Soengsang Inlagd April 3, 2019 Dela Inlagd April 3, 2019 33 minuter sedan, skrev Broskan: Blev en RedHorse fylla med lokalbefolkningen här i Lorega igår. Vaknade av kylan och tuppjävlar vid kl.04. Det ingår frukost på boendet så Chicken adobo med ris blev det. Boendet är som alla andra här i djungeln. En dag till sen vidare. Utedasset med sittmugg som tur är. Utsikten är bara djungel. US Marines är ibland i dom här trakterna och samtränar flapparnas djungel experter. Dom jagar ju ofta dom olika muslimska terrorgrupperna i liknande terräng här i Mindanao. Så var det tydligen skolavslutning nu i dagarna. Graduation med diplom mm är viktigt här. //Broskan Hur hamnar man där, verkar ju inte direkt vara något turistgetto? Har för övrigt lösa planer på att besöka en arbetskamrat i Davao city senare i år.... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd April 3, 2019 Dela Inlagd April 3, 2019 47 minuter sedan, skrev Broskan: Blev en RedHorse fylla med lokalbefolkningen här i Lorega igår. Vaknade av kylan och tuppjävlar vid kl.04. Det ingår frukost på boendet så Chicken adobo med ris blev det. Boendet är som alla andra här i djungeln. En dag till sen vidare. Utedasset med sittmugg som tur är. Utsikten är bara djungel. US Marines är ibland i dom här trakterna och samtränar flapparnas djungel experter. Dom jagar ju ofta dom olika muslimska terrorgrupperna i liknande terräng här i Mindanao. Så var det tydligen skolavslutning nu i dagarna. Graduation med diplom mm är viktigt här. //Broskan Härligt med bilder en bra bit från turiststråken. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 3, 2019 Dela Inlagd April 3, 2019 31 minuter sedan, skrev Soengsang: Hur hamnar man där, verkar ju inte direkt vara något turistgetto? Har för övrigt lösa planer på att besöka en arbetskamrat i Davao city senare i år.... Hälsar på familjen till en jag känner i Davao. Sen har jag ju besökt GeneralSantos och SouthCotabato sen 2007 så det har blivit en del resor i regionen. Sen är det skönt att slippa "turist getton" det fick jag nog av på Boracay. Jag tycker du ska ta chansen att besöka Davao som inte har det där tiggandet och missären man ser i Manila. Jag ska till General Santos om 2dar även kallad Tuna City den staden kan ju också besöka när du ändå är här. ////Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 3, 2019 Dela Inlagd April 3, 2019 (ändrad) Lånade en moppe och åkte runt lite. Hade som mål att kolla in en trästaty av den grymma Philippine Eagle som sägs kan bli 1m hög och 6-8kg den äter små katter och hundar men är enligt vad dom säger mest förtjust i småapor. Hamnade bakom en moppetaxi. Sen bar det av mot blomsterplantagen här. Miljön och växtligheten påminner mig om ChiangRai. Sen nåt som man har funderat över även i Thailand när vägstånden säljer exakt samma prylar. Här var det 12 butiker lol. //Broskan Ändrades April 4, 2019 av Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 3, 2019 Dela Inlagd April 3, 2019 Lånade en moppe och åkte runt lite. Hade som mål att kolla in en trästaty av den grymma Philippine Eagle som sägs kan bli 1m hög och 6-8kg den äter små katter och hundar men är enligt vad dom säger mest förtjust i småapor. Hamnade bakom en moppetaxi. Sen bar det av mot blomsterplantagen här. Miljön och växtligheten påminner mig om ChiangRai. Sen nåt som man har funderat över även i Thailand när vägstånden säljer exakt samma prylar. Här var det 12 butiken lol. //Broskan Varje fågel som äter små apor har min välsignelse.Skickat från min SM-N950F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 3, 2019 Dela Inlagd April 3, 2019 3 timmar sedan, skrev apknug: Köpt kaffe........ Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk Hur är kaffets bouquet? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nineteen68 Inlagd April 3, 2019 Dela Inlagd April 3, 2019 6 timmar sedan, skrev apknug: Köpt kaffe........ Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk Folk säger ju att biltemas olja ska vara castrol olja!? Så då borde kaffet hålla standarden snäppet bättre än Lindvalls kaffe... BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd April 4, 2019 Dela Inlagd April 4, 2019 Fullt med små munkar såg jag på morgonpromenaden,fick fota lite diskret Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd April 4, 2019 Dela Inlagd April 4, 2019 Stannade o tittar var jag ska bo nästa gång jag kommer,hus till vänster 9 våningen till vänster Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 4, 2019 Dela Inlagd April 4, 2019 Idag blir det tort om fötterna... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 4, 2019 Dela Inlagd April 4, 2019 Sista dagen här i djungel så tog en liten runda igen. Utanför bostaden. Första stoppet blev en jordgubbs odling på en av topparna. Sen vidare till en högt belägen bar/cafe. På hemvägen stoppade vi lokala spritbutiken. Man handlar av säkerhet genom en liten lucka och betalning först innan man får några varor. Sen lokale grönsakshandlarn som är en öppen butik därför extra bevakad. Middagen blev kyckling med morötter och potatis som var mycket gott. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bajen Inlagd April 4, 2019 Dela Inlagd April 4, 2019 Helvete va du far omkring.Imponerande att du orkar,evighetsmaskin.😎🍺 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 5, 2019 Dela Inlagd April 5, 2019 Ja då har jag anlänt i "Tuna City". Det blev en trike från bussen till hotellet. Incheckad och klar för lunch. Såklart blev det tonfisk. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 5, 2019 Dela Inlagd April 5, 2019 (ändrad) Efter maten blev det till att åka hem till Manny Pacquiao och kolla in hans 2 palats sen boxnings gymmet. Blir kanske tåkiga bilder för den som inte vet vem han är. Som vanligt satt man trångt. Först ut är han som körde. Sen han där bak. Bägge bilarna var på plats. Där bilarna är bor han numera. Men den gamla kåken går inte av för hackor. Sen bar det är till boxningavd. Började med invägning Sen var man redo. En väldig lyckad dag för mig som har följt honom under många år och många viktklasser. //Broskan Ändrades April 5, 2019 av Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd April 5, 2019 Dela Inlagd April 5, 2019 21 minutes ago, Broskan said: Efter maten blev det till att åka hem till Manny Pacquiao och kolla in hans 2 palats sen boxnings gymmet. Blir kanske tåkiga bilder för den som inte vet vem han är. Som vanligt satt man trångt. Först ut är han som körde. Sen han där bak. Bägge bilarna var på plats. Där bilarna är bor han numera. Men den gamla kåken går inte av för hackor. Sen bar det är till boxningavd. Började med invägning Sen var man redo. En väldig lyckad dag för mig som har följt honom under många år och många viktklasser. //Broskan Grymt! Blev avis nu. Ha en bra kväll. Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 5, 2019 Dela Inlagd April 5, 2019 Blev lite mat igen. Jollibee bukfyllnad. Sen lite stadsbilder. Dåligt med taxis här mest jeepneys och tricycles. Taxi är för lite längre körningar //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd April 5, 2019 Dela Inlagd April 5, 2019 2 timmar sedan, skrev Broskan: Efter maten blev det till att åka hem till Manny Pacquiao och kolla in hans 2 palats sen boxnings gymmet. Blir kanske tåkiga bilder för den som inte vet vem han är. Som vanligt satt man trångt. Först ut är han som körde. Sen han där bak. Bägge bilarna var på plats. Där bilarna är bor han numera. Men den gamla kåken går inte av för hackor. Sen bar det är till boxningavd. Började med invägning Sen var man redo. En väldig lyckad dag för mig som har följt honom under många år och många viktklasser. //Broskan Tack för att du delar med dig Broskan. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd April 5, 2019 Dela Inlagd April 5, 2019 Efter maten blev det till att åka hem till Manny Pacquiao och kolla in hans 2 palats sen boxnings gymmet. Blir kanske tåkiga bilder för den som inte vet vem han är. Som vanligt satt man trångt. Först ut är han som körde. Sen han där bak. Bägge bilarna var på plats. Där bilarna är bor han numera. Men den gamla kåken går inte av för hackor. Sen bar det är till boxningavd. Började med invägning [emoji20] Sen var man redo. En väldig lyckad dag för mig som har följt honom under många år och många viktklasser. //Broskan Kul att få åka med på din resa Broskan. Ha en fortsatt gå på tur, som de säger i ditt arbetsland[emoji4]Skickat från min SM-N960F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 5, 2019 Dela Inlagd April 5, 2019 9 timmar sedan, skrev Broskan: Efter maten blev det till att åka hem till Manny Pacquiao och kolla in hans 2 palats sen boxnings gymmet. Blir kanske tåkiga bilder för den som inte vet vem han är. Som vanligt satt man trångt. Först ut är han som körde. Sen han där bak. Bägge bilarna var på plats. Där bilarna är bor han numera. Men den gamla kåken går inte av för hackor. Sen bar det är till boxningavd. Började med invägning Sen var man redo. En väldig lyckad dag för mig som har följt honom under många år och många viktklasser. //Broskan 8 timmar sedan, skrev swedenfarang: Grymt! Blev avis nu. Ha en bra kväll. Var nog ett av det mest imponerande inläggen i MPR´s historia... Cooolt /ENis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 6, 2019 Dela Inlagd April 6, 2019 Avslutade kvällen på ett ställe med liveband och kalla öl. Jag hade 3 damer med mig och en av dom höll på med mobilen hela kvällen. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 6, 2019 Dela Inlagd April 6, 2019 (ändrad) Ny dag uppe med tuppen för jag hade tänkt möta upp fiskarna på morgonen när fom kom in med sina tonfiskar. Prickade in perfekt. Då var man redo att hjälpa till. Som väntat utnyttjar dom gärna utlänningen. Väldigt mycket manuell hantering av fiskar på 40-60kg Alla passerar vägningen. Sen sticker man in ett rör och tar ett typ vävnads prov för fastställa kvaliteten på köttet som då bestämmer priset. Dom bästa går till lyxkrogar och delikatess butiker sa dom. Inälver plockas ut och tas tillvara på och säljs. Sen bestämmer kunden om han vill ha med eller utan huvud som väger runt 10kg. Tog en video vid vägningen. //Broskan Ändrades April 6, 2019 av Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd April 6, 2019 Dela Inlagd April 6, 2019 22 minutes ago, Broskan said: Ny dag uppe med tuppen för jag hade tänkt möta upp fiskarna på morgonen när fom kom in med sina tonfiskar. Prickade in perfekt. Då var man redo att hjälpa till. Som väntat utnyttjar dom gärna en utlänningen. Väldigt mycket manuell hantering av fiskar på 40-60kg Alla passerar vägningen. Sen sticker man in ett rör och tar ett typ vävnads prov för fastställa kvaliteten på köttet som då bestämmer priset. Dom bästa går till lyxkrogar och delikatess butiker sa dom. Inälver plockas ut och tas tillvara på och säljs. Sen bestämmer kunden om han vill ha med eller utan huvud som väger runt 10kg. Tog en video vid vägningen. //Broskan Satan vilka grymma inlägg du levererar nu. Du skulle haft en egen tråd. Keep going!! Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd April 6, 2019 Dela Inlagd April 6, 2019 1 timme sedan, skrev Broskan: Ny dag uppe med tuppen för jag hade tänkt möta upp fiskarna på morgonen när fom kom in med sina tonfiskar. Prickade in perfekt. Då var man redo att hjälpa till. Som väntat utnyttjar dom gärna en utlänningen. Väldigt mycket manuell hantering av fiskar på 40-60kg Alla passerar vägningen. Sen sticker man in ett rör och tar ett typ vävnads prov för fastställa kvaliteten på köttet som då bestämmer priset. Dom bästa går till lyxkrogar och delikatess butiker sa dom. Inälver plockas ut och tas tillvara på och säljs. Sen bestämmer kunden om han vill ha med eller utan huvud som väger runt 10kg. Tog en video vid vägningen. //Broskan Vad var Kg priset ? Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd April 6, 2019 Dela Inlagd April 6, 2019 2 minuter sedan, skrev Stoneys: Vad var Kg priset ? Det var inget fast pris det aktioneras ut till bästa bud beroende på kvaliteten på köttet. Det sämsta är kanske det som finns på burk hemma. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd April 6, 2019 Dela Inlagd April 6, 2019 23 hours ago, Broskan said: Efter maten blev det till att åka hem till Manny Pacquiao och kolla in hans 2 palats sen boxnings gymmet. Blir kanske tåkiga bilder för den som inte vet vem han är. Som vanligt satt man trångt. Först ut är han som körde. Sen han där bak. Bägge bilarna var på plats. Där bilarna är bor han numera. Men den gamla kåken går inte av för hackor. Sen bar det är till boxningavd. Började med invägning Sen var man redo. En väldig lyckad dag för mig som har följt honom under många år och många viktklasser. //Broskan Min f.d svåger är gift med en Filipinska och dom har träffat honom ett flertal ggr. Ska tydligen vara en skön snubbe! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu