Kötthandlarn Inlagd Juni 3, 2018 Dela Inlagd Juni 3, 2018 Ja, det verkar ju som om den gamla tråden inte kan startas om, så jag tar ett ickedemokratiskt beslut för en nystart........ Tråkigt för det fanns ett gäng trevliga bilder och berättelser i den gamla men nu kör vi en nystart......... Så vad har ni gjort idag? Dela med er av era tankar och upplevelser och kommer det en bild till detta, så är det bara ett plus.......... Själv kom man hem efter en konstig helg hos PD å ställde sig direkt vid spisen för att laga lunchlådor till frysen för att plocka fram "en regnig dag"......... Preppade med strimlad karré, Kosackenwurst från Helmut Walch, gul lök samt minst 1 kg kaninfoder........... Blev en jäkla massa fräsande för att få lite färg på eländet......... ' Å ni skall veta att det var inte lätt att finstrimla morötterna på detta sättet.............🖕 Det blev en jäkla massa kokande med diverse ingredienser och vips blev det sju matlådor som får svalna av en stund innan det blir frysförvaring till den dag de behövs som mest....... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 3, 2018 Dela Inlagd Juni 3, 2018 40 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Ja, det verkar ju som om den gamla tråden inte kan startas om, så jag tar ett ickedemokratiskt beslut för en nystart........ Tråkigt för det fanns ett gäng trevliga bilder och berättelser i den gamla men nu kör vi en nystart......... Så vad har ni gjort idag? Dela med er av era tankar och upplevelser och kommer det en bild till detta, så är det bara ett plus.......... Själv kom man hem efter en konstig helg hos PD å ställde sig direkt vid spisen för att laga lunchlådor till frysen för att plocka fram "en regnig dag"......... Preppade med strimlad karré, Kosackenwurst från Helmut Walch, gul lök samt minst 1 kg kaninfoder........... Blev en jäkla massa fräsande för att få lite färg på eländet......... ' Å ni skall veta att det var inte lätt att finstrimla morötterna på detta sättet.............🖕 Det blev en jäkla massa kokande med diverse ingredienser och vips blev det sju matlådor som får svalna av en stund innan det blir frysförvaring till den dag de behövs som mest....... Och var e fisken? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 3, 2018 Dela Inlagd Juni 3, 2018 Möttes av blå skärm på Hp,en när jag slog datorn för en stund sedan! Vadå Hard disk 6, jag har bara två st! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 3, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Juni 3, 2018 3 minuter sedan, skrev audirs2: Och var e fisken? Hos Kötthandlarn äts det ingen fesk på hemmaplan........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 3, 2018 Dela Inlagd Juni 3, 2018 Jag satt hemma på förmiddan å hade tråkigt å insåg att det inte spelade nån roll hur tråkigt det var, det tarvades mat. Ok hmm va e jag sugen på tog sin tid, men det Grekiska köket blev resultatet. Ok there can be only one... Jag åkte till Kamarina (Östgötagatan 56?? typ) Som tidigare (typ 10 år sedan) va en favorit, jag anlände 12,30 och frågade en tjej som satt utanför med en kaffekopp - har ni öppnat? Jaa vi öppnar nu blev svaret, vi kan väl lika gärna servera som att sitta här... Efter en massa snack (dom öppnade kl. 13 mm. mm.) så insåg jag att den tjejen (då ägarens dotter) nu ägare)) va den tjejen som kom å satt sej vi mitt bord för 10 år sedan å sa åt mej att skärpa mej.. Då hade jag varit där med X-antal olika tjejer på X-antal dagar den månaden... Ok hur som... Det blev en Sovlaki på Oxfile'... Mina herrar (jaja i förekommande fall damer) gå dit, dom e fan oslagbara. Tsatsiki med karaktär,inte för mycket fetaost och den friterade krispiga potatisen... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juni 3, 2018 Dela Inlagd Juni 3, 2018 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Ja, det verkar ju som om den gamla tråden inte kan startas om, så jag tar ett ickedemokratiskt beslut för en nystart........ Tråkigt för det fanns ett gäng trevliga bilder och berättelser i den gamla men nu kör vi en nystart......... Så vad har ni gjort idag? Dela med er av era tankar och upplevelser och kommer det en bild till detta, så är det bara ett plus.......... Själv kom man hem efter en konstig helg hos PD å ställde sig direkt vid spisen för att laga lunchlådor till frysen för att plocka fram "en regnig dag"......... Preppade med strimlad karré, Kosackenwurst från Helmut Walch, gul lök samt minst 1 kg kaninfoder........... Blev en jäkla massa fräsande för att få lite färg på eländet......... ' Å ni skall veta att det var inte lätt att finstrimla morötterna på detta sättet.............🖕 Det blev en jäkla massa kokande med diverse ingredienser och vips blev det sju matlådor som får svalna av en stund innan det blir frysförvaring till den dag de behövs som mest....... Gillar omstarten , Hoppas det blir , vad har ni gjort idag , bild tråd. Kör på alla. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 3, 2018 Dela Inlagd Juni 3, 2018 (ändrad) Rätt mycket! Eftersom det inte är skoldag vaknade dottern pigg som en lärka och väckte oss ock, ca 6:30 (imorgon är hon svårväckt)... Lagade frukost till henne. Sen kom frugan på att det inte var skitvarmt ute ännu, så ut i det som föreställer vår trädgård, med gräsklippare och röjsåg… Köpte förresten en röjsåg igår, och monterade den! Frugan klippte gräs och jag körde röjsåg, för första gången på säkert 35 år, kul som fan! Men har lite träningsvärk i armar och rygg nu. Igår gjorde jag en terasstvätt, och idag var det torrt och fint, så när vi ansåg att trädgården såg hyfsad ut, så oljades 35 kvm terrass, en gång på Fm och sen en gång till för ett par timmar sedan, torkade fort i hettan! Världens bäste anställde, fyller år idag, han jobbade så vi skaffade en tårta och svängde förbi och grattade honom. Köpte biljetter till BKK åt frugan och grabben, bokade ett schysst hotell åt dem ett par dagar, jag och dottern stannar hemma i det goa vädret! Gjorde väl en massa annat också, men det där var det viktigaste... Javisst ja, lagade ju en lasagne till middag. Och noterade att min gamla högstadieskola utrustats med "Spärrballong"! Måste vara några niondeklassare som kört ett litet hyss, grymt bra jobbat isf, Elgiganten i Partille ligger bara 200 meter från skolan, men på andra sidan järnvägen och med 2 höga staket emellan! MVH Tommy Ändrades Juni 3, 2018 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 4, 2018 Dela Inlagd Juni 4, 2018 Hittills har jag vaknat, sen försökt få liv i lilltösen, det går trögt! (se förra inlägget) MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Juni 4, 2018 Dela Inlagd Juni 4, 2018 Inte idag men igår var det dags för rengöring av uteplatsen.. Men först skulle maskinen sättas ihop, synd bara att man inte har en händig karl i huset.. 😂 Trallen ren och fin! Idag bar vi ut möblerna som övervinttat i friggeboden.. Fantastiskt skönt! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 4, 2018 Dela Inlagd Juni 4, 2018 Tjuvlyssnat på ett samtal mellan dotter (En kompis till Pia) och sin far (som sitter fängslad på livstid för folkmord och grovt folkrättsbrott) Man rår inte för vad man har för föräldrar.... /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 4, 2018 Dela Inlagd Juni 4, 2018 Möttes av blå skärm på Hp,en när jag slog datorn för en stund sedan! Vadå Hard disk 6, jag har bara två st! Jag har fått en del blåskärmar på sista tiden också.Väldigt ovanligt på sista åren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Juni 4, 2018 Dela Inlagd Juni 4, 2018 4 minuter sedan, skrev Nicholas: Jag har fått en del blåskärmar på sista tiden också. Väldigt ovanligt på sista åren. Blue screen of death 5555 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 4, 2018 Dela Inlagd Juni 4, 2018 16 minuter sedan, skrev Nicholas: Jag har fått en del blåskärmar på sista tiden också. Väldigt ovanligt på sista åren. Undrar lite vad detta beror på, datorn funkar i övrigt bra! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 4, 2018 Dela Inlagd Juni 4, 2018 Undrar lite vad detta beror på, datorn funkar i övrigt bra!I ditt fall stod det på skärmen i klartext.Så det är nog inte så mycket att fundera på. För oss andra ligger minnesfel bra till, skulle byta den där disken om jag vore du. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 5, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Juni 5, 2018 Prisat gud, för idag kom skatteåterbäringen.......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Juni 5, 2018 Dela Inlagd Juni 5, 2018 (ändrad) 16 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Prisat gud, för idag kom skatteåterbäringen.......... Många som går runt med pinocchionäsa i skattetider Ändrades Juni 5, 2018 av hamnoi Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 5, 2018 Dela Inlagd Juni 5, 2018 4 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Prisat gud, för idag kom skatteåterbäringen.......... Det är ju bara en återbetald skuld.. Din ekonomiska rådgivare har på din bekostnad lånat ut stålarna till Såssarna... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 5, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Juni 5, 2018 1 minut sedan, skrev Odin: Det är ju bara en återbetald skuld.. Din ekonomiska rådgivare har på din bekostnad lånat ut stålarna till Såssarna... Ja vet men det är ändå gött när det händer........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Juni 5, 2018 Dela Inlagd Juni 5, 2018 1 minut sedan, skrev Kötthandlarn: Ja vet men det är ändå gött när det händer........ Hehe ja så ere' Men min revisor ser alltid till att det blir 0 lr tresiffrigt minus.. Å då blir ju jag avundsjuk och måste trycka ovan nämnda fakta i din trut... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 5, 2018 Dela Inlagd Juni 5, 2018 On 2018-06-03 at 21:03, skrev Odin: Jag satt hemma på förmiddan å hade tråkigt å insåg att det inte spelade nån roll hur tråkigt det var, det tarvades mat. Ok hmm va e jag sugen på tog sin tid, men det Grekiska köket blev resultatet. Ok there can be only one... Jag åkte till Kamarina (Östgötagatan 56?? typ) Som tidigare (typ 10 år sedan) va en favorit, jag anlände 12,30 och frågade en tjej som satt utanför med en kaffekopp - har ni öppnat? Jaa vi öppnar nu blev svaret, vi kan väl lika gärna servera som att sitta här... Efter en massa snack (dom öppnade kl. 13 mm. mm.) så insåg jag att den tjejen (då ägarens dotter) nu ägare)) va den tjejen som kom å satt sej vi mitt bord för 10 år sedan å sa åt mej att skärpa mej.. Då hade jag varit där med X-antal olika tjejer på X-antal dagar den månaden... Ok hur som... Det blev en Sovlaki på Oxfile'... Mina herrar (jaja i förekommande fall damer) gå dit, dom e fan oslagbara. Tsatsiki med karaktär,inte för mycket fetaost och den friterade krispiga potatisen... Instämmer helt! Det enda kruxet (för sådana som jag som saknar karaktär) är att jag alltid äter allt för att det är så gott - och går därifrån fyrkantig... On 2018-06-03 at 21:39, skrev Stoneys: Gillar omstarten , Hoppas det blir , vad har ni gjort idag , bild tråd. Kör på alla. Varför finns inte tråden, finns det en förklaring...? 1 timme sedan, skrev Kötthandlarn: Prisat gud, för idag kom skatteåterbäringen.......... Härligt kompis - nu vet jag vem som bjussar på gött på lördag...! 😀 Just idag har jag efter diverse jobb på tomten tagit en kall på altan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 5, 2018 Dela Inlagd Juni 5, 2018 21 timmar sedan, skrev Enis: Tjuvlyssnat på ett samtal mellan dotter (En kompis till Pia) och sin far (som sitter fängslad på livstid för folkmord och grovt folkrättsbrott) Man rår inte för vad man har för föräldrar.... /Enis Ok, vad vill du ha sagt med det ????? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 5, 2018 Dela Inlagd Juni 5, 2018 3 minuter sedan, skrev Boa52: Ok, vad vill du ha sagt med det ????? Att du skall gå ut och skotta snö! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Juni 5, 2018 Dela Inlagd Juni 5, 2018 9 minuter sedan, skrev audirs2: Att du skall gå ut och skotta snö! Ha Ha känns nästan som vi skulle få snö nu, 3 - 4 grader på morgonen efter 2 - 3 veckor varmt. Du är för lat att skotta snö så gå på sängen med dej Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nakhon Inlagd Juni 5, 2018 Dela Inlagd Juni 5, 2018 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 5, 2018 Trådstartare Dela Inlagd Juni 5, 2018 44 minuter sedan, skrev Nakhon: En så sjukt bra bild......... Tack för att du förärar denna nyomstartade tråd med en bild som inte behöver någon som helst förklaring, utan den "bara är"......... Fan va glad jag blev nu......... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu