Jump to content
IGNORERAD

Immigration!


ellim63

Recommended Posts

Precis nyss, skrev frogfish:

Dags att bli otrevlig? Historien upprepar sig verkligen..... Kanske dra ner på testosteronintaget.....

 

Om du inte kan belägga det du säger, så utgår jag från att det inte stämmer. Tror mer på TV's exempel ovan än en överpeppad roidare....

Du är rolig du :D  i övrigt bryr jag mig föga vad du tror......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 541
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gst

    94

  • Cavemannen

    78

  • janne_h

    56

  • Soengsang

    48

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Du är rolig du :D  i övrigt bryr jag mig föga vad du tror......

Det är ju du som tror. TV har ju iaf visat ett exempel.

Men har du inga belägg så har du inte. Inte svårare än så.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev SWED THAI:

 

Maila IM i Udon så kanske du blir klokare.

Är det det som står i din kommentar jag citerade? Jag ser bara att du citerade mig utan att skriva nåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Det är ju du som tror. TV har ju iaf visat ett exempel.

Men har du inga belägg så har du inte. Inte svårare än så.

Som sagt, jag bryr mig föga om vad du där hemma i Sverige tror :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SWED THAI:

Enligt IM i Udon så kan du anmäla på närmsta polisstaion.

Hehe, jo det har frugan också frågat en gång. Här i Sung Noen, som trots allt har ett tämligen stort poliskontor.

Ingen där hade någonsin hört talas om något liknande. Men de tyckte att det är bra om utlänningar

kan identifiera sig på något sätt när de vistas ute. Pass, kopia på pass e.dyl.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Som sagt, jag bryr mig föga om vad du där hemma i Sverige tror :D 

Men du påstår att det är 72 timmar som gäller, och hävdar även att det står så i lagen. Jag undrar bara var i lagen det står. För du påstår väl inte bara dumheter?

Eller så ljög/gissade du. Som vanligt då......

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Enligt IM i Udon så kan du anmäla på närmsta polisstaion.

Det gjorde min fru innan vi fick immigration här i Phichit. Polisen kom och skulle se falangen hon sa han sover ok sa dem.

Jag har pratat med dem och så länge jag rör mig i Thailand och kommer tillbaka så behöver jag inte rapportera utan endast om jag har lämnat landet och kommit tillbaka.

 

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill också ha uppehållstillstånd, permanent! Ska vi starta en sån där demonstration som skäggbarnen kör utanför konserthuset? Det fick ju svetsaren att ändra sig. Så vi drar igång en demonstration på Harrys! Sittstrejk med Leo! För permanent uppehållstillstånd!

Taksin, huka dig.....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Men du påstår att det är 72 timmar som gäller, och hävdar även att det står så i lagen. Jag undrar bara var i lagen det står. För du påstår väl inte bara dumheter?

Eller så ljög/gissade du. Som vanligt då......

Gå ner till Immi  Jomtien och ställ frågan, javisst ja.....du är lite som BTT, sitter bakom tangentbordet i sverige och spelar Allan ,  dream on...... :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev leifen:

Nu var det väl inte bara uthyraren det gällde? Även den inneboende skulle rapportera påstods det............. när man bytte adress eller kom tillbaka hem.

Är du boende i eget hus ja

 

Finns många svar på frågor här

 

https://perfecthomes.co.th/tm030-registration-Thailand/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Jag vill också ha uppehållstillstånd, permanent! Ska vi starta en sån där demonstration som skäggbarnen kör utanför konserthuset? Det fick ju svetsaren att ändra sig. Så vi drar igång en demonstration på Harrys! Sittstrejk med Leo! För permanent uppehållstillstånd!

Taksin, huka dig.....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Jag är med nu blir det demonstration.:haha:

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Gå ner till Immi  Jomtien och ställ frågan, javisst ja.....du är lite som BTT, sitter bakom tangentbordet i sverige och spelar Allan ,  dream on...... :D 

Du har ju jagat folk både i den här tråden och andra för att de ska belägga det de påstår. Det är väl inte mer än rätt att du gör detsamma?

Du har tydligen olika regler för dig själv och andra. Miljöpartist kanske.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Du har ju jagat folk både i den här tråden och andra för att de ska belägga det de påstår. Det är väl inte mer än rätt att du gör detsamma?

Du har tydligen olika regler för dig själv och andra. Miljöpartist kanske.....

Sitt du på pojkrummet hemma i Sverige och dröm :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Do I need to register everyone staying at the property? Yes. Everyone staying at the property must register, there is the second form for adding multiple people to the property if you are doing it at immigration.

Do I need to register if I am living in my own home? Yes. If you are a foreign national and own your home in Thailand, you must register your occupancy.

Do I need to re-register if I have been out of the country for a couple of days? Whenever you leave the country, you must re-register upon your return.

Do I need to register if I have been on holiday and stayed at another hotel/guest house? Yes. The owner of the hotel/guest house will have registered you as a guest of the hotel/guest house. Once you return to your primary place of residence in Thailand, you must re-register.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Sitt du på pojkrummet hemma i Sverige och dröm :D 

Sitter rätt ofta i mitt (min frus) hus i Buriram.

Dock är jag i Sverige för tillfället.

 

Inte lika kul när du själv blir ombedd att belägga det du vräker ur dig verkar det som......

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan säga så här att TIT olika beroende på de tjänstemän man har att göra med. Jag kommer aldrig bli klok på detta landet men jag älskar det. Ta det eller dra hem.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Sitter rätt ofta i mitt (min frus) hus i Buriram.

Dock är jag i Sverige för tillfället.

 

Inte lika kul när du själv blir ombedd att belägga det du vräker ur dig.

Det verkar vara långt mellan varven i Buriram, men dream on , en vacker dag får du också vara med :D 

 

ps. jag säger väl som du sa, har du belägg för det?

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Det verkar vara långt mellan varven i Buriram, men dream on , en vacker dag får du också vara med :D 

Inte oväntat fortfarande utan belägg. De som påstår 24 timmar har ju åtminstone bifogat lite belägg.

Men man kanske får nöja sig med "Öhhhh, nån sa nåt till mig en gång" när det gäller påståenden från dig.

 

Är du snäll kan du få komma upp på kräftskiva i Buriram om en stund, men då får du lämna substanserna hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Inte oväntat fortfarande utan belägg. De som påstår 24 timmar har ju åtminstone bifogat lite belägg.

Men man kanske får nöja sig med "Öhhhh, nån sa nåt till mig en gång" när det gäller påståenden från dig.

 

Är du snäll kan du få komma upp på kräftskiva i Buriram om en stund, men då får du lämna substanserna hemma.

Lite av en BTT träff :D hahahahahaha nä sitt du på pojkrummet och dröm, det räcker med en BTT på MPR :D hahahahahahahahahah

Link to comment
Dela på andra sajter

enl immi i Pattaya är det 3dygn eller 72h
ps. om man inte har anmält inom 3dygn (så ryktas det här nere) att man åker på böter på 1600B när man checkar ut ur landet, men det är inte bekräftat ännu, vi får väll se.....
Fast det lär ju inte vara mer än ett rykte eftersom det är fastighetsägaren som har anmälningsplikt. Inte den som reser.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Lite av en BTT träff :D hahahahahaha nä sitt du på pojkrummet och dröm, det räcker med en BTT på MPR :D hahahahahahahahahah

Ok. Då slipper du.

 

Men varför blandar du in andra? Är det inte enklare att belägga det du skrivit? Eller erkänna att du inte vet vad som gäller?

Du brukar ju kräva att andra ska belägga det de skriver, varför gäller det inte dig?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev janne_h:

Fast det lär ju inte vara mer än ett rykte eftersom det är fastighetsägaren som har anmälningsplikt. Inte den som reser.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Ja bor ju på Hotel/ service apartment, och jag antar att de registrerat mig dag 1.

Men som jag sa tidigare, nytt sedan ca 2v i Jomtien! AAAALLLLAAAA måste registrera adress innan de blir ens insläppta på Immigrationen i Jomtien numera(nytt sedan ca 2v enl. tjänstemannen där) Och registreringen sker i ett litet rum till vänster om Immigrationen och där var KAOS då ca 150-200st skulle samlas i ett rum på ca 70-80m2........som vanligt när Prutten ställer nya krav utan att tänka på följderna........

 

ps. det var kö minst 50m utanför för registrering hela tiden jag var där

 

ps2. sen var förlängningen en peace of cake när man tillslut vart insläppt och fick en nummerlapp, tog väl ca 30min

Och precis som Leifen skrev så får man ett intyg på boendet inhäftat på sista sidan i passet

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Ta och stoppa upp nått där bak, jag har ingen jävla bevisbörda som helst! är du helt allvarlig?

Tro fan att du inte kan bevisa ett skit , är ju bara massa hemsnickrade teorier du kommer med  

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Do I need to register everyone staying at the property? Yes. Everyone staying at the property must register, there is the second form for adding multiple people to the property if you are doing it at immigration.

Do I need to register if I am living in my own home? Yes. If you are a foreign national and own your home in Thailand, you must register your occupancy.

Do I need to re-register if I have been out of the country for a couple of days? Whenever you leave the country, you must re-register upon your return.

Do I need to register if I have been on holiday and stayed at another hotel/guest house? Yes. The owner of the hotel/guest house will have registered you as a guest of the hotel/guest house. Once you return to your primary place of residence in Thailand, you must re-register.

Jag förstår din poäng med att hänvisa till dessa källor. Och allt låter ju bra och är välskrivet.

Men vad som är vedertagen praxis det vet säkert du också, inte är det vad som står i ovanstående.

När berörd myndighet själva tycker att det är helt tokigt, då är det väl inte utlänningens problem?

Som jag skrivit i någon annan tråd, jag har ännu ej visat mitt pass på något hotell i Thailand.

Kan de då rapportera att jag bor där?

Och detta är ej små skumma bakgatehotell, utan kan klassificeras som mellanklass hotell.

Många gånger har jag checkat in själv. Andra gånger har frugan checkat in, men aldrig har någon intresserat sig för min

identitet.

Tro mig, har "försökt" att göra rätt. Men varken polis, hotell eller immigrationspersonal har varit intresserade.

Så i mina ögon verkar det mesta vara ett spel för galleriet. Men förstår samtidigt frustrationen som en del pragrafryttare måste uppleva här.

Måste vara extremt jobbigt.......

mvh biker

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...