Jump to content
IGNORERAD

Vintern är här :-(


spooncreek

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Gorocco:

Här i Kråkslottet finns ingen inne- eller utomhustemperatur.

Med alla dessa hål och springor mellan plankor i golv och väggar och inget glas i fönstrena så är det en och samma temperatur inne som ute på Soi Grusgång.

Och den temperaturen är kallt, har tyvärr ingen termometer just nu men måste öppna kylskåpet för att få lite värme. ;)

 

 

kallt.thumb.jpg.58c74ea709631b034b257ad45eeeb664.jpg

 

 

 

 

 

Har sett fläktkonvektorer på Global House men det hjälper ju inte utan fönsterglas, så du får väl ringa till glasmästaren så de kommer hem till er på Soi Grusgång.

 

55 minuter sedan, skrev Soengsang:

Inte särskilt varmt här i trakterna av Korat heller, dubbla täcken...och har fan inte ännu gått upp, tippar på runt 10gr.

Och det jävliga är att jag måste packa väskan idag och åka någonstans där det är ännu kallare....men är man en löneslav så är man, fick ändå ett par bonusdagar, paniken var fullständig förra veckan då jag var så när tvungen att åka i lördags, men blev förskjutet till nu....

Du skulle ju kunna ha fläktkonvektorer i dina somrum.

46-340_xl_2_2.jpg.90304f2b97f515c12f2f6f6524b910ad.jpg

9 minuter sedan, skrev Tallviking:

Här nere vid kusten i Rayong höll sig temperaturen med nöd och näppe på 20 grader i morse

 

Shorts och t-shirt funkade men var tvungen att stänga dörrar och fönster för det blåste rakt igenom huset

20171219_005337271_iOS.thumb.jpg.e38e0be984c9b101d96fa4e5ce23e5ad.jpg

 

 

Du har ju svensk sommartemperatur.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 113
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    24

  • Stoneys

    20

  • Tallviking

    8

  • rolba

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vinterkläder på vid morgonkaffet vid stenbordet.
5b863d732bff865935f65d9c24cf6924.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vinterkläder på vid morgonkaffet vid stenbordet.
5b863d732bff865935f65d9c24cf6924.jpg

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Vintershorts ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Temperaturmässigt så levererar Phuket som vanligt. 25° i morse. Däremot blåser det som satan. Ca 10 m/s. Gardinerna var som en spinacker hela natten. När jag vaknade låg täcket på golvet och käringen hade särken runt halsen. Nu har vi fått upp värmen ett par grader till. :smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Inte särskilt varmt här i trakterna av Korat heller, dubbla täcken...och har fan inte ännu gått upp, tippar på runt 10gr.

Och det jävliga är att jag måste packa väskan idag och åka någonstans där det är ännu kallare....men är man en löneslav så är man, fick ändå ett par bonusdagar, paniken var fullständig förra veckan då jag var så när tvungen att åka i lördags, men blev förskjutet till nu....

Kort ledighet! 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev ellim63:

Kort ledighet! 

Ja....5-6 veckor.

Men så är det att vara löneslav, får se fram mot att nästa är prell-bokad till 3/3...men kan säkert bli både tidigare o senare :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog fel buss i morse så jag fick åka sista milen med en moppetaxi, det var kallt med bara shorts och kortärmat, huva.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Tog fel buss i morse så jag fick åka sista milen med en moppetaxi, det var kallt med bara shorts och kortärmat, huva.

 

Fritz..

Ryktena säger dock att du snart kan få en värmande eftermiddagsgrogg :-). 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 grader ute och 20 inne idag. Var inte lätt att ta sig ur sängen :( Idag blir det både långbyxor och jacka på. Det räcker nu :(

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev gst:

15 grader ute och 20 inne idag. Var inte lätt att ta sig ur sängen :( Idag blir det både långbyxor och jacka på. Det räcker nu :(

Har du så varmt eller rättare sagt kallt, har har haft 7,2 grader ute och 13,7 inne nu på morgonen, det går ju att handskas med den lufttemperaturen.

Men det var 20 grader i poolen igår när jag hade min varannandagsimning och det är svårare att klara av så jag står nog över simningen till det blir varmare i vattnet.

IMG_1808.JPG.1fb6ba6d34f58fba36ab0aab03b704f2.JPG

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev stefan5300:

Har du så varmt eller rättare sagt kallt, har har haft 7,2 grader ute och 13,7 inne nu på morgonen, det går ju att handskas med den lufttemperaturen.

Men det var 20 grader i poolen igår när jag hade min varannandagsimning och det är svårare att klara av så jag står nog över simningen till det blir varmare i vattnet.

IMG_1808.JPG.1fb6ba6d34f58fba36ab0aab03b704f2.JPG

Usch, överlever knappt den här temperaturen. Skulle nog iof gå bra bara blåsten slutade, men blåsten gör ju att det känns betydligt kallare än 15.

 

13,7 inne, då skulle jag verkligen fundera på tillvaron. Tyckte det var tillräckligt jobbet att krypa ur täcket med 20 :(

Link to comment
Dela på andra sajter

4 grader hade vi i Surin år 2000.

I år är det kallaste hittills ca 12-13 grader.

 

Har långbyssor, fleecejacka och modern regnrock plus svenska vinterhandskar på morgonen när jag kör William till skolan.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎12‎-‎17 at 20:13, skrev Cavemannen:

Under 20 i Pattaya nattetid? tror jag inte en sekund på.

Här ett foto taget kl. 20.10 Pattaya South Road, jag skall ta en i natt, tidigt imorgonbitti också, men jag gissar på 24-25

20171217_200844_resized.thumb.jpg.18863261f4d58b30f49c077e234e21a7.jpg

Det var 18 grader när jag gick upp vid 5 tiden. Tack för hjälpen snart har jag snus. Vi ses.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

-2 C och frost längst upp i norr i morse tydligen, och ännu kallare ska det bli inatt

 

 

I Chonburi räckte det med typ 16 C för att hävda att kylan orsakar dödsoffer...

 

 

20171220_143900.thumb.jpg.3698f9d110c7990d2c7089e1105c7476.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

IMG_20171220_162730.thumb.jpg.e1dfa61ac752515bec3159841ffc3c32.jpgKallt som tusan här på Samui. 24'c

Jag skulle tagit premiär doppet. Men havet var svin kallt.

Ändrades av BanFang
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev BanFang:

IMG_20171220_162730.thumb.jpg.e1dfa61ac752515bec3159841ffc3c32.jpgKallt som tusan här på Samui. 24'c

Jag skulle tagit premiär doppet. Men havet var svin kallt.

Säkert varmare i vattnet än i luften. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nytt köldrekord för säsongen i Rawai 

Var så kallt igår kväll att tjejerna i baren hade kläder på sig. :big_smile:

Snart får man nog stänga dörrar och fönster om nätterna.

20171221_100319.thumb.jpg.c3bc943ff4d6522aaf5ec42ae7d87ed3.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Första gången jag klivit ut från Suvvan och det är kallare utomhus, +18 i Bangkok och +13 i Korat när vi kom fram dit.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 grader i morse kl 0700
Lampang

Dygnets kallaste tidpunkt infaller ganska exakt kl 7

Nu vallfärdar thai till doi inthanon för att se frost i gräset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...