Jump to content
IGNORERAD

Vad har ni gjort idag?

Kötthandlarn

Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Hur var det nu med särskrivning?

Sexmöten???😝

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev rolba:

Skulle med flera bilder.

Telefonjävel.

IMG_20191120_160533.thumb.jpg.3aead44c49d19fca835ea8ecc5017104.jpg

Finns lediga rum nu i alla fall enligt rugguggla i receptionen.

IMG_20191120_160551.thumb.jpg.b919fd46e460d4ebcab247ab23e1e0b3.jpg

IMG_20191120_160607.thumb.jpg.3ed6ee847536823f297a212e1521b5ec.jpg

Dom har tydligen byt namn?  jag skall kontrollera om dom finns på nätet och priser. 

Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Jed:

Dom har tydligen byt namn?  jag skall kontrollera om dom finns på nätet och priser. 

Dom finns inte på nätet iaf? där får man bara tag i "gamla" Rawai beach studios, måste ha bytt ägare? den gamla ägaren var en ungrare vid namn Attila. Vi får se hur det går 

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Jed:

Där ser man? jag har inte FB, men onekligen har Attila sålt stället. Dels verkar det renoverat sen finns ingen av den gamla personalen kvar på dom få foton som är offentliga.

De har i alla fall målat upp lite.

Och receptionen, var den inglasad så där förr?

Fan, jag passerar ju där dagligen men tänker inte alls på hur det ser ut. Är man lycklig eller??

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev rolba:

De har i alla fall målat upp lite.

Och receptionen, var den inglasad så där förr?

Fan, jag passerar ju där dagligen men tänker inte alls på hur det ser ut. Är man lycklig eller??

Dom ska ha målat om och byggt om rejält enligt bilderna, men nu verkar det vara Thai killar som äger stället. Det var inte möjligt att boka tydligen på FB sidan, men all funktionalitet behöver inte finnas i Thailand har jag lärt mig. Samma sak med priset fanns inte heller men det kanske kommer. 

Vi kommer nog ner till Rawai, men vi får se hur det går med boendet. Än har vi tid på oss.

Nykär kanske så du inte märker omgivningen 😉!

Dela på andra sajter

Hadde gett mej tusan på att inte skriva här mer så Surin p3 får sitt roliga av att stänga av mej, MEN har skrivit

mycket om sörlänningar, inge fel på många, MEN pratade med två idag om veteran Mc och dom klagade på

att det var så mycke vilsvin där, ok sa jag vi kommer ner ett antal jägare och skjuter bort ett 50 tal Nä då vart

det nåt fel, det går ju inte, SÖRLÄNNINGAR. Var ju två här på forumet som prata likadant men inbjuda på jakt, icke

Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Boa52:

ok sa jag vi kommer ner ett antal jägare och skjuter bort ett 50 tal Nä då vart

det nåt fel, det går ju inte

Varför ville inte sörlänningarna det? Dom borde väl vara tacksamma när dom får hjälp av erfarna jägare!?

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Boa52:

Hadde gett mej tusan på att inte skriva här mer så Surin p3 får sitt roliga av att stänga av mej, MEN har skrivit

mycket om sörlänningar, inge fel på många, MEN pratade med två idag om veteran Mc och dom klagade på

att det var så mycke vilsvin där, ok sa jag vi kommer ner ett antal jägare och skjuter bort ett 50 tal Nä då vart

det nåt fel, det går ju inte, SÖRLÄNNINGAR. Var ju två här på forumet som prata likadant men inbjuda på jakt, icke

Aj då varför ångrade du dig? Vad det gäller jakten så är det nog bättre att överlåta jobbet till duktiga sörlänska jägare som vet vad dom håller på med i ställer för att skicka ner vättvillingar från Inavelsjö.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Mankan:

Aj då varför ångrade du dig? Vad det gäller jakten så är det nog bättre att överlåta jobbet till duktiga sörlänska jägare som vet vad dom håller på med i ställer för att skicka ner vättvillingar från Inavelsjö.

Ja just de:rotfl:.                                                                                                                                                                                                                                                                                           JÄGARTre döda kor efter vildsvinsjakt

AKTUELLTPUBLICERAD: 2019-08-21 10:04

En vildsvinsjakt i Blekinge slutade med att två kor besköts och att även en ofödd kalv dog. Jägaren anmälde sig själv till polisen och det blir troligen både böter och indragna vapenlicenser.

En jägare på Almö utanför Ronneby trodde att han avlossade ett skott mot ett vildsvin under en jakt på måndagsmorgonen. Men kulan träffade en dräktig ko.
När markägaren Tord Karlsson undersökte vad som hänt möttes han av en märklig syn. Kons mage var öppnad. Den nästan fullgångna kalven hade dragits ut.
– Det var uppsprättat längs buken och kalven låg utanför. Man undrar ju varför man gör på detta viset om man nu råkar skjuta ihjäl en kossa, säger Tord Karlsson till P4 Blekinge.

Skadskjuten ko avlivades
Enligt Tord Karlsson fick han vetskap om att det efter ett eftersök hittats en skadskjuten ko, som avlivades sedan en veterinär tillkallats.
Därmed var det tre kor som fick sätta livet till under vildsvinsjakten.

Gick självmant till polisen
Jägaren kom självmant till polisen och berättade om vad som hänt. Hans vapen finns hos polisen.
Nu kan det bli både böter och indragna vapenlicenser.
– Det händer att man ibland skjuter fel djur men generellt ska man ju ha koll på vad man skjuter innan man avfyrar sitt vapen, kommenterar polisens förundersökningsledare Patrik Thorsell till P4 Blekinge

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev stefan5300:

Ja just de:rotfl:.                                                                                                                                                                                                                                                                                           JÄGARTre döda kor efter vildsvinsjakt

AKTUELLTPUBLICERAD: 2019-08-21 10:04

En vildsvinsjakt i Blekinge slutade med att två kor besköts och att även en ofödd kalv dog. Jägaren anmälde sig själv till polisen och det blir troligen både böter och indragna vapenlicenser.

En jägare på Almö utanför Ronneby trodde att han avlossade ett skott mot ett vildsvin under en jakt på måndagsmorgonen. Men kulan träffade en dräktig ko.
När markägaren Tord Karlsson undersökte vad som hänt möttes han av en märklig syn. Kons mage var öppnad. Den nästan fullgångna kalven hade dragits ut.
– Det var uppsprättat längs buken och kalven låg utanför. Man undrar ju varför man gör på detta viset om man nu råkar skjuta ihjäl en kossa, säger Tord Karlsson till P4 Blekinge.

Skadskjuten ko avlivades
Enligt Tord Karlsson fick han vetskap om att det efter ett eftersök hittats en skadskjuten ko, som avlivades sedan en veterinär tillkallats.
Därmed var det tre kor som fick sätta livet till under vildsvinsjakten.

Gick självmant till polisen
Jägaren kom självmant till polisen och berättade om vad som hänt. Hans vapen finns hos polisen.
Nu kan det bli både böter och indragna vapenlicenser.
– Det händer att man ibland skjuter fel djur men generellt ska man ju ha koll på vad man skjuter innan man avfyrar sitt vapen, kommenterar polisens förundersökningsledare Patrik Thorsell till P4 Blekinge

Ja se där. Kanske var han från Inavelsjö den jägaren.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Boa the King is back! Nu blir det fart på MPR fram till Jul!😝

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev audirs2:

Boa the King is back! Nu blir det fart på MPR fram till Jul!😝

Det är en månad till jul, hinner åka ut flera gånger tills dess beroende på hur mycke dricka moddarna häller i sej

Har åkt ut en fredags eftermiddag,svensk tid och vara tillbakas lördag morron🤨

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Det är en månad till jul, hinner åka ut flera gånger tills dess beroende på hur mycke dricka moddarna häller i sej

Har åkt ut en fredags eftermiddag,svensk tid och vara tillbakas lördag morron🤨

Om du vaknar upp med huvudvärk i uthuset lördag morgon, så är det inte säkert att det är de drickande moddarna som slängt ut dig kvällen före ...... 

😏

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev ellim63:

Varför ville inte sörlänningarna det? Dom borde väl vara tacksamma när dom får hjälp av erfarna jägare!?

Ja säj, vet inte men när det gäller jakt blir det nåt konstigt, Dom jag tänkte på  som skulle åka ned så är jag den minst

erfarne med 35 år som jägare, en har till och med rätt till eftersök på björn och har jagat gris i Polen. Men alla klagar

på att det finns för mycke vildsvin och helt naturligt kan inte en som jobbar på dagen vaka både skymmning och gryning

för att jaga. Hjälp vill ingen ha med att hålla ned beståndet av vildsvin men klaga det går bra

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Ja säj, vet inte men när det gäller jakt blir det nåt konstigt, Dom jag tänkte på  som skulle åka ned så är jag den minst

erfarne med 35 år som jägare, en har till och med rätt till eftersök på björn och har jagat gris i Polen. Men alla klagar

på att det finns för mycke vildsvin och helt naturligt kan inte en som jobbar på dagen vaka både skymmning och gryning

för att jaga. Hjälp vill ingen ha med att hålla ned beståndet av vildsvin men klaga det går bra

Självklart finns landets bästa och mest erfarna grisjägare däruppe i lapphelvetet, det finns ju inte ett enda vildsvin kvar där.

Ändrades av GreenValley
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev GreenValley:

Självklart finns landets bästa och mest erfarna grisjägare däruppe i lapphelvetet, det finns ju inte ett enda vildsvin kvar där.

Nja, det vet jag inte men nog tusan kan vi se skillnaden på ett vildsvin och en ko. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Frågan är: ser ni skillnad på en älg och en ren? :rotfl:

Ändrades av GreenValley
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev GreenValley:

Så skrev jag väl inte, mest erfarna grisjägarna.men erfarna jägare. Vet inte om det funnits vildsvin i "lapphelvetet"

men nu finns det då inga. Sen är väl det så att vi norrlningar jagar mer än sörlännnga, Ni gillar mest att sitta i en

pub och tjöta om vem som är duktigast

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Så skrev jag väl inte, mest erfarna grisjägarna.men erfarna jägare. Vet inte om det funnits vildsvin i "lapphelvetet"

men nu finns det då inga. Sen är väl det så att vi norrlningar jagar mer än sörlännnga, Ni gillar mest att sitta i en

… eller så är jakt på vildsvin inte så intressant.

https://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/sju-av-tio-vildsvin-radioaktiva-20190528/

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Boa52:

Puben, De skriver väl på mpr.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Lite fel tråd, sörlänninga,r lantbrukare klagar över att det finns för myke vildsvin som förstör

Vet att många norrläningar skulle gjärna åka ned åk jaga vildsvin. men det går inte av nån anledning

Gnälla, vet att det finns för mycke gris går bra men göra nåt åt det vill ni inte

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...