Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

Har väll hålt på och kommit på nya saker

som ska med den senaste prylen var från igår då jag lossade bateri kabeln på bilen och ställde av den på transport styrelsen  så på måndag bär det av 

Jo hållaren för mobilen bra och ha darlingen har ju en Toyota pikis i Ubon R

men inget körkort ännu ha ha så det blir

jag som får köra runt i Isan bla till imigration på gränsen till Laos om 2 månader

20191123_052553.jpg

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Boa52:

Lite fel tråd, sörlänninga,r lantbrukare klagar över att det finns för myke vildsvin som förstör

Vet att många norrläningar skulle gjärna åka ned åk jaga vildsvin. men det går inte av nån anledning

Gnälla, vet att det finns för mycke gris går bra men göra nåt åt det vill ni inte

Låt de som planterade in vildsvinen ordna till problemen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ja dessa Ölänningar 55555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Stekt köttbullar.........:nyam:

DSCN2037.thumb.JPG.9558b6cf9e1568b9c635f8895057ce41.JPG

DSCN2038.thumb.JPG.b08826f1d834191feb22b50556df83b9.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Detta 

80BC4AC3-713B-4592-89A8-7897C38726FD.thumb.jpeg.7a2c2623fd3d874e7ca1e92d982e10e6.jpeg

halvera småpotatis

bryn på i olivolja så de får färg

peta de lite åt sidan

i med krossad vitlök, Italiensk kryddblandning, salt samt paprikapulver.

blanda

på med persilja och parmesan

in i ugn 200g ca 15-20 min

ta ut

på med ett par smörklickar

servera och njut

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Köpt en flygbiljett. Till...... Denna gången till dottern som får nästan 6 veckor i LOS nästa sommar. Det är hon värd. 

Yes.JPG.6435e88189940850eeb5548cba33ede8.JPG

Dela på andra sajter

Kokade ägg sedan gick jag och jobbade

En halvtimme senare kom jag på det 

6F2D2DAD-7370-4EC4-BF5C-DD8501F39EAF.thumb.jpeg.3abbdb5ed5fed44d15adfc63e97dd1e1.jpeg

tog med kaviar för säkerhetskull, men så gröna blev de inte

#äggate

enis

Dela på andra sajter

On 2019-11-23 at 06:24, skrev stefan5300:

On 2019-11-23 at 06:45, skrev Soengsang:

Ja dessa Ölänningar 55555

"Fredrik I, Friedrich av Hessen 1723 vildsvin på Öland, vilka dock väckte starkt missnöje bland bönderna på ön, och efter riksdagsbeslut utrotades vildsvinen på ön åter 1752."

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Soengsang:

"Fredrik I, Friedrich av Hessen 1723 vildsvin på Öland, vilka dock väckte starkt missnöje bland bönderna på ön, och efter riksdagsbeslut utrotades vildsvinen på ön åter 1752."

Grisarna invaderar!

En ny djurart i naturen innebär stora förändringar på naturmiljön. Därför är det bra att känna till hur en djurart sprider sig. Johan Truvé, forskare vid Göteborgs universitet, forskar på vildsvinet – en art som fanns för länge sedan i Sverige men som nu kommit hit igen.

På 70-talet rymde några vildsvin från ett hägn i Södermanland, och lyckades etablera sig i det fria. Riksdagen bestämde att de förrymda vildsvinen skulle få leva, och mot slutet av 80-talet kom ett riksdagsbeslut på att vildsvinet tillhör den svenska faunan. Det var däremot inte tillåtet att plantera ut dem. Men antingen har de rymt eller släppts ut, för idag finns vildsvin över en stor del av landet. 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

Grisarna invaderar!

En ny djurart i naturen innebär stora förändringar på naturmiljön. Därför är det bra att känna till hur en djurart sprider sig. Johan Truvé, forskare vid Göteborgs universitet, forskar på vildsvinet – en art som fanns för länge sedan i Sverige men som nu kommit hit igen.

På 70-talet rymde några vildsvin från ett hägn i Södermanland, och lyckades etablera sig i det fria. Riksdagen bestämde att de förrymda vildsvinen skulle få leva, och mot slutet av 80-talet kom ett riksdagsbeslut på att vildsvinet tillhör den svenska faunan. Det var däremot inte tillåtet att plantera ut dem. Men antingen har de rymt eller släppts ut, för idag finns vildsvin över en stor del av landet. 

Det rymde även ett gäng från ett hägn i Harg i Uppland på 70-talet.

Men jag tror mer på att grisarna planterats ut.

Vad jag vet så fångas smågrisarna i hägnen in och galtarna kastreras för att köttet ska bli ätbart.

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev rolba:

Det rymde även ett gäng från ett hägn i Harg i Uppland på 70-talet.

Men jag tror mer på att grisarna planterats ut.

Vad jag vet så fångas smågrisarna i hägnen in och galtarna kastreras för att köttet ska bli ätbart.

Det är mycket gott kött från vilda grisar och det blir kanongott när det grillas.

Dela på andra sajter

Medans andra smäller iväg sina stålar på brudar och bira i Thailand så har mäster fått ett uppdrag som tar dessa plåtar ända till Butan! Vart ligger det? Klockan snart 18,00, är några timmar kvar idag!IMG_20191126_161905.thumb.jpg.1b958da31a972ffa27d4d5f49a9d1409.jpg 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Trodde att jag överansträngde kokplattan när jag brassade lunch.

Luktade bränt gummi.

received_933479627024262.thumb.jpeg.9752b5e54e8a6f471ed2253b77009f8a.jpeg

Men det visade sig att det var Isaangubbarna som jobbar med vattentankarna utanför som hade rast och grillade något över en gammal innerslang.

20191128_153456.thumb.jpg.ec0df4b18a4a71a05a4904e82fce7b8e.jpg

Dela på andra sajter

Var med om en rolig sammankomst idag, har i en mån ringt runt och letat dom som jobbade på Ford i Umeå

på 60-70-80 talet. Vi var ett samman svetsat gäng och har haft flera träffar förut men sista var nog för 20 år sen

Vi blev 18 st älsta var en dam på 86 år, det var helt underbart att se alla igen, vilket gjäng det var och vilka minnen

tyvärr har några lämnat oss och det sätter väl sina spår men en trevlig eftermiddag hade vi

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev burrabus:

Knegat  med järnvägsunderhåll i svedala 

Bra där... det är eftersatt.

Enis

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev burrabus:

Knegat  med järnvägsunderhåll i svedala 

Där är nog ingen risk att bli arbetslös....

Dela på andra sajter

Köpt böcker i Haninge Centrum som skall läsas i Thailand!

Fick till o med en av böckerna signerad av sin författare också.

Operation Notvarp av Mikael Nyman och den handlar om ubåtsjakten i Hårsfjärden 1982.

Såklart man kommer ihåg denna händelse även om jag inte var speciellt gammal då det hände.

Vore skoj att höra vad Tallviking har att säga om detta kapitel av Sveriges historia...

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Drik:

Operation Notvarp av Mikael Nyman och den handlar om ubåtsjakten i Hårsfjärden 1982.

Såklart man kommer ihåg denna händelse även om jag inte var speciellt gammal då det hände.

Vore skoj att höra vad Tallviking har att säga om detta kapitel av Sveriges historia...

Finns mycket att säga om den incidenten men mycket av det är fortfarande hemligstämplat tyvärr

Var själv ombord på en av Patrullbåtarna som var mest aktiva den gången och den här sjunkbomben inne på själva hårdfjärden resulterade i en förstasidesbild som fanns i många av världens tidningar dagen efter, New York Times bl.a

Hela pressuppbådet stod på en bergknalle alldeles i närheten av där vi fällde

1413673017_SkarpsjunkbombsfllningHrsfjrden-82.JPG.067c31a7c91329a45942cb2d35957475.JPG

IMG_1008.thumb.JPG.703226be8f80a1679a13480890517c5d.JPG

Jag har kvar djupinställningsnyckeln än idag här hemma till den

IMG_1006.thumb.JPG.6eb120918eebeea6aa2390f0a42eca11.JPG

Det var inget stort sjöodjur i alla fall

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1414193?programid=5257

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Drik:

Det där är väl i stort sett uträtt vad det vad som skedde, sen kan dom gamla kronvraken hålla på sina hemligstämplar. Jag tror jag har plöjt igenom allt som finns att tillgå i ämnet på nätet. Detta är rätt inressant  

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...