Jump to content
IGNORERAD

Thaidamer/tjejer och otrohet

bob

Recommended Posts

FĂ„r börja med att sĂ€ga att Ă€ven farangdamer/tjejer Ă€r otrogna men jag tycker det Ă€r av en annan slags. En thai Ă€r ofta otrogen med ursĂ€kten att ”han kan inte k**lla lĂ€ngre” eller ”jag har gjort mitt för familjen nu och nu Ă€r det dags att jag skall fĂ„ mitt med den jag vill ha” eller ”jag har aldrig Ă€lskat honom” eller ”vi” har ett öppet förhĂ„llande (lĂ€s thaidamen har ett öppet förhĂ„llande) ja historierna kan göras mĂ„nga med olika anledningar till varför de Ă€r otrogna.

Den senaste historien som jag hörde frĂ„n en mycket sĂ€ker kĂ€lla (dvs jag har inte hört frĂ„n en kusin som var i Thailand 96 som kĂ€nde en engelsman som sa att hans kompis bla bla) utan jag har hört frĂ„n hĂ€stens mun som man sĂ€ger

Historien jag hörde var följande; tjejen full som en alika skall plötsligt sĂ€ga hur det ligger till, hon Ă€r förĂ€lskad i en ung thaiman som varken har jobb eller utbildning men enligt honom och henne sĂ„ Ă€lskar de varandra sÄÄÄÄ mycket och skulle det vara sĂ„ skulle hon flytta ifrĂ„n det nybyggda huset med pool, de 4 bilar och de olika företagen som farangen har startat i fruns namn pĂ„ stuts bara de fick byggt en liten hydda pĂ„ risfĂ€ltet, pga att hennes fagangman inte kan fĂ„ till det lĂ€ngre/de har ett öppet förhĂ„llande
 Men lilla hjĂ€rtat tror du verkligen pĂ„ att thaimannen stannar lĂ€ngre en fem röda om det inte var för pengarna frĂ„gade jag henne? Japp helt sĂ€kert sĂ„ Ă€lskar han mig för den jag Ă€r inte för mina pengar (lĂ€s farangens pengar).

Ja vad skall man göra, jag kĂ€nner inte personligen farangen men han har ett vĂ€lbetalt jobb som kapten och de brĂ€nner typ ca 300 000 B/M give or take inkl. allt dvs lĂ„n, mat, hyra, bensin, resor etc etc. Jag och ett antal andra har sagt till henne att hon Ă€r dum i huvudet som tror att thaimannen Ă€lskar henne för mer Ă€n pengar men hon vĂ€grar att lyssna. SjĂ€lvklart sĂ„ vet hela byn om denna historien och tilltalar henne madam

Är det vĂ€rt att hinta för mannens henne eller?

Dela pÄ andra sajter

• Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna trÄd

• bob

10

• Jive

6

• AnTove

3

• Cavemannen

3

Mest aktiva i denna trÄd

Inlagda bilder

Cavemannen
12 minuter sedan, skrev bob:

FĂ„r börja med att sĂ€ga att Ă€ven farangdamer/tjejer Ă€r otrogna men jag tycker det Ă€r av en annan slags. En thai Ă€r ofta otrogen med ursĂ€kten att ”han kan inte k**lla lĂ€ngre” eller ”jag har gjort mitt för familjen nu och nu Ă€r det dags att jag skall fĂ„ mitt med den jag vill ha” eller ”jag har aldrig Ă€lskat honom” eller ”vi” har ett öppet förhĂ„llande (lĂ€s thaidamen har ett öppet förhĂ„llande) ja historierna kan göras mĂ„nga med olika anledningar till varför de Ă€r otrogna.

Den senaste historien som jag hörde frĂ„n en mycket sĂ€ker kĂ€lla (dvs jag har inte hört frĂ„n en kusin som var i Thailand 96 som kĂ€nde en engelsman som sa att hans kompis bla bla) utan jag har hört frĂ„n hĂ€stens mun som man sĂ€ger

Historien jag hörde var följande; tjejen full som en alika skall plötsligt sĂ€ga hur det ligger till, hon Ă€r förĂ€lskad i en ung thaiman som varken har jobb eller utbildning men enligt honom och henne sĂ„ Ă€lskar de varandra sÄÄÄÄ mycket och skulle det vara sĂ„ skulle hon flytta ifrĂ„n det nybyggda huset med pool, de 4 bilar och de olika företagen som farangen har startat i fruns namn pĂ„ stuts bara de fick byggt en liten hydda pĂ„ risfĂ€ltet, pga att hennes fagangman inte kan fĂ„ till det lĂ€ngre/de har ett öppet förhĂ„llande
 Men lilla hjĂ€rtat tror du verkligen pĂ„ att thaimannen stannar lĂ€ngre en fem röda om det inte var för pengarna frĂ„gade jag henne? Japp helt sĂ€kert sĂ„ Ă€lskar han mig för den jag Ă€r inte för mina pengar (lĂ€s farangens pengar).

Ja vad skall man göra, jag kĂ€nner inte personligen farangen men han har ett vĂ€lbetalt jobb som kapten och de brĂ€nner typ ca 300 000 B/M give or take inkl. allt dvs lĂ„n, mat, hyra, bensin, resor etc etc. Jag och ett antal andra har sagt till henne att hon Ă€r dum i huvudet som tror att thaimannen Ă€lskar henne för mer Ă€n pengar men hon vĂ€grar att lyssna. SjĂ€lvklart sĂ„ vet hela byn om denna historien och tilltalar henne madam

Är det vĂ€rt att hinta för mannens henne eller?

Hade det varit min vÀn, sÄ skulle jag inte tveka att berÀtta.

Hade det varit nÄgon man kÀnner ytligt, eller vet vem det Àr, sÄ skulle jag ha knipit igen.

Dela pÄ andra sajter

Inlagd (Ă€ndrad)
8 minutes ago, Cavemannen said:

Hade det varit min vÀn, sÄ skulle jag inte tveka att berÀtta.

Hade det varit nÄgon man kÀnner ytligt, eller vet vem det Àr, sÄ skulle jag ha knipit igen.

Grejen Ă€r att jag kĂ€nner ju honom inte nĂ€stan fĂ„r jag vĂ€l sĂ€ga, nickade till honom nĂ€r vi mötes pĂ„ ett flyg till hembyn, sĂ„ det kĂ€nns nĂ€stan lĂ€ttare att sĂ€ga till honom typ "du kanske skulle kolla vad din fru gör nĂ€r hon sĂ€ger att hon skall Ă„ka ivĂ€g pĂ„ en veckas meditation?", om han blir sur sĂ„ kvittar det ju... 😉. Men hade det varit en kompis dĂ€r man kĂ€nner bĂ„da sĂ„ kĂ€nns det lite vĂ€rre nĂ€stan...

H
Skvallerbyttanbob

Ändrades av bob
Dela pÄ andra sajter

Detta Àr en god idé, följ ditt eget förslag till lösning...

(Mycket bÀttre, dÄ kan han agera efter eget förstÄnd och tycke)

"du kanske skulle kolla vad din fru gör nÀr hon sÀger att hon skall Äka ivÀg pÄ en veckas meditation?"

/Thure

The future is tomorrow, be sure to be there...

Dela pÄ andra sajter

Tror att mÄnga par dÀr Äldern Àr vÀldigt stor mellan dem att de har en tyst överenskommelse typ du gör vad du vill bara jag inte behöver veta nÄgot sÄ Äk du pÄ en veckas meditation (Àven om det inte Àr fallet ovan...).

Dela pÄ andra sajter

Man skulle inte sjÀlv vilja hamna i den sitsen. Vad kommer att hÀnda om han konfronterar henne nÀr allt stÄr pÄ henne? Man vill gÀrna berÀtta för honom, men vad hÀnder om man blir insyltad i okÀnda mÀnniskors relation och eventuella konflikt? Det brukar aldrig sluta bra för budbÀrarn i vilket land man Àn befinner sig i. 

Dela pÄ andra sajter

7 minutes ago, AnTove said:

Man skulle inte sjÀlv vilja hamna i den sitsen. Vad kommer att hÀnda om han konfronterar henne nÀr allt stÄr pÄ henne? Man vill gÀrna berÀtta för honom, men vad hÀnder om man blir insyltad i okÀnda mÀnniskors relation och eventuella konflikt? Det brukar aldrig sluta bra för budbÀrarn i vilket land man Àn befinner sig i. 

Helt klart en svÄr grej, Àven nom jag skulle vilja ha reda pÄ det sÄ Àr det ju inte sÀkert att andra vill det, men tror de flesta vill ha reda pÄ det men de blir lite chockade och tror att det inte kan vara sant om de inte fÄr det svart pÄ vitt vill jag tro...

Dela pÄ andra sajter

Guest jlh66

Du sjÀlv mÄste ju bara bestÀmma dig för hur mycket vÀn denna person Àr. Skulle det vara en polare till mig hade jag nog berÀttat. Skulle det var en riktigt bra vÀn sÄ hade jag absolut berÀttat. Om det hade varit en farang i samma by hade jag nog bara tyckt lite synd om honom.

Dela pÄ andra sajter

1 minut sedan, skrev bob:

Helt klart en svÄr grej, Àven nom jag skulle vilja ha reda pÄ det sÄ Àr det ju inte sÀkert att andra vill det, men tror de flesta vill ha reda pÄ det men de blir lite chockade och tror att det inte kan vara sant om de inte fÄr det svart pÄ vitt vill jag tro...

HÄller med. Konstigt att den som Àr drabbad brukar att vara den siste som fÄr veta. Jag skulle vilja veta, vet ocksÄ att jag skulle ta det mycket hÄrt. Man Àr vÀldigt beroende av thai partner om man bor i Thailand och det finns inga skyddsnÀt. JÀkligt hÄrt om han blir stÀlld pÄ barbacke och spenderat sÄ mycket pengar pÄ hus, bilar, företag och stora summor varje mÄnad. Inte sÄ roligt och betala för Àlskare ocksÄ.

Dela pÄ andra sajter

Inlagd (Ă€ndrad)
2 minutes ago, AnTove said:

HÄller med. Konstigt att den som Àr drabbad brukar att vara den siste som fÄr veta. Jag skulle vilja veta, vet ocksÄ att jag skulle ta det mycket hÄrt. Man Àr vÀldigt beroende av thai partner om man bor i Thailand och det finns inga skyddsnÀt. JÀkligt hÄrt om han blir stÀlld pÄ barbacke och spenderat sÄ mycket pengar pÄ hus, bilar, företag och stora summor varje mÄnad. Inte sÄ roligt och betala för Àlskare ocksÄ.

Saken Àr tydligen att "grabben" gÄr som en i huset och lÄnar bilar badar i poolen nÀr mannen Àr pÄ jobb, kÀnns jÀkligt tragiskt bara.

Ändrades av bob
Dela pÄ andra sajter

Guest jlh66
2 minuter sedan, skrev AnTove:

Klart som fan att man skulle ta det verkligen hÄrt. Just den grejen oxÄ att man kanske Àr den sista att veta. TyvÀrr Àr det vÀl egentligen en risk man fÄr ta med vilket förhÄllande man Àn inleder? Hur ska man kunna veta?

Dela pÄ andra sajter

4 minutes ago, jlh66 said:

Klart som fan att man skulle ta det verkligen hÄrt. Just den grejen oxÄ att man kanske Àr den sista att veta. TyvÀrr Àr det vÀl egentligen en risk man fÄr ta med vilket förhÄllande man Àn inleder? Hur ska man kunna veta?

Om det nu Àr nÄgot positivt sÄ brukar man ju ofta ha pÄ kÀnn att nÄgot Àr i görningen typ att förhÄllandet Àr i gungning etc. men tror alltid att man tar det hÄrt Àven om förhÄllandet inte Àr sÄ bra. Och det som @AnTove sÀger man har ofta satsat bÄde pengar, tid och kÀnslor sÄ en otrohetsaffÀr Àr inte kul...
Var ihop med en svensk tjej för mÄnga Är sedan allt var bra men nÀr hon fick ett par glas innanför trosorna sÄ kunde hon sÀtta pÄ en herrcykel om det skulle behövas...

Dela pÄ andra sajter

Guest Fredman
Precis nyss, skrev bob:

Om det nu Àr nÄgot positivt sÄ brukar man ju ofta ha pÄ kÀnn att nÄgot Àr i görningen typ att förhÄllandet Àr i gungning etc. men tror alltid att man tar det hÄrt Àven om förhÄllandet inte Àr sÄ bra. Och det som @AnTove sÀger man har ofta satsat bÄde pengar, tid och kÀnslor sÄ en otrohetsaffÀr Àr inte kul...
Var ihop med en svensk tjej för mÄnga Är sedan allt var bra men nÀr hon fick ett par glas innanför trosorna sÄ kunde hon sÀtta pÄ en herrcykel om det skulle behövas...

UrsĂ€kta ”skrattet” men det lĂ€t lite kul. Är inte det lĂ€ttare att förlĂ„ta Ă€n om nĂ„gon har haft ett förhĂ„llande med nĂ„gon? 

Dela pÄ andra sajter

1 minute ago, Fredman said:

UrsĂ€kta ”skrattet” men det lĂ€t lite kul. Är inte det lĂ€ttare att förlĂ„ta Ă€n om nĂ„gon har haft ett förhĂ„llande med nĂ„gon? 

Det var inte vilka cyklar som helst...😉

Dela pÄ andra sajter

Abercrombie
12 minuter sedan, skrev bob:

Det var inte vilka cyklar som helst...😉

Camilla Henemark satte ju pÄ en Monark...

Dela pÄ andra sajter

stefan5300
Inlagd (Ă€ndrad)

Ja eller tvÀrt om:doubt:.

Verkar som om en del svenska gubbar/killar vill ha en vacker trofé att visa upp i Sverige och sedan leva loppan dÄ de Àr i Thailand nÀr thaifrun rest till byn.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela pÄ andra sajter

Inlagd (Ă€ndrad)
8 hours ago, stefan5300 said:

Ja eller tvÀrt om:doubt:.

Verkar som om en del svenska gubbar/killar vill ha en vacker trofé att visa upp i Sverige och sedan leva loppan dÄ de Àr i Thailand nÀr thaifrun rest till byn.

Frun Àr med i ett stort thaiforum pÄ nÀtet och hon berÀttade för ett par veckor sedan om en thaidam vars man hade fÄtt ok pÄ att Äka till Thailand i 2 veckor, vad damen gjorde var att hon satte en person att kolla vad gubben gjorde och sjÀlvklart tog det inte mer Àn par dgr sÄ hade han hittat ett sÀllskap för sin tid i Pattaya, inte kul nÀr frun fick reda pÄ att gubben gjorde sÄ. Stod en hel del i detta forumet om detta... Ja sÄ det Àr inte bara damerna som tar sig friheter nÀr de Àr i Thailand sÄ gör man nÄgot sÄ fÄr man sköta det snyggt inte leva som en man och kvinna som dessa fallen verkar göra... 

Ändrades av bob
Dela pÄ andra sajter

Inlagd (Ă€ndrad)
17 timmar sedan, skrev bob:

Grejen Ă€r att jag kĂ€nner ju honom inte nĂ€stan fĂ„r jag vĂ€l sĂ€ga, nickade till honom nĂ€r vi mötes pĂ„ ett flyg till hembyn, sĂ„ det kĂ€nns nĂ€stan lĂ€ttare att sĂ€ga till honom typ "du kanske skulle kolla vad din fru gör nĂ€r hon sĂ€ger att hon skall Ă„ka ivĂ€g pĂ„ en veckas meditation?", om han blir sur sĂ„ kvittar det ju... 😉. Men hade det varit en kompis dĂ€r man kĂ€nner bĂ„da sĂ„ kĂ€nns det lite vĂ€rre nĂ€stan...

H
Skvallerbyttanbob

Ja om Du inte kÀnner honom Àr det vÀl ganska dumt att lÀgga sig i nÄgot man egentligen inte har med att göra eller sjÀlv Inte blir drabbad av detta ? Sen Àr det ju tydligen wn mindre by Du bor i kan ju bli ganska heta kÀnslor i ThaislÀkten bÄde hennes & den nya mannens!

Man har ju hört historier om grannfejder som mynnar ut i mord!

för mindre saker Àn detta!

NÀ lÄt dom sköta sitt nÀr ni inte ens umgÄs med vederbörande hade vÀl varit en annan sak om ni var förtrogna vÀnner men att blanda sig i mer eller mindre okÀndas problem Àr ju bara dumt och kommer sÀkerligen inte bara drabba Dig utan hela din familj?

Man ska ju inte mÄla Fan pÄ vÀggen men man vet ju Inte vilket 

sÀtt en förbannad Thai reagerar pÄ?

Mvh Svamp

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela pÄ andra sajter

17 timmar sedan, skrev bob:

Har nyligen rÄkat ut för en liknande hÀndelse. TrÀffade en skotte i byn i vinter. Han bjöd in frugan och mig pÄ middag en kvÀll. NÀr vi kom dit var hans tgf inte hemma men en hel drös av hennes slÀkt. NÄgra av dom kÀnner jag sedan tidigare. Han visade runt i huset som han var riktigt stolt över. Vi hade en trevlig kvÀll men sedan Äkte jag och dottern ivÀg till Isaan och han Äkte ivÀg till jobbet pÄ nÄgon plattform i nordsjön. NÀr jag och dottern kommer hem frÄn Isaan berÀttar frugan att hans tgf hade Äkt med sin thai man för att slippa vara hemma nÀr skotten kom. Hon och thaimannen bodde i huset nÀr skotten inte var dÀr. 

Tanken kommer ju ska man berÀtta eller inte. Har beslutat att inte berÀtta. BerÀttar jag kommer jag med fru att fÄ skit för det. Hela byn vet sÀkert om det bara jag och min fru som inte visste innan middagskvÀllen. VÀldigt fÄ i byn som pratar engelska. Hon Àr vÀl en av dom fÄ för skotten kan inge thai. De har sÀker trÀffats pÄ nÄgon turistort och han har tagit henne ifrÄn baren. Har för mig han sa att han kom var femte eller om det var, sjunde vecka. De kan visserligen kommunicera men vad har de gemensamt nÀr de trÀffas sÄ sÀllan? Pengar kanske, möjligen har de ett bra sex, men i övrigt kan det vara nÄgot för henne att stÄ i Är efter Är? Han har naturligtvis nÄgot att se fram emot nÀr han kommer ner till LOS. Men hur kÀnner hon det att gÄ dÀr ensam och vÀnta pÄ att han ska komma ner. Hon var dessutom relativt ung och han runt 50. Förmodar att hon gick ensam dÀr hemma i frÄn början. Förmodligen mÄnga thai som kom och uppmuntrade till fest, hur mÄnga Är tar det för en ung thaitjej innan hon tröttnar pÄ ensamlivet. Hon har varit ute i svÀngen tidigare, utnyttjar inte thaikillarna det tro? 

Mycket försvar av tjejen i sista meningarna. Jag tycker inte hon gjort rĂ€tt. Men anser att skotten borde tĂ€nka lite ocksĂ„. Han var klart besviken pĂ„ att inte tgf var dĂ€r, tycker jag mig kunna utlĂ€sa. Hur mĂ„nga fler gĂ„nger kommer hon att vara borta? Är det ett sĂ€tt att signalera att det Ă€r slut?

Dela pÄ andra sajter

Ja det finns nog en hel del tragiska historier.

Om man nu jÀmför mÀn och kvinnor nÀr det kommer till otrohet sÄ verkar det ofta vara inblandat mer kÀnslor nÀr det kommer till det kvinnliga könet medans mannen ofta Àr nöjd med ett ligg och sÄ Àr det bra med det. SÄ kanske i min historia frÄn thaiforumet sÄ kanske det hade varit bÀst om frun inte hade satt en spion pÄ honom och han hade kommit hem med nya krafter och sÀkert Àlskat sin fru mer Àn nÀr han Äkte ner... 

Dela pÄ andra sajter

Jag kĂ€nner en thaitjej som Ă€r ihop med en engelsman (han bor i England och hon i Thailand). Han skickade nyligen en sprillans Iphone till henne och det visade sig att luren Ă€r preparerad sĂ„ att han kan sitta i England och kolla var luren (hon) Ă€r och nu misstĂ€nker hon att han Ă€ven kan kolla hennes mail. Är det nĂ„n som vet om detta Ă€r möjligt - kolla hennes mail frĂ„n en annan telefon?

PensionÀrer suger - bunt ihop och slÄ ihjÀl!

Dela pÄ andra sajter

40 minuter sedan, skrev Jive:

Jag kĂ€nner en thaitjej som Ă€r ihop med en engelsman (han bor i England och hon i Thailand). Han skickade nyligen en sprillans Iphone till henne och det visade sig att luren Ă€r preparerad sĂ„ att han kan sitta i England och kolla var luren (hon) Ă€r och nu misstĂ€nker hon att han Ă€ven kan kolla hennes mail. Är det nĂ„n som vet om detta Ă€r möjligt - kolla hennes mail frĂ„n en annan telefon?

Klart det Àr möjligt. SÄ lÀnge han har anvÀndarnamn och lösenord.

Men hon har vÀl inget att oroa sig för.......

Dela pÄ andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Klart det Àr möjligt. SÄ lÀnge han har anvÀndarnamn och lösenord.

Men hon har vÀl inget att oroa sig för.......

Skulle vÀl vara hans sjuka svarsjuka dÄ. Det Àr tÀnkt att de ska gifta sig i december  och hon har fÄtt lite kalla fötter pga detta. Det Àr ju inte sÄ kul för henne om han kan lÀsa hennes mess med kompisar. 

PensionÀrer suger - bunt ihop och slÄ ihjÀl!

Dela pÄ andra sajter

10 minuter sedan, skrev Jive:

Skulle vÀl vara hans sjuka svarsjuka dÄ. Det Àr tÀnkt att de ska gifta sig i december  och hon har fÄtt lite kalla fötter pga detta. Det Àr ju inte sÄ kul för henne om han kan lÀsa hennes mess med kompisar. 

Visst Àr det trÄkigt med svartsjuka, men samtidigt sÄ kanske han misstÀnkte att hon hade/har nÄgon vid sidan om, och om det visade sig vara sant sÄ kanske han inte lÀngre var intresserad av att gifta sig och satsa fullt ut pÄ förhÄllandet.

Det Àr inte vad partierna sÀger nÄgra mÄnader innan valet som rÀknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela pÄ andra sajter

16 minuter sedan, skrev Jive:

Av dina inlÀgg hÀr sÄ Àr min Äsikt att de inte borde vara i nÀrheten av att gifta sig. DÄ bör man vara i ett helt annat lÀge i sitt förhÄllande.

Men, det Àr bara min Äsikt.

Dela pÄ andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.

Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!

Registrera dig pÄ forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...