Jani75 Inlagd Oktober 21, 2018 Dela Inlagd Oktober 21, 2018 (ändrad) On 2018-10-18 at 23:52, skrev wavis: Hittade inte tråden om snus som Cavemannen startade o jag la in mina tobaksplantor , Tror det var i början på mars. Men iaf ,, Sorterat havanna i dag , O tre till olika sorter till skall sorteras nästa vecka, Allt började att jag ville göra planta till snus ,,Men nu skall det bli cigarrer också . Fått fin skörd o bra blad till det … ..är de i Thailand du donar eller Sverige? Häftigt med egentillverkade cigarrer, har du flera sorters plantor? Tänkte på täckblad, omlag och filer? Ändrades Oktober 21, 2018 av Jani75 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd Oktober 21, 2018 Dela Inlagd Oktober 21, 2018 ..var på tur med familjen i gamla stan (Stockholm ) och gick förbi tyska kyrkan, tjusig kyrka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 21, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 21, 2018 Utmanar grannarna på lite riktig musik istället för "smurfhitsen" de kör dagligen för att "curla" sina bortskämda skitungar............ Barnaga borde tillåtas igen och framförallt från "grumpy old men" som mig......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 21, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 21, 2018 56 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Utmanar grannarna på lite riktig musik istället för "smurfhitsen" de kör dagligen för att "curla" sina bortskämda skitungar............ Barnaga borde tillåtas igen och framförallt från "grumpy old men" som mig......... Å så bytte jag skiva.........🖕 Nu blev de rabiata......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd Oktober 21, 2018 Dela Inlagd Oktober 21, 2018 2 timmar sedan, skrev Jani75: ..är de i Thailand du donar eller Sverige? Häftigt med egentillverkade cigarrer, har du flera sorters plantor? Tänkte på täckblad, omlag och filer? I Sverige,,,Tre olika som jag odlar o kompisen en sort ,, Skulle från början bli snus o det kommer det bli .. Men fått sådan fin skörd , O efter lite goggling o tuben så ska jag nog få till det med någon cigarr bara o testa o går det åt he,,,vete så blir det snus ,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 22, 2018 Dela Inlagd Oktober 22, 2018 Vilodag på söndag, jo lite, men igår var det full fart! Bommen till grävmaskinen har gått av och kunden grååååter av förtvivlan eftersom han inte kan gräva och stöta på stora stenarna som han vill, så jag fick fixa en tillfällig lösning så han kan ta sig upp för "lilla" backen och komma till verkstan så jag kan vetsa på riktigt! Åk ner här skrek han, jo tjena!😆 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 22, 2018 Dela Inlagd Oktober 22, 2018 Idag har jag veckohandlat. Konserverat motorn i båten för vintern. Förstärkt täckningen över båten för det är risk för mkt hårda vindar i veckan. Just njutit av en bananbakelse.😉 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 22, 2018 Dela Inlagd Oktober 22, 2018 Varit på lokal. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Oktober 22, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 22, 2018 3 minuter sedan, skrev rolba: Varit på lokal. Du träffade inte Herr Chang då?....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 23, 2018 Dela Inlagd Oktober 23, 2018 10 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Du träffade inte Herr Chang då?....... Nä, tyvärr. Men han hade nog kunnat bidra med en del. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Oktober 24, 2018 Dela Inlagd Oktober 24, 2018 I dag fick jag höra en norgehistoria av den värre sorten på bridgeklubben. Den som berättade den är en pensionerad engelsk gentleman som jobbat i många år på den engelska ambassaden. Numera ser man honom ibland på Immigration i Jomtien där han hjälper vilsna turister tillrätta men nu har han även börjat extraknäcka hos en visakonsult alldeles bredvid Immigration. Nåväl, i dag hade det där kommit in en norrman som hade 9 års overstay. Hans pass var utgånget för flera år sen och dessutom hade han låtit sig försörjas av en kvinna som var prostituerad vilket även det tydligen är olagligt. Ja ja säger då det, en del kan ställa till det riktigt ordentligt för sig. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Oktober 24, 2018 Dela Inlagd Oktober 24, 2018 Tog en iskall promenad i solskenet. +5gr och hård nordvästlig vind,,ca 12/15m/sek. Dags att ta fram vinterkläder. Usch. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 24, 2018 Dela Inlagd Oktober 24, 2018 Idag blev det en lång och skön skogspromenad. Här var det raka spåret..... (till Chicago?) Rester från en skogsbrand..... Snart är det hjul igen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bambam Inlagd Oktober 24, 2018 Dela Inlagd Oktober 24, 2018 Tagit bort stygn efter en knäoperation. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 24, 2018 Dela Inlagd Oktober 24, 2018 6 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning: Tog en iskall promenad i solskenet. +5gr och hård nordvästlig vind,,ca 12/15m/sek. Dags att ta fram vinterkläder. Usch. Det var liite kallt med kortbyxor vid trädgårdsarbetet idag, men jag hade ju långärmat på mig i alla fall! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 24, 2018 Dela Inlagd Oktober 24, 2018 Idag hade vi några grabbar här från en firma som hjälper människor med lite extra behov att såga ner den risiga syrenen som ni ser bakom äppelträdet... Sådärja, ett kanonjobb! Bara att sopa bort lite smått så inte nån får punktering på cykeln... Två äpplen blev det i år på trädet, sorten är Ingrid Marie som vi planterade i fjol... Frugan skördade det sista av pak choi.. Ett kort på grönkålen... Åsså var det dags att fylla på med käk till småfåglarna.. Ett underbart väder men lite kallt så det var skönt att komma in i värmen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Oktober 24, 2018 Dela Inlagd Oktober 24, 2018 2 minuter sedan, skrev ellim63: Idag hade vi några grabbar här från en firma som hjälper människor med lite extra behov att såga ner den risiga syrenen som ni ser bakom äppelträdet... Sådärja, ett kanonjobb! Bara att sopa bort lite smått så inte nån får punktering på cykeln... Två äpplen blev det i år på trädet, sorten är Ingrid Marie som vi planterade i fjol... Frugan skördade det sista av pak choi.. Ett kort på grönkålen... Åsså var det dags att fylla på med käk till småfåglarna.. Ett underbart väder men lite kallt så det var skönt att komma in i värmen! Är det dit hus som man ser när man åker igenom Örebro? Såg ett rosa hus och kom att tänka på dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Oktober 24, 2018 Dela Inlagd Oktober 24, 2018 7 minuter sedan, skrev AnTove: Är det dit hus som man ser när man åker igenom Örebro? Såg ett rosa hus och kom att tänka på dig Vårat hus ligger strax norr om svampen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 25, 2018 Dela Inlagd Oktober 25, 2018 Hej Idag tagit det lugnt, till och med varit hemma så passade på att tvätta moppen. Ren och fin. Tänkte åka en sväng, men då började det åska. Så postar dessa två bilder istället och tar det lugnt. Ha en kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 25, 2018 Dela Inlagd Oktober 25, 2018 10 timmar sedan, skrev koppar55: En trevlig helg på Hammarö med barnbarnen. Först vila efter shopping. Sen blev det full fart. Vad tycker du om mitt gröna luktsudd? Sen kom nästa sommars Mallorcaresa upp. Blev att visa upp sina fina solbrillor och ett välkammat hår. dags för en mysbild. dags att shejka loss till Christer Sjögren. Och så släppte alla tre loss till "Original Oktoberfest - So a schöner Tag (Fliegerlied) Söndagsmorgon och pusselstund. Skridskoträning i Hammarö ishall. Dags för verktygslådan. Hörselskydd är ett måste. Nu får man se fram emot att träffa dom igen till jul. Konstigt att Trygg Hansa inte fick göra reklam? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Oktober 25, 2018 Dela Inlagd Oktober 25, 2018 Hej på Er! Idag skall det sprayas krossad vitlök blandat med vatten på parkeringen mot häxor, varulvar, vampyrer och kattdjälvar som sover på mopparna och bilarna. Ha en kanonbra kväll! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Oktober 25, 2018 Dela Inlagd Oktober 25, 2018 Biltvätt idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Oktober 25, 2018 Dela Inlagd Oktober 25, 2018 1 timme sedan, skrev MickeN: Biltvätt idag. Circle K Arlanda? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Oktober 25, 2018 Dela Inlagd Oktober 25, 2018 17 minuter sedan, skrev audirs2: Circle K Arlanda? Nä, Veddesta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Oktober 25, 2018 Dela Inlagd Oktober 25, 2018 2 timmar sedan, skrev MickeN: Biltvätt idag. Ha Ha ser ut som vädret i BKK ☔ Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu