Jump to content
IGNORERAD

Immigration!


ellim63

Recommended Posts

11 minuter sedan, skrev gst:

Jo

Ett gott skratt är nyttigt.

Vi brukar cykla upp till svärmor ibland och sova där ett par,tre, dagar. Hon bor 120 km. härifrån, upp mot Khon Kaen.

Du tycker på fullt allvar att då ska svärmor anmäla att hon har en inneboende utlänning?

Hon ska lägga hela sin dag på att rapportera detta?

Jag har påtalat detta för för nära och kära, och fått många goda skratt tillbaka.

 

mvh

biker

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 541
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gst

    94

  • Cavemannen

    78

  • janne_h

    56

  • Soengsang

    48

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev gst:

Tage Danielsson skrev under sitt liv en bok som hette Tage Danielssons Postilla. Där hade han bl a en dag som hette den heliga enfaldens söndag. Den dagens predikan var: Saliga äro de enfaldiga, ty de inser icke sin egen enfald. Tycker detta passar.myxket bra in här. Nu lägger jag av igen.

Den borde du läsa igen och igen,,,,,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev leifen:

Ok, men även 24 timmar är nu plötsligt också helt fel, trots feltrycket med tummen.... vem framstår som .................

24 timmar.är vad som gäller enligt lag, oavsett vad du påstår

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev biker:

Ett gott skratt är nyttigt.

Vi brukar cykla upp till svärmor ibland och sova där ett par,tre, dagar. Hon bor 120 km. härifrån, upp mot Khon Kaen.

Du tycker på fullt allvar att då ska svärmor anmäla att hon har en inneboende utlänning?

Hon ska lägga hela sin dag på att rapportera detta?

Jag har påtalat detta för för nära och kära, och fått många gode skratt tillbaka.

 

mvh

biker

 

Ja gst hade stått givakt kl 08.00 utanför immi :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev biker:

Ett gott skratt är nyttigt.

Vi brukar cykla upp till svärmor ibland och sova där ett par,tre, dagar. Hon bor 120 km. härifrån, upp mot Khon Kaen.

Du tycker på fullt allvar att då ska svärmor anmäla att hon har en inneboende utlänning?

Hon ska lägga hela sin dag på att rapportera detta?

Jag har påtalat detta för för nära och kära, och fått många gode skratt tillbaka.

 

mvh

biker

 

Risken är att hon får några tusen i böter om det kommer en kontroll

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev gst:

24 timmar.är vad som gäller enligt lag, oavsett vad du påstår

Nu har du fel igen.....vad trött jag blir på dina påståenden!!!!

3dygn är vad som gäller enl lag. men ingen mer än gst bryr sig.........

skall du hitta på saker så håll dig till sanningen  litegrann i allafall......

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Att ni alla bara orkar fastän ni vet att ni har fel. Orkar inte längre argumentera mot personer som vägrar ta till sig fakta.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Nu har du fel igen.....vad trött jag blir på dina påståenden!!!!

3dygn är vad som gäller enl lag. men ingen mer än gst bryr sig.........

Enl. IM i Udon Thani så är det 24 tim.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev gst:

Att ni alla bara orkar fastän ni vet att ni har fel. Orkar inte längre argumentera mot personer som vägrar ta till sig fakta.

Sa han som har fel i allt han påstått i denna tråd!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev SWED THAI:

Enl. IM i Udon Thani så är det 24 tim.

 

Mvh. SWED THAI

enl immi i Pattaya är det 3dygn eller 72h

ps. om man inte har anmält inom 3dygn (så ryktas det här nere) att man åker på böter på 1600B när man checkar ut ur landet, men det är inte bekräftat ännu, vi får väll se.....

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Nu har du fel igen.....vad trött jag blir på dina påståenden!!!!

3dygn är vad som gäller enl lag. men ingen mer än gst bryr sig.........

skall du hitta på saker så håll dig till sanningen  litegrann i allafall......

 

3 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Enl. IM i Udon Thani så är det 24 tim.

 

Mvh. SWED THAI

 

Borde väl inte vara svårt att belägga. Fram med bevis, åtminstone nån typ av länk.

 

Båda kan ju inte ha rätt då ni hävdar att det är enligt lagen.

 

Vi väntar......

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

2. Question :  What do the house-master/owner or possessor of the residence have to do,if  the alien granted temporary stay in Thailand has stayed in his/her house/residence? (Is it possible for an agent to do for?)

    Answer :  He/She (The owner of the residence) must notify (by the Form TM.30) to the competent official Of the Immigration Office located in the same area of that house/residence within 24 hours from the time of arrival of the alien. However, such notification could be made in person or by an agent or sent with completed Form( TM.30) by registered post.

 

http://Bangkok.immigration.go.th/en/base.php?page=faq

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

 

 

Borde väl inte vara svårt att belägga. Fram med bevis, åtminstone nån typ av länk.

Dåså, varsegod och googla om du är nyfiken, för mig räcker det vad de sa på Immigrationen i Jomtien igår, jag är nöjd med det svaret

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev gst:

Att ni alla bara orkar fastän ni vet att ni har fel. Orkar inte längre argumentera mot personer som vägrar ta till sig fakta.

Stämmer inte.

 

Du påstår en massa fakta, som du sedan hela tiden ändrar. Kan ju finnas folk som tar det du skriver som användbar information.

När det sedan visar sig vara fel på punkt efter punkt, då vänder plötsligt vinden, och så även kappan.

Skulle jag ha så mycket med myndigheter att göra, som du påstår att lagen föreskriver, då vetefan om jag hinner vara här.

 

mvh

biker

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Dåså, varsegod och googla om du är nyfiken, för mig räcker det vad de sa på Immigrationen i Jomtien igår, jag är nöjd med det svaret

Men det är inte jag. Du har hävdat att det enligt lagen är 72 timmar som gäller, andra att det är 24 timmar. Ni har inte rätt båda 2.

 

Så fram med bevis för dina påståenden, du kan ju faktiskt ha rätt.

 

Men så länge dina bevis är av typen "Öhhhh, nån sa det till mig" och de andra har samma typ av bevis (fast tvärtom), så är er trovärdighet lika med 0.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev frogfish:

 

 

Borde väl inte vara svårt att belägga. Fram med bevis, åtminstone nån typ av länk.

 

Båda kan ju inte ha rätt då ni hävdar att det är enligt lagen.

 

Vi väntar......

 

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Men det är inte jag. Du har hävdat att det enligt lagen är 72 timmar som gäller, andra att det är 24 timmar. Ni har inte rätt båda 2.

 

Så fram med bevis för dina påståenden, du kan ju faktiskt ha rätt.

 

Men så länge dina bevis är av typen "Öhhhh, nån sa det till mig" och de andra har samma typ av bevis (fast tvärtom), så är er trovärdighet lika med 0.

Menar du att jag skulle ha bandat det tjänstemannen på Immigrationen i Jomtien sa till mig igår? nää så viktigt är inte MPR för mig :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tallviking:

2. Question :  What do the house-master/owner or possessor of the residence have to do,if  the alien granted temporary stay in Thailand has stayed in his/her house/residence? (Is it possible for an agent to do for?)

    Answer :  He/She (The owner of the residence) must notify (by the Form TM.30) to the competent official Of the Immigration Office located in the same area of that house/residence within 24 hours from the time of arrival of the alien. However, such notification could be made in person or by an agent or sent with completed Form( TM.30) by registered post.

 

http://Bangkok.immigration.go.th/en/base.php?page=faq

Nu var det väl inte bara uthyraren det gällde? Även den inneboende skulle rapportera påstods det............. när man bytte adress eller kom tillbaka hem.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Menar du att jag skulle ha bandat det tjänstemannen på Immigrationen i Jomtien sa till mig igår? nää så viktigt är inte MPR för mig :D 

Du påstår att det i lagen står 72 timmar. Ditt påstående, din bevisbörda.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

2. Question :  What do the house-master/owner or possessor of the residence have to do,if  the alien granted temporary stay in Thailand has stayed in his/her house/residence? (Is it possible for an agent to do for?)

    Answer :  He/She (The owner of the residence) must notify (by the Form TM.30) to the competent official Of the Immigration Office located in the same area of that house/residence within 24 hours from the time of arrival of the alien. However, such notification could be made in person or by an agent or sent with completed Form( TM.30) by registered post.

 

http://Bangkok.immigration.go.th/en/base.php?page=faq

Av intresse för frågeställningen så ringde frugan till Immigration Korat häromdagen. Som alla vet så var det "Konstitution day" i måndags. Immigration stängt.

Så hur göra om en utlänning anländer i fredags kväll?

Vad hon fick till svar kan de flesta klartänkta förstå. Detta är ingenting som Immigration bryr sig om, i varje fall inte i Nakhonratchasima.

 

/biker

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Du påstår att det i lagen står 72 timmar. Ditt påstående, din bevisbörda.

Ta och stoppa upp nått där bak, jag har ingen jävla bevisbörda som helst! är du helt allvarlig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev SWED THAI:

 

 

1 minut sedan, skrev frogfish:

Den blev jag inte klokare av......

Maila IM i Udon så kanske du blir klokare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Cavemannen:

Ta och stoppa upp nått där bak, jag har ingen jävla bevisbörda som helst! är du helt allvarlig?

Dags att bli otrevlig? Historien upprepar sig verkligen..... Kanske dra ner på testosteronintaget.....

 

Om du inte kan belägga det du säger, så utgår jag från att det inte stämmer. Tror mer på TV's exempel ovan än en överpeppad roidare....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev biker:

Av intresse för frågeställningen så ringde frugan till Immigration Korat häromdagen. Som alla vet så var det "Konstitution day" i måndags. Immigration stängt.

Så hur göra om en utlänning anländer i fredags kväll?

Vad hon fick till svar kan de flesta klartänkta förstå. Detta är ingenting som Immigration bryr sig om, i varje fall inte i Nakhonratchasima.

 

/biker

 

Enligt IM i Udon så kan du anmäla på närmsta polisstaion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...