Tommy Inlagd Mars 4, 2019 Dela Inlagd Mars 4, 2019 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Reflekterat lite över mina eskapader i Kungshamn under helgen som gick och på ett inlägg den goe Benriach gjorde om att han inte var 20 år längre......... Konstigt det där hur det går när man är på kalas............ När vi anlände hotellet i Kungshamn i lördags, så kände jag mig som min riktiga ålder (47 år)........... Vilade lite (gubbvarning) men efter en stund tog man första groggen........... Strax därefter kände jag hur åldern minskade med ungefär 8 år............ Ett par till efter det och strax innan förkröket var man nog nere i 33 år........ Festen tog vid och det var "high life" och ngn gång strax innan 12 på natten var jag nog som yngst och kände att jag ägde hela världen....... Gissar att jag vid detta tillfället var ungefär 22 år.......... Framåt 2-snåret kände jag att tröttheten slog till och förmodligen hade man närmat sig 30-strecket och kände ett visst stigma......... Efter en vilsen promenad till hotellet, så var man iaf 34 när man kom fram och vid förhållande vis gott vigör........ Somnade in med en fast beslutsamhet att jag skulle se starten på Vasaloppet, som jag alltid gör varje år......... Döm om min förvåning när jag vaknade, så var jag inte alls 34 längre utan kanske mer åt 72 års hållet......... Dock under dagens förlopp och diverse soffläge under söndagen, så var jag nog bara 55 år när jag gick till sängs på söndag kväll....... Klockan ringde 03:45 i morse och då hade jag inte föryngrats speciellt mycket........ Max 2 år........ Efter en lång dags arbete känns det som jag närmat mig 50 och hoppas jag når min naturliga ålder imon efter en förhoppningsvis god natts sömn........ Summa summarum, så är man inte 20 längre även om man uppenbarligen tror det under de sena nattimmarna med spånken som ivrig "hejapåare"...... Återhämtningen tar lite längre tid så att säga........ Ju mer alkohol man får i sej, desto yngre blir man! Som salongsberusad, efter 5-6 drinkar eller pilsner, har åldern minskat med 15-20 år. Ett par till och man tror man är 25! Sen bär det snabbt utför, sketfull så beter man sej som en 15åring, tjoar, tafsar och skriker könsord! En liten stund/några drinkar till, så börjar man bli riktigt ung, pratar osammanhängande och enstavigt, kan gå, men knappast rakt fram... Men alla stannar inte där! Ett par till och man blir som en bebis, gurglar, kräks, pinkar ner sej och kan inte ens resa sej upp på egen hand! Kötthandlarens teori om dagen efter, verkar i stort sätt korrekt! MVH Ändrades Mars 4, 2019 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 4, 2019 Dela Inlagd Mars 4, 2019 1 timme sedan, skrev Tommy: Ju mer alkohol man får i sej, desto yngre blir man! Som salongsberusad, efter 5-6 drinkar eller pilsner, har åldern minskat med 15-20 år. Ett par till och man tror man är 25! Sen bär det snabbt utför, sketfull så beter man sej som en 15åring, tjoar, tafsar och skriker könsord! En liten stund/några drinkar till, så börjar man bli riktigt ung, pratar osammanhängande och enstavigt, kan gå, men knappast rakt fram... Men alla stannar inte där! Ett par till och man blir som en bebis, gurglar, kräks, pinkar ner sej och kan inte ens resa sej upp på egen hand! Kötthandlarens teori om dagen efter, verkar i stort sätt korrekt! MVH Puss! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 10 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Reflekterat lite över mina eskapader i Kungshamn under helgen som gick och på ett inlägg den goe Benriach gjorde om att han inte var 20 år längre......... Konstigt det där hur det går när man är på kalas............ När vi anlände hotellet i Kungshamn i lördags, så kände jag mig som min riktiga ålder (47 år)........... Vilade lite (gubbvarning) men efter en stund tog man första groggen........... Strax därefter kände jag hur åldern minskade med ungefär 8 år............ Ett par till efter det och strax innan förkröket var man nog nere i 33 år........ Festen tog vid och det var "high life" och ngn gång strax innan 12 på natten var jag nog som yngst och kände att jag ägde hela världen....... Gissar att jag vid detta tillfället var ungefär 22 år.......... Framåt 2-snåret kände jag att tröttheten slog till och förmodligen hade man närmat sig 30-strecket och kände ett visst stigma......... Efter en vilsen promenad till hotellet, så var man iaf 34 när man kom fram och vid förhållande vis gott vigör........ Somnade in med en fast beslutsamhet att jag skulle se starten på Vasaloppet, som jag alltid gör varje år......... Döm om min förvåning när jag vaknade, så var jag inte alls 34 längre utan kanske mer åt 72 års hållet......... Dock under dagens förlopp och diverse soffläge under söndagen, så var jag nog bara 55 år när jag gick till sängs på söndag kväll....... Klockan ringde 03:45 i morse och då hade jag inte föryngrats speciellt mycket........ Max 2 år........ Efter en lång dags arbete känns det som jag närmat mig 50 och hoppas jag når min naturliga ålder imon efter en förhoppningsvis god natts sömn........ Summa summarum, så är man inte 20 längre även om man uppenbarligen tror det under de sena nattimmarna med spånken som ivrig "hejapåare"...... Återhämtningen tar lite längre tid så att säga........ Hmmm..... 15 år äldre än dig. Jag gick ut i söndags för att finslipa poolformen till måndagens seriematch. Korta versionen, när jag kom hem på måndag morgon höll personalen på att hänga tvätt utanför. Fasen vad morgonpigga de är. Återhämtning pågår nog resten av veckan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 12 timmar sedan, skrev Tong jai: Precis varit med junior och köpt nya gaming lurar igen, hoppas dessa håller ett tag. Bra ljud i dessa är det iallafall. Hos mig håller dom max ett år till junior. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 15 timmar sedan, skrev Tommy: Ingen pulshöjning när norrbaggarna kör Vasaloppet i lag och släpper fram en gubbe, under tiden som lagkompisarna bromsar och blockerar spåren för resten av klungan??? Diskvalificering vore rätt, inga gratulationer till fuskare! Hade jag varit kranskulla, så hade kransen tryckts ner över anklarna på hen som "vann"... MVH Det var väl svensk succé i Vasaloppet. Det krävdes 7 norrmän och en tjeck för att slå en svensk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 Hej Laddat upp frysen med 20 stycken snus, made in Thailand Ha en kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 9 minuter sedan, skrev stjp8729: Hej Laddat upp frysen med 20 stycken snus, made in Thailand Ha en kanonbra dag! Åker ner i 1 Dec igen i 4 månader den här gången Om du vill ha billigt snus portion som jag tror du använder så kan jag ta med mig ett årsbehov Nu hat jag inte priset i huvudet pga att jag kör lös snus men pm a mig om du är intresserad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 3 minuter sedan, skrev clion: Åker ner i 1 Dec igen i 4 månader den här gången Om du vill ha billigt snus portion som jag tror du använder så kan jag ta med mig ett årsbehov Nu hat jag inte priset i huvudet pga att jag kör lös snus men pm a mig om du är intresserad Hej Clion Bugar och tackar, men kör på Siamsnus enkelt att få tag på både i Bangkok, Hua Hin och Pattaya om man skulle ha vägarna förbi syndens stad. :wai: Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 1 timme sedan, skrev Peolito: Hos mig håller dom max ett år till junior. Ja då är det bra skit, han fick ett par i julklapp men dom la av häromdan. Dessa var lite dyrare så vi får väl se hur länge de fungerar problemfritt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 Så blev den efter jag målat den Den får jag ta hand om i morgon Idag har jag börjat upp rusta stugan lite Den är ju 15 år nu .Exet ska komma ner i juni och göra de större sakerna Det var bubblor på visa ställen och jag tog en spackel spade och skavde väck skiten men färgen har jag innte lyckas hitta Det får exet ta hand om och måla om div utrymmen Sen är det ett problem exets äldre bror är ju fanatisk Budda Han arbetar i Navy i Sattahip och tjänar 25.100 bath i månaden och ger 25.000 bath till Budda O may God sen får Jai betala el och vatten Som tur är så har hon en snäll dotter exet Hon har 8 ungar till men ingen hjälper till pga att 2 av dem har falang mistänker jag Nåväl darling gen och Jai röjde igår Så där blev det ok Jag målade en mur som var svart i stort sett Ok eftersom jag vart så duktig så gav Jai mig 60 bath till en öl Den kostar 55 bath för en stor.jag gav tillbaka 5 bath Ja så är det här i Bangsale darlingen betalar alla el räkningarna 3 ggr nu och vattnet De två sista fotona på murerna hann jag med i morgon är det mer jobb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elve99 Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 Fixat MC och bilkörkort i Pattaya. 310 Baht .Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 1 timme sedan, skrev Tong jai: Ja då är det bra skit, han fick ett par i julklapp men dom la av häromdan. Dessa var lite dyrare så vi får väl se hur länge de fungerar problemfritt. Ja lite dyrare grejer brukar hålla lite längre men igår klagade han på att det knasstrar i dom så jag bad honom kolla på nätet efter nya. Bara utgifter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 6 timmar sedan, skrev stjp8729: Hej Laddat upp frysen med 20 stycken snus, made in Thailand Ha en kanonbra dag! vilken smak.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 11 minuter sedan, skrev L200: vilken smak.. Står på locket. Lakrits 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L200 Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 21 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Står på locket. Lakrits 😉 Såg inte det på telefonen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 Arbetat mycket hårt förflyttat mig från lunchsal till konferenslokal som var i föredetta konsthallen, det mesta avyttrat men lite kvar, trevlig miljö efter ett hårt pass paus med promenad och tipsrunda o läsa på roliga skyltar enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 Ett par dagar nu med många tel samtal. Min mamma dog i söndags så jag känner mig ganska tom just nu. Och samtidigt måste jag sköta alla kontakter ang begravning mm mm. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 (ändrad) Just fått order att invadera Östersund! Avgår i morgon 06.30. Östersund håla eller? Tips tack! Ändrades Mars 5, 2019 av Issanbonde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 1 minut sedan, skrev Issanbonde: Just fått order att invadera Östersund! Avgår i morgon 06.30. Östersund håla eller? Tips tack! Skidskytte WM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 Fullt upp idag, varit med junior och dam på himmlabadet, sedan fick jag ett efterlängtat sms, trumsetet jag beställt till grabben hade kommit. Har tillbringat kvällen med att montera detta, han har verkligen längtat det tog nästan en månad i leveranstid, riktigt bra ljud faktiskt, men vi hade testat lite olika set i musikaffären innan jag beställde. Gillar mesh skinnen, betydligt tystare och skönare att spela på. Ruskigt mycke emballage bara. Nu blev det ont om ledig yta i juniors rum.Även i hallen, imorgon blir det att packa bilen med tomlådor och besöka återvinningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Mars 5, 2019 Dela Inlagd Mars 5, 2019 8 timmar sedan, skrev L200: vilken smak.. Och Bergamot. Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 6, 2019 Dela Inlagd Mars 6, 2019 23 timmar sedan, skrev stjp8729: Hej Laddat upp frysen med 20 stycken snus, made in Thailand Ha en kanonbra dag! Deras (portion)snus har definitivt blivit bättre, de var för packade och hårda tidigare, även påsar som lätt öppnade sig. Men nu tycker jag det är skillnad, helt ok numera. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Mars 6, 2019 Dela Inlagd Mars 6, 2019 17 hours ago, Kenneth4618 said: Står på locket. Lakrits 😉 Dosorna langst till hoger med gron etikett ser inte ut att vara lakrits smak pa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Mars 8, 2019 Dela Inlagd Mars 8, 2019 Morgonpigg eller nåt sånt.. 40min cykling och 20 min på löpband + lite axlar och triceps. Brunchen klar när jag kom hem, äggröra och en macka + rött och grönt.. Fantastiskt gott! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Mars 8, 2019 Dela Inlagd Mars 8, 2019 Slut i benen efter en härlig dag i skidbacken med junior. Inte solsken men ca 20cm nysnö gjorde dagens åkning jättebra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu