Jump to content
IGNORERAD

Vad besvärligt mycket är med Thailand.


stefan5300

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Boa52:

 

Vad är dretulla, idi*t vet jag vad det är så jag tackar för den

Kika i spegeln så kan du messa mig sen. Tror vi båda vet vem. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    25

  • broder tuk tuk

    15

  • SatanG

    14

  • stefan5300

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 minuter sedan, skrev Atom:

Yes!!! Jag har fått min helt egna stalker och det är ingen mindre än självaste Boa52.

 

Folk som ofta ler kan nog helt enkelt le för att de mår bra. De som konstant går runt och ler mår kanske också bra men de har nog ett IQ av, låt oss säga, 52.....

Måste kännas bra att va utvald. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Yes!!! Jag har fått min helt egna stalker och det är ingen mindre än självaste Boa52.

 

Folk som ofta ler kan nog helt enkelt le för att de mår bra. De som konstant går runt och ler mår kanske också bra men de har nog ett IQ av, låt oss säga, 52.....

Du träffar inte många människor förstår jag med dina tankar. Du går nog ganska ensam genom livet. Ett ego liv

Heter det min helt egna stalker, jag skulle skriva min egen men du vet och tror att du är bäst.Eller

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Boa52 said:

Du träffar inte många människor förstår jag med dina tankar. Du går nog ganska ensam genom livet. Ett ego liv

Heter det min helt egna stalker, jag skulle skriva min egen men du vet och tror att du är bäst.Eller

När man begåvats med Boa både som sin privata stalker, psykiatriker och svenskalärare; då behöver man ingen spådam eller Runar att tala om för en att man står inför ett stort genombrott. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

" Peter we only had bad luck":))

 

BTT

 

AND 19 cm of pure joy darling svarade Peter:big_smile:

 

Hahaha fortsätt bara broder.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Ja det bästa vore nog om vi bara la oss ner i fosterställning och slutade andas. 

 

Varför denna uppgivna inställning, åk någonstans om du har det trist i bushen och roa dig lite.

 

/ SatanG

Ja du får väl ha vilken ställning du vill om du vill sluta andas.

Varför tycker du att jag är uppgiven, ska man inte följa lagen i de länder man är gäst i så gott det går?

Trivs i bushen och har roat mig färdigt, som jag även visat genom foton, till skillnad från vissa andra som bara skriver utan någon substans alls.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Ja du får väl ha vilken ställning du vill om du vill sluta andas.

Varför tycker du att jag är uppgiven, ska man inte följa lagen i de länder man är gäst i så gott det går?

Trivs i bushen och har roat mig färdigt, som jag även visat genom foton, till skillnad från vissa andra som bara skriver utan någon substans alls.

Kanske ska läsa din trådstart en gång till och försöka tolka den? Framstår den positivt på något sätt? Mest tragisk, 180 mil tur och retur, varför kostar det 10 000 Baht?

 

23 timmar sedan, skrev stefan5300:

Men vill man leva här så får är det ju bara att rätta in sig i ledet, så enkelt är det.

 

Jag måste ordna med visum varje år och det är inget kul men det måste göras om jag vill bo här. Senast var det 38 kopior som Immigrationen ville ha och samtliga ska underteckas, innan det så måste jag ta mig till en svensk ambassad eller konsulat för översättning av inkomstuppgift, en resa på cirka 180 mil tur och retur samt en kostnad på cirka 10 000 Baht och efter att visumet är ordnat så måste jag visa upp mig på Immigrationen var 90:onde dag, inget kul.

17155626_1728168503875116_7295337451150817705_n.jpg.8dbeeb892726887a2f57e5be9a799255.jpg

 

Så varför beklaga sig över att man måste registrera sitt simkort, fylla i adress och telefonnummer på sitt ankomstkort, anmäla sig på immigrationen om man nu gör det, tycka synd om någon som tillverkar snus och åker dit för att arbeta utan tillstånd eller bekymra sig över att snuset man köpt fastnar i tullen, finns säkert fler saker jag läst på mpr.

 

Jag kan också beklaga mig över saker men ofta åt saker som jag inte kan göra mycket åt, som till exempel trafiken, dåliga vägar, språket, (orkar inte lära mig thai), inget humant sätt att avliva skadade och sjuka hundar.

 

Nä Thailand är ett bra land att leva och semestra i om man rättar in sig i ledet men vill man inte de så går det ju bra att stanna i Sverige eller det land man kommer ifrån.

 

                                                                         Trevlig helg.

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev frason:

Kanske ska läsa din trådstart en gång till och försöka tolka den? Framstår den positivt på något sätt? Mest tragisk, 180 mil tur och retur, varför kostar det 10 000 Baht?

 

Transport från hemmet till flygplatsen i Nakhon Phanom tur/retur 1000-2000 Baht, flyg Nakhon Phanom-Bangkok tur/retur 3500-4000 Baht, taxi Bangkok-Pattaya tur/retur 3000-3500 Baht, hotell i Pattaya 600-1200 Baht, översättning av dokument på konsulatet 500 Baht, transporter i Pattaya, äta på restauranger är dyrare än att äta hemma, det kanske inte ens räcker med 10 000 Baht.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

Transport från hemmet till flygplatsen i Nakhon Phanom tur/retur 1000-2000 Baht, flyg Nakhon Phanom-Bangkok tur/retur 3500-4000 Baht, taxi Bangkok-Pattaya tur/retur 3000-3500 Baht, hotell i Pattaya 600-1200 Baht, översättning av dokument på konsulatet 500 Baht, transporter i Pattaya, äta på restauranger är dyrare än att äta hemma, det kanske inte ens räcker med 10 000 Baht.

Tycker du det är onödigt dyrt, eller ser du något problem i att behöva göra den resan?

Vad hade alternativet varit, om något annat alternativ funnits så hade du väl kunnat göra så?

 

Förstår inte riktigt din trådstart.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tycker du det är onödigt dyrt

Nja, med tanke på att hela resan handlar ju om att få ett litet papper översatt, så får man nog anse att det är ganska dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 minuter sedan, skrev stefan5300:

Transport från hemmet till flygplatsen i Nakhon Phanom tur/retur 1000-2000 Baht, flyg Nakhon Phanom-Bangkok tur/retur 3500-4000 Baht, taxi Bangkok-Pattaya tur/retur 3000-3500 Baht, hotell i Pattaya 600-1200 Baht, översättning av dokument på konsulatet 500 Baht, transporter i Pattaya, äta på restauranger är dyrare än att äta hemma, det kanske inte ens räcker med 10 000 Baht.

 

Går det inga bussar från Nakhon Phanom till Bangkok?

 

Tar du bussen sparar du troligen in 4000 baht.

 

Tar du sedan bussen från Bangkok till Pattaya så sparar du in ytterligare 3000 baht.

 

Så då skulle din visa resa sluta på 3000 baht ca.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
12 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tycker du det är onödigt dyrt, eller ser du något problem i att behöva göra den resan?

Vad hade alternativet varit, om något annat alternativ funnits så hade du väl kunnat göra så?

 

Förstår inte riktigt din trådstart.

 

Vet inte hur länge Stefan måste stanna i Pattaya men om han enbart ska dit för att översätta ett antal dokument så är ju 10000 baht åt helsicke för mycket.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nemo:

Nja, med tanke på att hela resan handlar ju om att få ett litet papper översatt, så får man nog anse att det är ganska dyrt.

Stanna i hemlandet eller acceptera, så enkelt är det...

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Stanna i hemlandet eller acceptera, så enkelt är det...

 

ehh, vi pratade väl om priset för att få ett papper översatt?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nemo:

ehh, vi pratade väl om priset för att få ett papper översatt?

Ja, vad är det o gnälla om...har man bosatt sig här så är det väl bara o acceptera vad som gäller.

Och för den delan kostade bara pappret du nämner några hundra att få översatt, absolut inget o gny om!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Vet inte hur länge Stefan måste stanna i Pattaya men om han enbart ska dit för att översätta ett antal dokument så är ju 10000 baht åt helsicke för mycket.

 

BTT

Om det är så jobbigt så får man väl bosätta sig närmare då, samma i Sverige för de som bor avigt...det tillkommer mycket reskostnader där också då, så vad är problemet?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Om det är så jobbigt så får man väl bosätta sig närmare då, samma i Sverige för de som bor avigt...det tillkommer mycket reskostnader där också då, så vad är problemet?

 

Tar man bussen i lugn och ro tar det ca 10 timmar till Bangkok och kostnaden stannar nog vid 700 baht.

 

Det dyra är ju att flyga och ta taxi mellan Bangkok och Pattaya så det är ju det som är problemet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Och för den delan kostade bara pappret du nämner några hundra att få översatt

Nä, det kostade 10 000 minus trippen till Pattaya, som inte hade med översättningen att göra. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tycker du det är onödigt dyrt, eller ser du något problem i att behöva göra den resan?

Vad hade alternativet varit, om något annat alternativ funnits så hade du väl kunnat göra så?

 

Förstår inte riktigt din trådstart.

 

Han vill nog bara gnälla lite allmänt samt indirekt på en del av oss andra från andra trådar. Snart blir det nog dramatiskt värre uppe i djungeln :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja du får väl ha vilken ställning du vill om du vill sluta andas.

Varför tycker du att jag är uppgiven, ska man inte följa lagen i de länder man är gäst i så gott det går?

Trivs i bushen och har roat mig färdigt, som jag även visat genom foton, till skillnad från vissa andra som bara skriver utan någon substans alls.

 

Jag har också lagt in en del foton men det är i nutid. 

Livet går vidare för de flesta av oss till skillnad från dig som verkar ha givit upp någonstans på sena 80-talet och sen stannade kvar där.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Om jag räknar på det.

 

Transport från hemmet till busstationen i Nakhon  200 baht

 

Buss Nakhon- Bangkok tur och retur  1500 baht

 

Buss Bangkok-Pattaya tur och retur  280 baht

 

Övernattning Pattaya  600 baht

 

Mat Pattaya   200 baht

 

Så slutsumman med översättningen blir    3280 baht

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

Om jag räknar på det.

 

Transport från hemmet till busstationen i Nakhon  200 baht

 

Buss Nakhon- Bangkok tur och retur  1500 baht

 

Buss Bangkok-Pattaya tur och retur  280 baht

 

Övernattning Pattaya  600 baht

 

Mat Pattaya   200 baht

 

Så slutsumman med översättningen blir    3280 baht

 

BTT

 

Ja vill man så går det nog köra en bra bit under 10k.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Precis nyss, skrev SatanG:

 

Ja vill man så går det nog köra en bra bit under 10k.

 

/ SatanG

Japp och med tanke på att Stefan är pensionär behöver han ju inte ha bråttom direkt.

 

Jag skulle tagit det hela som en liten trevlig 2 dagars utflykt.

 

Dessutom ser ju Stefan lite av civilisationen med:)

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det kostade 10 000 minus trippen till Pattaya, som inte hade med översättningen att göra. [emoji4]

Du skrev ju för "pappret" [emoji4]

Som sagt kostar det att bo avsides än var man bor, vill man inte acceptera det är det väl bara o flytta centralare?

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du skrev ju för "pappret" :)

Som sagt kostar det att bo avsides än var man bor, vill man inte acceptera der är det väl bara o flytta centralare?

 

Pappret,ja visst. Men för att få det översatt, så måste ha ju ta sig till Ambassaden i Bangkok. Kom just att tänka på om det skulle fungera med att skicka per brev?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...