Jump to content
thomas001

Svensk TV i Thailand

Recommended Posts

Kenneth4618

Nyheter brukar kolla på TV och På spåret om jag är där i december

Annars är det mest P4 som står på.   Inte att förglömma melodikrysset ;)

Ducce
10 timmar sedan, skrev soi covboy:

jag gick och köpte något på kjell o Company ,som heter F-secure freedome VPN .jag är så jäkla korkad när det gäller data . nu har vi internet i huset och så har vi köpt samsung smart tv . frågan är hur sjutton ska jag få till det med att se svensk tv ? ska jag ta med mig lap toppen eller surfbrädan ? eller använda mobilen ? själv trodde jag att man köpte en apparat och kopplade in på internetboxen i huset till tv ... Hur ska man göra ? är det rätt grejj som jag har köpt?? tackar

Om du har en Samsung smart tv är det bara att ladda ner appen Smart Iptv till tv´n och sen föra över en spellista  dit från datorn, Klart ;)   

• Ge karma 4

Nicholas
Om du har en Samsung smart tv är det bara att ladda ner appen Smart Iptv till tv´n och sen föra över en spellista  dit från datorn, Klart    

Återstår bara att googla fram listorna då
Kunde installera appen även på en lite äldre Samsung.

Fritz

Man tvingas nog till slut att skaffa VPN-tunnel eftersom SVT härom dan spärrade både Aktuellt och Rapport från att ses på SVT-Play när man som jag bor i Thailand. :(

Fritz..

• Ge karma 2
  • Tråkigt 2

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev Fritz:

Man tvingas nog till slut att skaffa VPN-tunnel eftersom SVT härom dan spärrade både Aktuellt och Rapport från att ses på SVT-Play när man som jag bor i Thailand. :(

Fritz..

Klarar man sig undan "TV-skatten" som sinkare?

Om inte, så ska dom ge fan i att spärra en endaste jävla SVT-kanal

• Ge karma 2
  • Haha 2

Fritz
6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Klarar man sig undan "TV-skatten" som sinkare?

Om inte, så ska dom ge fan i att spärra en endaste jävla SVT-kanal

Det sägs ha med upphovsrätt att göra att många program är spärrade för oss som befinner sig utomlands.

https://kontakt.svt.se/guide/rattigheter

Fritz..

Kenneth4618
26 minuter sedan, skrev Fritz:

Fritz..

https://www.svtplay.se/rapportRapport. Sveriges största nyhetsprogram. Under vinter-OS är våra nyhetsprogram av rättighetsskäl inte tillgängliga utomlands, undantaget en version av Rapport 19:30.Om nyhetsutbudet i SVT Play under vinter-OS, öppnar annan webbplats. Genrer: Riksnyheter · Nyheter. SVT Rapport är Sveriges största nyhetsprogram.

Du hann före :haha:

Edited by Kenneth4618
  • Ge karma 2

andrejsdenruskige
Det sägs ha med upphovsrätt att göra att många program är spärrade för oss som befinner sig utomlands.
 https://kontakt.svt.se/guide/rattigheter

Fritz..

Ok, då tycker jag även att ni SINK-skattare ska pröjsa.
Kanske även lite extra för att ni slapp momsen på TV’n
  • Ge karma 1
  • Haha 2

ItaMar

VPN tunnel ett måste för playkanaler ev. abonnemang viasat eller c-more i Sverige om man vill se filmer m.m.

Annars så är det att ladda ner m3u listor och köra via förslagen app eller via VLC mediaplayer, blir ganska jobbigt att leta listor varje dag och fungerar dåligt.

IPTV är att föredra, fungerar i stort sett felfritt med ev. saknad av texter på filmkanalerna, annars så är det text på stort sett allt annat.

ItaMar

• Ge karma 1

Fritz
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ok, då tycker jag även att ni SINK-skattare ska pröjsa.
Kanske även lite extra för att ni slapp momsen på TV’n

Jag har noterat din åsikt enligt rad ett och lagt det till handlingarna. Min dator som jag kollar SVT-Play på är inköpt i Sverige och betald moms på. Kan vi lämna detta nu? Jag gör det i alla fall.

Fritz..

• Ge karma 2

andrejsdenruskige
Jag har noterat din åsikt enligt rad ett och lagt det till handlingarna. Min dator som jag kollar SVT-Play på är inköpt i Sverige och betald moms på. Kan vi lämna detta nu? Jag gör det i alla fall.

Fritz..

Visst kan vi det din skattesmi....skatteplanerare.

• Haha 3

JJC

Var inte oroliga. Snart händer det. Läste någonstans att många tv bolag jobbar på system med blockering av VPN. Däremot så kommer de att ta betalt för att kunna se program utomlands. Tekniken utvecklas. 

Mankan
1 timme sedan, skrev JJC:

Var inte oroliga. Snart händer det. Läste någonstans att många tv bolag jobbar på system med blockering av VPN. Däremot så kommer de att ta betalt för att kunna se program utomlands. Tekniken utvecklas. 

Eller så kommer det något nytt sätt att komma runt det. Är inte helt säker på att teknikutvecklingen alltid är till gagn för TV-bolagen när det gäller detta.

• Ge karma 3

broder tuk tuk

Svtplay funkar ju bra i Thailand sen kan man ju försöka få in Dplay via nätet om man vill då kan man kolla på många svenska kanaler för en blyg summa.

BTT

• Ge karma 1
  • Haha 2