Jump to content
IGNORERAD

Larma hotell rummet


lillamannen

Recommended Posts

Jag brukar alltid låsa in de få värdesakerna i safen, även på natten. Men tipsen är bra om sådan saknas men risken är att jag är för lat för att utnyttja dem. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    15

  • frason

    5

  • Galten

    4

  • Naam jai

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

aldrig haft några problem...njaaa tror ett frivilligt besök en gång kostade mej några extra Baht...Bor jag på sunkställe så kan det bli att

hänga Dont Disturbe på dörren när jag går ut... är ju samma med hotel med säkerhetsboxar, kan man ju ta sig in i på några sekunder..

                                                                            

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Naam jai:

aldrig haft några problem...njaaa tror ett frivilligt besök en gång kostade mej några extra Baht...Bor jag på sunkställe så kan det bli att

hänga Dont Disturbe på dörren när jag går ut... är ju samma med hotel med säkerhetsboxar, kan man ju ta sig in i på några sekunder..

                                                                            

 

Jättebra då slipper man krångla med koder och nycklar;)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev lillamannen:

Nattetid är det kanske hälsosamt att lägga fram en bunt med sedlar (20-100Bahtare?) som tjuven snabbt kan ta och försvinna lika fort, ifall de lyckas komma på oväntat besök.

 

Själv brukar jag hänga en ordentlig bibba sedlar på utsidan av dörren, det har funkat hittills och jag varit inbrottsfri.

Jag ska även sätta upp en lista på utsidan av dörren där folk kan lämna info så kan jag swisha över om jag ska åka bort och inte kan hänga ut på några dagar:-)

Är ni verkligen så oroliga för besök så ni riskerar glassplitter i foten varje gång städerskan kommer?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev lillamannen:

Jag bor i en bunker, så här finns ej så många fönster.

Mitt huvud går ej igenom gallren.

 

Var du tvungen att prova? :laugh:

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Juha:

Var du tvungen att prova? :laugh:

 

Försök bör ej göras under pågående inbrott, man bör även ha en medhjälpare åtminstone vid första försöket :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev lillamannen:

Då har de mycket mindre hjärnceller än mej och har har bara en.

Du underskattar effekten av yaba. :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade snubbeltråd med knallskott när vi campade på Svalbard(det är lag på det) för isbjörnsfaran.

Det kanske går att använda i hotellkorridoren, då hör man ju dem redan innan de når fram till dörren och slipper även glassplitter :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Juha:

Var du tvungen att prova? :laugh:

Självklart kollar jag efter flera utrymningsvägar, än dörren jag använder vanligtvis,  gör inte du?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Naam jai:

aldrig haft några problem...njaaa tror ett frivilligt besök en gång kostade mej några extra Baht...Bor jag på sunkställe så kan det bli att

hänga Dont Disturbe på dörren när jag går ut... är ju samma med hotel med säkerhetsboxar, kan man ju ta sig in i på några sekunder..

                                                                            

 

Det är säkert skitenkelt att knäcka en safetybox. Och det råkar man naturligtvis precis ut för när man har låst in en äkta Rolex samt några hekto guld där. Hotellet är ansvarigt för det som man har låst in där. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lillamannen:

Självklart kollar jag efter flera utrymningsvägar, än dörren jag använder vanligtvis,  gör inte du?

Nä. Men Juha kanske gör. :D

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nong Bua:

Det är säkert skitenkelt att knäcka en safetybox. Och det råkar man naturligtvis precis ut för när man har låst in en äkta Rolex samt några hekto guld där. Hotellet är ansvarigt för det som man har låst in där. 

Det brukar vara väldigt begränsat ansvar när det gäller safety box, kolla med hotellet nästa gång du bor på något.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite halvjobbigt  att göra den där riggen varje morgon man kommer hemvinglades efter en blöt natt.

 

Min erfarenhet är

 

Pass - går alltid att fixa ett nytt

Visakort - går att ersätta/spärra

Laptop - den bjuder jag tjuven på. Kostade 1,995kr för många herrans år sedan

Cash - har dom alltid i vänster byxficka

 

Aldrig haft några problem med inbrott på hotelrummet. Njut av semestern:D

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev lillamannen:

 

Därför ska du alltid hänga ett glas på handtaget – anledningen är mer genial än du tror

 

Har du någonsin bott på hotell, gått och lagt dig för att sova… och upplevt den där oroskänslan av att det smyger runt någon skum typ där ute i mörkret?

Inget konstigt med det, i okända miljöer känner man sig ju ofta lite osäker. Och vem vet, rätt som det är kanske du dessutom ser hur handtaget sakta trycks ned!

I en sådan situation kan det faktiskt vara skönt att ha någon form av säkerhetsåtgärd. Som med det här briljanta knepet, exempelvis.

Knepet, som Soutaoboa delat med sig av, är lika enkelt som briljant – och kommer säkerligen få dig att sova gott!

Så hur fungerar det då?

Jo, först och främst ska du plocka fram ett glas. Det ska vara så stort att det kan hängas på dörrhandtaget utan att trilla av.

 

 

 

Därefter tar du ett likadant glas… och ställer det ovanpå.

Är det allt? Ja, faktiskt.

För om någon tjuv försöker ta sig in, då faller glaset till marken… och du vaknar av kraset!

 

 

 

Förmodligen kommer också tjuven bli så rädd att han eller hon väcker hela kvarteret.

Svårare än så behöver det inte vara att gillra en egen fälla – i form av ett hemmagjort larmsystem!

Och du, om du inte vill riskera krossat glas så finns det naturligtvis andra alternativ. Kanske en nyckelknippa, varför inte några mynt… eller vad sägs om en helt vanlig gaffel på handtaget?!

Om det kan få dig att känna dig tryggare, då är det utan tvekan värt att hålla koll på.

Dela gärna vidare det smarta knepet till alla dina vänner, så att de också kan ta det säkra före det osäkra!

 

 

 

Glas.jpg

Glass.jpg

Jäklar vad du startar trådar.Scandinaviancorners dator har formligen fått rännskita (deluxe) vad gäller att publicera foton.

Hur är det med din?

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nong Bua:

Det är säkert skitenkelt att knäcka en safetybox. Och det råkar man naturligtvis precis ut för när man har låst in en äkta Rolex samt några hekto guld där. Hotellet är ansvarigt för det som man har låst in där. 

hehee, näää guldet och rolexen lägger jag på nattduksbordet...då vet dom att det är copy och rör inget..enda som jag låser in är en flarra Hong Thong och en näve blåpiller

då är man "säker" på att hemkomsten blir ljuv :big_smile:......

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev B747:

Jäklar vad du startar trådar.Scandinaviancorners dator har formligen fått rännskita (deluxe) vad gäller att publicera foton.

Hur är det med din?

hahaa ja va fan....han har väl inte fått ADHD? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Naam jai:

hahaa ja va fan....han har väl inte fått ADHD? ;)

Livet passerar revy hos sc

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Naam jai:

hehee, näää guldet och rolexen lägger jag på nattduksbordet...då vet dom att det är copy och rör inget..enda som jag låser in är en flarra Hong Thong och en näve blåpiller

då är man "säker" på att hemkomsten blir ljuv :big_smile:......

Fantamej det bästa jag läst på länge.:rotfl:

Ändrades av B747

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Naam jai:

hehee, näää guldet och rolexen lägger jag på nattduksbordet...då vet dom att det är copy och rör inget..enda som jag låser in är en flarra Hong Thong och en näve blåpiller

då är man "säker" på att hemkomsten blir ljuv :big_smile:......

5555, det var ett förbannat bra råd. Ska komma ihåg det till nästa gång. :559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar varför jag längtar tillbaka till 80-talet när det var sällsynt att man hade ett lås på en dörrr till de bungalovs där man bodde! Om man lämnade grejorna utanför eller innanför spelade ingen roll man låste ändå inte. Ändå försvann inget.

Har nog inte tappat en pryl för att jag inte låst i Thailand. Däremot har jag tappat saker jag låst in. Då har det varit frugan som distribuerat nycklar till de som sett till att grejorna försvunnit.

 

Då ser dom först till att man inte är hemma. Ska man sätta glasen på dörrens utsida då? 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev B747:

Jäklar vad du startar trådar.Scandinaviancorners dator har formligen fått rännskita (deluxe) vad gäller att publicera foton.

Hur är det med din?

Har legat med feber 38.9°C så jag har haft gått om tid.

Nu har febern gått ner, så nu har jag mera power för att starta flera trådar, som du kanske EJ är intresserad av.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 minuter sedan, skrev lillamannen:

Har legat med feber 38.9°C så jag har haft gått om tid.

Nu har febern gått ner, så nu har jag mera power för att starta flera trådar, som du kanske EJ är intresserad av.

 

Ja då kanske dom paranoida hallucinationerna upphör och inga nya trådar uppstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev lillamannen:

Har legat med feber 38.9°C så jag har haft gått om tid.

 

Inte undra på att dina sängkläder inte blivit bytta om du legat i sängen hela tiden :)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Wangthong:

Undrar varför jag längtar tillbaka till 80-talet när det var sällsynt att man hade ett lås på en dörrr till de bungalovs där man bodde! Om man lämnade grejorna utanför eller innanför spelade ingen roll man låste ändå inte. Ändå försvann inget.

Har nog inte tappat en pryl för att jag inte låst i Thailand. Däremot har jag tappat saker jag låst in. Då har det varit frugan som distribuerat nycklar till de som sett till att grejorna försvunnit.

 

Då ser dom först till att man inte är hemma. Ska man sätta glasen på dörrens utsida då? 

Aldrig blivit av med något oavsett årtioende, hur svårt kan det vara. :D

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...