Jump to content
IGNORERAD

Budget i Thailand


Cavemannen

Vad har ni för budget i Thailand?  

130 röster

  1. 1. Hur mycket gör ni av med i levnadskostnader på 1 månad i Thailand?

    • Max 20,000B
      3
    • 20,000-40,000B
      15
    • 40,000-60,000B
      19
    • 60,000-80,000B
      14
    • 80,000-100,000B
      17
    • 100,000-150,000B
      27
    • Över 150,000B
      35


Recommended Posts

broder tuk tuk
6 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Intressant! Är inte det ovanligt att skolor låter läraren sköta betalningen från sina registrerade elever?

Lärare/Cashier gällde alltså för brodern :-)

Kanske skolledningen inte brydde sig om ifall eleverna betalade eller inte

 

/ SatanG

 

Nja jag frilansade ju med dessa tjejer.

 

Även om dom flesta var elever på skolan. Men man fick ju se till så att detta inte nådde ägarinnans öron.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 150
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    18

  • Galten

    12

  • SatanG

    11

  • broder tuk tuk

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk
8 timmar sedan, skrev uptoyou:

Har du googlat det :waaaht:

 

Nej men jag har ju varit ihop med ett stort antal bartjejer genom åren och hört vad det berättats.

 

Killar över 15 cm går ofta bort om dom inte går med på ett blowjov vill säga.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎11‎-‎07 at 01:12, skrev koppar55:

Starbucks är en annan pengaslukare.:haha:

 

20171107_064810.jpg

H. Clinton blir rik istället. Ju flera besök du gör desto rikare blir kärringen :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter



 
 
Killar över 15 cm går ofta bort om dom inte går med på ett blowjov vill säga.
 
BTT


Har jag aldrig råkat ut för
Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Jo men nu är ju du en vältränad och snygg brottare på 185 cm:))

 

Jag är ju bara 175 cm och smal som en thaiman:)

 

BTT

 

13 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej men jag har ju varit ihop med ett stort antal bartjejer genom åren och hört vad det berättats.

 

Killar över 15 cm går ofta bort om dom inte går med på ett blowjov vill säga.

 

BTT

 

Så, iofs lite inlindat, menar du att Caveman är lång och snygg men har liten pick? :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎11‎-‎05 at 10:00, skrev samet:

Ja. Vi har lite olika budgetar. En del lever som kyrkråttor och andra i överflöd. 

 

Fick bild nu på morgonen från en kompis i Bangkok. Hon var och inspekterade systerns bygge. Praram 9 området. 767kvm, indoor och outdoor pool. 7st sovrum med onsuite badrum. 3 plan med hiss. Till den nätta summan av 95 miljoner baht :waaaht:

 

1509871954184.jpg

Var och spolade upp betong i ledningar i en lägenhet i Sathon på 60e våningen. Lägenheten i 2 plan hade bara kostat 60 miljoner i inköp plus kostnaden för ombyggnaden. Där man byggde pool med världens utsikt bland annat. :)

 

 

pool.jpg

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev janne_h:

Var och spolade upp betong i ledningar i en lägenhet i Sathon på 60e våningen. Lägenheten i 2 plan hade bara kostat 60 miljoner i inköp plus kostnaden för ombyggnaden. Där man byggde pool med världens utsikt bland annat. :)

 

 

pool.jpg

 

15 mille svenska. Är väl nästan vad en 3a kostar på en bra adress i tjökkhölm. 

 

Bra pris i Bkk. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Khonis:

 

15 mille svenska. Är väl nästan vad en 3a kostar på en bra adress i tjökkhölm. 

 

Bra pris i Bkk. 

för Thailand så är det ju ganska mycket pengar. Man kan väl grovt räkna att lägenheter och hus kostar i baht samma som dom kostar i kronor i Stockholm. Fast jag skulle nog ändå föredra en lägenhet i Stockholm än i Bangkok. Det där med ägarlägenheter är ingen större höjdare. Om man får läckage från ett rör som går i grannens lägenhet så är det upp till grannens välvilja om det ska fixas. I Sverige kan ju föreningen tvinga någon att reparera om det är fara för huset. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎11‎-‎15 at 14:44, skrev broder tuk tuk:

 

Nej men jag har ju varit ihop med ett stort antal bartjejer genom åren och hört vad det berättats.

 

Killar över 15 cm går ofta bort om dom inte går med på ett blowjov vill säga.

 

BTT

Då blev det aldrig något BJ för dig :rap:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev uptoyou:

Då blev det aldrig något BJ för dig :rap:

Nej inte med BTTs 19,2 cm eller vad det var. :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej på Er! :)

 

Lokalanställd med två barn i internationell skola i Bangkok, så det blir till att snåla. Som ett exempel, idag ingen lunch (hoppade frukosten också) 

fick dock hemlagad mat av frugan.

 

20170405_145746.thumb.jpg.ab96abfbb7fe15b0c0376360f65df821.jpg

 

Har satt sonen i arbete för att betala sin terminsavgift.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

PS. Vet knappt var Sukhumvit ligger, bor vid Ramkhamhaeng road långt från staden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Cavemannen
On 2017-11-03 at 16:54, skrev Wanchai:

5000 baht och uppåt. Är man på semester en månad så blir det lite massage m.m. t.o.m något besök på badhuset, man lever bara en gång.

Släpper inte frun till så att du måste gå på horhus?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-03 at 18:53, skrev SatanG:

Knivig fråga men gissar på mellan 60-100k/mån, ibland mer ibland mindre. 

Bättre att inte göra någon budget för då slipper man övertrassera :-)

 

/ SatanG

 

 

Som sagt, tur man inte använder sig av budget då resor hittills i år ligger på ca 400k (Baht). Blir antagligen att hoppa över Sverige i sommar o sikta på släktträff i Österike i vinter istället.

 

/ SatanG 

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-11-03 at 15:57, skrev stefan5300:

Jag har 7 hundar att titta på, mycket trevligare.

 

Är på blixtvisit utanför Buriram (Lahansai) för tillfället, fick döda 2 svarta skorpioner direkt vid ankomst. Ingen som bor i frugans hus så man får vara lite extra försiktig med kidsen i början. Tidigare såg jag det som ett alternativ att pensionera mig nu och flytta upp hit, det tänket är nästan borta numera.

Ärligt talat, förutom Laarb suger isaankrubb så som tur är brassar svärmor och frugan käk då matlagning hos mig är en bortprioriterad sysselsättning.

Har dock redan hunnit bli inbjuden till stenbordsträff i Lahansai, trevlig tysk men jag passar nog på det.

 

20180512_112630.thumb.jpg.735a0c748b79430a0ec3e7d073b83330.jpg

 

/ SatanG

 

 

  

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
29 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Är på blixtvisit utanför Buriram (Lahansai) för tillfället, fick döda 2 svarta skorpioner direkt vid ankomst. Ingen som bor i frugans hus så man får vara lite extra försiktig med kidsen i början. Tidigare såg jag det som ett alternativ att pensionera mig nu och flytta upp hit, det tänket är nästan borta numera.

Ärligt talat, förutom Laarb suger isaankrubb så som tur är brassar svärmor och frugan käk då matlagning hos mig är en bortprioriterad sysselsättning.

Har dock redan hunnit bli inbjuden till stenbordsträff i Lahansai, trevlig tysk men jag passar nog på det.

 

20180512_112630.thumb.jpg.735a0c748b79430a0ec3e7d073b83330.jpg

 

/ SatanG

 

 

  

Man vänjer sig i obygden och någon Isaanmat äter jag inte om den inte är försvenskad.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev stefan5300:

Man vänjer sig i obygden och någon Isaanmat äter jag inte om den inte är försvenskad.

 

Förstår det, duger ju inte ens till hundar. Sitter just nu och irriterar mig på alla jävla bananflugor som surrar i ansiktet/ögon/näsan.

Har inte stört mig så mycket tidigare men nu jävlar.

Tips mot dom, rökelse?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 
Förstår det, duger ju inte ens till hundar. Sitter just nu och irriterar mig på alla jävla bananflugor som surrar i ansiktet/ögon/näsan.
Har inte stört mig så mycket tidigare men nu jävlar.
Tips mot dom, rökelse?
 
/ SatanG


Bästa tipset är BKK
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Bästa tipset är BKK

 

Varför inte Korpilombolo ? Garanterad inga insekter alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Varför inte Korpilombolo ? Garanterad inga insekter alls.


Om du inte räknar myggor och knott till insekter så är jag med på det
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
2 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Förstår det, duger ju inte ens till hundar. Sitter just nu och irriterar mig på alla jävla bananflugor som surrar i ansiktet/ögon/näsan.

Har inte stört mig så mycket tidigare men nu jävlar.

Tips mot dom, rökelse?

 

/ SatanG

Sup ner dig eller kör tillbaks till BKK! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 


Om du inte räknar myggor och knott till insekter så är jag med på det

 

Det är så j..a kalt där så inte ens myggor klarar sig där.

De har vinter i bara 11 månader sedan kommer vår i 1 vecka, höst två och resten är bara sommar och sommar och sommar.

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev wUThai:

Sup ner dig eller kör tillbaks till BKK! :)

 

Ja det verkar vara alternativen många lokalbor kör efter :-)

Fan jag blir deprimerad bara av att tänka på att leva heltid här, verkligen "End of the road", kul som en rotfyllning i fel tand eller nåt.

Folk är olika iaf, tysken som haffade mig på begravningen igår sa att det bor ca 200 faranger i omnejden, de hade så många faranger här så deras möteshak hade t.o.m. ett bord där det bara snackades tyska. WOW! 

Han hade bott här i 10 år, det var tråkigt att höra ville jag svara men lät, artig som man är, bli.

Jag gillar dock någon långhelg här några få gånger om året.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom senaste 7 veckorna gick det nog mellan 50-60k sek.

Men då levde jag väldigt gott och behövde inte bry mig om mer än att må bra.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hejsan

 

Har redan pyntat resa samt alla inrikesflyg, hotell etc

 

Vi är två vuxna och har med oss ca 100.000 svenska kronor till Thailand, Alla är vi olika och ser olika på saker och ting och jag förstår inte alls om man ska på semester att inte kunna göra som man själv känner för. Jag åker inte på semester för att snåla utan för att kunna känna frihet och smälla stålar på exakt det jag känner för! För rätt som det är så kommer man alltid på en brilijant ide på fyllan 😃

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13
14 timmar sedan, skrev udonmannen:

Hejsan

 

Har redan pyntat resa samt alla inrikesflyg, hotell etc

 

Vi är två vuxna och har med oss ca 100.000 svenska kronor till Thailand, Alla är vi olika och ser olika på saker och ting och jag förstår inte alls om man ska på semester att inte kunna göra som man själv känner för. Jag åker inte på semester för att snåla utan för att kunna känna frihet och smälla stålar på exakt det jag känner för! För rätt som det är så kommer man alltid på en brilijant ide på fyllan 😃

Nu pratar du väl om en weekendresa😁😁😁😁👍

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...