spooncreek Inlagd September 1, 2018 Dela Inlagd September 1, 2018 12 minutes ago, thomas001 said: Har nyss kommit hem från Pattaya. Åkte i Torsdags for att dra till Jomtien for att rosta igår. Vaknade upp sent med ett sjujävla bakrus....inget Jomtien igår. 90 mil ToR utan att få lägga min rost...hehe. Inte bra att åka utan frugan. Handlade lite innan hemresan idag. Tur i oturen var väl att du inte åkte till Jomtien, eftersom konsulatet ligger på Dusit Thani, precis i början på Beach Road Pattaya. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 1, 2018 Dela Inlagd September 1, 2018 (ändrad) 24 minuter sedan, skrev thomas001: Har nyss kommit hem från Pattaya. Åkte i Torsdags for att dra till Jomtien for att rosta igår. Vaknade upp sent med ett sjujävla bakrus....inget Jomtien igår. 90 mil ToR utan att få lägga min rost...hehe. Inte bra att åka utan frugan. Handlade lite innan hemresan idag. Ett tips till nästa besök i Fiskebyn, om du brukar grilla så finns det en helt suverän grillolja på Friendship, längst inne i högra hörnet i butiken. För övrigt är deras brödavdelning grymt bra. Ändrades September 1, 2018 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 1, 2018 Dela Inlagd September 1, 2018 10 minutes ago, spooncreek said: Tur i oturen var väl att du inte åkte till Jomtien, eftersom konsulatet ligger på Dusit Thani, precis i början på Beach Road Pattaya. Hade nog hittat...så småningom! Har for mig att det låg i Jomtien tidigare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arnold Layne Inlagd September 1, 2018 Dela Inlagd September 1, 2018 Träffade på en riktig trevlig gök som var lika bra på att babbla som att lägga in härliga bilder här på forumet Jodå...det var allas våran L200 som var på Sverigebesök och jag lyckades lura med honom till min favorit-pizzeria If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd September 1, 2018 Trådstartare Dela Inlagd September 1, 2018 Skrämmande saker.......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd September 1, 2018 Dela Inlagd September 1, 2018 8 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Skrämmande saker.......... ååå gå vilse /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 Träning och frukost avklarade. Jag har en kompis som brukar sitta utanför och titta på mig. Idag fick han för sig att hälsa på, jag hade ca 20 centimeter öppet. Han var förvånansvärt lugn lite flygande i rutorna men han lugnade ner sig snabbt och satte sig och sket på motionscykeln. Nu är han utsläppt får se om han kommer på besök fler gånger.😀 Här på balkongen händer det alltid något. Kollar läget. Även golvet ska inspekteras. Nu får du släppa ut mig, vi ses senare. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 1 hour ago, nissehult_13 said: Träning och frukost avklarade. Jag har en kompis som brukar sitta utanför och titta på mig. Idag fick han för sig att hälsa på, jag hade ca 20 centimeter öppet. Han var förvånansvärt lugn lite flygande i rutorna men han lugnade ner sig snabbt och satte sig och sket på motionscykeln. Nu är han utsläppt får se om han kommer på besök fler gånger.😀 Här på balkongen händer det alltid något. Kollar läget. Även golvet ska inspekteras. Nu får du släppa ut mig, vi ses senare. Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 Sett en bra film, lite väl många fängelse klyschor men bra story och skådisar. Ingen "feel good movie" dock. A Prayer Before Dawn https://www.imdb.com/title/tt4080956/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 Hej på Er, Ja, vad har en annan gjort förutom bränna sönder sitt ansikte, ben och armar? Var ute och nöjeskörde med den nya skotern, finns underbara vägar att köra på i Bangkok. Spännande också, alltid intressant och se om man kommer mellan bussen och Somchai i köerna, detta ger livet en liten extra gnista istället för tristessen i paradiset. Efter ett tag inser jag att min bakdel och dom så kallade stötdämparna om sitter original inte kommer överens, så letar upp en MC butik och handlar ett par YSS stötdämpare som är kan ställas in på rebound och compression samt hårdhet. Och mycket riktigt min bakdel och dom nya YSS stötdämparna är helt överens. Några droppar regn när dom byte stötdämpare sen gjorde solen sitt till att bränna i sönder mig. Fanns en del kolfiber i butiken till den nya skotern så snabbt in och söka upp tillverkaren, och dom har både till MC, Bil och även för hemmet. En kolfiber toa, det är kanske något att investera med tanke på hur mycket chilli jag äter här i paradiset. Ha en kanonbra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 Igår blev det en utflykt med morsan till sjöparken i Kumla och deras restaurang Goda rum för att äta lunch... Fräsch salladsbuffé och nybakt bröd.. Dessa rätter fanns att välja på.. Jag och frugan slog till på fisk.. Och favoritdottern och morsan åt fläskkarré, mycket bra båda två! Något lite sött till kaffet.. Och så bjuder jag på ett gäng bilder på odlingarna.. En mycket trevlig utflykt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 Käkat lite godis “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thure Inlagd September 2, 2018 Dela Inlagd September 2, 2018 Kom med tårta till ett av barnbarnen i Falun Runn låg stilla och fin utanför huset Åkkte till Borlänge efter blåbär Sedan ser fingrarna ut som nedan... ///Thure The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 Det tar lite tid men visst är det värt att vänta på!❤️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 3, 2018 Dela Inlagd September 3, 2018 Gjort min plikt och röstat idag. I båset bredvid huserade en av den mest formfulländade röv jag sett på länge. Blev så till mig att jag höll på att förväxla röstsedlar och stoppa i FI istället för MP. Och telefonen med kameran var ju kvar i jackan ute på moppen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd September 4, 2018 Dela Inlagd September 4, 2018 Fotat ett par skyltar på Soi Buakhao i morse. Detta tyckte jag såg billigt ut. Men inte det här. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 4, 2018 Dela Inlagd September 4, 2018 9 timmar sedan, skrev Fritz: Fotat ett par skyltar på Soi Buakhao i morse. Detta tyckte jag såg billigt ut. Ja det var billigt. Samma som vi tar på Phuket för de gamla mopparna i lågsäsong. 130 på högsäsongen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd September 4, 2018 Dela Inlagd September 4, 2018 Idag var det dags att lätta på lädret igen, tandläkaren jippi. Parkering hittad och utrustning avlastad. Bara att börja knata. Efter att hasat sig upp för trappan till 2 våningen så sitter man och längtar på att få komma in. Samtidigt längtar man ut igen. Nu är tandläkarbesöken över för detta år(hoppas jag och plånboken). När man kom hem så serverade frugan detta på balkongen som belöning. Antagligen tyckte hon vi ska testa lagningarna, hon är för omtänksam. 😁 Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaiger Inlagd September 5, 2018 Dela Inlagd September 5, 2018 Dessa betonggrejer är tydligen för barn att leka i,gjorda av en konstnär.Numera är de undanställda på en avskild plats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd September 5, 2018 Dela Inlagd September 5, 2018 (ändrad) Påväg ner till Bongot oilfield så slog jag i huvudet på däck när jag vallade runt min avlösare, ingen hjälm naturligtvis. Rev upp ca 6 cm på skulten så det blev att limma ihop en igen. Area managern hörde att det var jag och skickade över en båt för att hämta mig till deras läkare. Nedan Tandem mooring med FSU i gulfen Enda passageraren var nu framme på riggen med bäst faciliteter...Läkaren gjorde sin plikt ,mer än väl. Hyvens kille areamanagern för Bongkot oilfield, Captain Laa (snygg) är smeknamnet . Han kom ner för att checka om det var överstyret som bor i Samrong i utkanten av BKK. Trevlig dagsutflykt min avlösare är ombord och bara några dagars barnvakt kvar nu / SatanG Ändrades September 6, 2018 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 5, 2018 Dela Inlagd September 5, 2018 22 minuter sedan, skrev SatanG: Påväg ner till Bongot oilfield så slog jag i huvudet på däck när jag vallade runt min avlösare, ingen hjälm naturligtvis. Rev upp ca 6 cm på skulten så det blev att limma ihop en igen. Area mamangerna hör de att det var jag och skickade över en båt för att hämta mig till deras dok6or. Nedan Tandem mooring med FSU i gulfen Enda passageraren var nu framme på riggen med bäst faciliteter...Läkaren gjorde sin plikt ,mer än väl- Hyvens kille areamanagern för Bongkot oilfield. Han kom ner för att checka om det var överstyret som bor i Samrong i utkanten av BKK. Trevlig dagsurflykt min avlösare är ombord och bara några dagars barnvakt kvar nu / SatanG Justa skor han har på däck managern, high vis class 3? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd September 5, 2018 Dela Inlagd September 5, 2018 48 minutes ago, SatanG said: Påväg ner till Bongot oilfield så slog jag i huvudet på däck när jag vallade runt min avlösare, ingen hjälm naturligtvis. Rev upp ca 6 cm på skulten så det blev att limma ihop en igen. Area mamangerna hör de att det var jag och skickade över en båt för att hämta mig till deras dok6or. Nedan Tandem mooring med FSU i gulfen Enda passageraren var nu framme på riggen med bäst faciliteter...Läkaren gjorde sin plikt ,mer än väl- Hyvens kille areamanagern för Bongkot oilfield. Han kom ner för att checka om det var överstyret som bor i Samrong i utkanten av BKK. Trevlig dagsurflykt min avlösare är ombord och bara några dagars barnvakt kvar nu / SatanG Croc Babysitter 😉 https://www.pembeclub.com/look-how-instinctively-the-mother-croc-carries-the-baby-in-its-mouth-nature-is-beautiful/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd September 5, 2018 Dela Inlagd September 5, 2018 On 2018-09-02 at 17:54, skrev Kenneth4618: Käkat lite godis Och lite E 201 E203 E403 E980 osv! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jani75 Inlagd September 5, 2018 Dela Inlagd September 5, 2018 Bökat och svurit med ett arkivhyllesystem, både tråkigt och roligt. De roliga är allt fnullande med att få de i våg och de tråkiga att de va så jä**å mycket 😁. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd September 5, 2018 Dela Inlagd September 5, 2018 1 timme sedan, skrev audirs2: Och lite E 201 E203 E403 E980 osv! Vid min ålder kan man aldrig få för mycket av det “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu