j43 Inlagd Augusti 14, 2018 Dela Inlagd Augusti 14, 2018 11 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Fan, känner du Rolf? Hans son bor ju i våningen under PD.......... I bland är världen bra liten........ Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 14, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 14, 2018 1 timme sedan, skrev j43: Mats Yes Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 14, 2018 Dela Inlagd Augusti 14, 2018 Besökt Geiranger och åkt färjan från Geiranger till Hellesylt Besökt Geriranger Hann med ett besök i Ålesund också. Var bl.a på Aqvariumet där Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 14, 2018 Dela Inlagd Augusti 14, 2018 (ändrad) On 2018-08-13 at 20:58, skrev Kötthandlarn: Blev en liten bilutflykt........... Tog bilen till Ellös å färjan över Malö strömmar.......... Å så ytterligare en kort färjetur över Ängösund......... Efter en stund var man framme i Fiskebäckskil som var väldigt mysigt med sina kullerstensgränder......... Västsidan mot östsidan.......... På andra sidan Gullmarn ligger Lysekil......... Å östsidan mot västsidan.......... Sedan till Grundsund........ En gammel stånkare i hamn.......... Infarten mot det trånga sundet......... Namnet Grundsund kanske får sin förklaring här................ Fantastiskt trevlig dagstur i den Bohuslänska skärgården............ Om vädret tillåter imon, så kanske jag kan ta en tur med "yachten" igenom Grundsund......... Förra gången jag gjorde det var det näst intill en religiös upplevelse.......... Då blir det väl ungefär en sådan här kurs i sådana fall.......... Har fan inte varit i Grundsund på länge... Senast var i Fredags, dagen då det stormade på bästkusten. Tyvärr var de på begravning av mina kusiners Far, en mycket fin ceremoni, blev ännu bättre av att prästen varit klasskamrat med min ingifte farbror, båda födda i Grundsund. Tog för lite bilder, men ser att du stod vid bron med kyrkan i ryggen på en av dina bilder. Tog bla dessa: Båtmodellen är "Briggen Bluebird af Hull" Som Evert Taube skrönade om, de andra är från bron, med kyrkan i ryggen! "Skrönade"? en bra historia, delvis sann förutom att alla ombord överlevde! Modellen står i församlingshemmet intill kyrkan. MVH Ändrades Augusti 14, 2018 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 15, 2018 Dela Inlagd Augusti 15, 2018 (ändrad) Tagit bort gipset så nu har man tillgång till fröken höger igen 😀 Dessutom lättare att skriva med rätt hand så man kan reta lite folk på nätet Ändrades Augusti 15, 2018 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Augusti 15, 2018 Dela Inlagd Augusti 15, 2018 (ändrad) Varit iväg o lämnat auktions gods på morgon ja nu är det bara ett par veckor kvar till flytten ✈ Nu sover man Thaisäng och käkar vid fina Ekbordet sista tiden 😁👍😜 Ho Ho ! Ändrades Augusti 15, 2018 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 15, 2018 Dela Inlagd Augusti 15, 2018 Inte idag men igår. Vi bor i ett område med ca 30 hus. Dom flesta är sålda men markägarna äger fortfarande några hus som dom hyr ut till hugade intressenter. Det är deras ansvar att ta hand om vägar,sophämtning,belysning m.m Tyvärr är dom snålare än Joakim Von Anka. Har bråkat med dom i over ett år om att fixa till infarten från stora vägen. Ser for jävligt ut. Stor hål och igenvuxet. Så Falangen blev forbannad!! Tog saken i egna händer. Fixade fram en traktor. Traktorn kom forst och rojde undan. Sen kom det totalt 4 lass med sand. Här håller traktorn på. Slutresultatet. Totalkostnad 4 timmars jobb,traktorn och 4 lass sand: 2100 Baht. Ev. ska det läggas på ett tunt lager med makadam/singel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 15, 2018 Dela Inlagd Augusti 15, 2018 36 minuter sedan, skrev svampen: Varit iväg o lämnat auktions gods på morgon ja nu är det bara ett par veckor kvar till flytten ✈ Nu sover man Thaisäng och käkar vid fina Ekbordet sista tiden 😁👍😜 Ho Ho ! Härligt, du gör alltså en "riktig" emigration, lämnar allt med Sverige, skriver ut dig mm.? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 15, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 15, 2018 19 timmar sedan, skrev Tallviking: Besökt Geiranger och åkt färjan från Geiranger till Hellesylt Besökt Geriranger Hann med ett besök i Ålesund också. Var bl.a på Aqvariumet där Jättefina bilder i alla dina Norgeinlägg........... Har alltid velat bila genom Norge och framförallt Atlantvägen......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Augusti 15, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 15, 2018 Gjorde en lite utflykt till Ramnsvikslandet idag....... Ligger lite norr om Smögen för att förklara det enkelt.......... Passerade Sotenkanalen först......... Broöppning givetvis........ Men vackert är det......... Väl ute på Ramsvik fick man belöning.......... Så vackert........ Man undrar hur stenblocken kom dit?.......... Fantastiskt trevlig dag.......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Augusti 15, 2018 Dela Inlagd Augusti 15, 2018 Eftersom det är onsdag så fick det bli en tur till Stadsmission det ligger där framme. Som alltid en massa bilar/folk där. Kvarlämnad i bilen blev man men nu var det ok bara 20 grader. Sedan bar det iväg till röntgen och sedan till ortopeden. Doktorn sa att det såg bra ut men det tar ca 2 månader till innan det är ihopvuxet. Så det sket sig med september till Thailand får inrikta oss på november om det är färdigläkt. Bara att kämpa/träna på. Drog hemåt utan ett stort leende på läpparna. Tröstäter pizza när jag kom hem. Den var till belåtenhet. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tong jai Inlagd Augusti 15, 2018 Dela Inlagd Augusti 15, 2018 Shoppat lite nya kläder till junior, sedan lite minigolf . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 Funderat över ordet konsekvensanalys I går vid middagsbordet så berättade en av Pias kusiner att han hade som dröm att kunna köpa en motorcykel Kawasaki 800 kubikare. Alltid kul att försöka hjälpa till att få drömmar att så in tänkte jag och sade om du hjälper mig med en sak i morgon så kan du få en slant Han blev ju mycket glad och uppspelt samt Smällde i sig ett par 50/50 groggar för att fira. så det blev inte så mycket hjälp idag och drömmen får nog fortsatt vara en dröm. / Enis som fabulerar lite men med en viss dos sanning i denna historia "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 11 minuter sedan, skrev Enis: Funderat över ordet konsekvensanalys I går vid middagsbordet så berättade en av Pias kusiner att han hade som dröm att kunna köpa en motorcykel Kawasaki 800 kubikare. Alltid kul att försöka hjälpa till att få drömmar att så in tänkte jag och sade om du hjälper mig med en sak i morgon så kan du få en slant Han blev ju mycket glad och uppspelt samt Smällde i sig ett par 50/50 groggar för att fira. så det blev inte så mycket hjälp idag och drömmen får nog fortsatt vara en dröm. / Enis som fabulerar lite men med en viss dos sanning i denna historia Var det han du tänkte hyra ut till mitt projekt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 39 minuter sedan, skrev rolba: Var det han du tänkte hyra ut till mitt projekt? Behöver du en sängprovare? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 On 2018-08-12 at 19:56, skrev Tallviking: Besökt Sveriges största oreglerade vattenfall Tännforsen "Sveriges Niagara" Tog en sväng upp till Storulvåns fjällstation, såg lite renar i terrängen men för långt bort för att fotograferas Sedan blev det fika med nybakat nere i Handöl på Täljstensmuseet Nu är vi i Trondheim där vi var i Nidaros-domen, såg kronjuvelerna och åt en god middag Jou, ja Nidaros e grymt!" Just det min fru kallar sig ju "Nida"! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 25 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Behöver du en sängprovare? Då skulle jag föredra en något femininare variant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 Inte idag, men igår. Startade upp gamla Bettan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 On 2018-08-12 at 21:55, skrev Kötthandlarn: Ha ha ha ha ha, du hann före mig........ "Tännforsen är ett vattenfall beläget i Åre kommun i västra Jämtland. Fallet är Sveriges största, med en total fallhöjd på 37 meter varav en lodrät fallhöjd på 26 meter. Tillsammans med bredden på 60 meter ger detta en lodrät fallyta på ca 1 560 kvadratmeter" Ja sådant där e viktigt att veta när man köper ny bil tex! Eller gardiner! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 On 2018-08-13 at 20:58, skrev Kötthandlarn: Blev en liten bilutflykt........... Tog bilen till Ellös å färjan över Malö strömmar.......... Å så ytterligare en kort färjetur över Ängösund......... Efter en stund var man framme i Fiskebäckskil som var väldigt mysigt med sina kullerstensgränder......... Västsidan mot östsidan.......... På andra sidan Gullmarn ligger Lysekil......... Å östsidan mot västsidan.......... Sedan till Grundsund........ En gammel stånkare i hamn.......... Infarten mot det trånga sundet......... Namnet Grundsund kanske får sin förklaring här................ Fantastiskt trevlig dagstur i den Bohuslänska skärgården............ Om vädret tillåter imon, så kanske jag kan ta en tur med "yachten" igenom Grundsund......... Förra gången jag gjorde det var det näst intill en religiös upplevelse.......... Då blir det väl ungefär en sådan här kurs i sådana fall.......... Är lotsen kallad? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 On 2018-08-14 at 22:03, skrev Tallviking: Besökt Geiranger och åkt färjan från Geiranger till Hellesylt Besökt Geriranger Hann med ett besök i Ålesund också. Var bl.a på Aqvariumet där Där var jag 1992. Nårje e så jävla grymt land, undrar hur norrmännen knackade till alla berg så där? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 On 2018-08-15 at 10:14, skrev thomas001: Inte idag men igår. Vi bor i ett område med ca 30 hus. Dom flesta är sålda men markägarna äger fortfarande några hus som dom hyr ut till hugade intressenter. Det är deras ansvar att ta hand om vägar,sophämtning,belysning m.m Tyvärr är dom snålare än Joakim Von Anka. Har bråkat med dom i over ett år om att fixa till infarten från stora vägen. Ser for jävligt ut. Stor hål och igenvuxet. Så Falangen blev forbannad!! Tog saken i egna händer. Fixade fram en traktor. Traktorn kom forst och rojde undan. Sen kom det totalt 4 lass med sand. Här håller traktorn på. Slutresultatet. Totalkostnad 4 timmars jobb,traktorn och 4 lass sand: 2100 Baht. Ev. ska det läggas på ett tunt lager med makadam/singel. Här i Stöckholm hade gått på minst 20,000.- + moms och avgift till facket!😫 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 20 minuter sedan, skrev rolba: Inte idag, men igår. Startade upp gamla Bettan. Iväg till svensk Bilprovning bara och sedan kör du ifrån allt på vägen! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 Roof maintenance....boring. /En vacker och genomklok och lagom tjock man i sina bästa år....... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 18, 2018 Dela Inlagd Augusti 18, 2018 2 timmar sedan, skrev audirs2: Iväg till svensk Bilprovning bara och sedan kör du ifrån allt på vägen! Har sju km till närmaste besiktare. Har inte soppa så det räcker. 😥 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu