"Hej Christian, jag vet ju att det är din sista dag här imon och jag tycker vi har haft det trevligt när du har jobbat på detta kontoret och spridit så mycket positiv anda och jag kommer sakna dig så mycket, så jag har en liten present till dig"........

Ville ge henne en stor kram men som det är i Coronatider, så är det avstånd som gäller (å jag som gillar att kramas :y8:).........

Hade liksom inte hjärta att säga att jag inte är så förtjust i öl :giggle: men just den fina gesten värmde ngt oerhört...........

Styrkekramar är bättre än det här coronatjafset.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev FF:

Varit iväg och köpte en pensionärsbil, hämtar den nästa vecka.

FF

image.jpeg.dfb7fb41722d482ec46cbfc9bda0b118.jpeg???????????????????????????????????????😋

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev FF:

FF

Pensionärsbil?

8DDBBCAE-96D3-448B-AC30-87E84B6FCBBA.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Oregistrerad
5 minuter sedan, skrev FF:

FF

10e615958738962dae4a9e8a958d8a40.jpg.5dfc0051ee07c72e52afe3fcd2a5b807.jpg??????????????????????????????????????😋

Dela på andra sajter

Försök att läsa det blev en lång historia, läs två ggr för ibland pratar vi inte samma språk

Vill berätta en sann historia för er, förmodligen kommer jag få ångra det men lite för er bästa, hände inte idag utan 18/3

Onsdag den 18/3 hade jag planerat att montera in en köksfläkt med takstos, heter det så, plåtskorsten på taket

Min kompis skulle komma kl 11,00 på förmidagen, jag kliver upp 05,40 varje morgon för min fru åker kl 06,00

Kl 09,30 tänkte jag inget att göra åker till vår ICA butic 4 km ifrän och ska köpa toa papper för vi hade bara en kvar

Dom hade slut, fan jag har tid åker in till OBS i umeå dom har kanske. Det var då alla hamstra toa papper

Handla toapapper på OBS och gick även in på systemet och köpte lite Öl för på Lördag skulle vi ha en grillfest

Lasta i allt i bilen och åkte iväg, 200 m så var polisen bakom mej, OK tänkte jag körkort och blåsa, inga problem

Blåste och då säger dom, två polis damer stanna bilen och vi vill ha nycklarna, va sa jag, jo ditt blås visade positivt

för alkohol ?? ok så dom parkera min bil och åkte iväg för mera provtagning. När vi kom dit för provtagning kunde ingen

av polisdamerna med utrustningen Ok sa en vi laddar över från handenheten, Det klarade dom inte hellre, Ok vi åker in på Polisstationen och laddar över. När dom åkte iväg sa jag jag vill ha ett bloprov och det tog dom. Damerna kom tillbakas

och sa jag hade 0,21 utandning likamed 0,42 promille, jag borde varit full alltså

Vad som hände sen är min varning till alla så dåligt som jag mådde i en och en halv vecka ska ingen behöva må

Såg körkortet ryka, mc kortet mina veteran Mc, som jag skulle ha svårt att ta nu, för stel i kroppen, Bechtrews

Mina jakt gevär allt skulle gå åt helvete. Såg poliser bakom varenda träd, dom spanade på mej, kollade att jag

inte hade fel ammution i vapenskåpet inget som skulle vara fel, lagligt

Efter en och en halv vecka på fredags eftermiddagen fick jag ett samtal från Transportstyrelsen ditt ärende är

nedlagt ditt blodprov visade noll du kan köra bil på ditt pass tills du får igen ditt körkort Vågade inte tro på ett

Telesamtal man inte kunde kolla så väntade till Måndag och en kompis körde mej in till Polisen så jag kunde

kolla. Det var rätt ärendet är nedlagt, finns jag i brottsregisteret nu, nej ärendet är nedlagt, ingen åtgärd

Har inte haft en alckometer och haft körkort 50 år, faktiskt nu i påsk, varit resande i 20 år blåst och fan vet vad

inga problem. Nu var jag och köpte en Dräger alcoblås 2,400 kr, fan jag blåser när jag går ut med skottkärran

Var försiktig menar jag så dåligt jag mådde den tiden ska man inte må 100 Huva

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Boa52:

Försök att läsa det blev en lång historia, läs två ggr för ibland pratar vi inte samma språk

Vill berätta en sann historia för er, förmodligen kommer jag få ångra det men lite för er bästa, hände inte idag utan 18/3

Onsdag den 18/3 hade jag planerat att montera in en köksfläkt med takstos, heter det så, plåtskorsten på taket

Min kompis skulle komma kl 11,00 på förmidagen, jag kliver upp 05,40 varje morgon för min fru åker kl 06,00

Kl 09,30 tänkte jag inget att göra åker till vår ICA butic 4 km ifrän och ska köpa toa papper för vi hade bara en kvar

Dom hade slut, fan jag har tid åker in till OBS i umeå dom har kanske. Det var då alla hamstra toa papper

Handla toapapper på OBS och gick även in på systemet och köpte lite Öl för på Lördag skulle vi ha en grillfest

Lasta i allt i bilen och åkte iväg, 200 m så var polisen bakom mej, OK tänkte jag körkort och blåsa, inga problem

Blåste och då säger dom, två polis damer stanna bilen och vi vill ha nycklarna, va sa jag, jo ditt blås visade positivt

för alkohol ?? ok så dom parkera min bil och åkte iväg för mera provtagning. När vi kom dit för provtagning kunde ingen

av polisdamerna med utrustningen Ok sa en vi laddar över från handenheten, Det klarade dom inte hellre, Ok vi åker in på Polisstationen och laddar över. När dom åkte iväg sa jag jag vill ha ett bloprov och det tog dom. Damerna kom tillbakas

och sa jag hade 0,21 utandning likamed 0,42 promille, jag borde varit full alltså

Vad som hände sen är min varning till alla så dåligt som jag mådde i en och en halv vecka ska ingen behöva må

Såg körkortet ryka, mc kortet mina veteran Mc, som jag skulle ha svårt att ta nu, för stel i kroppen, Bechtrews

Mina jakt gevär allt skulle gå åt helvete. Såg poliser bakom varenda träd, dom spanade på mej, kollade att jag

inte hade fel ammution i vapenskåpet inget som skulle vara fel, lagligt

Efter en och en halv vecka på fredags eftermiddagen fick jag ett samtal från Transportstyrelsen ditt ärende är

nedlagt ditt blodprov visade noll du kan köra bil på ditt pass tills du får igen ditt körkort Vågade inte tro på ett

Telesamtal man inte kunde kolla så väntade till Måndag och en kompis körde mej in till Polisen så jag kunde

kolla. Det var rätt ärendet är nedlagt, finns jag i brottsregisteret nu, nej ärendet är nedlagt, ingen åtgärd

Har inte haft en alckometer och haft körkort 50 år, faktiskt nu i påsk, varit resande i 20 år blåst och fan vet vad

inga problem. Nu var jag och köpte en Dräger alcoblås 2,400 kr, fan jag blåser när jag går ut med skottkärran

Var försiktig menar jag så dåligt jag mådde den tiden ska man inte må 100 Huva

Såg att jag inte fick med att jag hade druckit alcohol, från kl 13,00 til 17,00 på eftermiddagen ca 4 öl med några

andra pensionärer. Har testat nu 2 ggr 4 öl samma tid, blåst 06,00 noll på alcom, även provat lägga till två glas vin,

huva vad dåligt, samma tid blåste noll kl 06,00 på morgonen

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Boa52:

Såg att jag inte fick med att jag hade druckit alcohol, från kl 13,00 til 17,00 på eftermiddagen ca 4 öl med några

andra pensionärer. Har testat nu 2 ggr 4 öl samma tid, blåst 06,00 noll på alcom, även provat lägga till två glas vin,

huva vad dåligt, samma tid blåste noll kl 06,00 på morgonen

Hade du druckit 4 öl dagen INNAN? Mitt på dagen? Då borde det ju vara säkert, men jag förstår oron, jag skulle bli skraj jag med.

Är du säker på att de inte tog dig för att du var för nykter? Det är ju ändå Norrland, det förväntas väl ett par promille där....😉

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2020-04-16 at 19:31, skrev Kötthandlarn:

Så, då gjorde man sin sista arbetsdag på kontoret i Gbg och fr.o.m. måndag blir det pendling till ett ställe där det faktiskt regnar mer än i Gbg (Borås/Dalsjöfors)........😝

Som jag skrivit tidigare, så är jag väl inte jättenöjd men nu är det som det är.......

Skrev ju också i mitt förra inlägg huruvida min pajaschef skulle höra av sig........

Visst gjorde han det men det var mest för att höra om jag utbildat min efterträdare bra?

Hur fan skulle jag ha möjligheten till det på så kort tid men som sagt, jag har gått "above and beyond" av vad som någonsin kan krävas av mig........

Sista orden från honom var "tack för hjälpen med utbildningen".........

Inte ett enda jävla tack för allt slit och tid jag lagt ner för att få planeringen att fungera.......🤬

Nåväl, efter detta så fick jag en lättnadskänsla, för med en sådan id*ot till chef vill jag verkligen inte vara kvar.......

Så idag blev det lite utrensning............

Före.......

DSCN2229.thumb.JPG.87834207163d58c3de081b01e593297d.JPG

Å efter.........

DSCN2231.thumb.JPG.80336bf972cc108db7a212d08ecf8152.JPG

DSCN2230.thumb.JPG.383d459e34c84d0f779d479429c6901a.JPG

Men ja é inte bitter iaf..........🤣

Ändrades av Kötthandlarn

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Kötthandlarn:

Så, då gjorde man sin sista arbetsdag på kontoret i Gbg och fr.o.m. måndag blir det pendling till ett ställe där det faktiskt regnar mer än i Gbg (Borås/Dalsjöfors)........😝

Som jag skrivit tidigare, så är jag väl inte jättenöjd men nu är det som det är.......

Skrev ju också i mitt förra inlägg huruvida min pajaschef skulle höra av sig........

Visst gjorde han det men det var mest för att höra om jag utbildat min efterträdare bra?

Hur fan skulle jag ha möjligheten till det på så kort tid men som sagt, jag har gått "above and beyond" av vad som någonsin kan krävas av mig........

Inte ett enda jävla tack för allt slit och tid jag lagt ner för att få planeringen att fungera.......🤬

Nåväl, efter detta så fick jag en lättnadskänsla, för med en sådan id*ot till chef vill jag verkligen inte vara kvar.......

Före.......

Å efter.........

Vilket jävla svin!

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Före.......

Å efter.........

och handkontrollen till bordet är ollad antar jag?

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
10 minuter sedan, skrev M33:

och handkontrollen till bordet är ollad antar jag?

Självklart.........

Inte bara ollad, utan även "rövad" samt "armhålad och ljumskad"..........🤣

Skall eländet drabba mig, så skall det fanimej spridas också........🤣

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...