Jump to content
IGNORERAD

Budget i Thailand


Cavemannen

Vad har ni för budget i Thailand?  

130 röster

  1. 1. Hur mycket gör ni av med i levnadskostnader på 1 månad i Thailand?

    • Max 20,000B
      3
    • 20,000-40,000B
      15
    • 40,000-60,000B
      19
    • 60,000-80,000B
      14
    • 80,000-100,000B
      17
    • 100,000-150,000B
      27
    • Över 150,000B
      35


Recommended Posts

59 minuter sedan, skrev Galten:

P3 lånade ihop till elräkningen märker jag.

Ovanlig lång driftstörning.

Blir väl en bortförklaring typ serveruppgradeing eller så;)

Nej för fan till elen lånade han av mig det han lånade till va toapapper o lite sam song som vi ska dricka rent imorgon tillsammans med piloten o bengan, har vi tur får vi en flarra soda också

 

:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk::559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 150
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    18

  • Galten

    12

  • SatanG

    11

  • broder tuk tuk

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En helt omöjlig fråga givetvis. Vi landar på ungefär 2.5 miljoner Baht om året men då är 1 miljon till dotterns utbildning och närmare en halv miljon på utlandsresor; båda dessa kostnader är ju specifika för att vi bor här. Förutom dessa kostnader går vi runt på cirka 80,000 Baht/månad.

 

På samma sätt blir vår julresa till Sverige svår att sätta pris på. 1 vecka hemma i barndomshemmet är ju mer eller mindre gratis men tre dagar i Kiruna som kräver en natt i Stockholm och en i Köpenhamn, för flygens skull, kommer kosta närmare 30,000 SEK.

 

Jag och frugan kommer leva gott på under 50,000 THB/månad den dagen dottern är utflugen men vill man fortsätta att resa kan det givetvis lätt bli både 100 och 200,000 per månad.   

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Atom:

En helt omöjlig fråga givetvis. Vi landar på ungefär 2.5 miljoner Baht om året men då är 1 miljon till dotterns utbildning och närmare en halv miljon på utlandsresor; båda dessa kostnader är ju specifika för att vi bor här. Förutom dessa kostnader går vi runt på cirka 80,000 Baht/månad.

 

På samma sätt blir vår julresa till Sverige svår att sätta pris på. 1 vecka hemma i barndomshemmet är ju mer eller mindre gratis men tre dagar i Kiruna som kräver en natt i Stockholm och en i Köpenhamn, för flygens skull, kommer kosta närmare 30,000 SEK.

 

Jag och frugan kommer leva gott på under 50,000 THB/månad den dagen dottern är utflugen men vill man fortsätta att resa kan det givetvis lätt bli både 100 och 200,000 per månad.   

Ja den där Patana tar för sig :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Atom:

Jag och frugan kommer leva gott på under 50,000 THB/månad den dagen dottern är utflugen 

Då är det slutdrucket på IPA,OPA och EPA, det blir till att gå över på Chang den dagen :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Cavemannen said:

Då är det slutdrucket på IPA,OPA och EPA, det blir till att gå över på Chang den dagen :D 

 

Nja, säg inte det. Om man inte reser och dessutom har boendet betalt så tror jag nog det räcker till min modesta ration av IPA. Jag snittar nog på 10 IPA i veckan och numera finns det bra IPA för 119 Baht/flaskan; det blir runt 5,000 Baht/månad. Växlar jag ned från 300-Bahts Khao Pad till 50-Bahts diton så har jag ju sparat 7,500 Baht per månad redan där, förutsatt att jag kör en per dag. Det innebär att mina IPA är gratis och att jag har 2,500 Baht över varje månad för exotisk massage, gitarrlektioner eller ryska klassiker. 

 

Livet handlar alltid om prioriteringar. Pengar är bra då de gör att man kan prioritera bättre på sin fritid men ofta får man göra jävligt taskiga prioriteringar för att få pengarna.....

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

En fattig stackare med två normallöner tillsammans med sambo känner sig utanför diskussionen.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev FANTASY:

Nej för fan till elen lånade han av mig det han lånade till va toapapper o lite sam song som vi ska dricka rent imorgon tillsammans med piloten o bengan, har vi tur får vi en flarra soda också

 

:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk::559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:FANTASY

Håll koll på toapapperet rycktet säger att han är en storförbrukare

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Atom:

 

Nja, säg inte det. Om man inte reser och dessutom har boendet betalt så tror jag nog det räcker till min modesta ration av IPA. Jag snittar nog på 10 IPA i veckan och numera finns det bra IPA för 119 Baht/flaskan; det blir runt 5,000 Baht/månad. Växlar jag ned från 300-Bahts Khao Pad till 50-Bahts diton så har jag ju sparat 7,500 Baht per månad redan där, förutsatt att jag kör en per dag. Det innebär att mina IPA är gratis och att jag har 2,500 Baht över varje månad för exotisk massage, gitarrlektioner eller ryska klassiker. 

 

Livet handlar alltid om prioriteringar. Pengar är bra då de gör att man kan prioritera bättre på sin fritid men ofta får man göra jävligt taskiga prioriteringar för att få pengarna.....

Sparat 7,500B?? hahahaha man kan ju tro att du är nygift!

Efter att frugan märkt att du gått ner till 1st 50B måltid om dagen, så skrider hon till verket fortare än du hinner räkna till din besparing.....

Wiiiissssccchhhh och där gick du 10,000B back, ja fruar tror man tjänar in 10,000B genom att gå ner till 1st 50B måltid per dag, ja dom är inte dumma...... :D 

Så istället för att gå +7,500B så går du -10,000B, alltså förlorar du redan här 17,500B + 50B om dagen utan att ens få lukta på en öl :D 

 

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv bränner man inga pengar.

Tar man ut 20 000 på automaten och ger hälften demonstrativt till gumman  så klarar man sig ett par veckor.

Sedan tillkommer ju kostnader utanför normala levnadskostnader som är en annan historia.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget budget jag följer. Kör på tills det börjar pipa i ATM maskinen. I Bkk och Pattaya går det helt klart en massa pengar men åker jag nertill tex Ban Chang eller slappar på någon ö så klarar jag mig på ett par tusen bath per dag och då går snittet ner rejält.

 

 

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2017-11-03 at 09:27, skrev Cavemannen:

Den enda som kommer kryssa i max 20,000B är nog BTT :D 

 

Faktiskt inte om man utgår ifrån att man är ex i Pattaya som vanligt turist en hel månad.

 

Även jag har ju levt lång tid bland barerna som vanlig bargubbe och då hade jag en budget på ungefär 15-20.000 svenska kronor under en månad men då ingick ju festande och pippande varje kväll plus 500 bahts hotellrum. Plus att jag på den tiden bjöd varje tjej på rikligt med mat. Dock alltid vid thaivagnen. Själv åt jag ju på restaurang i stort sett alla målen.

 

Senare när jag bodde i Thailand mer permanent klarade jag mig utmärkt på 15000 baht men då blev det bara fest på helgen.

 

Men att leva på 15000 baht en månad som bargubbe i Pattaya funkar givetvis inte. Möjligen då om man bor i ett kyffe för 3000 baht och äter nudelsoppa två gånger per dag och sitter i barerna med två öl per varannan kväll och pippar en gång i veckan.

Men hur kul skulle det vara?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2017-11-10 at 08:41, skrev fiskarn:

Är väl en stor skilnad om man skulle vara fast boende eller om man som jag nyttjar mina surt förvärvade semesterveckor på fyra veckor. I byhålan så blir det normalt bara ca 200thb en vanlig dag till lite mat och kanske någon öl. Efter tre veckor med öl till maten så har jag faktiskt tröttnat på den dåliga ölen som erbjuds och tar hellre en Fanta eller vatten till maten. Brukar dock bli en mindre turné under min semester som i år troligen går till Laos så totalt så gör jag nog av med 80 000 - 100 000thb på min semester med frugan.

 

Skulle vi stanna stanna i byn hela tiden så skulle jag lätt klara mig på 15 000thb under en månad.

 

Det är viktigt att skilja på budgeten mellan dom permanent boende och fyra veckors turisten.

 

Som fiskarn skriver klarar man sig utmärkt på 15000 baht i månaden i hembyn. Det är därför jag ofta häpnar över permanenta gubbars budgetar som rasar upp emot 100.000 baht strecket i månaden.

 

Man undrar ju då vad dessa gubbar egentligen sysslar med?

 

Antingen blåser frugorna dom på pengar eller ochså smygknullar och smygsuper dessa herrar upp pengarna på någon suspekt bordell någonstans.

 

Fast har dom fruga och barn blir det förstås svårt att smyga bort 30-50.000 baht.

 

Thaifrugorna brukar ha stenhård kontroll på ekonomin.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Senare när jag bodde i Thailand mer permanent klarade jag mig utmärkt på 15000 baht men då blev det bara fest på helgen.

 

BTT

Men lite sangsom,porrfilm och runka på rasterna ingick väl? :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Men lite sangsom,porrfilm och runka på rasterna ingick väl? :D 

 

Nja lite porrfilm blev det ju men annars hade jag ju även privatundervisning hemma på 3000 bahts rummet och då passade man ju på att få sig ett nyp med.

 

Jag brukade säga att nypet var betalningen för en timmes undervisning.

 

Dom flesta tjejer, som ju var bartjejer, gick med på det.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nja lite porrfilm blev det ju men annars hade jag ju även privatundervisning hemma på 3000 bahts rummet och då passade man ju på att få sig ett nyp med.

 

Jag brukade säga att nypet var betalningen för en timmes undervisning.

 

Dom flesta tjejer, som ju var bartjejer, gick med på det.

 

BTT

Jag har jobbat +30år i min branch och fått göka 1ggn, det vart en på ekonomiavdelningen på huvudkontoret i Oslo som fick den äran, man har ju valt helt fel branch...........2ggr ,jag satte ju på chefens fd fru på 80.talet också :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Cavemannen:

Jag har jobbat +30år i min branch och fått göka 1ggn, det vart en på ekonomiavdelningen på huvudkontoret i Oslo som fick den äran, man har ju valt helt fel branch...........2ggr ,jag satte ju på chefens fd fru på 80.talet också :D 

Jo men minns då att när jag undervisade i engelska i Pattaya så var ju merparten av mina elever horor så det var inget konstigt med att även jag tog betalt in natura så att säga:)

 

Brukar nog inte vara så vanligt annars att läraren får betalt genom sex:))

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
 
Faktiskt inte om man utgår ifrån att man är ex i Pattaya som vanligt turist en hel månad.
 
Även jag har ju levt lång tid bland barerna som vanlig bargubbe och då hade jag en budget på ungefär 15-20.000 svenska kronor under en månad men då ingick ju festande och pippande varje kväll plus 500 bahts hotellrum. Plus att jag på den tiden bjöd varje tjej på rikligt med mat. Dock alltid vid thaivagnen. Själv åt jag ju på restaurang i stort sett alla målen.
 
Senare när jag bodde i Thailand mer permanent klarade jag mig utmärkt på 15000 baht men då blev det bara fest på helgen.
 
Men att leva på 15000 baht en månad som bargubbe i Pattaya funkar givetvis inte. Möjligen då om man bor i ett kyffe för 3000 baht och äter nudelsoppa två gånger per dag och sitter i barerna med två öl per varannan kväll och pippar en gång i veckan.
Men hur kul skulle det vara?
 
BTT


Men en rutinerad gubbe behöver inte betala för att pippa. Allt går att snacka till sig
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har faktiskt bara hänt mig en gång i Pattaya att jag fått napp gratis.

 

Det var en thaikvinna kring 55 som plötsligt dök upp en natt när jag satt och söp utanför seven i Naklua och hon ville följa med till rummet.

 

Vid den tiden var där en yngre städerska i condon som vurmade för broder och jag minns att när jag kom gående med denna 55 plusare på väg in till rummet så mötte jag städerskan.

 

Den blicken glömmer jag aldrig.

 

Det blev inget nyp för när jag fått av damen hennes BH så drog hon sin väg av någon anledning.

 

Misstänker att hon nyktrat till eller att städerskan hotat henne.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Har faktiskt bara hänt mig en gång i Pattaya att jag fått napp gratis.

 

Det var en thaikvinna kring 55 som plötsligt dök upp en natt när jag satt och söp utanför seven i Naklua och hon ville följa med till rummet.

 

Vid den tiden var där en yngre städerska i condon som vurmade för broder och jag minns att när jag kom gående med denna 55 plusare på väg in till rummet så mötte jag städerskan.

 

Den blicken glömmer jag aldrig.

 

Det blev inget nyp för när jag fått av damen hennes BH så drog hon sin väg av någon anledning.

 

Misstänker att hon nyktrat till eller att städerskan hotat henne.

 

BTT

Gratisnyp i Pattis har jag fått många gånger, jag vet inte hur många men säkert 15-20ggr kanske mer......

Oftast har de haft en sugardaddy som sänder pengar..... siktar man bara in sig så är de inte svåra att hitta på dagtid ute i folkvimlet.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Gratisnyp i Pattis har jag fått många gånger, jag vet inte hur många men säkert 15-20ggr kanske mer......

Oftast har de haft en sugardaddy som sänder pengar..... siktar man bara in sig så är de inte svåra att hitta på dagtid ute i folkvimlet.

Jo men nu är ju du en vältränad och snygg brottare på 185 cm:))

 

Jag är ju bara 175 cm och smal som en thaiman:)

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Jo men nu är ju du en vältränad och snygg brottare på 185 cm:))

 

Jag är ju bara 175 cm och smal som en thaiman:)

 

BTT

Men du har ju 20cm, bara tro på dig själv så funkar det :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Men du har ju 20cm, bara tro på dig själv så funkar det :D 

 

Dom flesta thaitjejer klarar inte 20 cm:)

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Dom flesta thaitjejer klarar inte 20 cm:)

 

BTT

Har du googlat det :waaaht:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Jo men minns då att när jag undervisade i engelska i Pattaya så var ju merparten av mina elever horor så det var inget konstigt med att även jag tog betalt in natura så att säga:)

 

Brukar nog inte vara så vanligt annars att läraren får betalt genom sex:))

 

BTT

 

Intressant! Är inte det ovanligt att skolor låter läraren sköta betalningen från sina registrerade elever?

Lärare/Cashier gällde alltså för brodern :-)

Kanske skolledningen inte brydde sig om ifall eleverna betalade eller inte

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det är viktigt att skilja på budgeten mellan dom permanent boende och fyra veckors turisten.

 

Som fiskarn skriver klarar man sig utmärkt på 15000 baht i månaden i hembyn. Det är därför jag ofta häpnar över permanenta gubbars budgetar som rasar upp emot 100.000 baht strecket i månaden.

 

Man undrar ju då vad dessa gubbar egentligen sysslar med?

 

Antingen blåser frugorna dom på pengar eller ochså smygknullar och smygsuper dessa herrar upp pengarna på någon suspekt bordell någonstans.

 

Fast har dom fruga och barn blir det förstås svårt att smyga bort 30-50.000 baht.

 

Thaifrugorna brukar ha stenhård kontroll på ekonomin.

 

BTT

 

Tja har man familj så är det väl inte särskilt märkvärdigt att månadskostnaden skenar uppåt.

Jag varken smygsuper eller går på suspekta bordeller, inte heller misstänker jag mig bli blåst ekonomiskt av frugan som själv ligger en bra bit över 100k netto/mån. Har veteranen möjligen någon annan förklaring på vårt uppenbara misslyckande? :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...