Jump to content
IGNORERAD

Immigration!


ellim63

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev gst:

Ja, så fort du kommer in i landet har du uppehållstillstånd, annars är.du här olagligt.

 

Nu tänker jag int e dra igång detta upprepande igen.

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! du får ett tillfälligt vistelse tillstånd! hur svårt kan det vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 541
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gst

    94

  • Cavemannen

    78

  • janne_h

    56

  • Soengsang

    48

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minuter sedan, skrev Cavemannen:

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! du får ett tillfälligt vistelse tillstånd! hur svårt kan det vara?

Och skillnaden är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite lägre testosterondoser på vissa, och kanske lite högre på andra, skulle nog vara att rekommendera......

 

Ibland dyker det upp ett vettigt inlägg som man har nytta av, men mestadels bara gubbgnälligt skit. Hur f*n orkar ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Lite lägre testosterondoser på vissa, och kanske lite högre på andra, skulle nog vara att rekommendera......

 

Ibland dyker det upp ett vettigt inlägg som man har nytta av, men mestadels bara gubbgnälligt skit. Hur f*n orkar ni?

Ja jag undrar också :D han den där gst är en seg jävel som aldrig ger sig hahahahahahahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev leifen:

Nja, har läst många inlägg men inte alla och du verkar i alla fall ha mycket mer krångel än de flesta, mest då med rapporteringen om boendet där du måste rapportera varje gång ni kommit åter från ett besök utanför hemmet inom 24 timmar. Fixar du det på nätet också? Hinner ni hem inom 24 timmar från ni landat?

Då har du missat många inlägg, räcker att jag rapporterar varje gång jag kommer till landet. Inga som helst problem, en gång om året för det till immigration. De.ör hur trevliga som helst :)

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev gst:

Tycker faktiskt inte att det är.aå krångligt. Behöver besöka immigration en gång om året, 90-dagarsrapporten går att göra på nätet.

 

Var inte så länge sen det var samma i Sverige. Om du läst hela tråden, höll jag ihop med ej tjej i Sverige på 80-talet. Hon var tvungen att gå.till polisen en gång om året för att förlänga sitt uppehållstillstånd. Hon var brittisk medborgare

Du som hela tiden tjatar om att besöka Immigration så fort man sover på en annan adress. Har för mig att du berättat att du gladeligen kör 70km. för att anmäla adress....

Stämmer inte detta?

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev gst:

Då har du missat många inlägg, räcker att jag rapporterar varje gång jag kommer till landet. Inga som helst problem, en gång om året för det till immigration. De.ör hur trevliga som helst :)

Igår träffade jag en äldre dam på immigr. vars barn var på besök. Hon har bott här(Bang Sare) i 20år. Hon fick sitta med mig i kön(hon hade 2platser före mig) +3h för att registrera in sina barn som var på besök. Behöver jag berätta att hon var vansinnigt trött på Immigration :D 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev gst:

Då har du missat många inlägg, räcker att jag rapporterar varje gång jag kommer till landet. Inga som helst problem, en gång om året för det till immigration. De.ör hur trevliga som helst :)

Vad bra och trevligt, då var det någon annan som startade trådar och hade lätt panik ;) 
Håller med att det är enkelt, arrivalcard räcker.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev biker:

Du som hela tiden tjatar om att besöka Immigration så fort man sover på en annan adress. Har för mig att du berättat att du gladeligen kör 70km. för att anmäla adress....

Stämmer inte detta?

 

mvh

biker

 

Han står givakt! så fort en tjänsteman kallar, men smuggla snus går bra :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev biker:

Du som hela tiden tjatar om att besöka Immigration så fort man sover på en annan adress. Har för mig att du berättat att du gladeligen kör 70km. för att anmäla adress....

Stämmer inte detta?

 

mvh

biker

 

Nej

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Igår träffade jag en äldre dam på immigr. vars barn var på besök. Hon har bott här(Bang Sare) i 20år. Hon fick sitta med mig i kön(hon hade 2platser före mig) +3h för att registrera in sina barn som var på besök. Behöver jag berätta att hon var vansinnigt trött på Immigration :D 

Har väl inget med oss som har uppehållstillstånd att göra

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev gst:

Nej

Då sviker minnet mig. Har absolut för mig att du anser att man ska anmäla sin adress hos myndigheterna.

Men då har jag fel.

/biker

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev biker:

Då sviker minnet mig. Har absolut för mig att du anser att man ska anmäla sin adress hos myndigheterna.

Men då har jag fel.

/biker

 

Var nog en kapad inloggning som skrev på sidan 23 om 14 timmar annars böter ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev biker:

Då sviker minnet mig. Har absolut för mig att du anser att man ska anmäla sin adress hos myndigheterna.

Men då har jag fel.

/biker

 

Har pratat.med min Immigration, och det räcker med varje gång jag kommer in i landet

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev leifen:

Var nog en kapad inloggning som skrev på sidan 23 om 14 timmar annars böter ;) 

Nu för.sig även Leifen dummare.ön vanligt. Hade du fortsatt och läst hade du sett att det var mina tummar

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev gst:

Har pratat.med min Immigration, och det räcker med varje gång jag kommer in i landet

Lagen som du pratar om är från 78-79.

Baa kände någon som har råkat ut för den.

Fråga han på Annandagsträffen.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev gst:

Har pratat.med min Immigration, och det räcker med varje gång jag kommer in i landet

Så det räcker att ha "pratat" med sin Immigration?

Och då vet de som gör en kontroll att du "Har pratat" med din Immigration"?

Detta är ju goda nyheter som bör spridas, underlättar fantastiskt.

 

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tage Danielsson skrev under sitt liv en bok som hette Tage Danielssons Postilla. Där hade han bl a en dag som hette den heliga enfaldens söndag. Den dagens predikan var: Saliga äro de enfaldiga, ty de inser icke sin egen enfald. Tycker detta passar.myxket bra in här. Nu lägger jag av igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev gst:

Nu för.sig även Leifen dummare.ön vanligt. Hade du fortsatt och läst hade du sett att det var mina tummar

Ok, men även 24 timmar är nu plötsligt också helt fel, trots feltrycket med tummen.... vem framstår som .................

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Lagen som du pratar om är från 78-79.

Baa kände någon som har råkat ut för den.

Fråga han på Annandagsträffen.

 

Mvh. SWED THAI

Är ju olika på olika immigration.vlka krävde ställer. Tyckte detta var ok, så det.lyssnade jag på.

 

Närmjag var på.imm senast, var se dock mest.intreaswrqde av min frus anmälan

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev gst:

Har väl inget med oss som har uppehållstillstånd att göra

Vad har du som inte hon har som bott här i +20år?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...