Jump to content
IGNORERAD

Yrkeskategorier bland medlemmarna


broder tuk tuk

I vilka yrken återfinns medlemmarna på Mai Pen Rai  

260 röster

  1. 1. I vilka yrken återfinns medlemmarna på Mai Pen Rai

    • Industri och hantverk
      67
    • Byggsektorn
      29
    • Skola, utbildning
      7
    • Egen företagare
      43
    • Hälso sjukvård
      11
    • Kommunikationer
      19
    • Handel och affär
      10
    • Data och IT
      43
    • Försäljning
      11
    • Marknadsföring och reklam
      3
    • Jordbruk
      3
    • Inom rättsvårdande instanser
      9
    • Sanitetstekniker
      7


Recommended Posts

Mja, numera finns det ju små datorer på de flesta ställen, så även i Thailand.

Datalogi är således aldrig malplacerat och får väl idag räknas som allmänbildning.

Lisparen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 181
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    12

  • Singha711

    12

  • noBuzz

    11

  • Baa

    10

Mest aktiva i denna tråd

HeHe Måne, Mycket nu? Köpa mjölk i dag och sen banken i morgon, PUH.

Slutade jobba för 6 år sen (officiellt alltså, en tyckte det var tidigare)

Pensionär, (officiellt alltså, nyss! En del tycker för sent tidigt), HeHe.

Baa

Som vanligt diskrimimeras vi arbetsbefriade, fanns ju inte ens med i omröstningen, upprörande att sådant kan fortgå på detta forum,skäms ta mej f-n.

Baa

Singha m.fl.

Visst är det (förmodligen) intressanta saker ni skriver till varandra, men det här är nog den mest urspårade tråd i MPR,s historia, vem f-n är intresserad av att detta när det inte finns ett spår av Thailand i tråden, skaffa en ny tråd, eller ännu hellre ett eget forum för IT intresserade, det här har ju inte ett skit med Thailand att göra.

Baa

Hej Baa,

Det vore väl bra att starta med ett gott exempel själv. Titta på trådens frågeställning och upplys oss vilken människa och vilket öde som står bakom de tre bokstäverna ”Baa”. Man kan väl inte vara pensionär till yrket? Eller har du aldrig jobbat förut?

På frågan om thailandsanknytning kan jag bara delvis hålla med dig. Bortsett från tillspetsade frågeställningar och ämnesavvikelser som förkommer i varje tråd (med även din medverkan), är själva frågan ytterst intressant i varje forum, i synnerhet i ett forum som också har en social funktion. När det gäller Thailand och frågan att försörja sig på sitt yrke när man flyttar eller reser dit är väl en ytterst relevant aspekt. Kanske inte för dig, men för en hel del andra som har tagit steget och flyttat till Thailand eller funderar på att göra så.

I övrigt kunde du vara lite mera hyfsat i ditt tonläge. Mer vill jag inte säga nu…

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Särskilt för många äldre kan väl det där med datorer kanske vara provocerande där av tonen i Baas inlägg...

(han höll ju sig till små bokstäver i alla fall :mdr:)För övrigt är det väl snarare regel än undantag att

en tråd så småning om spårar ur där det hade varit önskvärt att en ny tråd startades i stället. Nu mera är

ju ganska vanligt med trådar som ej berör Thailand. Speciellt efter att thaitjejer avlöstes av mpr. Är väl

inte är så konstigt på ett forum där många under lång tid skrivit och läst om sådant som rör Thailand.

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Låt oss då först beröra tråden, jo, jag har "arbetat" både med kropp och andra icke synliga delar av kroppen. Pensionär är förvisso inget yrke, utan en titel och som väl i högsta grad är relevant om man räknar antal medlemmar på MR forum. Och, kan Du inte utläsa ironin i det inlägget är det bara att beklaga. No pomem me!

Jag kan i förbifarten berätta att jag dessutom har en högskoleexamen inom handel där jag även arbetade ganska många år.

Om det är något mer Du är nyfiken på kan jag maila över mitt CV. OBS, detta var också ett skämt.

Hmm, Öde? Njaa, Öden kan ju upplevas som såväl lyckliga och olyckliga. Jag är inte olycklig, vilket hemskt öde har Du råkat ut för som inte kan uppfatta ironi och skämt andra medlemmar emellan? För mycket ettor och nollor?

Du tänker inte säga mer, bra, för jag tänker fortsätta vara den jag är, på gott och ont, så, om Du vill ha själsfrid i Ditt forumläsande får Du nog blockera alla inlägg signerade Baa. Alternativt försöka läsa ut de allvarliga och de icke lika seriösa inläggen, ett forum skall förvisso innehålla fakta men vad är det som gör att medlemmar inte sinsemellan kan underhålla sig med diverse skämt?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlare eller rent av Grosshandlare, jo jag tackar jag. Det var inte fy skam.

Springpojken Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Handlare eller rent av Grosshandlare, jo jag tackar jag. Det var inte fy skam.

Springpojken Arne

Exactemente herr Arne, och även handelsman.

schasen Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Använd dig gärna av smileys, Baa. Ett tips i all välmening :whistle: (va fan har glimteniögatsmileyn tagit vägen?)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Särskilt för många äldre kan väl det där med datorer kanske vara provocerande där av tonen i Baas inlägg...

... cut ...

Hej edvardpop,

Tack för dina förmedlande ord, det behövs ibland för att komma tillbaks till ämnet igen.

Men jag kan inte utan en viss förvåning och med risk för OT påpeka att jag misstänker min avatar (=ung datanörd) ha behörig andel i tillspetsning av tonläget.

Jag vill härmed meddela att min avatar inte är en avbild av mig själv, att jag är betydligt äldre (IT-pensionär) och enligt många andra har betydligt bredare intressen än pojken på bilden tillmäts ha. Å andra sidan fyller den sin funktion i att snabbt kunna urskilja medlemmar som bidrar med lite mera substans än lynniga ”oneliners”. Jag sökte faktiskt efter en ungdomsbild på Carl Bildt, men dessa är nu beslagtagna sedan hans tid som statsminister.

Hur som helst tyckte jag inte att ”Baa” var rätt man för diskussioner om trådplacering (se ämne ”flytta trådar”) och i kombination med tonläget kände jag det var på sin plats med en liten markering.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt oss då först beröra tråden, jo, jag har "arbetat" både med kropp och andra icke synliga delar av kroppen. Pensionär är förvisso inget yrke, utan en titel och som väl i högsta grad är relevant om man räknar antal medlemmar på MR forum. Och, kan Du inte utläsa ironin i det inlägget är det bara att beklaga. No pomem me!

Jag kan i förbifarten berätta att jag dessutom har en högskoleexamen inom handel där jag även arbetade ganska många år.

Om det är något mer Du är nyfiken på kan jag maila över mitt CV. OBS, detta var också ett skämt.

Hmm, Öde? Njaa, Öden kan ju upplevas som såväl lyckliga och olyckliga. Jag är inte olycklig, vilket hemskt öde har Du råkat ut för som inte kan uppfatta ironi och skämt andra medlemmar emellan? För mycket ettor och nollor?

Du tänker inte säga mer, bra, för jag tänker fortsätta vara den jag är, på gott och ont, så, om Du vill ha själsfrid i Ditt forumläsande får Du nog blockera alla inlägg signerade Baa. Alternativt försöka läsa ut de allvarliga och de icke lika seriösa inläggen, ett forum skall förvisso innehålla fakta men vad är det som gör att medlemmar inte sinsemellan kan underhålla sig med diverse skämt?

Baa

Hej Baa,

Såg inte ditt inlägg innan men kan meddela dig att jag mycket väl kan urskilja skämt och ironi i inläggen. Det är en väldig viktig och nödvändig ingrediens i våra meddelanden och jag försöker begagna av dem så mycket jag kan. Men jag har ett intryck att du ibland inte läser ordentligt vad folk har skrivit och inte skrivit, därav överreaktioner ibland.

Men hur som helst skall vi väl ha en trevlig lördagskväll ikväll, så låt oss skåla istället…drinks.gifdrinks.gif

Mvh

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag har förstått det rätt så befinner sig väl Baas flamma för nu varande borta i Thailand. Kanske därför han är

lite smågrinig. Jo Singha, det har tidigare framgått både via text och bild att du knappast är en av ungtupparna

på forumet. Uppskattar för övrigt att du inte har med Carl Bildt i avataren. Oavsett hur gammal han varit på fotot.

Möjligt att man skrollat vidare i så fall :mdr::yes:

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

:lol: HeHe Edvard, jag är inte det minsta grinig, varför skulle jag vara det som bara har 3 veckor kvar i sommarsverige för att sedan njuta "gammelmansfrihet" i drygt 9 månader i och omkring Thailand.

Att jag initialt svarade på Singhas inlägg berodde att det diskuteras saker som bäst bör diskuteras annorstädes, i mitt tycke alltså, och jag har som jag påpekat många gånger även haft fel i mina åsikter men det är väl sånt man står ut med, det är ju för vårt höga nöjes skull vi sysslar med det vi gör på detta forum. Men jag ska försöka komma ihåg mina altmer använa smailisar. :dance1:

Att inte "yrket" pensionär fanns med i omröstningen spelar i sig ingen roll, bara ett humoristiskt inlägg av mig, men det uppfattades uppenbarligen inte så. :bag:

Nog om detta, tycker fortfarande det är kul att "käfta" lite med både kreti och pleti, detta kan dock bli mer sällsynt när man kommit "hem" till Udon igen, måhända till somligas outtömliga glädje. :rtfm:

MVH

Baa :wai:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

:dance1: Ang. yrkeskategorier så saknar jag serviceyrken, jobbar själv inom bevakningsbranschen som ju räknas som lågstatusyrke. Med lite övertidsjobb kan du ändå

komma upp i en årslön på ca 350-400.00 kronor. Alla väktare får skulden om någon gjort något fel, men tänk så här : om en snickare begår ett bankrån, är alla

snickare bankrånare då ??? ? ??? ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hälso-sjukvård. Arbeta deltid och plugga deltid. Kan väl skryta lite och berätta att jag tränar till KBT-Psykoterapeut på Kings College. Om nu någon har koll på sånt hehe.

Steg 1 eller 2? Ar lite skeptisk till KBT-utbildningarnas utformning. Vilken klapare som helst med cash kan ta sig igenom 250 timmars undervisning och 100 timmars grupphandledning.Obs - ingen kritik gentemot dig och din eventuella behorighet. Gillar KBT och har fatt vara forsokskanin genom aren da en nara slakting basar over ett av Sveriges mer valkanda KBT-center.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Singha m.fl.

Visst är det (förmodligen) intressanta saker ni skriver till varandra, men det här är nog den mest urspårade tråd i MPR,s historia, vem f-n är intresserad av att detta när det inte finns ett spår av Thailand i tråden, skaffa en ny tråd, eller ännu hellre ett eget forum för IT intresserade, det här har ju inte ett skit med Thailand att göra.

Baa

Nu råkar det ju vara så att den programvara du använder för att skriva din klagan är skriven i ett visst programspråk och med

en metodik som har viss IT-historik. Och som bland annat härstammar ur den tid då bl.a Cobol var ett av de härskande språken.

Eftersom forumet är ett IT-verktyg så finns naturligtvis beröring till IT.

Dessutom, nästa gång du har problem med funktioner i forumet - sök svaren på ett forum FÖR forum.

Och inte på ett forum om Thailand.

För vem f-n är intresserad av dina problem med forumanvändning? ;)

För övrigt får jag väl be om ursäkt för att jag fann ett ämne intressant, och svarade på det, trots att det

inte föll herrn i smaken. Nästa gång ska jag naturligtvis be om lämplighetsutlåtande innan jag intresserar mig för

något specifikt här på MPR.

Bra inlägg föressten. Konstruktivt och fullständigt andandes av livslust. ;)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte det är där problemen ligger.

Dels är det så att man inte vill väcka en sovande björn. Systemen fungerar ju, då flyttar man gärna problemet på framtiden. Men med lite eftertanke borde man ju inse att lösningen blir dyrare och dyrare ju längre man väntar. Vid millenniumskiftet har problematiken kommit till medvetande för en del företag och jag har själv varit inblandat med att säkerställa att den gamla koden inte ställde till med otrevligheter. Härvid har det framkommit ett antal problem som ganska snabbt avförde alla tankar om (halv-)automatisk portning till modernare språk etc.

Det första problemet bestod i att i hitta och säkerställa källkoden. Man får komma ihåg att källkoden inte underhölls i en utvecklingsmiljö som idag utan som separata filer med temporärt innehåll och som man snabbt slängde på tape för att spara plats. I en del fall har faktiskt källkoden gått förlorad, antingen genom slarv eller okontrollerade konverteringar av medieformat genom tiderna. Den snabba utveckling på mediaområdet med ideliga byten av medium, standard och format nödvändiggjorde många konverteringar vars resultat inte alltid kontrollerades. Det var inte den gamla källkodsmassan som hade första prioritet då när databaser och annan vital företagsinformation skulle flyttas till nya maskiner, media och format. Detta i synnerhet när man så småningom kunde flytta program i objektform (ej maskinkod) mellan maskiner av samma märke (IBM) för att garantera driftskontinuitet vid övergången. Det blev faktiskt en chock för många datachefer som naturligtvis genast tystade ner denna obehagliga upptäckt.

I de fall det fanns gamla media att tillgå (tape) fanns ofta inte den gamla utrustningen att uppbringa som kunde montera de ålderdomliga tapen och läsa dess innehåll. Man får komma ihåg att det fanns mängder med specialformat då och standardisering inte var så långt framskriden som idag.

En ytterligare orsak för källkodens bortfall var att efterföljande driftsansvariga och systemförvaltare (ja, det var dåtidens dödgrävarjobb) mer och mer ansåg att denna funktionalitet ingick som en del i operativsystemet, i synnerhet när det gällde funktionsbibliotek (med t.ex. hantering av datum etc.).

Det var många lik som kom till ytan och om jag är ärlig tror jag att upp till 20 % av källkoden är borta eller kan inte återställas utan vidare.

Det andra stora problemet utgörs av det faktum att den gamla koden ofta är inbunden i ett transaktionskontext. Dåtidens transaktionshanterarna var i början handskrivna och blev sedan mer och mer del av stordatorns operativsystem. De är som tunga kvarnar som betjänar funktioner med ett väldigt specifikt interface. De skiljer sig väldigt mycket ifrån traditionell procedurell logik och är raka motsatsen till interaktiva program. Det är bl.a. bristen på CPU-kraft som nödvändiggjorde en hel annan programmeringsteknik och unga programmerare idag har svårt att första hur man kan föra en komplex dialog med användare och databaser med hjälp av en kommunikationsyta på t.ex. 120 tecken. Och då inte med kontinuerlig kontakt med CPU utan bara ett litet tidsfragment eftersom datorn var upptagen med att serva även 1000-tals andra funktioner som alla ombesörjde sin egen återställning av minnesareor och transaktionsstatus. En hel del kod gick åt at hantera undantagssituationer som idag är automatiserade som ”Rollback” och ”Recovery” av transaktioner och databas. Allt denna funktionalitet finns kvar även idag, men djupt inne i operativsystemet resp. databassystemet.

Det tredje problemet är att många funktioner har med tiden blivit inkapslade med nytt interface utåt i många lager. Det är som en arkeologisk utgrävning med många skikt som representerar tidsålder och tillhörande teknik. Det känns meningslöst att enbart konvertera den innersta kärnan och har kvar alla lager av osynligt manipulerande och implicit logik. Inkapslingen och det logiska sambandet sker också gruppvis vilket gör det svårt att bryta ut enskilda element.

Det fjärde problemet är enklast att beskriva med italienarnas välkända nationalrätt: spaghetti. Allt hänger ihop i en salig röra. Kom ihåg att alla koncept till strukturering inte var utvecklade än och i den mån de fanns var de på sin höjd eftersträvade men aldrig tekniskt bindande. Första prioritet var alltid prestanda pga. bristen på CPU och minne. Rör man på ett ställe kan det få oöverskådliga konsekvenser. Så de är nog bättre att inte röra i det då.

Just nu har ingen aning hur man kommer att lösa problemet COBOL på längre sikt. Jag tror dock att man får invänta en ny generation av intelligenta maskiner som automatiskt designar, utvecklar och kodar sina egna program och som kan lära sig (artificiell intelligens). Om något årtionde är vi där och COBOL och andra kvarlevor från en svunnen tid som tex alla programmerare kan få en värdig begravning.

Tills dess gäller: Döda språk lever längre…

Mvh

//Singha711

Bra inlägg och du har naturligtvis rätt i din beskrivning av de problem som förekommer vid

överföring av äldre system till modernare miljöer.

Jag var lite väl simplifierande i mitt inlägg om att porta system.

Jag avsåg de fall man hade access till källkod och dokumenterade systembeskrivningar.

Eller i de fall man kan dekompilera kod med godtagbart resultat.

Men det finns naturligtvis massor av lägen där detta inte tillåter sig göras med tillräcklig

precision/säkerhet rätt av. Precis som du skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, jag tycker det verkar vara 4 bra skäl till att slänga dylika system på soptippen, om de hanterar väsentliga funktioner.

Kan ju vara svårt att att milleniumsäkra eller sköta andra tvingande uppdateringar pga förändringar i omvärlden om tex källkoden saknas eller är så ostrukturerad att ingen riktigt kan förstå den.

Databasen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu råkar det ju vara så att den programvara du använder för att skriva din klagan är skriven i ett visst programspråk och med

en metodik som har viss IT-historik. Och som bland annat härstammar ur den tid då bl.a Cobol var ett av de härskande språken.

Eftersom forumet är ett IT-verktyg så finns naturligtvis beröring till IT.

Dessutom, nästa gång du har problem med funktioner i forumet - sök svaren på ett forum FÖR forum.

Och inte på ett forum om Thailand.

För vem f-n är intresserad av dina problem med forumanvändning? ;)

För övrigt får jag väl be om ursäkt för att jag fann ett ämne intressant, och svarade på det, trots att det

inte föll herrn i smaken. Nästa gång ska jag naturligtvis be om lämplighetsutlåtande innan jag intresserar mig för

något specifikt här på MPR.

Bra inlägg föressten. Konstruktivt och fullständigt andandes av livslust. ;)

Och Du har den absolut rätta inställningen till andra medlemmars intresse, eller skall vi först fråga herr Buzz om lov. :whistle:

By the way, Om eller på, skit detsamma bara man finner vad man söker, eller stannar din sökfunktion av om Du uttrycker Dig på ett förståeligt men något gramatisk felaktiskt sätt, kanske dax att byta programvara i härdsmältan. :suicide:

Och Du, tack så mycket för Din proffesionella analys av mitt hälsotillstånd, bevisar ju att sådana studier också kan bedrivas på distans, har Du erhållit studiebidrag för det också? :preved:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

For att halla fast vid IT-sparet sa ar det latt att konstatera att vissa personer pa forumet inte ar helt kompatibla med andra personer pa forumet :)

Link to comment
Dela på andra sajter

For att halla fast vid IT-sparet sa ar det latt att konstatera att vissa personer pa forumet inte ar helt kompatibla med andra personer pa forumet :)

Jag tror att fokus bör sättas på simplifieringen, för att öka accessen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att alla MPR:are innerst inne är väldigt snälla och trevliga människor, även om dom inte är datanördar. :drinks:

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och Du har den absolut rätta inställningen till andra medlemmars intresse, eller skall vi först fråga herr Buzz om lov.

... cut...

Nää, nää och åter nej,

Det var DU som inte kunde acceptera att tråden innehöll ett sidospår som det förekommer i nästan alla trådar. Jag har då ingen lust att först rådfråga med dig innan jag svarar på ett inlägg och allra minst efter den vulgära tonen som du stundom tar dig till.

Se inte du att ditt onyanserade OT-gnäll föder många fler OT-inlägg som även denna? (Det medger jag).

Men rätt ska vara rätt…

För att återgå till ämnet så är ”arbetsbefriad” varken en titel eller yrke utan kan snarare ses som en inställning till yrkeslivet som jag har förstått om dig i detta och andra sammanhang.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Uppenbarligen Singha, har Du inte fattat ett skvatt av mitt sätt att uttrycka mig , nämligen ofta i lätt skämtsam ironisk ton, vad är pensionärslivet om inte arbetsbefriat? Just det ARBETSBEFRIAT Alltså är jag arbetsbefriad, jodå jag vet att du fortfarande är aktiv, bra, för dig alltså, för min egen del har jag yrkesarbetat tillräckligt länge för att unna mig en lååååång ledighet,

Förstår inte varför du hakar upp dig på mitt val av liv och ser ner på det, jag skiter väl i vilket val du gör, alla har full rätt att leva som dom vill och kan och har möjlighet till.

Måste bara fråga, vad menar Du med andra sammanhang, mig veterligen har våra vägar ej korsats så den uppfattningen framstår som något gripen ur luften.

Du behöver inte svara, jag har min uppfattning, du har din, låt det räcka med det.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppenbarligen Singha, har Du inte fattat ett skvatt av mitt sätt att uttrycka mig , nämligen ofta i lätt skämtsam ironisk ton, vad är pensionärslivet om inte arbetsbefriat?

… cut...

Nej, nej Baa

1) JAG FÖRSTÅR VAD DU SÄGER GENOM ATT LÄSA VAD DU SKRIVER. Mer kan jag inte göra, så det så.

2) Ditt sätt att uttrycka dig (”nämligen ofta i lätt skämtsam ironisk ton”) GLIDER STUNDOM ÖVER I VULGÄR GNÄLL (åtminstone i ett av inläggen). Det är det som förgiftar tonen ibland. Tänk efter innan du hämtar ut släggan…

3) Du kan vara ”arbetsbefriat” så mycket du vill, bara du låter mig och andra trivas med det som vi tycker är roligt med yrket och arbetslivet.

4) Att lägga fokus på uttrycket ”arbetsbefriat” är bara ytterligare ett för dig rätt typiskt sätt att avleda från den ursprungliga tyngdpunkten i diskussionen. Personligt är jag också ”arbetsbefriat” om du så vill och JAG HAR INGA PROBLEM MED DETTA…

5) Jag har följd med TT och MPR i flera år passivt genom att läsa i stort sedd alla inlägg. Jag har ett bra minne och kan komma ihåg vad folk har skrivit tidigare. Därför ser jag alltid på helhetsbilden, innan jag yttrar mig eller lägger mig i en debatt.

6) Nu får det vara nog med detta för min del eftersom jag inte vill att tråden skall spåra ur totalt.

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Och Du har den absolut rätta inställningen till andra medlemmars intresse, eller skall vi först fråga herr Buzz om lov. :whistle:

Nu är det väl ändå så att jag aldrig klagar på vad andra skriver - såvida inte de just klagar på andra först.

För min del får du skriva vad du vill - så länge du inte klankar ner på andra eller är dum (som du t.ex var i den här tråden :) ).

By the way, Om eller på, skit detsamma bara man finner vad man söker, eller stannar din sökfunktion av om Du uttrycker Dig på ett förståeligt men något gramatisk felaktiskt sätt, kanske dax att byta programvara i härdsmältan. :suicide:

Eh.. Kan någon översätta?

Och Du, tack så mycket för Din proffesionella analys av mitt hälsotillstånd, bevisar ju att sådana studier också kan bedrivas på distans, har Du erhållit studiebidrag för det också? :preved:

Baa

Tror bestämt herr Baa medvetet försöker smitta sin omgivning med sin förvirring.

För det första kan jag inte se att jag skrivit något om ditt hälsotillstånd. Och för det andra

erhåller jag inte studiebidrag så du måste blanda ihop mig med någon annan.

Så.. resultatet av ditt inlägg: Tre påståenden -> tre fel. Plus ett gravt förvirrat stycke. Inte illa!

Tänk nu - innan du svarar - på att jag antagligen skriver med ett lätt inslag av ironi. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...