Kötthandlarn Inlagd Oktober 18, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 18, 2019 Försökt att koordinera minnesstunden efter mammas begravning nästa fredag men det är inte helt lätt.......... Mat, tårtor, kaffe etc............. Skall på ngt sätt bli skönt att gå vidare efter detta men det är mycket jobb innan det blir klart............ Mamma verkar ha påverkat många människor under hennes tid här på jorden iaf.......... Hittills är det mer än 70 personer anmälda till minnesstunden efteråt.........♥️ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Oktober 18, 2019 Dela Inlagd Oktober 18, 2019 besökt el Stockholmo och ambassaden enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 19, 2019 Dela Inlagd Oktober 19, 2019 Pattlisa i Pat's coctail bar ville ha en omgång. Gentleman som man är så ställde jag upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 19, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2019 Lämnat "yachten" till marinan för vinterförvaring........... Blev inga bilder för det var bra skumpigt på havet idag, så jag hade fullt sjå med att hålla i mig........... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 19, 2019 Dela Inlagd Oktober 19, 2019 Klockan är nu 20,03, botten blästrad och grundmålad före ytfärg i mojn! Hade en thaikille här som ville provjobba med blästring, han körde 10 min kom ut och pep"det e så tungt och låter som fan"! "Har du dina öronpluggar i öronen då" frågar jag. "Öh, dom har jag i fickan" pep han! OK! "No work more" pep han sen😝! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 19, 2019 Dela Inlagd Oktober 19, 2019 57 minuter sedan, skrev audirs2: Klockan är nu 20,03, botten blästrad och grundmålad före ytfärg i mojn! Hade en thaikille här som ville provjobba med blästring, han körde 10 min kom ut och pep"det e så tungt och låter som fan"! "Har du dina öronpluggar i öronen då" frågar jag. "Öh, dom har jag i fickan" pep han! OK! "No work more" pep han sen😝! Är det zinkbaserat? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 19, 2019 Dela Inlagd Oktober 19, 2019 12 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Är det zinkbaserat? Äkta bly från Tjernobyl! Nä då, det är alkyd färrg! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd Oktober 20, 2019 Dela Inlagd Oktober 20, 2019 Det blev en bunt skivor med från Eskilstuna idag Och på vägen hem blev det lite krubb i Kvicksund If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 25, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 25, 2019 Fått begravningen avklarad idag....... Skitjobbigt såklart men det var en väldigt fin och värdig avslutning........ Prästen var helt fantastisk på alla sätt och vis........ Kyrkan var full till bristningsgränsen och på minnesstunden var det 60 personer i mammas närmaste nätverk..... En väldigt fin minnesstund efter det, där mammas olika nätverk som sällan, eller aldrig mötts tidigare fick träffa varandra och alla sa att allt föll sig naturligt i samtalen p.g.a. att de var så lika varandra som personer.....💙 Känns skönt att fått denna biten avklarad och jag måste säga att anspänningen har släppt betydligt men det är ju fortfarande sjukt tomt i själen givetvis.........😢 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd Oktober 25, 2019 Dela Inlagd Oktober 25, 2019 5 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Fått begravningen avklarad idag....... Skitjobbigt såklart men det var en väldigt fin och värdig avslutning........ Prästen var helt fantastisk på alla sätt och vis........ Kyrkan var full till bristningsgränsen och på minnesstunden var det 60 personer i mammas närmaste nätverk..... En väldigt fin minnesstund efter det, där mammas olika nätverk som sällan, eller aldrig mötts tidigare fick träffa varandra och alla sa att allt föll sig naturligt i samtalen p.g.a. att de var så lika varandra som personer.....💙 Känns skönt att fått denna biten avklarad och jag måste säga att anspänningen har släppt betydligt men det är ju fortfarande sjukt tomt i själen givetvis.........😢 Jag beklagar sorgen och beundrar hur öppet du visar din sorg. Jag har själv fått gå igenom detta men tyvärr var jag inte lika vuxen och mogen att fixa det lika fint som jag hoppas och som det verkar att du har gjort? Men jag var bara en bit över 20 och stängde nog ner dom system som jag hade behövt ha öppnför att kunna bearbeta det då..Jag känner inte dig men av det som jag tolkar av det du skriver och den korta stund jag pratade med dig på en träff så kan jag nog iaf med en ganska hög träffprocent gissa på att din mor gick till sin vila med vetskapen av att hennes son blev en fin man ❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 25, 2019 Dela Inlagd Oktober 25, 2019 24 minuter sedan, skrev jlh66: Jag beklagar sorgen och beundrar hur öppet du visar din sorg. Jag har själv fått gå igenom detta men tyvärr var jag inte lika vuxen och mogen att fixa det lika fint som jag hoppas och som det verkar att du har gjort? Men jag var bara en bit över 20 och stängde nog ner dom system som jag hade behövt ha öppnför att kunna bearbeta det då..Jag känner inte dig men av det som jag tolkar av det du skriver och den korta stund jag pratade med dig på en träff så kan jag nog iaf med en ganska hög träffprocent gissa på att din mor gick till sin vila med vetskapen av att hennes son blev en fin man ❤️ Fint skrivet! 💕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 26, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 26, 2019 4 timmar sedan, skrev jlh66: Jag beklagar sorgen och beundrar hur öppet du visar din sorg. Jag har själv fått gå igenom detta men tyvärr var jag inte lika vuxen och mogen att fixa det lika fint som jag hoppas och som det verkar att du har gjort? Men jag var bara en bit över 20 och stängde nog ner dom system som jag hade behövt ha öppnför att kunna bearbeta det då..Jag känner inte dig men av det som jag tolkar av det du skriver och den korta stund jag pratade med dig på en träff så kan jag nog iaf med en ganska hög träffprocent gissa på att din mor gick till sin vila med vetskapen av att hennes son blev en fin man ❤️ Tack, det var väldigt fint skrivet.......💙 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 26, 2019 Dela Inlagd Oktober 26, 2019 Kollat på en som drogat på lite väl. VID_20191026_121043.mp4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 26, 2019 Dela Inlagd Oktober 26, 2019 Tittar på 2:stm som rättar sjökort... Själv ägnar jag mig åt planering, och avvaktar avtagande vind så det blir barkbåtsväder. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 26, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 26, 2019 20 timmar sedan, skrev jlh66: Jag beklagar sorgen och beundrar hur öppet du visar din sorg. Jag har själv fått gå igenom detta men tyvärr var jag inte lika vuxen och mogen att fixa det lika fint som jag hoppas och som det verkar att du har gjort? Men jag var bara en bit över 20 och stängde nog ner dom system som jag hade behövt ha öppnför att kunna bearbeta det då..Jag känner inte dig men av det som jag tolkar av det du skriver och den korta stund jag pratade med dig på en träff så kan jag nog iaf med en ganska hög träffprocent gissa på att din mor gick till sin vila med vetskapen av att hennes son blev en fin man ❤️ 20 timmar sedan, skrev ellim63: Fint skrivet! 💕 16 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Tack, det var väldigt fint skrivet.......💙 Tja, det har varit några konstiga tankar sedan igår......... Idag har jag legat hela dagen i soffan och inte orkat ett skit i stort sett...... Men jag vill gärna reflektera över jhI66:s citat som jag tyckte var så vackert skrivet.......... Hade jag upplevt det du gjorde vid dryga 20 års ålder, så hade jag förmodligen reagerat på samma sätt som du gjorde då, för då var jag helt introvert också, som så många andra i den åldern........ Beklagar från botten av mitt hjärta över den upplevelsen........ Jag hade aldrig vågat skriva om mina känslor i den åldern men å andra sidan fanns ju inga sociala medier att "lätta på trycket i", som finns nu........ På gott och ont........ Att jag varit så öppen med min sorg på MPR, är för att jag haft ett behov av att skriva av mig ibland och det har hjälpt mycket och kanske har man blivit bättre under åren att på att öppna sig....... Det är sådana som dig och andra vänner i sina kommentarer som man har en tro på att jorden inte är helt "fucked up"............ Kärlek..........♥️ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 27, 2019 Dela Inlagd Oktober 27, 2019 On 2019-10-26 at 08:58, skrev Soengsang: Tittar på 2:stm som rättar sjökort... Själv ägnar jag mig åt planering, och avvaktar avtagande vind så det blir barkbåtsväder. Nu kanske jag bara har bristfälliga kunskaper i sjöspråket, men det låter oroväckande med "att rätta sjökort" - är de inte helt överrenstämmande med verkligheten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 27, 2019 Dela Inlagd Oktober 27, 2019 1 minut sedan, skrev Naam kaeng: Nu kanske jag bara har bristfälliga kunskaper i sjöspråket, men det låter oroväckande med "att rätta sjökort" - är de inte helt överrenstämmande med verkligheten? Tillkommer och ändras saker hela tiden, nya rättelser kommer varje vecka.....det måste göras och införas i register att det är gjort, annars kan man få problem med myndigheter vid kontroller, och är en punkt som garanteras kontrolleras. Men nu är vi "ett rent fartyg" dvs har inte haft någon anmärkning på väldigt länge vid kontroller, så kollas i regel bara en gång per år, men vissa får kontroll(port state control) varje/varannan månad, tex det numera i media berömda fartyget Rix Emerald, som ligger i arrest i Kalmar efter att myndigheter funnit 24st brister, några så allvarliga så kom i arrest. Jag är egentligen godkänd för att endast ha digitala kort(dubbla av varandra oberoende digitala system krävs då), som också uppdateras varje vecka, men jag vill inte överge papperskorten så vi håller dem uppdaterade också. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 27, 2019 Dela Inlagd Oktober 27, 2019 1 timme sedan, skrev Soengsang: Tillkommer och ändras saker hela tiden, nya rättelser kommer varje vecka.....det måste göras och införas i register att det är gjort, annars kan man få problem med myndigheter vid kontroller, och är en punkt som garanteras kontrolleras. Men nu är vi "ett rent fartyg" dvs har inte haft någon anmärkning på väldigt länge vid kontroller, så kollas i regel bara en gång per år, men vissa får kontroll(port state control) varje/varannan månad, tex det numera i media berömda fartyget Rix Emerald, som ligger i arrest i Kalmar efter att myndigheter funnit 24st brister, några så allvarliga så kom i arrest. Jag är egentligen godkänd för att endast ha digitala kort(dubbla av varandra oberoende digitala system krävs då), som också uppdateras varje vecka, men jag vill inte överge papperskorten så vi håller dem uppdaterade också. Heter dom fortfarande UFS i Sverige ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 27, 2019 Dela Inlagd Oktober 27, 2019 18 minuter sedan, skrev Tallviking: Heter dom fortfarande UFS i Sverige ? Ja, UFS (underrättelser för sjöfarande) Men tas oftast online nu, lika så NMs(Notices to Mariners )för BA(british admiralty) kort. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 27, 2019 Dela Inlagd Oktober 27, 2019 23 minuter sedan, skrev Soengsang: Ja, UFS (underrättelser för sjöfarande) Men tas oftast online nu, lika så NMs(Notices to Mariners )för BA(british admiralty) kort. Satt ofta med UFS:ar på olika fartyg och rättade sjökort när man gick helgvakt där Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 10, 2019 Dela Inlagd November 10, 2019 Fars dag, har inga barn men fick dessa i alla fall! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd November 10, 2019 Dela Inlagd November 10, 2019 Förlorat pengar på galoppen i Udon thani,är inte så förvånad👍😁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd November 15, 2019 Trådstartare Dela Inlagd November 15, 2019 Så jag ringde farsan idag som jag brukar göra flera gånger i veckan för att höra om han är ok efter mammas bortgång......... Idag hade han inte tid med mig för han satt på "Gula villan" (restaurang i gamla portvakten till LV 6) och hade beställt in en öl medans han väntade på kompisar......... Fan vad glad jag blev över avspisningen, för äntligen tar han sig ut utanför lägenheten och träffar folk.........♥️ Blev så jäkla glad......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd November 15, 2019 Dela Inlagd November 15, 2019 Om någon tror att en LB 50 maskin blev målad idag så tror denne helt rätt! Vilket slit å släp! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd November 15, 2019 Dela Inlagd November 15, 2019 2 timmar sedan, skrev audirs2: Om någon tror att en LB 50 maskin blev målad idag så tror denne helt rätt! Vilket slit å släp! Förstår att det är mycket lackjobb https://www.gd.se/artikel/tjuvarnas-fracka-kupp-stal-tva-gravmaskiner-det-har-ar-hemskt 😉 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu