Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket ska man tåla från thaisläkten?


Sune2000

Recommended Posts

broder tuk tuk

Jag för min del tror Erik-sson heter Juan i förnamn. Hans felstavning av ordet intelligent kallas med språkvetenskaplig term för överföring, vilket innebär att man för över språkliga former i sitt hemspråk på sitt andra språk.

Kanske ska påpeka för herr Erik-sson att vanligtvis stavas Erik-sson Eriksson på svenska utan bindestreck mellan Erik och sson.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 261
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    24

  • BaBoo

    17

  • Farang

    16

  • Neil

    16

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Kanske ska påpeka för herr Erik-sson att vanligtvis stavas Erik-sson Eriksson på svenska utan bindestreck mellan Erik och sson.

BTT

Kanske ska påpeka för brodet tuk tuk att vanligtvis stavas tuk tuk taxi på svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT, hade du varit det minsta kunnig i det svenska språket, så hade du vetat att Eriksson kommer av Eriks son... alltså son av Erik...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

UbonBorge!

Broder stavas broder på svenska och inte brodet.

Men Borge är väl danskt för Börje?

DANSKJÄVLAR!!!!!

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

UbonBorge!

Broder stavas broder på svenska och inte brodet.

Men Borge är väl danskt för Börje?

DANSKJÄVLAR!!!!!

BTT

Hov hov, bror taxi, tag nu lige og spis brød til.

Och nej, i Danmark heter Börje inte Borge utan Børge.

Det fanns en Victor Borge engång men det var länge sen

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nils son intresserar mig föga. Är nog mer intresserad av Nils dotter :D

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nils son intresserar mig föga. Är nog mer intresserad av Nils dotter :D

BTT

Var det därför du misslyckades med språkundervisningen i Pattaya? För stort intresse för mea noi... 5  :P

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Falang!

Hela den sk språkundervisningen på diverse skolor i Pattaya är ett enda stort skämt.

Vi vet ju alla att i Thailand går kvantitet före kvalitet.

Men skit samma.

Med ett antal Singha eller några groggar Sangsom innanför västen är det alltid trevligt att undervisa lilla Noi.

Sanuk du vet ;)

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Falang!

Hela den sk språkundervisningen på diverse skolor i Pattaya är ett enda stort skämt.

Vi vet ju alla att i Thailand går kvantitet före kvalitet.

Men skit samma.

Med ett antal Singha eller några groggar Sangsom innanför västen är det alltid trevligt att undervisa lilla Noi.

Sanuk du vet ;)

BTT

Sanuk är väl samma skit som pakwan? Singhan lämnar jag till dig, jag dricker Chang, och må våra fruar aldrig höra om mea noi  :whistle:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nils son intresserar mig föga. Är nog mer intresserad av Nils dotter :D

BTT

Åk till Island!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

å Borge i en eller annan form

är norsk om dom inte  heter

odrun eller liknande!

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Åk till Island!

Herr Chang har talat.

Där finns väl bara Nilsdottir?

Föresten, har ni tänkt på hur ofta islänska ord påminner om svenska fast slutar på ur...

Så gökur blir väl gökururur på islänska?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

90% norskar å 10% svenskar

så blir det væl så men kolla

älvdaldialekten ? hää?

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Farang,

"Där finns väl bara Nilsdottir?"

Ja, för all del. Tror dock BTT kan bortse från denna detalj.

Ju mer jag tänker på det så föreställer jag mig att Island vore ganska idealiskt för BTT. Flickorna är ganska mulliga, billigare flyg dit, gynnsam växelkurs mot isländska valutan, visum behövs ej för damen, ingen sin sod etc.

Inget illa ment BTT, bara ett tips! Vet dock inte hur det är med 7-11 där. Men viking BTT kan nog klara sig utan om det behövs.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Herr Chang!

Island är säkert en vacker ö på många sätt. Finns många spännande destinationer på vårt klot som säkert skulle vara värda ett besök.

Men som flertalet av medlemmarna vet, säkert även du herr Chang, så är det ju så i realiteten att har man en gång förälskat sig i landet Thailand eller något thailändskt i övrigt så är det för alltid.

Man har sina perioder av tvivel och hatkärlek, men att släppa greppet är inte möjligt.

Det handlar om så mycket, inte bara billiga kvinnor och sprit. Sånt finns det lite överallt, utan om en kombination av livssyn, spontanitet och låt gå principer som helt enkelt vissa personer bara fastnar för.

Vissa personer stöts bort direkt, andra fastnar och blir kvar.

Det skulle säkert gå att forska fram varför vissa personer fastnar och återvänder till Thailand om och om igen, eller varför vissa tom bosättter sig där permanent eller varför vissa blir bargubbar i Singhalinne och flipp-flopps.

Det finns givetvis en räcka av orsaker till detta och en avhandling skulle säkert kunna skrivas. Något för svarten kanske?

Men JAG bara konstaterar att Island inte har de kvalifikationer som gör att jag skulle fastna för den ön.

Det finns säkert åtskilliga faktorer bakom det med.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadå BTT,

Visst är det något odefinierbart speciellt med Thailand!

Och jag klandrar dig inte för att du likt jag vill fortsätta åka dit.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, nu återvänder vi till ämnet!

Låt oss tänka oss att man har en kåtbock till svåger som fått tag i en ung thaidam som han gärna vill ha som mia noi. Hon är med på det, enda är problemet är att mor och far vill ha någon sorts sin sod innan sängaktiviteterna går igång.

Svågern ringer då till Sverige och ber ogenerat om att få "låna" till denna sin sod. Befintlig fru och barn är förstås ej tillfrågade. Hur skulle ni ställa er till en sådan förfrågan?

En sann historia, och exakt vem detta gäller kan vi lämna därhän. Poängen är att illustrera hur totalt skamlöst en del thailändare kan agera vad gäller tigga pengar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej, nu återvänder vi till ämnet!

Låt oss tänka oss att man har en kåtbock till svåger som fått tag i en ung thaidam som han gärna vill ha som mia noi. Hon är med på det, enda är problemet är att mor och far vill ha någon sorts sin sod innan sängaktiviteterna går igång.

Svågern ringer då till Sverige och ber ogenerat om att få "låna" till denna sin sod. Befintlig fru och barn är förstås ej tillfrågade. Hur skulle ni ställa er till en sådan förfrågan?

Herr Chang har talat.

:D Skojar du eller? Vilken lirare hahaha! Rätt skönt ändå  :D

Det är väl ett typexempel på vad man verkligen inte skall tåla från thaisläkten.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

den unga damens föräldrar är väl urtypen av de thailändare som jag avskyr. sälja ut sin dotter på det viset. gör mig illamående.total avsaknad av normal moral.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej McTwist,

Nej, jag skojar inte. En sann historia.

Själv bryr jag mig inte så mycket om vad denna thaiman gör, men det känns ändå lite magstarkt att han vill det ska finansieras från farangland.

Friskt vågat, hälften vunnet!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite magstarkt? Jo du, det kan man lugnt påstå. Haha!

Visst, han kunde ju inte få mer än ett nej, men ändå... Inga spärrar där inte  :rofl: Verkligen friskt (& fräckt) vågat. Antar att han knappast frågade dig direkt, utan lät fru Chang agera ombud.

Man tackar för gårdagens roligaste  :great:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svågern ringer då till Sverige och ber ogenerat om att få "låna" till denna sin sod. Befintlig fru och barn är förstås ej tillfrågade. Hur skulle ni ställa er till en sådan förfrågan?

En sann historia, och exakt vem detta gäller kan vi lämna därhän. Poängen är att illustrera hur totalt skamlöst en del thailändare kan agera vad gäller tigga pengar.

:D:D

Fram med degen nu, avsikten är ju fin!  :crazy:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...