Jump to content
IGNORERAD

Stryktipset With English Soccer


lillamannen

Recommended Posts

Så där nu är man tillbaka efter två veckor i Thailand och en veckas avstängning!  men nya friska tag i tipperiet för att få in pengar. Dock ser det ut svårläst ut, vilket bådar gott med tanke på att det är jackpot idag. 

 

Mina "säkra" 

Liverpool ska vinna med sitt lag. 

Norwich ska vara klassen bättre än Bolton.

 

Sen några "chansspikar"

Leeds har spelat uruselt sen nyår, men har nu fått tillbaka spelare.

Derby har spelat dålig också sedan årsskiftet, nu bör man vinna.

 

Flera "luriga" matcher.

Watford-Everton. Everton har blivit bättre sedan Allardyce tog över, men räcker det?

Bournem. - Newcastle. Bägge lagen har gått bra( jag satt på OTOP market i en bar och vart hånad av några engelsmän när Newcastle slog United förförra helgen) men jag kan inte skilja dom åt.

 

Brighton - Swansea. samma sak,  bägge har spelat bra mot slutet. Möjligen hemmaplan avgör. 

 

 

Burnley - Southampt. Båda två har blandat och gett mot slutet, men Southampton är i poängbehov. 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

Så där nu är man tillbaka efter två veckor i Thailand och en veckas avstängning!  men nya friska tag i tipperiet för att få in pengar. Dock ser det ut svårläst ut, vilket bådar gott med tanke på att det är jackpot idag. 

 

Mina "säkra" 

Liverpool ska vinna med sitt lag. 

Norwich ska vara klassen bättre än Bolton.

 

Sen några "chansspikar"

Leeds har spelat uruselt sen nyår, men har nu fått tillbaka spelare.

Derby har spelat dålig också sedan årsskiftet, nu bör man vinna.

 

Flera "luriga" matcher.

Watford-Everton. Everton har blivit bättre sedan Allardyce tog över, men räcker det?

Bournem. - Newcastle. Bägge lagen har gått bra( jag satt på OTOP market i en bar och vart hånad av några engelsmän när Newcastle slog United förförra helgen) men jag kan inte skilja dom åt.

 

Brighton - Swansea. samma sak,  bägge har spelat bra mot slutet. Möjligen hemmaplan avgör. 

 

 

Burnley - Southampt. Båda två har blandat och gett mot slutet, men Southampton är i poängbehov. 

 

 

 

Bara att hålla med om att det ser svårt ut.

Mina "säkra"

Liverpool, borde vinna, men har inte vunnit hemma mot West Ham på länge
Preston, hittar ingen bättre säker
Middlesbr, ska bara vara bättre, men totalt opålitligt lag

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev MrChana:

Bara att hålla med om att det ser svårt ut.

Mina "säkra"

Liverpool, borde vinna, men har inte vunnit hemma mot West Ham på länge
Preston, hittar ingen bättre säker
Middlesbr, ska bara vara bättre, men totalt opålitligt lag

Perfekt analys av Middles.  :XD:

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.19d6b8dffca0bf42e5f49f42f94ab869.png

 

Precis lika svårt som jag misstänkte! Newcastle hade jag inte råd att helgardera t.ex. Norwich har 0-0 än, Derby oavgjort etc. ... Men det är en halvlek kvar att spela! :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.54405145fd649ab9d5f00f1ae5d27f34.png

 

En svår omgång, vet inte om man ska vara glad över att man var med länge men torskade mot slutet? eller bara svära :559bdc3bb7475_pissedoff:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dags igen! 

 

Mina säkra:

Liverpool. Kommer att vinna.

Tottenham. Kommer också att vinna.

Aston Villa. Dom har blivit ett nytt lag efter nyår och QPR är inte i form.

Millwall. Dom är urstarka på hemmaplan + att dom är i bra form, Sunderland ligger sist och andra sidan. 

 

Några luriga:

Southampton-Stoke. Southampton borde vinna, men det borde dom gjort i många matcher så gardering anbefalls.

Derby-Fulham. Derby har inte vunnit på en månad är det dags nu? Fulham är bland dom formstarkaste lagen i Championship, helgardering är mitt tips.

Swansea-West Ham. bägge förlorade sist, vilken som vinner nu är svårbedömt? minst 1X som gardering.

Brentford-Cardiff. matchen lottas, 7-4 -5(7 ettor, 4 kryss och 5 tvåor), ser så jämt ut i fördelning av tecken att den som har råd helgarderar.

 

Sen får vi givetvis hoppas att dom spelar som jag tänkt, dom har en ful ovana att inte göra så på sistånde.. :559bdc3bb7475_pissedoff:

Ändrades av Jed
felstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

kenneth073

Vintervädret ställer nog till det så en del matcher kommer bli lottade

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte lottade matcher, det känns på något vis bättre om det blir en skräll i en "riktig" match och jag förlorar än att skrällen lottas fram, Tyvärr är det bara att gilla läget.:doubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.70a3d8e62e2a1259baafc66ae185cb4a.png

 

Inga matcher totalt fel utom Aston Villa, lottad 2:a. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ändrades av Jed
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Imperiale:

Det blev en 11 och sex 10 = 167kr

 

Då slog du mig, 54kr. för tre tior. Spelade givetvis för 144 kr. men förlusten vart mindre iaf :doubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Så länge det stod 0-0 hade jag 10 rätt vilket skulle ge 69 kronor, när Liverpool vann blev det en elva som bara gav 59 kronor!  :ahh:

Anledningen tror jag är att vinstpotten för elva rätt bara är hälften av potten för 10 rätt.

 

Vinstfördelning Stryktipset

Antal rätt  Vinstfördelning  

13              40 %               

12              15 %              

11              12 %

10              25 %

garantifond  8 %

Totalt       100 %

Garantifonden finns för att garantera en ensam vinnare med 13 rätt 10 miljoner kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi spelar för 100kr i vecka. 6 halva + topptipset + joker. 

Blir 200 kr mån/ per gubbe.

Lagom nivå så man inte får spelfan i sig.

 

Vi haft 13 rätt 2ggr inom 1.5 års tid och vi arbetar fortfarande eftersom de inte gav så mycket.

Vi =  en arbetskollega + ja 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det för vilda spekulationer och gissningar igen :smile:, ingen lätt omgång idag heller så får man till det kan det bli pengar.

 

Mina "säkra" 

Millwall. Dom ligger bredvid varandra i tabellen och Brentford är inte dåliga men Millwalls hemmastyrka fäller avgörandet.

QPR. Dom är som bäst hemma och Sunderland bortastatistik skrämmer ingen, men detta är en liten chansning erkänner jag.

Leicester. WBA är urusla medans Leicester spelat upp sig under säsongen.

Fulham, också en "chansspik" för Preston är inte dåliga men Fulham är i toppform.

 

Några luriga!

Chelsea - Crystal Palace. Det ska Chelsea vinna bara, men Crystal har ryckt upp sig och det var ren otur att man förlorade mot United i veckan + att X:t i ett Londonderby aldrig är fel. 1X 

Aston Villa - Wolverhampton. Birmingham derby mellan 1:n och 3:n i Championship 1X2 med X som u -tecken.

Ipswich - Sheffield U. Ipswich har ryckt upp sig lite medans Sheffield tappat, så 1X men helgarderat för den som har råd att chansa.

West Ham - Burnley. West Ham har spellat dåligt med två raka 1 -4 förluster, medans Burnley vann efter en svit på 11 raka utan vinst. Jag kan inte skilja dom åt helgardering, 1X för den som inte har råd. 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte lätt att hitta säkra idag heller.
Tycker Chelsea är överkryssat med 78% och QPR har jag i kategorin helt opålitliga lag

 

Ingen djupare analys men det blev

- Everton
- Leicester
- Millwall-Brentford, chans X

 

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.ddff3e714856b7462d08af895b3dc75c.png'

 

Skulle nu Fulham och Reading få in bollen skulle man ha full pott! (två matcher spelas i kväll). MEN det återstår att se om det inträffar :doubt:

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.cd27318875bb8ad2f6cde18f73917f9c.png

 

Blir inte mer heller, kan bli 9 om Wolverhampton Chelsea förlorar, chansade på en 12 i IPswich - Sheffield U mot bättre vetande(ändra aldrig första tanken) och bara 1X på West Ham - Burnley. Nya tag nästa helg utlovas :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är man tillbaka och det är jackpot på 11 miljoner!, den tar vi sen kan någon annan sitta och trilskas med sega datasystem :sure:

 

Mina "säkra":

United(Manchesters alltså). Dom ska bara vinna! här är dock läge för den som vill vinna storkovan att gardera, speciellt med tanke på hur dom spelat på sistånde. Om man som Pool för matchen så parkeras bussen och United vinner, men när United ska föra matchen som mot Sevilla eller Newcastle( inte att förglöma hur nära Crystal Palace var att slå dom) då fungerar det inte lika bra.

Liverpool. På hemmaplan är dom obesegrade och Watford har inte riktigt Uniteds försvar.

Sheffield U. Dom har vunnit i veckan och har fortfarande chansen att gå till play off, Nottingham har inget direkt att spela för.

Aston Villa. Dom gick på pumpen i veckan mot notoriskt bortasvaga QPR (och förstörde mitt topptips:559bdc3bb7475_pissedoff:) men om dom vill ha chansen till direktkvalificering är det bara att vinna här. 

 

Några luriga:

Birmingham-Hull. Bägge lagen ligger i botten, dock har Hull vunnit 2 på raken och kravlat över strecket. Fast matchen bör garderas, fördel Hull dock X2

Stoke-Everton. Stoke har 2 förluster och 3 oavgjorda på dom 5 sista, Everton har två vinster och 3 förluster på dom sista 5. Alla förluster på bortaplan + Sigurdsson skadad, helgardering om man har råd annars X2. 

Leeds-Sheffield W. inget av lagen spelar bra, Leeds har en seger på dom sista 13 t.ex., jag köper inte att Leedes skulle vara favorit för 57% (i skrivandets stund) minst 1X gardering.

Brentford-Middlesbrough. Middlesbrough ligger som sista lag på kvalplats, Brentford har en möjlighet att komma upp dit fortfarande så det kommer bli en "måste vinna" match för bägge lagen. Helgardering. 

 

Det finns läge att gardera upp flera matcher för dom stora pengarna, men vilka? vi får se hur det går i kväll :big_smile:

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Var lat idag och köpte 128kr Xperten.

 

Spikade Brighton och West Bromwish. Mycket märkligt, men kan bli fina pengar om den sitter.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev KaiserBlood:

Var lat idag och köpte 128kr Xperten.

 

Spikade Brighton och West Bromwish. Mycket märkligt, men kan bli fina pengar om den sitter.

Sitter några halvskrällar på dom spikarna har du nog jackpot :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår rad idag:  1,1,1-2,1,x2,1-2,2,1x,1,1,1x,1,x2

Ändrades av Imperiale
felstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu 8 rätt. Vinner de 3 favoriterna som är kvar så blir det 11 rätt + 8 rätt på topptipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...