Jump to content
IGNORERAD

Yrkeskategorier bland medlemmarna


broder tuk tuk

I vilka yrken återfinns medlemmarna på Mai Pen Rai  

260 röster

  1. 1. I vilka yrken återfinns medlemmarna på Mai Pen Rai

    • Industri och hantverk
      67
    • Byggsektorn
      29
    • Skola, utbildning
      7
    • Egen företagare
      43
    • Hälso sjukvård
      11
    • Kommunikationer
      19
    • Handel och affär
      10
    • Data och IT
      43
    • Försäljning
      11
    • Marknadsföring och reklam
      3
    • Jordbruk
      3
    • Inom rättsvårdande instanser
      9
    • Sanitetstekniker
      7


Recommended Posts

Quote

… cut …

och vilken inkomst det krävs för att kunna försörja en sådan kvinna på ett rimligt och rättvist sätt.

… cut …

BTT

Är ju utan tvivel en intressant fråga, så på inkomst svarar jag med ja.

Skämt åsido, det räcker gott för det ena och det andra, även om jag med tiden har lågt till med en viss snålhet, speciellt på sättet att resa och bo i Thailand. Vill man tillbringa långa perioder i Thailand tillsammans med sin tirak på resande fot, krävs det en viss budgetdisciplin oberoende inkomst. För man vill ju inte att pengarna rinner ut snabbare än de trillar in.

Och där är vi på en punkt som är väldigt inressant: hur kan man arbeta och bo samtidigt i Thailand? Eftersom vi tycks ha massor av IT-folk här på forumet, måste det väl finnas den ena eller andra som med sin laptop i högsta hugget ”förlänger” sin semester genom att arbeta med utvecklingsprojekt som de har tagit med sig. Ja vet, chefen därhemma och framförallt användarna/kunderna vill ha en på plats på 5 minuter när saker och ting krånglar. Men å andra sidan blir mycket gjort när man kan koppla bort alla vardagliga störningsfaktorer. Tekniskt sett finns det inga problem och telefoner finns ju också i Thailand, om än det kan vara bättre att bli uppringt. Jag brukar inför en resa köpa några billiga telefonkort (t.ex. Lebara World, 100 kr för 1000 min Thailand) och ge koderna till kunder eller alla som behöver nå mig. Givetvis har jag ett thailändsk telefonnummer (12-Call) som jag naturligtvis också ser till att alla känner till, mestadels genom den automatiska telefonsvararen. Detta upplägg har jag kört några år med och jag vill påstå att det fungerar ypperligt, åtminstone för mina förhållanden. Det är i alla fall ett effektivt sätt att hälla balans mellan inkomster och utgifter.

Sen finns ju den andra ”yrkeskategorin” med vissa privilegier i detta avseende, pensionärerna. De har inget jobb som tvingar tillbaks dem utan de kan leva på sin ibland blygsamma pension som kungar. Köpkraften upplever jag fortfarande på ca 5:1, dvs du får ut ca 5 gånger mer än i Sverige, vissa områden och produkter undantagna. I stort sett stämmer detta om man tänker på en turists kostnadsprofil.

Så kan man kombinera dessa två kategorier, t.ex. jobba för eget bolag (AB) efter tidig pensionering, har man utan tvekan dragit en vinstlott. Jaha, ”att försörja en kvinna på ett rimligt och rättvist sätt” är säkert en annan fråga, men som en början duger upplägget säkert bra.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 181
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    12

  • Singha711

    12

  • noBuzz

    11

  • Baa

    10

Mest aktiva i denna tråd

Khun Somtam

Quote

HAHAHAHAHAHA där slog du papayasalladen med hästlängder.

Ban99Arna & Ubon Borje:

Eran humor är oslagbar, både jag och fru Somtam skrattar och gråter samtidigt. Helt fantastiskt, jag älskar ironi. :D:D:D:dance1::dance1::dance1: (efter ett par år i Sverige uppskattar även fru Somtam ironi)

Mvh

Herr & Fru Papayasallad :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

vad jag lärt mig så är papaya sallad det bästa jag kan chocka min söta fru med då jag skitit i det blå skåpet vilket man gör i bland som ny med Thai fru

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam

Quote

vad jag lärt mig så är papaya sallad det bästa jag kan chocka min söta fru med då jag skitit i det blå skåpet vilket man gör i bland som ny med Thai fru

Oavsett vilken del av landet och från vilken samhällsklass din fru härstammar från så är Somtam----Papayasallad ALDRIG fel för en Thai. Det är vanligare än som när vi farlanger dricker kaffe, som sagt aldrig fel.

Mvh Khun Somtam... som inte dricker kaffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sen finns ju den andra ”yrkeskategorin” med vissa privilegier i detta avseende, pensionärerna. De har inget jobb som tvingar tillbaks dem utan de kan leva på sin ibland blygsamma pension som kungar.  font]

Höörödu;

Den som på en svensk pension kan leva som en kung är inte född ännu, svenska folkpensioner må vara bland de bättre i världen men de som inte haft möjlighet att utöka med privata dito kommer knappt upp i prinsstatus om Du fattar liknelsen.

Har själv näst intill maxutdelning eftersom jag är 40 talist men att jag kan leva både i  Thailand och Sverige, ha ett bra socialt liv, spela golf och göra resor, det kan jag bara tacka min bankkontakt för som hjälp till att skaffa hyggliga privatpensioner, annars hade det blivit att mata duvorna i stadsparken.

Så nån kung (inte ens i baren) är jag inte, men trivs med livet ändå.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Höörödu;

Den som på en svensk pension kan leva som en kung är inte född ännu, svenska folkpensioner må vara bland de bättre i världen men de som inte haft möjlighet att utöka med privata dito kommer knappt upp i prinsstatus om Du fattar liknelsen.

Har själv näst intill maxutdelning eftersom jag är 40 talist men att jag kan leva både i  Thailand och Sverige, ha ett bra socialt liv, spela golf och göra resor, det kan jag bara tacka min bankkontakt för som hjälp till att skaffa hyggliga privatpensioner, annars hade det blivit att mata duvorna i stadsparken.

Så nån kung (inte ens i baren) är jag inte, men trivs med livet ändå.

Baa

Hej Baa,

Jag förstår vad du menar. Har man en låg folkpension/garantipension så får man oftas också hyresbidrag för att klara av ett liv nära existensminimum. Åker man då till Thailand, försvinner ju också denna inkomstkälla. Sen finns det ju många andra skäl att i tid se över sin pensionssituation för att förhindra att hamna på en fattiglön efter ett långt arbetsliv. Men som du påpekar själv tillhör både du och jag en generation, där man aldrig funderade på sin pension, förrän det för många var för sent. Rena turen att man hann sätta undan något för privat pensionssparandet. Där tror jag att den yngre generationen kommer att vara lite smartare.

Men hur som helst är det ett bättre liv man lever i Thailand med 40000 THB/mån än 8000 SEK/mån i Sverige med en upplåst tillvaro, för fattig för att kunna göra något annat än att existera. Jag har träffat en del svenskar, alla med kärring, som påstår sig kunna leva gott på den inkomsten. Men jag medger att kronans värde och tilltagande försäkringsproblem har fått dem bli lite oroliga för den framtida ekonomin.

Mvh

//Singa711

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Singha711,

Jag har också försökt ta med jobbet till Thailand. Du skrev:

"Men å andra sidan blir mycket gjort när man kan koppla bort alla vardagliga störningsfaktorer."

Detta är just haken... i Thailand gick det för mig icke att koppla bort alla distraktioner. Det blev helt enkelt mycket mer gjort i Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Singha711,

Jag har också försökt ta med jobbet till Thailand. Du skrev:

"Men å andra sidan blir mycket gjort när man kan koppla bort alla vardagliga störningsfaktorer."

Detta är just haken... i Thailand gick det för mig icke att koppla bort alla distraktioner. Det blev helt enkelt mycket mer gjort i Sverige.

Herr Chang har talat.

Hej Herr Chang,

I ärlighetens namn måsta även jag medge att det inte blev så mycket gjort som jag hade företagit mig.

Så det var bara en vacker faktura som då kunde rätta ansiktet på mig….

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, cobol är väl anledningen till att det tar tre dagar för bankerna att föra över pengar mellan kontona.

Arne Simula

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kom på en rolig grej när jag såg ordet faktura.Hade en jobbarkompis från Finland som blev sjukskriven

han vart lite dålig på svenska.När han kom tillbaka efter sjukperioden så fråga jag vad som hänt

Jo jag fick en faktura på knät. :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Exactemente, cobol är väl anledningen till att det tar tre dagar för bankerna att föra över pengar mellan kontona.

Arne Simula

Det är en affärside inte ett tekniskt problem.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Singha711,

Jag har också försökt ta med jobbet till Thailand. Du skrev:

"Men å andra sidan blir mycket gjort när man kan koppla bort alla vardagliga störningsfaktorer."

Detta är just haken... i Thailand gick det för mig icke att koppla bort alla distraktioner. Det blev helt enkelt mycket mer gjort i Sverige.

Herr Chang har talat.

Herr Chang.

Låter lite som dålig självdisciplin  :kort:

Bara ta dig i kragen och skapa ett schema man kör efter och en bortser från, sen efter ett tag så sitter allt i ryggraden och det är inget man tänker på efter det :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Visst Cobol lever, antagligen för alltid...

www.cobolresurser.se

Tror att de flesta språk/dialekter lever kvar eftersom det alltid finns grupper av insnöade

som kommer att hålla språket under fortsatt utveckling.

Ta t.ex cobol2002. Objektorienterad Cobol?? OOP och Cobol... är inte det ett axiom? ;)

Men... utgår man från sidan cobolresurser.se så ser det inte hoppfullt ut för fortsatt överlevnad.

En startsida med EN bild på 760KB är väl ungefär så mycket fel man kan göra på en hemsida. :)

Trodde dessutom först att det var en klättersite jag kommit till. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Tror att de flesta språk/dialekter lever kvar eftersom det alltid finns grupper av insnöade

som kommer att hålla språket under fortsatt utveckling.

'Problemet' är att 80-90 % av den kodmassa som finns i alla kärnsystem i transaktionstunga verksamheter (tex Försäkringsbolag banker ) är gjord i COBOL. Kodmassan är upp till 50 år gammal. Att byta ut all denna kod mot ngt modernare skulle förmodligen kräva miljontals systemutvecklare

10 tals år sett över hela jordklotet. Helt enkelt för dyrt.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>Tror att de flesta språk/dialekter lever kvar eftersom det alltid finns grupper av insnöade

som kommer att hålla språket under fortsatt utveckling.</div></div>

'Problemet' är att 80-90 % av den kodmassa som finns i alla kärnsystem i transaktionstunga verksamheter (tex Försäkringsbolag banker ) är gjord i COBOL. Kodmassan är upp till 50 år gammal. Att byta ut all denna kod mot ngt modernare skulle förmodligen kräva miljontals systemutvecklare

10 tals år sett över hela jordklotet. Helt enkelt för dyrt.

mvh

Bra för Cobolprogrammerare isf. :)

Fast jag är övertygad om att det inte är några större problem att i alla fall halvautomagiskt porta

system från procedurella språk som Cobol, Fortran & Pascal etc till 3:e eller 4:e generationsspråk.

Kolla t.ex på http://www.infoq.com/news/2009/07/cobol-to-java

Hälsar,

NoBuzz

Link to comment
Dela på andra sajter

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>Vilka förkunskaper hade din fru i språket Khun Somtam?

Att, utan förkunskaper, klara av SFI´s svenska A-D på 3-4 månader låter ju nästan osannolikt bra. Dömt utifrån att frugan, som enligt de flesta lärt sig svenska fort, har läst på SFI i ett år och fortfarande bara befinner sig på C så låter det märkligt att SFI skulle kunna avverkas på den korta tiden.</div></div>

Direkt efter att vi bestämt oss för att flytta till Sverige så började hon plugga svenska på egen hand hemma i lägenheten i BKK (diverse internetsidor mm) samt att så fort vi kommit till Sverige var hon på biblioteket och lånade barnböcker. Det tog ju trots allt ett par månader innan det var möjligt att börja på SFI. Tilläggas kan också att hon pratade/pratar bra engelska. Mvh Khun Somtam

Ca 3 månader för SFI var det för tjejen jag snackade om, hon började dock inte med SFI A ska sägas. Sedan läste hon svenska grund, svenska/som andraspråk A+B, även engelska A+B, Matte A+B, Samhällskunskap A, Naturkunskap B. Allt som allt (inklusive SFI)så tog det två terminer för allt detta och sedan blev hon antagen på en universitetsutbildning direkt. Att kunna engelska flytande är en stor fördel om det ska gå fort enligt henne och självklart spelar även lärarna in i det hela precis som det är viktigt att prata svenska på fritiden och umgås med många svenskar. Det ska även tilläggas att hon inte hade några förkunskaper i svenska språket när hon började på SFI och att hennes svenska efter ett år är riktigt bra både i tal och skrift. Rekordfart eller inte men vet jag inte men det kanske kan insperera några thaitjejer i alla fall att det är möjligt att lära sig språket och skaffa sig en utbildning i Sverige på en relativt kort tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Intressant utveckling i familjen pa senaste tiden ar att frun har borjat jobba pa allvar igen efter varit barnledig en langre tid och darmed bidrar till familjeekonomin lite mer positivt igen. Hennes samlade fortjanst uppgar till ca 70,000 baht i manaden just nu men den flukturerar bade uppat och nedat over tid. Det ar dock inte sa galet positivt som det later da jag faktiskt fatt minskad nettolon med nastan motsvarande summa i och med radande dollar-bahtkurs samt nytt typ av kontrakt.

Jag kanner igen HC's beskrivning av hur stolt hans fru var over att tjana egna pengar, ha sin egen rorelse osv. Detsamma galler Alisa eftersom hon har fyllts med sjalvfortroende och ar stralande lycklig over att vara mer ekonomiskt sjalvstandig. Hennes "sjalvstandighet" ar ocksa intressant da det blivit en principiell fraga att dela precis lika pa diverse rakningar osv. vilket jag inte grater blod over heller.

Detta kommer dock gora det lite svarare for oss att flytta "hem" till Sverige igen. Vi ar bada medvetna om att det ar nast intill omojligt for henne att hitta ett bra jobb dar hon tjanar flera ggr genomsnittslonen och kan ha samma status pa arbetsmarknaden. Det kan bli en deprimerande "klassresa" for henne att antra den svenska arbetsmarknaden och darmed ar det iaf lite inspirerande att lasa om de fall dar anpassningen skett relativt snabbt och smartfritt. Att Alisa kan hitta ett meningsfullt arbete i Sverige ar en forutsattningar for att vi skall ha ett bra liv dar och nagot jag oroar mig over en hel del.

Link to comment
Dela på andra sajter

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>Hej Singha711,

Jag har också försökt ta med jobbet till Thailand. Du skrev:

"Men å andra sidan blir mycket gjort när man kan koppla bort alla vardagliga störningsfaktorer."

Detta är just haken... i Thailand gick det för mig icke att koppla bort alla distraktioner. Det blev helt enkelt mycket mer gjort i Sverige.

Herr Chang har talat.</div></div>

Herr Chang.

Låter lite som dålig självdisciplin  :kort:

Bara ta dig i kragen och skapa ett schema man kör efter och en bortser från, sen efter ett tag så sitter allt i ryggraden och det är inget man tänker på efter det :)

Visst har du rätt i att det i huvudsak rörde sig om bristande självdisciplin. Rent tekniskt var det ingen större skillnad på att sitta i Thailand istället för Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

… cut …

Fast jag är övertygad om att det inte är några större problem att i alla fall halvautomagiskt porta

system från procedurella språk som Cobol, Fortran & Pascal etc till 3:e eller 4:e generationsspråk.

… cut …

Hälsar,

NoBuzz

Jag tror inte det är där problemen ligger.

Dels är det så att man inte vill väcka en sovande björn. Systemen fungerar ju, då flyttar man gärna problemet på framtiden. Men med lite eftertanke borde man ju inse att lösningen blir dyrare och dyrare ju längre man väntar. Vid millenniumskiftet har problematiken kommit till medvetande för en del företag och jag har själv varit inblandat med att säkerställa att den gamla koden inte ställde till med otrevligheter. Härvid har det framkommit ett antal problem som ganska snabbt avförde alla tankar om (halv-)automatisk portning till modernare språk etc.

Det första problemet bestod i att i hitta och säkerställa källkoden. Man får komma ihåg att källkoden inte underhölls i en utvecklingsmiljö som idag utan som separata filer med temporärt innehåll och som man snabbt slängde på tape för att spara plats. I en del fall har faktiskt källkoden gått förlorad, antingen genom slarv eller okontrollerade konverteringar av medieformat genom tiderna. Den snabba utveckling på mediaområdet med ideliga byten av medium, standard och format nödvändiggjorde många konverteringar vars resultat inte alltid kontrollerades. Det var inte den gamla källkodsmassan som hade första prioritet då när databaser och annan vital företagsinformation skulle flyttas till nya maskiner, media och format. Detta i synnerhet när man så småningom kunde flytta program i objektform (ej maskinkod) mellan maskiner av samma märke (IBM) för att garantera driftskontinuitet vid övergången. Det blev faktiskt en chock för många datachefer som naturligtvis genast tystade ner denna obehagliga upptäckt.

I de fall det fanns gamla media att tillgå (tape) fanns ofta inte den gamla utrustningen att uppbringa som kunde montera de ålderdomliga tapen och läsa dess innehåll. Man får komma ihåg att det fanns mängder med specialformat då och standardisering inte var så långt framskriden som idag.

En ytterligare orsak för källkodens bortfall var att efterföljande driftsansvariga och systemförvaltare (ja, det var dåtidens dödgrävarjobb) mer och mer ansåg att denna funktionalitet ingick som en del i operativsystemet, i synnerhet när det gällde funktionsbibliotek (med t.ex. hantering av datum etc.).

Det var många lik som kom till ytan och om jag är ärlig tror jag att upp till 20 % av källkoden är borta eller kan inte återställas utan vidare.

Det andra stora problemet utgörs av det faktum att den gamla koden ofta är inbunden i ett transaktionskontext. Dåtidens transaktionshanterarna var i början handskrivna och blev sedan mer och mer del av stordatorns operativsystem. De är som tunga kvarnar som betjänar funktioner med ett väldigt specifikt interface. De skiljer sig väldigt mycket ifrån traditionell procedurell logik och är raka motsatsen till interaktiva program. Det är bl.a. bristen på CPU-kraft som nödvändiggjorde en hel annan programmeringsteknik och unga programmerare idag har svårt att första hur man kan föra en komplex dialog med användare och databaser med hjälp av en kommunikationsyta på t.ex. 120 tecken. Och då inte med kontinuerlig kontakt med CPU utan bara ett litet tidsfragment eftersom datorn var upptagen med att serva även 1000-tals andra funktioner som alla ombesörjde sin egen återställning av minnesareor och transaktionsstatus. En hel del kod gick åt at hantera undantagssituationer som idag är automatiserade som ”Rollback” och ”Recovery” av transaktioner och databas. Allt denna funktionalitet finns kvar även idag, men djupt inne i operativsystemet resp. databassystemet.

Det tredje problemet är att många funktioner har med tiden blivit inkapslade med nytt interface utåt i många lager. Det är som en arkeologisk utgrävning med många skikt som representerar tidsålder och tillhörande teknik. Det känns meningslöst att enbart konvertera den innersta kärnan och har kvar alla lager av osynligt manipulerande och implicit logik. Inkapslingen och det logiska sambandet sker också gruppvis vilket gör det svårt att bryta ut enskilda element.

Det fjärde problemet är enklast att beskriva med italienarnas välkända nationalrätt: spaghetti. Allt hänger ihop i en salig röra. Kom ihåg att alla koncept till strukturering inte var utvecklade än och i den mån de fanns var de på sin höjd eftersträvade men aldrig tekniskt bindande. Första prioritet var alltid prestanda pga. bristen på CPU och minne. Rör man på ett ställe kan det få oöverskådliga konsekvenser. Så de är nog bättre att inte röra i det då.

Just nu har ingen aning hur man kommer att lösa problemet COBOL på längre sikt. Jag tror dock att man får invänta en ny generation av intelligenta maskiner som automatiskt designar, utvecklar och kodar sina egna program och som kan lära sig (artificiell intelligens). Om något årtionde är vi där och COBOL och andra kvarlevor från en svunnen tid som tex alla programmerare kan få en värdig begravning.

Tills dess gäller: Döda språk lever längre…

Mvh

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanns som den har traden borde dopas om till nagot i stil med "datanordar/snillen spekulerar". En annan fick ju migran av att bara forsoka lasa och forsta ;)

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Hälso-sjukvård. Arbeta deltid och plugga deltid. Kan väl skryta lite och berätta att jag tränar till KBT-Psykoterapeut på Kings College. Om nu någon har koll på sånt hehe.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanns som den har traden borde dopas om till nagot i stil med "datanordar/snillen spekulerar". En annan fick ju migran av att bara forsoka lasa och forsta

Hej Wille,

Jag kan faktiskt förstå dig. Det är bara hoppa till nästa inlägg då…

Men det tycks finnas en hel del IT-folk på detta forum och inte få tillhör ”pionjär” generationen.

Hur som helst, Wille, skulle det vara intressant att veta vad du sysslar med för din brödföda i Thailand. Vid det här laget vet vi mer om Alisa (sångerska?) än om dig, bortsett från att du tjänar 4ggr mer i Thailand (pga. kostnadsläge?).

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Wille,

Jag kan faktiskt förstå dig. Det är bara hoppa till nästa inlägg då…

Men det tycks finnas en hel del IT-folk på detta forum och inte få tillhör ”pionjär” generationen.

Hur som helst, Wille, skulle det vara intressant att veta vad du sysslar med för din brödföda i Thailand. Vid det här laget vet vi mer om Alisa (sångerska?) än om dig, bortsett från att du tjänar 4ggr mer i Thailand (pga. kostnadsläge?).

Mvh

//Singha711

Tror jag raknade lite optimistiskt (eller fel). Tjanar kanske inte fullt sa mkt mer men rejal skillnad blir det iaf och da raknat pa nettoinkomst. Jag jobbar for ovrigt med policyradgivning for en ganska stor organisation. Jobbar mestadels utanfor Thailand aven om jag ar baserad i Bangkok.

ps. har inga problem med datafixeringen. Tycker bara att det var en (o)intressant vandning traden tog nar nordarna invaderade. :mdr:

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Singha m.fl.

Visst är det (förmodligen) intressanta saker ni skriver till varandra, men det här är nog den mest urspårade tråd i MPR,s historia, vem f-n är intresserad av att detta när det inte finns ett spår av Thailand i tråden, skaffa en ny tråd, eller ännu hellre ett eget forum för IT intresserade, det här har ju inte ett skit med Thailand att göra.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...