Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Chomphoo

1-2 call och deras internetpaket till mobil.

Recommended Posts

Soengsang
16 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja eller varför DTAC när det finns AIS?

Ärligt talat vet jag inte om det ena är bättre än det andra då min erfarenhet ligger på AIS. Har i princip alltid funkat så jag har aldrig funnit någon anledning att byta. Fick även höra att det inte skulle vara bra med AIS hemma i min tjejs hus men det har funkat alldeles utmärkt att streama SVTplay och sånt även där när jag delat från mobilen.

Appen och webbsidan...samt överlägsen hastighet

fiskarn

Använde 1-2 call på de första resorna och råkade ut för samma skit. Glömde jag stänga av internet så tömde den först internet tiden och sedan samtals saldot. Så luren var fullständigt dränerad när jag skulle ringa. Var till flera olika diskar men fick ingen ordning på skiten, varför ska den tömma ringsaldot?

De senaste resorna så har jag valt D-tac och no limit men det är inte riktigt så men betydligt mer än tidigare, tror att det är 6-7 Gb under 30 dagar. D-tac har fungerat problemfritt varenda gång och det blir D-tac i februari igen för det har fungerat problemfritt från första till sista minuten.

Mankan
6 minuter sedan, skrev fiskarn:

Använde 1-2 call på de första resorna och råkade ut för samma skit. Glömde jag stänga av internet så tömde den först internet tiden och sedan samtals saldot. Så luren var fullständigt dränerad när jag skulle ringa. Var till flera olika diskar men fick ingen ordning på skiten, varför ska den tömma ringsaldot?

De senaste resorna så har jag valt D-tac och no limit men det är inte riktigt så men betydligt mer än tidigare, tror att det är 6-7 Gb under 30 dagar. D-tac har fungerat problemfritt varenda gång och det blir D-tac i februari igen för det har fungerat problemfritt från första till sista minuten.

När jag hade min första iPhone till Thailand hade jag en massa problem med att pengarna försvann om jag glömde mobilt internet på. Det fanns inga internet paket som var anpassade för smartphone som hela tiden ligger uppkopplad fast man inte aktivt surfar. Internet kostade per minut vilket det väl fortfarande gör om man har mobilt internat på men inget paket för internet.

Vad jag kommer ihåg gick det inte heller på iPhone att stänga av mobilt internet utan man fick gå in i APN inställningar och ändra något värde så inte internet längre fungerade mot den operatör man hade.

Har haft AIS i +10 år och numera funkar det utmärkt. Har man dock inte något internetpaket men ändå mobilt internet på kostar det och tömmer saldot ganska snabt. Gissar att det fungerar precis lika med DTAC

UglyFarang
On 2017-11-30 at 07:45, skrev Soengsang:

Varför AIS när det finns DTAC?

AIS funkar vid Similan.

leifen
On 2017-11-30 at 14:45, skrev Soengsang:

Varför AIS när det finns DTAC?

Just det, norskt ska det vara. Både för telefoni, data och flyg. 

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Esspe

Har AIS på mitt thai SIM-kort och Telenor på mitt svenska dvs fri surf med Dtac i Thailand. Har provat båda lite då och då och kommit fram till att AIS funkar bäst för mig. Har 6 Gb fritt på Telenor så jag hade gärna kört det men eftersom jag har unlimited på AIS använder jag det för det funkar bäst för mig.

frason
35 minuter sedan, skrev Esspe:

Har AIS på mitt thai SIM-kort och Telenor på mitt svenska dvs fri surf med Dtac i Thailand. Har provat båda lite då och då och kommit fram till att AIS funkar bäst för mig. Har 6 Gb fritt på Telenor så jag hade gärna kört det men eftersom jag har unlimited på AIS använder jag det för det funkar bäst för mig.

Ditt Telenor har en hastighetsbegränsning på 1Mbit/s i Thailand..

Esspe
10 minuter sedan, skrev frason:

Ditt Telenor har en hastighetsbegränsning på 1Mbit/s i Thailand..

Det förklarar skillnaden :) Har 6 Mbit hos AIS.

stjp8729
On 12/2/2017 at 19:23, skrev Esspe:

Det förklarar skillnaden :) Har 6 Mbit hos AIS.

Hej :)

AIS är nog bästa alternativet. Min fru har av någon anledning ratat AIS sedan 2006 men gav upp för ett par månader sedan. Själv har jag använt AIS sedan 2006 (samma nummer) och provade precis hastigheten uppe i Sakon Somewhere.

233E76DC-2D01-4C97-88CD-A302282AA512.thumb.jpeg.438e963667087b7b97b64c482e817687.jpeg00D9C4E2-96C4-4479-AC2A-00E3FC52FA98.thumb.jpeg.32f3bd99f83dd9fe961d0f2045640820.jpeg

Första bilden inom Thailand och andra bilden till Sverige.

Kan inte klaga direkt..

Ha en kanonbra kväll. :)

:wai:

apknug

AIS är den enda med "riktigt" unlimited surf som jag har hittat också. Det vanliga är annars att hastigheten stryps efter ett antal giga byte.

AIS unlimited stödjer 4 eller 6 MB/s. Så det finns en liten begränsning.

Men obegränsat surf i 4MB/s i 30 dagar för 450 baht är riktigt bra.

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

samet
16 minuter sedan, skrev apknug:

Men obegränsat surf i 4MB/s i 30 dagar för 450 baht är riktigt bra.

100 baht extra, alltså 550 baht/månad så får du 6MB/s

Den kör jag!

swedenfarang
9 minuter sedan, skrev samet:

100 baht extra, alltså 550 baht/månad så får du 6MB/s

Den kör jag!

Hej Samet, har du testat streama tv/film? Funkar det bra?

samet
3 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Jag streamar Viaplay och SVT. Får samma kvalitet som när jag provat att köra AIS Max Speed. Så det räcker. 

Körde en test nu också, håller vad de lovar

Screenshot_20171231-112704.png

apknug
Kan meddela att det funkar fin fint!

Skickat från min Lenovo TB2-X30F via Tapatalk

swedenfarang

Tack tack. Då får det bli AIS :)

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy