Jump to content
IGNORERAD

Stryktipset With English Soccer

lillamannen

Recommended Posts

10 rätt innan reduceringen gav 9. Missade 2 spikar Sheffield W och Ipswich samt att Stoke skulle vinna på bortaplan.

image.png.6d3f9c7b3e254dca3ddb4e9d384dfd31.png

Dela på andra sajter

Då var det dag för FA - cupen igen vilket innebär en del större favoriter samt någon skräll. Så att hitta skrällarna är nog det som avgör utdelningen. Det är även 2 matcher i Championship samt 3 i leauge one för att komplicera bilden.

Mina säkra:

Fulham. Dom möter ett lag två divisioner under dom, samt att det här är nog deras chans att vinna en pokal.

Norwich. Deras offensiv är brutalt bra speciellt på hemmaplan medans Derby sjunker djupare ner i tabellen.

Sheffield U. Stor klasskillnad här en match som Sheffield bara ska vinna.

Stoke. Dom har vaknat till liv efter nyår, samt att Cardiff fick dyngstryk mot Leeds förra helgen (0-7).

Några luriga:

Brighton - Chelsea. Svårbedömt milt sagt, jag gör det lätt för mig och helgarderar 1X2, möjligen fördel Chelsea.

Birmingham - Newcastle. här tar jag med ett chans kryss X2 för Newcastle är redan i en cupfinal sedan vinsten mot Arses i veckan.

Everton - Bournemouth. Sedan Moyes kom tillbaka till Everton har det bara gått bra för Everton, men Bournemouth är i grunden bättre lag! 1X2 på chans säger jag.

Southampton - Burnely. Southmpton borde ta hem detta, men jag tar med ett X för Burnleys defensiv 1X.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

9 rätt innan reduceringen gav 8, två spikar Norwich och Stoke sprack samt Shrewsbury och Burnley vann på bortaplan ....

image.png.2362ff04540ac27ad3b3d6d8014afd14.png

Dela på andra sajter

Då var det en jackpot omgång igen 13 miljoner på tipset, några stabila spikar att stödja sig imot samt några chansningar som vanligt blir mitt recept.

Mina säkra:

Man C. En av mina chansningar, Newcastle är bra för tillfället men samtidigt inte stabila speciellt på bortaplan. Man C tappade en hemmaledning men det var mot Real M.

Aston Villa. Största favoriten, men en välbefogad favorit.

West Ham. Potter har fått ordning på laget verkar det som, medans Brentford inte är kända för sitt bortaspel. Den försiktige tar dock med X, inte jag.

Sheffield U. Dom ligger 2.a i tabellen, och det är välförtjänt enligt mig, Luton och andra sidan är rena katastrofen i år.

Några luriga:

Crystal Palace - Everton. Everton fick in en kvittering sent mot Liverpool, det ger en energikick tror jag så jag helgarderar på chans.

Fulham - Nottingham. Svårbedömd match, Nottingham har gått fram rejält i ligan(3.e plats) medans Fulham ligger i mellanläge (9.e plats) jag helgarderar 1X2.

Hull - Norwich. Fördel Hull, men dom är inte att lita på. Det kan man inte göra med Norwich heller ? 1 2 på chans säger jag.

Middlesbrough - Watford. Litar inte på Middlesbrough en sekund, ändå skrivs dom upp av flera tipsexperter vecka på vecka? jag tar 1X för jag har inte råd med mer.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Som vanligt Brentford vann på bortaplan, Aston Villa fick bara oavgjort Middlesbrough fick stryk hemma samt Hull - Norwich oavgjort.

image.png.bcf860ba5885255b84ebf317870490de.png

Ändrades av Jed
Dela på andra sajter

Då var det dags igen, ingen jackpot men en rolig omgång utan stora favoriter. 

Mina säkra:

Brighton. Dom är lite svängiga men dom har slagit Chelsea två gånger på raken, Southampton är på väg ner i Championsship igen.

Coventry. Dom har ökat upp tempot för en play off plats, dock kan den som har råd ta med ett X för Preston har bra defensiv. Jag gör det inte.

Blackburn. En ren chansning men dom har 3 vinster av 4 mot slutet, Swansea har gått  kräftgång eller vad man ska säga 7 förluster av 9 på slutet-.

WBA. Dom är i och försig ett X-lag även hemma men Oxford har börjat dala och det är inte på bortaplan dom tar sina poäng.

Några luriga:

Aston - Villa - Chelsea. Svårbedömt! Villa är svårslagna på hemmaplan men hemma har 4 X och en vinst dom sista 5 i ligan, Chelsea blandar och ger. 1X2 på chans

Arsenal - West Ham. Arses är det bättre laget men deras offensiva kapacitet är skadat + att det är ett London derby gör att jag chansar på X2.

Fulham - Crystal Palace. Verkilen svårbdömt London derby gör att jag helgarderar direkt 1X2.

Bolton - Leyton Orient. Leyton slog Hypelaget Wrexham i veckan så man är på gång, samtidigt kan det ha slitit på krafterna 1 2.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Nu var det arses som fick stryk!! tacken för att jag halvgarderade dom 🤬, Blackburn fick storstryk dessutom Bournemouth förlorade på hemmaplan .. sen reducering bla bla bla... 

image.png.6bed1fcf3c6a19a5b45def836768d276.png

Dela på andra sajter

Då var det dags igen, FA - cupen Championship och Leauge one på kupongen! vi ha City som stor favorit men sen kan vad som helst hända känns det som! 

Mina säkra:

Man C. Dom slog Tottenham överlägset i veckan så nu kan jag inte se någon ändring speciellt inte med Plymouth på andra sidan.

Bournemouth. Dom förlorade förra helgen mo Wolverhampton, med det var efter en utvisning. Revansch idag.

Barnsley. Dom har vittring på Play off efter två segrar, Lincoln har en hög frågetecken på spelare inför matchen dessutom.

Leyton Orient. Det är ett Londonderby, jag brukar alltid propagera för att X:t ska med i Londonderbyn men idag chansar jag på spiketta! 

Några luriga:

Middlesbrough - Derby. Jag litar inte en sekund på Middlesbrough, men har inte råd med mer än halvgardering 1X.

QPR - Sheffield U. Sheffield tappade i ledningen mot Leeds sista 20 i veckan, det kan sitta kvar i benen så jag helgarderar mot ett kompetent QPR 1X2.

Stoke - Watford. Svårbedömd match jag helt enkelt helgarderar! 1X2 

Peterborough -Shrewsbury. Peterborough slog "innegänget" Wrexham i veckan vilket ger lite råg i ryggen, det räcker med 1X här.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

missade 2 säkra, Bournemouth och Leyton Orient samt att reduceringen tog ett... sen var det ingen utdelning heller 😖 

image.png.ad3c4417ff9980821b43d2026f660b47.png

Dela på andra sajter

Då vart det en ny jackpot omgång med flera storfavoriter, Liverpool till exempel kan jg inte gå i mot så det gäller att hitta några skrällar.

Mina säkra:

Liverpool. Dom är inne i flytet, till och med när dom spelar en dålig match som mot PSG i veckan vinner dom. Sen är Southampton inte i närheten av PSG heller tycker jag.

Burnley. Luton kommer nog åka ut samtidigt som Burnley vunnit 4 av 5 matcher mot slutet.

Sheffield U. Ligger tvåa i tabellen och har vunnit 5 av dom sista 6 matcherna vilket är underliggande siffror som ger respekt, lägg på hemmaplan också.

WBA. dom slåss om sista play off platsen, QPR har tappat sin form mot slutet och även motivationen känns det som.

Några luriga:

Wolverhampton - Everton. Wolves stjärna Cunha är avstängd, Moyes har fått fart på Everton rejält sen han tog över X2.

Brighton - Fulham. Fördel hemmalaget men Fulham ska man inte räkna bort, jag helgarderar 1X2.

Swansea - Middlesbrough. Tja bra fråga men jag tror inte på Middlesbrough och Swansea har inte varit stabilaste laget heller 1X2 blir min lösning.

Sunderland borde få playoff spel men man har haft lite problem med att vinna matcher, 1X blir det.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Det var som vanligt, 11 rätt men reduceringen tog 1. Trodde på Brentford hemma samt på Blackburn, men det hade jag inget för! i veckan var det ännu värre 12 rätt på Europatipset missade bara att Fenerbache skulle slå Rangers borta! utdelning på 12 rätt 0 kr. 

image.png.2b82a1c7969674fdd40ac30f4c6c59c0.png

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Det ser att bli ett mer svårlöst stryktips i helgen, inte många storfavoriter. Om det sen gynnar mig eller inte återstår att se 😉.

Mina säkra:

Coventry. Ett jämt möte men jag går på att Sunderland har 8 spelare skadade samt hemmaplansfördel.

Burnley. Dom slåss för direkt uppflyttning, faran här att Burnley har förmågan att spela X när som helst? men jag chansar.

Nottingham. En fara här är att Nottingham spelar som bäst mot spelförande lag och chansen att Ipswich kommer bli spelförande är ganska nära 0.

Wolverhampton. Jag går på att Southampton gett upp, deras trupp duger inte i PL, så chansen att dom sprattlar till här är låg.

Några luriga:

Man C-  Brighton. Litar inte på City men har inte råd med  helgardering! 1X

Oxford - Watford. Watford slåss föt playoff medans Oxford har 9 raka utan seger X2.

Bornemouth - Brentford. Bournemouth är favorit men ingen jag riktigt litar på, Brentford har ändrat spelmönster och vinner på bortaplan, 1X2 här.

Luton - Middlesbrough. Litar inte ett skit på Middlesbrough, dom kan vinna eller förlora mot vilket lag som helst så jag helgarderar 1X2.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Typiskt! missade 3 halvgarderigar... Blackburn - Cardiff där Blackburn hade ledningen men släppte till slut, Plymouth - Derby samma sak Plymouth släppte en ledning samt Oxford - Watford där Oxford till slutt trillade in ett öppningsmål mot slutet 😖

image.png.f1597f927eceb9442c449deae7c033f4.png

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Då kör vi ett chanssystem, engelska div 2 och div 3 kanske kan ge pengar. Men jag ligger lågt på insatsen idag iaf. för det känns milt sagt som lotteri.

Mina säkra:

Barnsley. Inte i bästa form men Cambridges form är sämre.

Wrexham. Ligans näst bästa hemmalag efter Birmingham som dessutom försöker få direktuppflyttning.

Chesterfield. Laget som gjort näst mest mål i ligan.

Grimsby. Kupongens största favorit, den är dessutom befogad anser jag. 

Några luriga:

Lincoln - Exeter. Lincoln är storfavoriter lite obefogat för ett par lag som inte riktigt har något att spela för X2 på chans.

Bradford - Colchester. Bradford ligger 2:a i tabellen medans Colchester har 5 raka segrar ?  1X2 så slipper vi grunna mer.

Fleetwood - Tranmere. Det här ska Fleetwood ta hem, men Tranmere har gjort två fantastiska matcher mot slutet för att slippa nedflyttning 1 2 på chans.

Swindon - Accrington. Swindon är bättre med hemmaplan, men jag tar med X:t 1X.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

7 rätt förra omgången 🤣det visar att man bör lägga ner lite eget arbete och inte bara läsa vad tidningarnas tipsexperter tycker.

Dela på andra sajter

Då blir det en omgång med FA - cuppen, Championship, allsvenskan och Leauge One, med några stora favoriter som vanligt nästan. Det blir intressant att välja rätt, Häckenoch Leeds är dom stora favoriterna i mina ögon.

Mina Säkra:

Burnley. Dom gör ett bra arbete, ligger trea i tabellen dessutom. Det som inte ligger dom i fatet är en ovana att kryssa, det gör dom inte idag säger jag.

Leeds. Dom är nog bäst i Championship känns det som, så idag vinner dom bara.

Wrexham. Dom har slagit bägge topplagen Wycombe och Stockport i dom sista matcherna, nu vinner man en till av bara farten.

Häcken. Dom ska vara så mycket bättre än BP, sen har man hemmaplansfavör också.

Några luriga:

Brighton - Nottingham. Sist så slog Nottingham Brighton med 7-0! så lätt blir det inte idag, men vem som vinner vet jag inte? 1X2 .

Middlesbrough - Oxford. Hade jag haft råd hade jag helgarderat, nu blir det 1X för jag litar inte på Middlesbrough.

Sunderland - Millwall. Sunderland borde vara favorit men Millwall har ställt till det för många i år 1X ramar in detta.

Blackpool - Bolton. Svårbedömd match Bägge lagen slåss om en slutspelsplats, liten fördel Blackpool med två raka segrar 1X stänger detta.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Två fel förra veckan sen tog reduceringen ett också, både Cardiff/Sheffield W och Leeds spelade oavgjort.

image.png.497644dee061362464aa690a137025f9.png

Dela på andra sajter

Jackpot på 20 miljoner, det låter som man bör ha ett par chansningar med idag.

Mina säkra:

Bristol C. Det är en match med två lag som vill till Play off, Watford har inte gjort mål på tre av dom sista fem matcherna så spiketta.

Sheffield U. Dom har återtagit serieledningen efter att Leeds börjat darra på manschetterna så idag vinner dom.

QPR. Bägge lagen behöver poäng så jag chansar på att hemmaplan avgör matchen, en ren chansning men ändå.

Häcken. Öster hade en bra offensiv men deras försvar lämnade mycket övrigt att önska.

Några luriga:

Aston Villa - Nottingham. Villa ska gälla för att vara det bättre laget men Nottingham har överaskatt många gånger i år 1X2.

Crystal Palace - Brighton. Svårbedömd match där Palace har blivit storfavorit hemma? jag chansar och helgarderar 1X2

Ipswich - Wolverhampton. Ipswich har en enda chans! att gå framåt, så 1 2 är en logisk gardering tycker jag.

West Ham - Bournemouth. Luften verkar ha gått ur Bournemouth? 1X 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Det  ville sig inte igen, bägge Sheffield lagen fick stryk samt Häcken, Chansningen på QPR sprack också

image.png.41ad5d059c00ba2de379786ab927cecf.png

• Ojojoj 1
Dela på andra sajter

Då var det dags igen, flera stora favoriter på kupongen.

Mina säkra:

Brighton. Leciester har 8 raka förluster där man inte ens gjort mål? medans Brighton slåss för en Europaplats.

Aston Villa. Dom möter sämsta laget i PL som redan åkt ur.

Sunderland. Dom har spelat riktigt bra med tanke på den unga truppen, nu vinner man mot att svalt Swansea.

Elfsborg. Att dom förlorade mot MFF är inget svaghetstecken tycker jag, Norrköping därimot som tappade ledningen mot AIK tror jag inte på idag.

Några luriga:

Arsenal - Brentford. Det vore generalfel om inte Arses roterade i dag med tanke på att man har Real Madrid i veckan! så jag helgarderar 1X2

Millwall - Middlesbrough. Ger inte mycket för det svajiga Middlesbrough, går på 1X här.

QPR - Bristol City. Här blir det X2 med tanke på Bristols form. 

WBA - Watford. Tror på WBA hemma men lägger med ett X också 1X.

• Ge karma 1
  • Hmm? 1
Dela på andra sajter

7 rätt sist missade nästan alla spikar så man är inte med i matchen längre då.

• Ojojoj 1
Dela på andra sajter

Mer Europastuk på stryktipset idag, men det kanske är vad man behöver för den sista månaden har man inte haft många rätt..

Mina säkra:

West Ham. Dom borde slå ett redan avsågat Southampton på hemmaplan.

Roma. Ett lag som verkligen lyckats med tränarbyte! sedan Raineri tog över har det bara gått uppåt.

Barcelona. Dom fick rättvist stryk av Dortmund i veckan, men dom hade en 4-0 ledning i ryggen redan som nog gjorde att matchbilden vart som den vart.

Benfica. Dom kryssade sist så nu måste dom gå för seger för att vinna titelracet.

Några luriga:

Aston Villa - Newcastle. Bägge lagen har gått bra, möjligen fördel Newcastle. Jag helgarderar så går vi vidare 1X2.

Crystal Palace - Bournemouth. Hm. Bournemouth har gått dåligt på sistånde, Palace också så jag ar 1X för hemmplansfavör.

Everton-Man C. City verkar ha kommit igång men jag litar inte riktigt på dom X2 mot ett svårspelat Everton.

Union Berlin - Stuttgart. Dom sista 5 matcherna för Berlin är 3 segrar och 2 oavgjorda. Så jag tar 1X.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

10 rätt men reduceringen tog ett så 9 var slutresultatet, West Ham och Monaco kryssade samt att Atletico Madrid fick stryk!

Dela på andra sajter

13 miljoner i jackpot den här gången, jag brukar aldrig lyckas bra när jag ska hitta på skrällar men den här omgången finns det få riktiga spikar så nog blir det lite chansningar.

Mina säkra:

Newcastle. Bara att spika ettan och gå vidare.

Fulham. dom har spelat dåligt dom sista fem eller nått men nu år motståndet också uselt, dessutom har Fulham fortfarande en chans till Europaspel.

Wolverhampton. Leicester har 4 förluster och en oavgjord på dom 5 sista, Wolves 5 vinster. 

Blackburn. Dom har en reel chans att nå playoff men då måste dom slå ett Watford har inget att spela för därimot.

Några luriga:

Crystal Palace - Aston Villa. villa ska vara favorit, men nu är det FA -cup så jag helgarderar på chans.

Brighton - West Ham. Brighton underpresterar, West Ham underpresterar inget av lagen har nått att spela för! jag helgarderar 1X2.

Cardiff - West Bromwich. Cardiff spelar för att inte åka ner men jag har respekt för WBA:s defensiv 1X

Hull - Derby. Bägge lagen måste gå för seger mer eller mindre för att inte åka ner så jag tar 1 2 .

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

12 rätt men reduceringen tog ett gav dock 502 kr. 

image.png.90827516bad58f5491cd67c6b824b36d.png

• Ge karma 1
  • Party 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...