Jump to content
IGNORERAD

Thaidamer/tjejer och otrohet


bob

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Av dina inlägg här så är min åsikt att de inte borde vara i närheten av att gifta sig. Då bör man vara i ett helt annat läge i sitt förhållande.

 

Men, det är bara min åsikt.

Jag håller med, men vill inte lägga mig i för mycket mer än försöka svara på hennes frågor

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • bob

    10

  • Jive

    6

  • AnTove

    3

  • Cavemannen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev Bananen:

Visst är det tråkigt med svartsjuka, men samtidigt så kanske han misstänkte att hon hade/har någon vid sidan om, och om det visade sig vara sant så kanske han inte längre var intresserad av att gifta sig och satsa fullt ut på förhållandet.

Han är dödsförälskad i henne och har erkänt att svartsjuka är ett "allmänt" problem hos honom.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har han rätt kunskaper kan han se precis allt i telefonen. Går att spegla precis allt. Med rätt preparering av luren kan han se precis det hon ser på telefonen. Kan kan läsa ut allt hon skriver osv... användarnamn, lösenord... allt... men kräver viss kunskap och en del speciella program i telefonen. 

 

En fabriksåterställning bör ta bort det mesta såtillsvida han inte jobbat på MI6... då går hon aldrig säker... :waaaht:

 

 

 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev samet:

Har han rätt kunskaper kan han se precis allt i telefonen. Går att spegla precis allt. Med rätt preparering av luren kan han se precis det hon ser på telefonen. Kan kan läsa ut allt hon skriver osv... användarnamn, lösenord... allt... men kräver viss kunskap och en del speciella program i telefonen. 

 

En fabriksåterställning bör ta bort det mesta såtillsvida han inte jobbat på MI6... då går hon aldrig säker... :waaaht:

 

 

 

Tack för din info!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen

Om man som en medlem (i thaimassage-tråden) springer på thaimassage varje vecka och köper avrunkningar, räknas det som otrogen?

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minutes ago, Jive said:

Tack för din info!

 

En snabb sökning på google gav många svar här är en av många,  som Samet säger allt är möjligt och lite till verkar det som...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
16 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Om man som en medlem (i thaimassage-tråden) springer på thaimassage varje vemcka och köper avrunkningar, räknas det som otrogen?

Det är tammefan höjden av lathet att inte orka runka själv :waaaht:

En avsugning däremot kan va lite knepigare att göra själv om man har en ölmage ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Cavemannen
3 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Det är tammefan höjden av lathet att inte orka runka själv :waaaht:

En avsugning däremot kan va lite knepigare att göra själv om man har en ölmage ;)

Men har man inte råd att åka till Thailand så kan man ju alltid få lite "Thaifeeling" på Thai-massagen.

En kao pad och sen en massage och lite google streetview är ju nästan som att åka till Thailand :D 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Om man som en medlem (i thaimassage-tråden) springer på thaimassage varje vecka och köper avrunkningar, räknas det som otrogen?

 

Jepp, en tjej som gör så är definitivt otrogen :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Klart det är möjligt. Så länge han har användarnamn och lösenord.

Men hon har väl inget att oroa sig för.......

Det finns otillåtna appar som filmar användande av skärm.

Spåra telefoner är inger problem särskild med iPhone.

Det finns appar som du kan avlyssna eller spela in samtal

Så det går att preparera mobiler så att man kan spionera

Ja det går att installera appar direkt från dator till iPhone och gå förbi i iThunes   

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev JJC:

Det finns otillåtna appar som filmar användande av skärm.

Spåra telefoner är inger problem särskild med iPhone.

Det finns appar som du kan avlyssna eller spela in samtal

Så det går att preparera mobiler så att man kan spionera

Ja det går att installera appar direkt från dator till iPhone och gå förbi i iThunes   

Ja, så är det säkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herregud vem vill äga en person via en app ..Inte f@n kan man äga en person utan app för den delen.. Tråkigt.

Två fötter på jorden o bra självkänsla kommer man långt på.

O nej man kan inte äga en person   

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
9 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Det är tammefan höjden av lathet att inte orka runka själv :waaaht:

En avsugning däremot kan va lite knepigare att göra själv om man har en ölmage ;)

Men en kan tydligen.

ron-jeremy-the-luckiest-man-who-ever-lived-this-adult-4497198.png.2702b103eba8faa849c205964c704a54.png

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Men en kan tydligen.

ron-jeremy-the-luckiest-man-who-ever-lived-this-adult-4497198.png.2702b103eba8faa849c205964c704a54.png

 

Tror att vi med största säkerhet kan säga KUNDE .

Tvivlar på att den gode Ron KAN det längre .

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Om man som en medlem (i thaimassage-tråden) springer på thaimassage varje vecka och köper avrunkningar, räknas det som otrogen?

Nä inte om man är medlem. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordsvensk

Otrohet: Thaimännens otrohet är väl mer eller mindre belagd vid det här laget. Varför finns det annars karaoke barer & short time bungalows overallt i LOS?
Att kvinnorna i allmänhet är lite lättare på foten än svenska kvinnor tror jag ochså.

Varför: Många svar och teorier om man spekulerar lite. Svårighet att skilja sig pga familjens krav eller kanske ekonomin.

En kultur där lögner är betydligt vanligare förekommande än här i svedala gör att man tror sig komma undan med ett och annat. 

Omgivningen verkar vara mindre benägen på att skvallra på den som är otrogen. Även om det skvallras hej villt bakom ryggen på den drabbade.
Oppurtunism: Detta gäller kanske främst ogifta kvinnor. Att man helt enkelt vill "byta upp" sig och därför är otrogen.

Sedan tror jag att normen där kvinnor ska vara dygdiga, inget sex före äktenskapet osv ställer till det. Jag menar: I Sverige och många andra västländer är det okej att k**lla runt lite när man är singel utan att bli dömd för det. Antar att det inte ser ut riktigt så i Issan byarna.
Vad vet jag... Bara några teorier ingen vetenskaplig fakta.

 

Kan för att tala emot mina spekulationer samtidigt intyga att jag aldrig sett många kvinnor som trots otrohet, alkoholism mm förblivit trogna sina män här i Thailand...

Ändrades av Nordsvensk
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Nordsvensk:

Otrohet: Thaimännens otrohet är väl mer eller mindre belagd vid det här laget. Varför finns det annars karaoke barer & short time bungalows overallt i LOS?
Att kvinnorna i allmänhet är lite lättare på foten än svenska kvinnor tror jag ochså.

Varför: Många svar och teorier om man spekulerar lite. Svårighet att skilja sig pga familjens krav eller kanske ekonomin.

En kultur där lögner är betydligt vanligare förekommande än här i svedala gör att man tror sig komma undan med ett och annat. 

Omgivningen verkar vara mindre benägen på att skvallra på den som är otrogen. Även om det skvallras hej villt bakom ryggen på den drabbade.
Oppurtunism: Detta gäller kanske främst ogifta kvinnor. Att man helt enkelt vill "byta upp" sig och därför är otrogen.

Sedan tror jag att normen där kvinnor ska vara dygdiga, inget sex före äktenskapet osv ställer till det. Jag menar: I Sverige och många andra västländer är det okej att k**lla runt lite när man är singel utan att bli dömd för det. Antar att det inte ser ut riktigt så i Issan byarna.
Vad vet jag... Bara några teorier ingen vetenskaplig fakta.

 

Kan för att tala emot mina spekulationer samtidigt intyga att jag aldrig sett många kvinnor som trots otrohet, alkoholism mm förblivit trogna sina män här i Thailand...

Sedan har vi fenomenet "penis slashing" där visst thailändska kvinnor är världsledande. LOS är ett mångfaciterat land.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-05-15 at 05:48, skrev Nordsvensk:

 

Kan för att tala emot mina spekulationer samtidigt intyga att jag aldrig sett många kvinnor som trots otrohet, alkoholism mm förblivit trogna sina män här i Thailand...

Marknaden för frånskilda kvinnor i Thailand är nästan obefintlig - det är för det mesta faranger som väljer en frånskild.

I Thailand är kvinnans bittra lott att uthärda även om hennes situation är nästan outhärdlig. Dom kvinnor som sparkar ut sin gubbe ,eller att gubben tagit en ny kvinna och dragit, får leva under knappa ekonomiska former och ofta försörja sina barn.

Detta tror jag är anledningen till att det går 13 thaikvinnor på dussinet som vill hitta en farang. Har själv upplevt hur drösavis med kvinnor vill ha mig som är en gammal gubbe - Hallo handsam man ! Not only schortime , stay för evver.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordsvensk
14 timmar sedan, skrev born41:

Marknaden för frånskilda kvinnor i Thailand är nästan obefintlig - det är för det mesta faranger som väljer en frånskild.

I Thailand är kvinnans bittra lott att uthärda även om hennes situation är nästan outhärdlig. Dom kvinnor som sparkar ut sin gubbe ,eller att gubben tagit en ny kvinna och dragit, får leva under knappa ekonomiska former och ofta försörja sina barn.

Detta tror jag är anledningen till att det går 13 thaikvinnor på dussinet som vill hitta en farang. Har själv upplevt hur drösavis med kvinnor vill ha mig som är en gammal gubbe - Hallo handsam man ! Not only schortime , stay för evver.

 

Born41

Sant. Omgivningens dom över kvinnor som lever i problematiska relationer eller blir lämnade är inte nådig heller.
Ofta blir kvinnan av en eller flera anledningar direkt eller indirekt beskylld för mannens tillkorta kommanden.
Om hon inte gjort eller varit si eller så...
När sedan mannen kommer krypandes tillbaka så förväntas makan ta tillbaka denne och ekonomiskt sörja för hans uppehälle efter att han supit, spelat & horat bort sina/deras pengar. 
Det är så jävla fel! Värst är att det ofta är grannkvinnorna som är bäst på detta skuldbeläggande.
Förändringar sker väl sakta men säkert men än så länge är LOS ett u-land på denna punkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎5‎/‎16‎/‎2018 at 7:23 PM, born41 said:

Marknaden för frånskilda kvinnor i Thailand är nästan obefintlig - det är för det mesta faranger som väljer en frånskild.

I Thailand är kvinnans bittra lott att uthärda även om hennes situation är nästan outhärdlig. Dom kvinnor som sparkar ut sin gubbe ,eller att gubben tagit en ny kvinna och dragit, får leva under knappa ekonomiska former och ofta försörja sina barn.

Detta tror jag är anledningen till att det går 13 thaikvinnor på dussinet som vill hitta en farang. Har själv upplevt hur drösavis med kvinnor vill ha mig som är en gammal gubbe - Hallo handsam man ! Not only schortime , stay för evver.

 

Born41

Att "Marknaden för frånskilda kvinnor i Thailand är nästan obefintlig" var kanske sant en generation tillbaka men numera är det mest en stenbordsskröna som västerlänningar vill, och fås att, tro på.

 

Jag skulle vilja påstå att minst 50% av alla män och kvinnor mellan 20 och 40 i vår by har skilt sig minst en gång. Jag håller med om att de flesta tidigare ogifta män helst inte vill gifta sig med en frånskild kvinna men detsamma gäller ju tidigare ogifta kvinnor; de vill helst inta ha en frånskild man. Fast så fungerar det ju i Sverige också; inte många tidigare ogifta män eller kvinnor som vill slå påsarna ihop med en frånskild hen med 2-3 barn i bagaget. Oftast finns det dock ungefär lika många frånskilda män som kvinnor och på något sätt får de oftast ihop det igen.

 

Tveklöst är det så att Thailand fortfarande är ett väldigt mansdominerat samhälle, motsvarande svenskt 30-tal kanske, men förändringen är ytterst påtaglig på de 20 år jag varit här. Utan att hymla så skulle jag vilja påstå att en klar majoritet av alla svenskar som gift sig med en thailändska har gift sig med en frånskild thailändska. Det är ganska naturligt att hon har en negativ syn på Thaimän och det skadar ju inte hennes "case" att överdriva det något. Ser jag mig runt omkring i byn och bland in-laws så ser jag dock nästan lika många fall där det är den unga tjejen som dragit ifrån den nyblivne fadern; inte helt sällan för att hon hittat en snubbe med mer flis.

 

Thaitjejer framställs oftast på forumen som helgon medans thaimännen i allmänhet är Hin Håle själv. Det kanske delvis var sant för länge sedan men idag är det väldigt annorlunda. Jag känner många thailändare och utlänningar som är företagare och närmast alla är eniga; bland de dåligt utbildade så är grabbarna mer ansvarsfulla, lojala och allmänt bättre än tjejerna.    

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter



Att "Marknaden för frånskilda kvinnor i Thailand är nästan obefintlig" var kanske sant en generation tillbaka men numera är det mest en stenbordsskröna som västerlänningar vill, och fås att, tro på.
 


Helt riktigt, ännu en av dessa skrönor.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎5‎/‎12‎/‎2018 at 9:37 PM, bob said:

Får börja med att säga att även farangdamer/tjejer är otrogna men jag tycker det är av en annan slags. En thai är ofta otrogen med ursäkten att ”han kan inte k**lla längre” eller ”jag har gjort mitt för familjen nu och nu är det dags att jag skall få mitt med den jag vill ha” eller ”jag har aldrig älskat honom” eller ”vi” har ett öppet förhållande (läs thaidamen har ett öppet förhållande) ja historierna kan göras många med olika anledningar till varför de är otrogna.

Den senaste historien som jag hörde från en mycket säker källa (dvs jag har inte hört från en kusin som var i Thailand 96 som kände en engelsman som sa att hans kompis bla bla) utan jag har hört från hästens mun som man säger…

Historien jag hörde var följande; tjejen full som en alika skall plötsligt säga hur det ligger till, hon är förälskad i en ung thaiman som varken har jobb eller utbildning men enligt honom och henne så älskar de varandra såååå mycket och skulle det vara så skulle hon flytta ifrån det nybyggda huset med pool, de 4 bilar och de olika företagen som farangen har startat i fruns namn på stuts bara de fick byggt en liten hydda på risfältet, pga att hennes fagangman inte kan få till det längre/de har ett öppet förhållande… Men lilla hjärtat tror du verkligen på att thaimannen stannar längre en fem röda om det inte var för pengarna frågade jag henne? Japp helt säkert så älskar han mig för den jag är inte för mina pengar (läs farangens pengar).

Ja vad skall man göra, jag känner inte personligen farangen men han har ett välbetalt jobb som kapten och de bränner typ ca 300 000 B/M give or take inkl. allt dvs lån, mat, hyra, bensin, resor etc etc. Jag och ett antal andra har sagt till henne att hon är dum i huvudet som tror att thaimannen älskar henne för mer än pengar men hon vägrar att lyssna. Självklart så vet hela byn om denna historien och tilltalar henne madam…

Är det värt att hinta för mannens henne eller?

 

Jag tror att det du beskriver är väldigt vanligt; har man tidigare sålt sin kropp är det nog inte ovanligt att man också köper en kropp för pengar; precis som barn som blivit slagna senare slår sina barn eller barn till alkoholiserade senare själva blir alkoholiserade. Givetvis måste det inte bli så, vi har ju alla en fri vilja, men invanda vanor och traditioner sitter djupt och upphäver nog ofta det som för andra är moraliska spärrar.

 

Vad jag skulle gjort? Som många andra skrivit; känner jag killen ganska väl hade jag letat efter lämpligt tillfälle att åtminstone antyda vad som pågår men är det bara en ytlig bekant så hade jag inte gjort något. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
On ‎2018‎-‎05‎-‎13 at 14:02, skrev Jive:

Jag känner en thaitjej som är ihop med en engelsman (han bor i England och hon i Thailand). Han skickade nyligen en sprillans Iphone till henne och det visade sig att luren är preparerad så att han kan sitta i England och kolla var luren (hon) är och nu misstänker hon att han även kan kolla hennes mail. Är det nån som vet om detta är möjligt - kolla hennes mail från en annan telefon?

 

On ‎2018‎-‎05‎-‎13 at 14:43, skrev frogfish:

Klart det är möjligt. Så länge han har användarnamn och lösenord.

Men hon har väl inget att oroa sig för.......

 

On ‎2018‎-‎05‎-‎13 at 14:52, skrev Jive:

Skulle väl vara hans sjuka svarsjuka då. Det är tänkt att de ska gifta sig i december  och hon har fått lite kalla fötter pga detta. Det är ju inte så kul för henne om han kan läsa hennes mess med kompisar. 

 

On ‎2018‎-‎05‎-‎13 at 15:07, skrev Bananen:

Visst är det tråkigt med svartsjuka, men samtidigt så kanske han misstänkte att hon hade/har någon vid sidan om, och om det visade sig vara sant så kanske han inte längre var intresserad av att gifta sig och satsa fullt ut på förhållandet.

 

On ‎2018‎-‎05‎-‎13 at 15:09, skrev frogfish:

Av dina inlägg här så är min åsikt att de inte borde vara i närheten av att gifta sig. Då bör man vara i ett helt annat läge i sitt förhållande.

 

Men, det är bara min åsikt.

 

On ‎2018‎-‎05‎-‎13 at 15:14, skrev Jive:

Jag håller med, men vill inte lägga mig i för mycket mer än försöka svara på hennes frågor

 

On ‎2018‎-‎05‎-‎13 at 15:19, skrev Jive:

Han är dödsförälskad i henne och har erkänt att svartsjuka är ett "allmänt" problem hos honom.

Mitt svar till alla ovan är:

Om hon verkligen älskar mannen så kan hon ju bara använda luren fullt ut och vara sej själv och kanske låta honom se det.

 

OM hon inte älskar honom och bara vill ha hans pengar, så har ju fått en gudagåva!

Använd den nya luren till att verka seriös, posta till vänner om hur mycket hon älskar mannen och saknar honom, lägg ut bilder på mannen med hjärtan och annat trams...

Sen kan hon ju ha en andra telefon, där hon kan chatta med sina eventuella andra älskare och kompisar! Bara att gömma den när engelsmannen kommer på besök, hur svårt kan det vara?

 

Jag menar, hon har alla chanser att komma vinnande ur situationen, vare sej hon är uppriktigt förälskad, eller en liten bedragerska...

On ‎2018‎-‎05‎-‎13 at 15:35, skrev samet:

Har han rätt kunskaper kan han se precis allt i telefonen. Går att spegla precis allt. Med rätt preparering av luren kan han se precis det hon ser på telefonen. Kan kan läsa ut allt hon skriver osv... användarnamn, lösenord... allt... men kräver viss kunskap och en del speciella program i telefonen. 

 

En fabriksåterställning bör ta bort det mesta såtillsvida han inte jobbat på MI6... då går hon aldrig säker... :waaaht:

 

 

 

DET vore det dummaste hon kan göra i alla lägen, det blir ett kvitto till guben att hon är misstänksam...

Då är det bättre att sälja luren och påstå att den blev stulen...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

 

Kul tråd, hade glömt bort den!

 

@Jive hur gick det med Tjejen som fick en iPhone?

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Tommy:

Kul tråd, hade glömt bort den!

 

@Jive hur gick det med Tjejen som fick en iPhone?

 

MVH

Hon har blockat mig, för han kan läsa alla hennes mess på sin lur i England och hon vet vad jag tycker och kan inte hålla käften. Mib sambo har dock viss kontakt med henne och håller mig lite uppdaterad. Är just nu på g att fixa visa till England, men är tydligen inte så lätt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...