Jump to content
IGNORERAD

Tjockisar bannade på Thaiair


Cavemannen

Recommended Posts

Boeing jobbar nog redan på att få fram en godkänd bältes extender till säkerhetsbälten med airbag. Tror inte att Thaiair riskerar så många som inte får plats, fast i Asien till skillnad från västvärlden  är det väl tjockisarna som har råd med business class. :big_smile:

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • Cavemannen

    5

  • Soengsang

    4

  • in-ka

    4

Mest aktiva i denna tråd

3 minuter sedan, skrev Mr_Martin:

Boeing jobbar nog redan på att få fram en godkänd bältes extender till säkerhetsbälten med airbag. Tror inte att Thaiair riskerar så många som inte får plats, fast i Asien till skillnad från västvärlden  är det väl tjockisarna som har råd med business class. :big_smile:

/Martin

Helt riktigt att man i Asien förväntas vara lite rundlagd om man ska framstå som välbeställd :)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Herr Chang:

Helt riktigt att man i Asien förväntas vara lite rundlagd om man ska framstå som välbeställd :)

 

Herr Chang har talat.

Måste kännas skönt  att inte ha dom förväntningarna på sig i Thailand. 

Sämre för en själv då man är fet och fattig ............

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Nu vart jag nyfiken, jag var tvungen att mäta midjemåttet, 95-96cm fick jag det till, så än blir jag inte utsparkad från Thaiair :D 

56 inches blir ju 142 centimeter så du får nog öka ditt intag av skräpmat om du ska komma upp i rätt viktklass.

 

Men airbag i bältet? Varför? Kraschar planet lär ju inte en bältesairbag göra ett skit för dina chnser att överleva.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minutes ago, MaiChai said:

56 inches blir ju 142 centimeter så du får nog öka ditt intag av skräpmat om du ska komma upp i rätt viktklass.

 

Men airbag i bältet? Varför? Kraschar planet lär ju inte en bältesairbag göra ett skit för dina chnser att överleva.

Nä, och har man 142 cm midjemått så har man ju dessutom redan en inbyggd airbag som nog övertrumfar den lilla bältesairbagen.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Airbag i bilar räddar ju liv och dom flest flygolyckorna sker ju vid start eller landning.

 

Upplysningsminister Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Herr Chang:

Helt riktigt att man i Asien förväntas vara lite rundlagd om man ska framstå som välbeställd :)

 

Herr Chang har talat.

Fan... man skulle vara asiat alltså... :big_smile:... då hade man ju varit rik... :haha:

Ändrades av samet
Komplettering
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Mankan:

Å just därför är det bättre att sätta dessa tjockisar i ekonomi i stället då förstås ;)

 

 

Ja och då på rad 72.

Två och Två

På B777-300ER

https://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Boeing_777-300ER.php

Och dom som har dessa platser uppgraderas till de lediga platserna som dom fick lämna.

 

På A350-900 till rad 63.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Hörde på nyheterna nyss att även tjockskallar ska förbjudas på flyg :look_down:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Byt namn på 10 kg tråden till 30 kg.

5555

Hmm, det var ju jättekul... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Likaväl som man borde vägas in med sina väskor kan det ju finnas par- eller familjebiljetter.

 

Sen tror jag att det här med bältesmåttet går ut på att man ska få bättre bakvikt och kunna lyfta lättare.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även miljömupparnas flygskatt kommer att beräknas på vikten, dom skulle inte drabbas så hårt då. Man blir inte fet på böngroddar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Likaväl som man borde vägas in med sina väskor kan det ju finnas par- eller familjebiljetter.

 

Sen tror jag att det här med bältesmåttet går ut på att man ska få bättre bakvikt och kunna lyfta lättare.

livsfarligt med baktunkt flygplan

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev in-ka:

livsfarligt med baktunkt flygplan

No shit Sherlock....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev in-ka:

å du vet?

Här är beviset :D 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Här är beviset :D 

 

ha-ha ok men farligast i luften, vid bordning å lastning börjar man oftast med de främsta, men sen i luften är det också farligt med baktungt 

Ändrades av in-ka
Link to comment
Dela på andra sajter

Airbag på ett flygplan? Det är ju helt ofarligt att störta de första 39 999 foten, å den sista foten lär nog inte en airbag hjälpa! Det måste vara samma geni som kommit på att dela ut flytvästar. Fattar de inte att det är en FALLSKÄRM jag vill ha!! Och förresten om man i dagen flygplan med tre-sits soffor delar in passagerarna redan vid incheckning så borde ju problemet vara löst. Två tjockisar och en klenis i mitten. Rättvist borde ju vara att ligger man 30% över genomsnittet har man naturligtvis rätt till 30% mer utrymme, plus lite rörelse utrymme. Och är man liten och klen kan man ju inte utnyttja allt utrymme. Problemet löst!

 

Eller?

 

WAXO

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev WAXO:

Airbag på ett flygplan? Det är ju helt ofarligt att störta de första 39 999 foten, å den sista foten lär nog inte en airbag hjälpa! Det måste vara samma geni som kommit på att dela ut flytvästar. Fattar de inte att det är en FALLSKÄRM jag vill ha!! Och förresten om man i dagen flygplan med tre-sits soffor delar in passagerarna redan vid incheckning så borde ju problemet vara löst. Två tjockisar och en klenis i mitten. Rättvist borde ju vara att ligger man 30% över genomsnittet har man naturligtvis rätt till 30% mer utrymme, plus lite rörelse utrymme. Och är man liten och klen kan man ju inte utnyttja allt utrymme. Problemet löst!

 

Eller?

 

WAXO

Då väljer jag att sitta bakom dig ...:sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev WAXO:

Airbag på ett flygplan? Det är ju helt ofarligt att störta de första 39 999 foten, å den sista foten lär nog inte en airbag hjälpa! Det måste vara samma geni som kommit på att dela ut flytvästar. Fattar de inte att det är en FALLSKÄRM jag vill ha!! Och förresten om man i dagen flygplan med tre-sits soffor delar in passagerarna redan vid incheckning så borde ju problemet vara löst. Två tjockisar och en klenis i mitten. Rättvist borde ju vara att ligger man 30% över genomsnittet har man naturligtvis rätt till 30% mer utrymme, plus lite rörelse utrymme. Och är man liten och klen kan man ju inte utnyttja allt utrymme. Problemet löst!

 

Eller?

 

WAXO

Helt riktigt, men då skall ju du också betala 130% av priset medans klenisen kommer undan med 70% av priset, rättvist borde det ju vara........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...