Soengsang Inlagd Januari 31, 2019 Dela Inlagd Januari 31, 2019 2 timmar sedan, skrev Boa52: Är i Thai nu, hemma alltså. får se om det blir några bilder mycket dålig uppkoppling, ett telefon modem och h- vetes mycket att göra. Inget fungerar och det jag inte låst in i garaget är ute på vift. Vädert tycker jag är fint svalt på morgonen så man kan jobba det är skönt. Ska fixa igång några MC idag och även cykeltaxin, provat den men pys punka på framhjulet. Jag fick åka en bit gumman cyklade många heja rop blev det i byn Cykeln får du iaf försöka att få upp någon bild på! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Januari 31, 2019 Dela Inlagd Januari 31, 2019 Börjar bli rena vilda västern här i Jakobsberg. Vi har nu haft 3 skjutningar på 5 dagar bara ett par hundra meter ifrån där jag bor. För en stund sen passera 7 polisbilar i rad här utanför. Skyddsväst på.Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 31, 2019 Dela Inlagd Januari 31, 2019 Visserligen igår men.. Skottat klart, vackert tycker jag! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 31, 2019 Dela Inlagd Januari 31, 2019 52 minuter sedan, skrev ellim63: Visserligen igår men.. Skottat klart, vackert tycker jag! Var lugn i helgen kommer mera enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Januari 31, 2019 Dela Inlagd Januari 31, 2019 56 minuter sedan, skrev Enis: Var lugn i helgen kommer mera enis Så länge det inte är blötsnö så är det helt ok! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 31, 2019 Dela Inlagd Januari 31, 2019 3 timmar sedan, skrev Peolito: Skyddsväst på. Skickat från min iPhone med Tapatalk Skott kommer, klart BAKÅT! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Februari 1, 2019 Dela Inlagd Februari 1, 2019 Står o tittar,vad väntar dom på.Tåget Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Februari 1, 2019 Dela Inlagd Februari 1, 2019 Någon som har haft bråttom😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 1, 2019 Dela Inlagd Februari 1, 2019 On 2019-01-30 at 21:35, skrev MickeN: Börjar bli rena vilda västern här i Jakobsberg. Vi har nu haft 3 skjutningar på 5 dagar bara ett par hundra meter ifrån där jag bor. För en stund sen passera 7 polisbilar i rad här utanför. Nu får man ta med en kevlarväst nästa gång man besöker området. Har två ställen där som vi servar https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgyEgr/polisen-vadjar-om-tips-efter-skjutningarna “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Februari 1, 2019 Dela Inlagd Februari 1, 2019 (ändrad) Idag blev det lite städning sen Bast madrassen på bechen med lite tilltugg Igår kom vi tillbaka från Bangkok En.varning busen som går från suvan till Pattaya kör inte in till buss terminalen utan stannar en kort stund på Shukumvith sen drar den till Jomtien Så sist jag var här gick jag på en mina Bussen stanna och släppte av mig resväskan låg ju kvar i bussen Det blev en taxi till jomtien a 500.bath Nu var jag förbered och denna gången öppnades luckan så vi fik ut våran resväska och sen började taxi snubbarna försöka hitta en dyring men Den gick jag innte på den här gången bara promenera 100.meter sen kommer flak taxin den vita och kör ner till Bangsale för.20 bath per skalle Sen är det ju dyra moppe taxin vid vägen ner 60 bath till byn. Har lagt märke till en.ny moppe uthyrare Fick den här.för 2000 bath per månad Ett klipp Ändrades Februari 1, 2019 av clion fel text Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 1, 2019 Dela Inlagd Februari 1, 2019 Ska bli gött att svulla lite Grosshandlarlunchen! Den 1:a februari är det dags att premiära årets första fredagslunch: Grosshandlarlunchen. Vad är det då egentligen den där Grosshandlarlunchen tänker ni? Ja, förr i tiden var det väl en långsittarlunch för burgna handelsmän som smet iväg för att äta übergott och sponka till det på de där bästa timmarna på dygnet. För oss är det mer beskrivningen av den där riktiga unnarlunchen. Den där överlyxiga mixen av det svenska och det franska där man gasar helhjärtat på alla gastronomiska cylindrar och inte håller igen någonstans. Något som vi alla verkligen kan behöva under den här lite gråtrista tiden på året när folk bantar och försöker gå på gym. Vår tolkning av Grosshandlarlunchen inleds i alla fall med Toast Skagen. Tores klassiker som är så klassisk det kan bli. Vi struntar dock i räkorna och gör den på nykokt hummer istället och medans originalet toppas med löjrom så toppar vi vår med kaviar. Den andra anrättningen Blir potatisstekt skrei-torsk. Mjäll torsk med frasigt potatistäcke. Den kommer vadandes i ett Sandefjordshav som är karamelliserat smör som får koka ihop med grädde och så rör vi ner Kalix-löjrom och gräslök i såsen. Vi lär nog toppa firren med löjrom också och kanske addera en sockerärta eller två. Sen är det dags för pepparstek på möraste, hängmörade oxfilé från Rafna. När den kommer cognac-flamberad med krämig pepparsås och några klassiska Hasselbackspotatisar känns det som det inte kan bli mer grosshandlare än så. Eller? Jo, kanske desserten då: Romrussinglass! Det känns som att en grosshandlarmåltid alltid ska avslutas med romrussinglass. Vi gör den även med en hedonistisk grosshandlartwist i form av en ankleverromrussinglass som serveras på karamelliserad brioche med ripplad Pedro Ximenez-sirap. Grosshandlarhedonism i kubik alltså. Lunchen går som sagt av stapeln den 1:a februari, kostar 495 petita pix Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 1, 2019 Dela Inlagd Februari 1, 2019 I dag har vi varit till Udon Thani och köpt, typ byggställninar för vi ska sätta upp en vattentunna ca 4 m i farmen, köpte även en tvättho som jag ska ha i garaget. Cykeltaxin är nu färdig, monterat cykelljus både fram och bak ikväll ska min fru få åka till nåt party nära här. En moppe startad, Tuktuken blir morgondagens jobb och lite på Traktorn. Får se om jag kan lägga in någa bilder i morgon just nu segt uppkoppling Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Februari 1, 2019 Dela Inlagd Februari 1, 2019 59 minuter sedan, skrev Peolito: Ska bli gött att svulla lite Grosshandlarlunchen! Den 1:a februari är det dags att premiära årets första fredagslunch: Grosshandlarlunchen. Vad är det då egentligen den där Grosshandlarlunchen tänker ni? Ja, förr i tiden var det väl en långsittarlunch för burgna handelsmän som smet iväg för att äta übergott och sponka till det på de där bästa timmarna på dygnet. För oss är det mer beskrivningen av den där riktiga unnarlunchen. Den där överlyxiga mixen av det svenska och det franska där man gasar helhjärtat på alla gastronomiska cylindrar och inte håller igen någonstans. Något som vi alla verkligen kan behöva under den här lite gråtrista tiden på året när folk bantar och försöker gå på gym. Vår tolkning av Grosshandlarlunchen inleds i alla fall med Toast Skagen. Tores klassiker som är så klassisk det kan bli. Vi struntar dock i räkorna och gör den på nykokt hummer istället och medans originalet toppas med löjrom så toppar vi vår med kaviar. Den andra anrättningen Blir potatisstekt skrei-torsk. Mjäll torsk med frasigt potatistäcke. Den kommer vadandes i ett Sandefjordshav som är karamelliserat smör som får koka ihop med grädde och så rör vi ner Kalix-löjrom och gräslök i såsen. Vi lär nog toppa firren med löjrom också och kanske addera en sockerärta eller två. Sen är det dags för pepparstek på möraste, hängmörade oxfilé från Rafna. När den kommer cognac-flamberad med krämig pepparsås och några klassiska Hasselbackspotatisar känns det som det inte kan bli mer grosshandlare än så. Eller? Jo, kanske desserten då: Romrussinglass! Det känns som att en grosshandlarmåltid alltid ska avslutas med romrussinglass. Vi gör den även med en hedonistisk grosshandlartwist i form av en ankleverromrussinglass som serveras på karamelliserad brioche med ripplad Pedro Ximenez-sirap. Grosshandlarhedonism i kubik alltså. Lunchen går som sagt av stapeln den 1:a februari, kostar 495 petita pix Orkar du med några öl på Zummen efter det där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Februari 1, 2019 Dela Inlagd Februari 1, 2019 Orkar du med några öl på Zummen efter det där? Vi får se [emoji1]Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Februari 2, 2019 Dela Inlagd Februari 2, 2019 Idag har jag varit ute på stan för att handla några köksskåp - enkla, vita som man hänger på väggen ovanför diskbänken. Hamnade på ett stort byggvaruhus, Thai Watsadu på Sukkan. Hittade ett skåp med stor prislapp 790 Baht. Det var ju inte farligt, tänkte jag och haffade en kille för att handla. Sa, vad jag ville ha och han började slå i prisböcker och efter 20 min kom han fram till 1320 Baht. Ja, men det står ju 790 Baht på prislappen. Då tittade han pp mig med ett snett leende som att jag var efterbliven och sa att det är ju självklart om du vill ha alla tillbehören (lucka, gångjärn, beslag och handag, så blir det ju ett annat pris. Ok, tänkte jag - TiT, men det var ju ändå ett överkomligt pris. Kan ni köra hem skåpen till mig? Ja, men det är 45 dagars leveranstid. De skall levereras från Kina. Tack och adjö! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Februari 2, 2019 Dela Inlagd Februari 2, 2019 Efter frukost åkte vi till båten och kopplade underhållsladdning på batterierna. Sen har jag plockat isär och rengjort avloppsrören under diskbänken. Senare ska vi ner och avsluta laddning i båten. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Februari 2, 2019 Dela Inlagd Februari 2, 2019 Hej Gjort något som var länge sedan senast, och desutom kanonroligt. Men kommer att ångra mig imorgon. 94 Km Enduro körning i Cha Am. Börjar redan kännas i alla muskler. Ha en kanonbra helg. Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 2, 2019 Dela Inlagd Februari 2, 2019 Bokat hotell och ett par inrikesresor för våran semester i mars. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 2, 2019 Trådstartare Dela Inlagd Februari 2, 2019 Idag har man mest sovit efter gårdagens eskapader........😉 Men tydligen hamnade vi i ett garage med fina bilar å bågar igår........👏 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Februari 2, 2019 Dela Inlagd Februari 2, 2019 On 2019-01-30 at 22:04, skrev Benriach: Lugn i stormen, det är bara anmälningsbenägenheten som ökat... Hahahaha! Så jävla bra! Klockrent gubben! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Februari 3, 2019 Dela Inlagd Februari 3, 2019 Hej Varit på stranden en snabb sväng. Sen tvättat Forzan, ätit lunch på vägen och kört till Bangkok från Hua Hin. Och får nu en välbehövlig massage efter kört Enduro igår. Kan nästan inte gå, sicken träningsvärk! Visste inte att kroppen hade muskler överallt. Känns som man legat i en torktumlare i över en timma. Ha en kanonbra dag. Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Februari 3, 2019 Dela Inlagd Februari 3, 2019 Skottat utanför garaget, det slutar inte snöa så det blir till att skotta igen imorgon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 3, 2019 Dela Inlagd Februari 3, 2019 6 timmar sedan, skrev stjp8729: Hej Varit på stranden en snabb sväng. Sen tvättat Forzan, ätit lunch på vägen och kört till Bangkok från Hua Hin. Och får nu en välbehövlig massage efter kört Enduro igår. Kan nästan inte gå, sicken träningsvärk! Visste inte att kroppen hade muskler överallt. Känns som man legat i en torktumlare i över en timma. Ha en kanonbra dag. Visst är det kul att hitta nya muskler ibland, men ack så smärtsamt. Tur att jag sålt min endurohoj. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd Februari 3, 2019 Dela Inlagd Februari 3, 2019 Åkt pulka med lilltösen och givit frugan lite välbehövlig massage. Sen har jag unnat mig själv med en kopp svart kaffe och lyssnat på musik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clion Inlagd Februari 3, 2019 Dela Inlagd Februari 3, 2019 18 timmar sedan, skrev Tong jai: Skottat utanför garaget, det slutar inte snöa så det blir till att skotta igen imorgon. Tur man har 2 månader kvar i paradiset Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu