Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?


Kötthandlarn

Recommended Posts

7 timmar sedan, skrev Enis:

Konstaterat att det är skönt att inte hamnat i ett ABW-kontor ännu, hur är det för dig @Mankan?

 

/ENis

Ja vi har flexplatser tyvärr sedan flera år tillbaka. Så mycket aktivitetsbaserat är det dock inte.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja vi har flexplatser tyvärr sedan flera år tillbaka. Så mycket aktivitetsbaserat är det dock inte.

Värdelöst för oss möbelproducenter. Köps mycket färre bord och nästan ingen förvaring.

Tacka vet jag när alla skulle ordentliga hörnbord och ordentligt med förvaring.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev M33:

Värdelöst för oss möbelproducenter. Köps mycket färre bord och nästan ingen förvaring.

Tacka vet jag när alla skulle ordentliga hörnbord och ordentligt med förvaring.

Jag förstår det. Våran personliga förvaring är väldigt begränsad. Vi ska ju ha ha digitalt numera.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev M33:

Värdelöst för oss möbelproducenter. Köps mycket färre bord och nästan ingen förvaring.

Tacka vet jag när alla skulle ordentliga hörnbord och ordentligt med förvaring.

Ni måste vara kreativa och förädla runkbåsen... dropdownplatser ... projectplaces och annat bös...

 

 

Sälja på HR en massa skit helt enkelt

 

womit

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Enis:

Ni måste vara kreativa och förädla runkbåsen... dropdownplatser ... projectplaces och annat bös...

 

 

Sälja på HR en massa skit helt enkelt

 

womit

 

Enis

touchdown / dropdown  = same same. Nä, ärligt så har vi tvingats gå in i andra "utrymmen" Men 20% av vår omsättning är nu den nya skiten jag lägger tid på.

Agera istället för att reagera är saken. Oavsett bransch. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Idag har jag  kört MC och tagit ett par bilder på en bro vid en flod som heter Kwai. Sen körde jag för att tvätta MCn och ätit en lyxlunch. 

 

20200314_094719.thumb.jpg.8ef15ed1fdddeac1e52e354cfe6bec79.jpg

Där är den bron alla talar om, och finns tydligen en film med samma namn.

 

20200314_094755.thumb.jpg.2bc69921e2cf965e84d08f00d7c9ec9b.jpg

Längre gick jag inte.

 

20200314_094833.thumb.jpg.5db2e8bf40f3dcdc153c04046588d158.jpg

Floden, bron och ett fängelse.

 

20200314_095015.thumb.jpg.54752d0ba7235d9f846d854738a2e583.jpg

Sen kom tåget, så körde hemåt.

 

20200314_123428.thumb.jpg.8f6de60f6e6ca3b492c1347db11b701a.jpg

Dom får passa på att spänna kedjan och smörja kedjan när dom ändå tvättar MCn.

 

158416443002080866959601823389.thumb.jpg.3e0f7fdb55bb6ccc6b86b6de039502c5.jpg

Jag intar en lunch som heter duga medans dom tvättar MCn.

 

Screenshot_20200314-123652_Maps.thumb.jpg.fec46a48ddc0b3a0e6d817f277ec303c.jpg

33 mil idag kommer det att bli när man är väl hemma.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvällsmat igår på den Thailändska landsbygden. Panerad Redsnapperfile, pressad potatis och en dill o limesås!

fisk.jpg.4bd1e1fccdaac4e4a12f33de8c165507.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag inte gjort mycket.

Trött/bakis efter gårdagens roadtrip.

Början till slutet, en Chang hemma hos polarn medan vi inväntade chauffören.

IMG_20200313_180458.thumb.jpg.4bec624fae43a4feb70fdcf56e6f709f.jpg

 

Sen drog vi lite snabbt till Karon för en matbit på Cha Cha.

IMG_20200313_200251.thumb.jpg.57ce568983a5d5a455589f0175f7f7e2.jpg

 

Inhyrd chaufför/bordsdam. Studerar nog kartan så vi ska hitta till Kata.

IMG_20200314_201658.thumb.jpg.59d52b85e176e13dad0e76f25c5b4569.jpg

 

Sen blev det ett par timmar hos spritmonstret på Litle Mermaid i Kata och ett gäng sådana här.

IMG_20200313_205650.thumb.jpg.c19c15d13115dfc93fc4fa67f6f16fc3.jpg

 

 

 

Ändrades av rolba
Link to comment
Dela på andra sajter

Extra förvaring önskas i badrummet så det var bara att ta tag i saken. En väggbit ovanför muggstolen var ledig så varför inte slänga upp ett IKEA skåp där.

 

Lämpliga verktyg från Garaget.

IMG_20200315_115653.thumb.jpg.4fbcc06934db01cf1eb1921fd5dbb6c8.jpg

 

Montera ihop skåpet.

IMG_20200315_103144.thumb.jpg.9941b0565e753775d45b192d2242147a.jpg

 

Inmätning med korslasern(Ett måste för alla hemmapulare med självaktning)

112719321_IMG_20200315_105056(1).thumb.jpg.d9d1c65d19c48ca0f1bfac30de927c37.jpgIMG_20200315_105511.thumb.jpg.b0b7360d52ac4c4fd58be6cb1580aa7e.jpg

 

Ville ju egentligen skruva i fogen (som man bör😉) men det passade sig inte denna gång så det fick bli i plattan.

IMG_20200315_110612.thumb.jpg.fcc45208abcd0a08d5ca3d0c54f36da4.jpg

 

Lite gegga för säkerhetskull. 

IMG_20200315_110803.thumb.jpg.a639d06c67604623a36b56164b947c79.jpg

 

Upp med skåpet.

IMG_20200315_113507.thumb.jpg.726a4d74b1e2a2f0e5a47aa736329af1.jpgIMG_20200315_114850.thumb.jpg.df4fd51a569d9df153e1a699a483ee69.jpg

 

Jaha då var det klart så ut med verktygen till garaget igen.

1926248471_IMG_20200315_102857(1).thumb.jpg.4c2b92bb5d6eddbcb62414a78359f920.jpg

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Söndagskväll på den Thailändska landsbygden. Blev sugen på något svalt och gott. Drog ihop en potatissallad serverades med rökt lax. Det blev mumma!

 

lax.jpg.576282e02583267878f06d0d5eaf30d0.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt upp mig på 1kg plastpåsar.

Totalkostnad 67 Baht på Supercheap.

Skall smugglas till Sverige, om jag nu kommer mig dit.

Det är ovärdigt att betala straffskatt för dylikt.

20200320_130327.thumb.jpg.ade62976729ddc1625e72f4742ced465.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kört förbi Kalmar, och nu till @Boa52:s stora glädje är det bark istället för träflis.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Kört förbi Kalmar, och nu till @Boa52:s stora glädje är det bark istället för träflis.

 

IMG_5211.mov 187 kB · 1 download

Han har vart tyst ett tag nu, was is das?😋

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev audirs2:

Han har vart tyst ett tag nu, was is das?😋

Ja hela 16h, han kan väl inte va på finkeldunken hela tiden?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja hela 16h, han kan väl inte va på finkeldunken hela tiden?

Klockan tickar på!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

 

Ännu en lördag och ännu en tur på MCn.

 

1.thumb.jpg.afb8378a683f8b13d5649790ed0a90d6.jpg

Hittade ett flygplan tillhörande Thai Airways cirka 50 km norr om flygplatsen. Sökte på internet om försvunna flygplan, men kunde inte

koppla detta plan till något försvunnet Thai Airways plan. Så försökte leta upp serienummer på olika delar, men gick bet där också.

Så min slutsats är något stulit planet och kraschlandat här.

 

2.thumb.jpg.791ed65fa122692f3500c6f84279e6e9.jpg

Svinkallt i Khao Yai på höjden, bara 26 grader.

 

3.thumb.jpg.de2561b9458444cca149ad3ef37b71e5.jpg

Nästan 36 mil blev det idag.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stjp8729:

Hej :)

 

Ännu en lördag och ännu en tur på MCn.

 

1.thumb.jpg.afb8378a683f8b13d5649790ed0a90d6.jpg

Hittade ett flygplan tillhörande Thai Airways cirka 50 km norr om flygplatsen. Sökte på internet om försvunna flygplan, men kunde inte

koppla detta plan till något försvunnet Thai Airways plan. Så försökte leta upp serienummer på olika delar, men gick bet där också.

Så min slutsats är något stulit planet och kraschlandat här.

 

2.thumb.jpg.791ed65fa122692f3500c6f84279e6e9.jpg

Svinkallt i Khao Yai på höjden, bara 26 grader.

 

3.thumb.jpg.de2561b9458444cca149ad3ef37b71e5.jpg

Nästan 36 mil blev det idag.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Körde du om Lucky Luke med sin 50 cc på vägen?😂

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter som vanligt och petar i mina bilder på en resa som inte blir av i april!!!

 

 

 

DSC_0963-Redigera.jpg

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Rillex:

Sitter som vanligt och petar i mina bilder på en resa som inte blir av i april!!!

 

 

 

DSC_0963-Redigera.jpg

 

6 timmar sedan, skrev Rillex:

Sitter som vanligt och petar i mina bilder på en resa som inte blir av i april!!!

 

 

 

DSC_0963-Redigera.jpg

Peta vidare 😉🤘

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Precis fått ett samtal från min kollega som jag vikarierar för nu om att hon inte kommer till jobbet imon för hon ligger på sjukhus......
Missfall........:y8:

Fy fan va vedervärdigt och orättvist när så här hemska saker händer underbara människor.......

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Dagens arbete i trädgården..

 

Körde iväg ris och grenar till återvinningscentralen, tur att favoritdottern kan backa med släp för det kan inte jag.. 😆😎

 

DSC_0467.thumb.JPG.74a64a9b867d650638ec3a1ba78bc5bf.JPG

 

DSC_0484.thumb.JPG.12ce8724bd18b68b34b3b16fcda42ebb.JPG

 

Nu får det bli en liten för att mota corona och en finöl för att det är gott!

 

DSC_0485.thumb.JPG.fddcf08060d774e1db56039dfeeaa154.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
3 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Precis fått ett samtal från min kollega som jag vikarierar för nu om att hon inte kommer till jobbet imon för hon ligger på sjukhus......
Missfall........:y8:

Fy fan va vedervärdigt och orättvist när så här hemska saker händer underbara människor.......

 

Som om det inte skulle bli värre för min stackars kollega, så fick jag en skärmdump från hennes mobil när hon meddelade chefen........

När hon berättade om sitt missfall svarade idi*ten ungefär så här...........

 

"Oj, det var tråkigt men det är bara till att hoppa på hästen igen och köra"..........

 

WTF?????.......

 

Vad är det för en idi*t som uttrycker sig så i en sådan situation??????........

 

Sedan frågar han om hon har kontaktat mig för att rädda produktionen för nästa vecka!!!!!!!

Det är väl för fan chefens ansvar att tala med mig om vad som hänt och hur det skall lösas istället för att lägga ansvaret på en stackars kvinna som genomlidit ngt av det värsta som finns............

 

Jag vill bara bort nu från det här företaget men är tyvärr för svag för att våga ta steget........

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...