audirs2 Inlagd November 19, 2019 Dela Inlagd November 19, 2019 4 timmar sedan, skrev Esspe: Hur var det nu med särskrivning? Sexmöten???😝 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 20, 2019 Dela Inlagd November 20, 2019 Har kollat upp en resort till @Jed Verkar rulla på som vanligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 20, 2019 Dela Inlagd November 20, 2019 Skulle med flera bilder. Telefonjävel. Finns lediga rum nu i alla fall enligt rugguggla i receptionen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd November 20, 2019 Dela Inlagd November 20, 2019 46 minuter sedan, skrev rolba: Skulle med flera bilder. Telefonjävel. Finns lediga rum nu i alla fall enligt rugguggla i receptionen. Dom har tydligen byt namn? jag skall kontrollera om dom finns på nätet och priser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd November 20, 2019 Dela Inlagd November 20, 2019 39 minuter sedan, skrev Jed: Dom har tydligen byt namn? jag skall kontrollera om dom finns på nätet och priser. Dom finns inte på nätet iaf? där får man bara tag i "gamla" Rawai beach studios, måste ha bytt ägare? den gamla ägaren var en ungrare vid namn Attila. Vi får se hur det går Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd November 20, 2019 Dela Inlagd November 20, 2019 1 timme sedan, skrev Jed: Dom har tydligen byt namn? jag skall kontrollera om dom finns på nätet och priser. Finns på FB iallafall https://www.facebook.com/Tipjaru/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd November 20, 2019 Dela Inlagd November 20, 2019 9 minuter sedan, skrev acarls: Finns på FB iallafall https://www.facebook.com/Tipjaru/ Där ser man? jag har inte FB, men onekligen har Attila sålt stället. Dels verkar det renoverat sen finns ingen av den gamla personalen kvar på dom få foton som är offentliga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 20, 2019 Dela Inlagd November 20, 2019 4 timmar sedan, skrev Jed: Där ser man? jag har inte FB, men onekligen har Attila sålt stället. Dels verkar det renoverat sen finns ingen av den gamla personalen kvar på dom få foton som är offentliga. De har i alla fall målat upp lite. Och receptionen, var den inglasad så där förr? Fan, jag passerar ju där dagligen men tänker inte alls på hur det ser ut. Är man lycklig eller?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jed Inlagd November 20, 2019 Dela Inlagd November 20, 2019 18 minuter sedan, skrev rolba: De har i alla fall målat upp lite. Och receptionen, var den inglasad så där förr? Fan, jag passerar ju där dagligen men tänker inte alls på hur det ser ut. Är man lycklig eller?? Dom ska ha målat om och byggt om rejält enligt bilderna, men nu verkar det vara Thai killar som äger stället. Det var inte möjligt att boka tydligen på FB sidan, men all funktionalitet behöver inte finnas i Thailand har jag lärt mig. Samma sak med priset fanns inte heller men det kanske kommer. Vi kommer nog ner till Rawai, men vi får se hur det går med boendet. Än har vi tid på oss. Nykär kanske så du inte märker omgivningen 😉! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 20, 2019 Dela Inlagd November 20, 2019 Hadde gett mej tusan på att inte skriva här mer så Surin p3 får sitt roliga av att stänga av mej, MEN har skrivit mycket om sörlänningar, inge fel på många, MEN pratade med två idag om veteran Mc och dom klagade på att det var så mycke vilsvin där, ok sa jag vi kommer ner ett antal jägare och skjuter bort ett 50 tal Nä då vart det nåt fel, det går ju inte, SÖRLÄNNINGAR. Var ju två här på forumet som prata likadant men inbjuda på jakt, icke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd November 20, 2019 Dela Inlagd November 20, 2019 46 minuter sedan, skrev Boa52: ok sa jag vi kommer ner ett antal jägare och skjuter bort ett 50 tal Nä då vart det nåt fel, det går ju inte Varför ville inte sörlänningarna det? Dom borde väl vara tacksamma när dom får hjälp av erfarna jägare!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 9 timmar sedan, skrev Boa52: Hadde gett mej tusan på att inte skriva här mer så Surin p3 får sitt roliga av att stänga av mej, MEN har skrivit mycket om sörlänningar, inge fel på många, MEN pratade med två idag om veteran Mc och dom klagade på att det var så mycke vilsvin där, ok sa jag vi kommer ner ett antal jägare och skjuter bort ett 50 tal Nä då vart det nåt fel, det går ju inte, SÖRLÄNNINGAR. Var ju två här på forumet som prata likadant men inbjuda på jakt, icke Aj då varför ångrade du dig? Vad det gäller jakten så är det nog bättre att överlåta jobbet till duktiga sörlänska jägare som vet vad dom håller på med i ställer för att skicka ner vättvillingar från Inavelsjö. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 29 minuter sedan, skrev Mankan: Aj då varför ångrade du dig? Vad det gäller jakten så är det nog bättre att överlåta jobbet till duktiga sörlänska jägare som vet vad dom håller på med i ställer för att skicka ner vättvillingar från Inavelsjö. Ja just de. JÄGARTre döda kor efter vildsvinsjakt AKTUELLTPUBLICERAD: 2019-08-21 10:04 En vildsvinsjakt i Blekinge slutade med att två kor besköts och att även en ofödd kalv dog. Jägaren anmälde sig själv till polisen och det blir troligen både böter och indragna vapenlicenser. En jägare på Almö utanför Ronneby trodde att han avlossade ett skott mot ett vildsvin under en jakt på måndagsmorgonen. Men kulan träffade en dräktig ko. När markägaren Tord Karlsson undersökte vad som hänt möttes han av en märklig syn. Kons mage var öppnad. Den nästan fullgångna kalven hade dragits ut. – Det var uppsprättat längs buken och kalven låg utanför. Man undrar ju varför man gör på detta viset om man nu råkar skjuta ihjäl en kossa, säger Tord Karlsson till P4 Blekinge. Skadskjuten ko avlivades Enligt Tord Karlsson fick han vetskap om att det efter ett eftersök hittats en skadskjuten ko, som avlivades sedan en veterinär tillkallats. Därmed var det tre kor som fick sätta livet till under vildsvinsjakten. Gick självmant till polisen Jägaren kom självmant till polisen och berättade om vad som hänt. Hans vapen finns hos polisen. Nu kan det bli både böter och indragna vapenlicenser. – Det händer att man ibland skjuter fel djur men generellt ska man ju ha koll på vad man skjuter innan man avfyrar sitt vapen, kommenterar polisens förundersökningsledare Patrik Thorsell till P4 Blekinge BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 45 minuter sedan, skrev stefan5300: Ja just de. JÄGARTre döda kor efter vildsvinsjakt AKTUELLTPUBLICERAD: 2019-08-21 10:04 En vildsvinsjakt i Blekinge slutade med att två kor besköts och att även en ofödd kalv dog. Jägaren anmälde sig själv till polisen och det blir troligen både böter och indragna vapenlicenser. En jägare på Almö utanför Ronneby trodde att han avlossade ett skott mot ett vildsvin under en jakt på måndagsmorgonen. Men kulan träffade en dräktig ko. När markägaren Tord Karlsson undersökte vad som hänt möttes han av en märklig syn. Kons mage var öppnad. Den nästan fullgångna kalven hade dragits ut. – Det var uppsprättat längs buken och kalven låg utanför. Man undrar ju varför man gör på detta viset om man nu råkar skjuta ihjäl en kossa, säger Tord Karlsson till P4 Blekinge. Skadskjuten ko avlivades Enligt Tord Karlsson fick han vetskap om att det efter ett eftersök hittats en skadskjuten ko, som avlivades sedan en veterinär tillkallats. Därmed var det tre kor som fick sätta livet till under vildsvinsjakten. Gick självmant till polisen Jägaren kom självmant till polisen och berättade om vad som hänt. Hans vapen finns hos polisen. Nu kan det bli både böter och indragna vapenlicenser. – Det händer att man ibland skjuter fel djur men generellt ska man ju ha koll på vad man skjuter innan man avfyrar sitt vapen, kommenterar polisens förundersökningsledare Patrik Thorsell till P4 Blekinge Ja se där. Kanske var han från Inavelsjö den jägaren. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 Boa the King is back! Nu blir det fart på MPR fram till Jul!😝 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 2 timmar sedan, skrev audirs2: Boa the King is back! Nu blir det fart på MPR fram till Jul!😝 Det är en månad till jul, hinner åka ut flera gånger tills dess beroende på hur mycke dricka moddarna häller i sej Har åkt ut en fredags eftermiddag,svensk tid och vara tillbakas lördag morron🤨 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 2 minuter sedan, skrev Boa52: Det är en månad till jul, hinner åka ut flera gånger tills dess beroende på hur mycke dricka moddarna häller i sej Har åkt ut en fredags eftermiddag,svensk tid och vara tillbakas lördag morron🤨 Om du vaknar upp med huvudvärk i uthuset lördag morgon, så är det inte säkert att det är de drickande moddarna som slängt ut dig kvällen före ...... 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 18 timmar sedan, skrev ellim63: Varför ville inte sörlänningarna det? Dom borde väl vara tacksamma när dom får hjälp av erfarna jägare!? Ja säj, vet inte men när det gäller jakt blir det nåt konstigt, Dom jag tänkte på som skulle åka ned så är jag den minst erfarne med 35 år som jägare, en har till och med rätt till eftersök på björn och har jagat gris i Polen. Men alla klagar på att det finns för mycke vildsvin och helt naturligt kan inte en som jobbar på dagen vaka både skymmning och gryning för att jaga. Hjälp vill ingen ha med att hålla ned beståndet av vildsvin men klaga det går bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Boa52: Ja säj, vet inte men när det gäller jakt blir det nåt konstigt, Dom jag tänkte på som skulle åka ned så är jag den minst erfarne med 35 år som jägare, en har till och med rätt till eftersök på björn och har jagat gris i Polen. Men alla klagar på att det finns för mycke vildsvin och helt naturligt kan inte en som jobbar på dagen vaka både skymmning och gryning för att jaga. Hjälp vill ingen ha med att hålla ned beståndet av vildsvin men klaga det går bra Självklart finns landets bästa och mest erfarna grisjägare däruppe i lapphelvetet, det finns ju inte ett enda vildsvin kvar där. Ändrades November 21, 2019 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 6 minuter sedan, skrev GreenValley: Självklart finns landets bästa och mest erfarna grisjägare däruppe i lapphelvetet, det finns ju inte ett enda vildsvin kvar där. Nja, det vet jag inte men nog tusan kan vi se skillnaden på ett vildsvin och en ko. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 (ändrad) Frågan är: ser ni skillnad på en älg och en ren? Ändrades November 21, 2019 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 30 minuter sedan, skrev GreenValley: Självklart finns landets bästa och mest erfarna grisjägare däruppe i lapphelvetet, det finns ju inte ett enda vildsvin kvar där. Så skrev jag väl inte, mest erfarna grisjägarna.men erfarna jägare. Vet inte om det funnits vildsvin i "lapphelvetet" men nu finns det då inga. Sen är väl det så att vi norrlningar jagar mer än sörlännnga, Ni gillar mest att sitta i en pub och tjöta om vem som är duktigast Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 5 minuter sedan, skrev Boa52: Så skrev jag väl inte, mest erfarna grisjägarna.men erfarna jägare. Vet inte om det funnits vildsvin i "lapphelvetet" men nu finns det då inga. Sen är väl det så att vi norrlningar jagar mer än sörlännnga, Ni gillar mest att sitta i en pub och tjöta om vem som är duktigast … eller så är jakt på vildsvin inte så intressant. https://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/sju-av-tio-vildsvin-radioaktiva-20190528/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 21, 2019 Dela Inlagd November 21, 2019 5 timmar sedan, skrev Boa52: Så skrev jag väl inte, mest erfarna grisjägarna.men erfarna jägare. Vet inte om det funnits vildsvin i "lapphelvetet" men nu finns det då inga. Sen är väl det så att vi norrlningar jagar mer än sörlännnga, Ni gillar mest att sitta i en pub och tjöta om vem som är duktigast Puben, De skriver väl på mpr. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 22, 2019 Dela Inlagd November 22, 2019 Lite fel tråd, sörlänninga,r lantbrukare klagar över att det finns för myke vildsvin som förstör Vet att många norrläningar skulle gjärna åka ned åk jaga vildsvin. men det går inte av nån anledning Gnälla, vet att det finns för mycke gris går bra men göra nåt åt det vill ni inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu