Jump to content
Burpan5

Körkort i Thailand

Recommended Posts

Wangthong
14 timmar sedan, skrev stefan5300:

Barnet är 30 år om 3 månader.

Om nu barnet inte kan ta sig dit med de allfartsmedel som finns har han nog ingen större nytta av ett körkort. 

Borde kanske skaffa barnvakt istället för att lägga pengarna på körkort.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

stefan5300
52 minuter sedan, skrev Soengsang:

Får nog hålla med Stefan här, han har nog ställt upp mer än vad han behöver för grabben.

Är ju inget barn längre heller utan en vuxen man.

Ja så är det, man tröttnar ju på att en 30-åring ligger i sängen hela dagarna och glor i telefonen, på datorn eller är ute och kör moppe, utan tillstymmelse att försöka fixa ett jobb.

Han älskar att få åka till Pattaya så jag sa till honom att jobba ihop rummelpengar för 4 dagar och lite av flygbiljetten så får du 1000 Baht av mig men det var tydligen för jobbigt så nu får han stanna hemma när jag åker.

• Ge karma 7

FF

Dags att säga till frugan att sparka ut den lata slyngeln, och skaffa sig ett jobb samt sluta leva på dina och frugans pengar.

Du alldeles för snäll, en stor spark där bak enda som kanske hjälper slyngeln.

FF

Edited by FF
  • Ge karma 8

stefan5300
13 minuter sedan, skrev FF:

Dags att säga till frugan att sparka ut den lata slyngeln, och skaffa sig ett jobb samt sluta leva på dina och frugans pengar.

Du alldeles för snäll, en stor spark där bak enda som kanske hjälper slyngeln.

FF

Jo men i Thailand skämmer mödrarna bort pojkarna men uppfostrar flickorna, jag tycker mest synd om frugan som drabbas ekonomiskt, mig får han inga pengar av om han inte gör någon nytta.

Skulle jag sparka honom där bak så får jag frugan efter mig:big_smile:

• Ge karma 3
  • Fint 2
  • Tråkigt 2
  • Haha 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

FF
1 minut sedan, skrev stefan5300:

Jo men i Thailand skämmer mödrarna bort pojkarna men uppfostrar flickorna, jag tycker mest synd om frugan som drabbas ekonomiskt, mig får han inga pengar av om han inte gör någon nytta.

Tråkigt att dom tror sig hjälpa lata ungdjävlar, men försök att prata med frugan att det här inte hjälper honom.

Vem ska hand om latmasken när frugan går bort, ursäkta men frugan är korkad som låter han att bo kvar.

FF

• Ge karma 1
  • Fint 1

Soengsang
30 minuter sedan, skrev stefan5300:

Så är det....tyvärr alldeles för vanligt.

Soengsang
26 minuter sedan, skrev FF:

Tråkigt att dom tror sig hjälpa lata ungdjävlar, men försök att prata med frugan att det här inte hjälper honom.

Vem ska hand om latmasken när frugan går bort, ursäkta men frugan är korkad som låter han att bo kvar.

FF

Du har delvis rätt och delvis fel.

Du refererar till dina svenska värderingar ang familj, i vilket du har rätt.

Men i bakochframlandet så är det annorlunda, familjeliv o värderingar är helt olika de vi ser som riktiga, och helt normal att ett ogift barn bir kvar hemma.

Men helt klart borde latmaskar bidra, jobb finns hur mycket som helst om man åker dit jobbet finns.

Men tyvärr så nöjer sig många bara med tak över huvudet och mat för dagen.

• Ge karma 7

Guest wUThai
3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Sparka ut bägge två då? :)

stefan5300
16 timmar sedan, skrev FF:

FF

Eller när jag kilar vidare då det är jag som står för den största delen av ekonomin i familjen,  jag har förklarat detta för frugan och grabben men att tänka långsiktigt är inte thailändarnas starka sida.

• Ge karma 9

thomas001
2 hours ago, stefan5300 said:

Eller när jag kilar vidare då det är jag som står för den största delen av ekonomin i familjen,  jag har förklarat detta för frugan och grabben men att tänka långsiktigt är inte thailändarnas starka sida.

Då kan man ju göra som jag, teckna en efterlevnadsförsäkring som utfaller till sin fru när man knallar vidare. 

• Ge karma 4