svampen Inlagd Juli 16, 2018 Dela Inlagd Juli 16, 2018 9 timmar sedan, skrev audirs2: He he, blir det senior boende nu? Yes i BKK 🇨🇷 Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juli 16, 2018 Dela Inlagd Juli 16, 2018 On 2018-07-13 at 14:30, skrev Tommy: … jag insåg snabbt att nåt var fel, hon andades inte, försökte väcka henne men det var för sent Rosie var borta för alltid. Hon hade fått tag på en vattenkanna, som hon ignorerat tidigare och tuggat på den. Kannan gick sönder och hon satte en vass bit plast i halsen och kvävdes (veterinären lyckades dra ut den med en lång tångliknande sak, när jag var där för att få en dödsattest åt försäkringsbolaget). Så väl parkerade hemma, tog jag och Nok tag i Jimmy och berättade som det var... Hela hans värld rasade, det var fruktansvärt att se, och alla började storgråta... Hela dagen igår gick i vågor mellan gråt och allvarliga samtal tillslut pratade Jimmy och jag länge om vad vi skulle göra, begrava Rosie i Trädgården eller kremera henne, det blir kremering, Jimmy vill inte att Rosie blir maskmat… Sen gick vi ner i källaren och tittade på jycken och klappade den, Rosie ligger i frysboxen och ser fortfarande ut att sova sött. Idag är Jimmy på bättre humör. MVH Usch vad jobbigt! Tror de flesta av oss föräldrar gått igenom det där någon gång, så hjärtskärande! Man känner sig hjälplös, finns ju inget man kan göra (en av de saker jag skall ta upp med Gud, senare) Man brukar säga att tiden läker alla sår, kanske är det så - men i somliga sår hamnar det salt i ibland. Hoppas det går bra, framöver! 🙏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juli 16, 2018 Dela Inlagd Juli 16, 2018 Haft ett trevligt telefonsamtal med gamle Måne. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juli 16, 2018 Dela Inlagd Juli 16, 2018 Haft ett trevligt telefonsamtal med gamle Måne.Hur är det med gubben i månen?Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juli 16, 2018 Dela Inlagd Juli 16, 2018 10 minuter sedan, skrev Peolito: Hur är det med gubben i månen? Skickat från min iPhone med Tapatalk Det är segt virke i gubben, han viker inte ned sig he he. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Juli 16, 2018 Dela Inlagd Juli 16, 2018 4 timmar sedan, skrev B747: Det är segt virke i gubben, han viker inte ned sig he he. Har du haft finbesök i flygmetropolen i helgen ? Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 16, 2018 Dela Inlagd Juli 16, 2018 Hade fin besök från Uppsala idag och vi fikade ju så klart som man bör! Han ser min värsting Gibson och undrar om jag inte kan lira lite, japp, jag kör Böb Dylan som fan och när jag e klar undrar han varför jag spelar låten baklänges?😡 Vas unter and blixten? Så nu har jag dödat Kina skiten Gibson von Mao ze Tung! Aldrig mera en gitarr från Kina för 1800.-!🎸 Skall kolla in en Hagström i morrn för 4800.-! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juli 16, 2018 Dela Inlagd Juli 16, 2018 39 minuter sedan, skrev audirs2: Hade fin besök från Uppsala idag och vi fikade ju så klart som man bör! Han ser min värsting Gibson och undrar om jag inte kan lira lite, japp, jag kör Böb Dylan som fan och när jag e klar undrar han varför jag spelar låten baklänges?😡 Vas unter and blixten? Så nu har jag dödat Kina skiten Gibson von Mao ze Tung! Aldrig mera en gitarr från Kina för 1800.-!🎸 Skall kolla in en Hagström i morrn för 4800.-! Ja du sparade ju lite slantar idag Tack för kaffet och maten “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juli 16, 2018 Dela Inlagd Juli 16, 2018 3 timmar sedan, skrev husse: Har du haft finbesök i flygmetropolen i helgen ? Yes!! PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 16, 2018 Dela Inlagd Juli 16, 2018 39 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Ja du sparade ju lite slantar idag Tack för kaffet och maten TACK själv för hjälpen och trevligt sällskap! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 POSTEN asså, dags å spy lite över dom igen! Man får ju alltid ett mail från dom om att nu är det på gång och nu är det levererat! Kollade på mailet 12,00, då står det att batteri drivna fettsprutan är levererad till kund 11,53!!!! Har inte sett till någon nisse med mitt paket!!! Grrrrrrrrr, börjar sakta öka på trycket i hårddisken, ringer upp post helvetet, får vänta 10 min, 10 min till sedan så får jag ett förslag om att dom ringer tillbaka, Väntar och fikar lite, och visst ringer det någon afghan (så bra svenska kunde han) ja do veta vi lämna utan leg do veta, vi inte frååga leg, paket lemna til do! Men vatt a fack, går över till grannen och VOILA, där ligger mitt paket värt några tusen lappar och väntar utanför deras dörr! Vad fan är det som händer i Sverige och "Påsten"? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 POSTEN asså, dags å spy lite över dom igen! Man får ju alltid ett mail från dom om att nu är det på gång och nu är det levererat! Kollade på mailet 12,00, då står det att batteri drivna fettsprutan är levererad till kund 11,53!!!! Har inte sett till någon nisse med mitt paket!!! Grrrrrrrrr, börjar sakta öka på trycket i hårddisken, ringer upp post helvetet, får vänta 10 min, 10 min till sedan så får jag ett förslag om att dom ringer tillbaka, Väntar och fikar lite, och visst ringer det någon afghan (så bra svenska kunde han) ja do veta vi lämna utan leg do veta, vi inte frååga leg, paket lemna til do! Men vatt a fack, går över till grannen och VOILA, där ligger mitt paket värt några tusen lappar och väntar utanför deras dörr! Vad fan är det som händer i Sverige och "Påsten"? Lugn nu audirs. Du fick ju paketet levererat inom ditt område [emoji1]Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 27 minuter sedan, skrev Peolito: Lugn nu audirs. Du fick ju paketet levererat inom ditt område Skickat från min iPhone med Tapatalk Jo men visst! Jag skall fan inte ha med "postän" att göra nått mera! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 Läst ut Bruce Dickinsons själv biografi. Väldigt " skandal fri" men ytterst intressant! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 55 minuter sedan, skrev judazzz: Läst ut Bruce Dickinsons själv biografi. Väldigt " skandal fri" men ytterst intressant! Min sambo fyller jämnt idag, så vi slog på stort och käkade på Beefeater. Vi åt ju gott, men ingen förrätt och vi är så gott som spiknyktra. Notan 3100 Baht! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 12 minutes ago, Jive said: Min sambo fyller jämnt idag, så vi slog på stort och käkade på Beefeater. Vi åt ju gott, men ingen förrätt och vi är så gott som spiknyktra. Notan 3100 Baht! Jag har också spankulerat utifrån Beefeater,spik nykter en lördags eftermiddag efter deras Mexican buffet för 300 baht, både jag och mitt sällskap fick den oangenäma upplevelsen att "att köra buss" efter ett några timmar. Hoppas att den årliga reneoveringen har skärpt upp hygienen där. Om Iron Maidens sångare imundigat någon måltid på Beefeater vet jag inte men han är en välberset herre så kanske han varit där? Jimmy Page var i stan igår, tror dock inte att han besökte The Blue Lagoon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 6 minuter sedan, skrev judazzz: Jag har också spankulerat utifrån Beefeater,spik nykter en lördags eftermiddag efter deras Mexican buffet för 300 baht, både jag och mitt sällskap fick den oangenäma upplevelsen att "att köra buss" efter ett några timmar. Hoppas att den årliga reneoveringen har skärpt upp hygienen där. Om Iron Maidens sångare imundigat någon måltid på Beefeater vet jag inte men han är en välberset herre så kanske han varit där? Jimmy Page var i stan igår, tror dock inte att han besökte The Blue Lagoon Jimmy Page - nån jag borde känna? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 Just now, Jive said: Jimmy Page - nån jag borde känna? Det har jag aldrig påstått. Men en rock legend och gitarrist i orkestern Led Zeppelin... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 1 minut sedan, skrev judazzz: Det har jag aldrig påstått. Men en rock legend och gitarrist i orkestern Led Zeppelin... Oj,tack för den infon! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 2 minutes ago, Jive said: Oj,tack för den infon! https://sv.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Page https://sv.wikipedia.org/wiki/Bruce_Dickinson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 47 minuter sedan, skrev Jive: Min sambo fyller jämnt idag, så vi slog på stort och käkade på Beefeater. Vi åt ju gott, men ingen förrätt och vi är så gott som spiknyktra. Notan 3100 Baht! Vad åt ni för gott? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 (ändrad) 11 minuter sedan, skrev ellim63: Vad åt ni för gott? Tornedoes och creme bryle, eller hur det stavas. Köttbiten var jättegod , men inte den brynta svampbädden den låg på. Ändrades Juli 17, 2018 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 Jag tror inte att Beefeater har ändrat nånting i sin meny på minst 5 år, men varför skulle de göra det, det fanns inte ett bord ledigt och då är det lågsäsong och nästan tomt på krogarna intill. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
judazzz Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 2 minutes ago, Jive said: Jag tror inte att Beefeater har ändrat nånting i sin meny på minst 5 år, men varför skulle de göra det, det fanns inte ett bord ledigt och då är det lågsäsong och nästan tomt på krogarna intill. Ser du någon som ifrågasatt meny valet ifrån hur Beefeaters ledning lägger upp sin meny? Priset på en Beef Tourneduos kanske man fundera på men om man inte har tillräckligt med pengar får man väl hitta andra krogar (som inte saknas i Pattaya) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 17, 2018 Dela Inlagd Juli 17, 2018 enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu