Jump to content
IGNORERAD

Stryktipset With English Soccer


lillamannen

Recommended Posts

Tillbaka till verkligheten med Pl igen, sista gången lyckades jag chansa bort alla mina säkra vilket renderade i 8 rätt! i och försig jackpot igen men jag tror jag ska vara lite mer realistisk idag.

 

Mina säkra:

Man U. Min chansning kan man säga, inget av lagen har gjort succe, men Man U ligger fyra, 2 poäng efter serieledarna medans Leicester ligger på 13:e plats. Det avgjorde för mig.

Bournemouth. Dom går riktigt bra! delad serieledning.

Nottingham. Dom bytte tränare och vips började man vinna, 3 vinster av dom 4 senaste.

Sheffield U. En "chansning" igen men det är på hemmplan Sheffield spelar bra, det motsatta för Stoke.

 

Några luriga:

Brentford - Chelsea. Chelsea bara ska vinna egentligen, men eftersom det är ett London derby garderar jag upp med X2.

Aston V- Wolverhampton. Ett till Derby, från Birmingham denna gång bägge lagen har spelat bra så jag helgarderar! 1X2.

Blackburn - Coventry. Mycket jämnare än vad man kan tro när man läser tidningarna, att  Gyökeres gör många mål i Coventry innebär inte att dom är favoriter, helgardera 1X2 

Middlesbrough - Peterborough. Middlesbrough är för ojämna så även om Peterb. inte fått en poäng på bortaplan än slänger jag med ett X. 1X alltså 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 rätt men reduceringen tog ett rätt, gillade inte att United brakade ihop så där eller att Luton vann på bortaplan! nya friska tag nästa helg! 

 

image.png.1db5129c853d592fa11da0eb10c0dc67.png

Link to comment
Dela på andra sajter

20 miljoner i jackpot, det brukar aldrig gå bra då jag ska ta hem skrällarna? men några chansningar kommer nog med :sure:

 

Mina säkra:

Man C. Ska ni ha 20 miljoner i jackpottsvinsten garderar ni upp! annars säker 2:a

Bournemouth. Dom är det enda obesegrade laget i Championslueage, förr eller senare förlorar dom men inte idag 1:a

QPR. En liten chansning, men QPR ska vara bättre anser jag så jag spikar 2:n

WBA. Skall också vinna, speciellt hemma mot Bristol C.

 

Några luriga:

Leeds - Wolverhampton. Svårbedömt med tanke å Leeds skador? jag tar 1X2

Everton - Watford. Everton är lite väl höga favoriter med två av anfallarna på skadelistan 1X

Blackpool - Preston. Två likvärdiga lag enligt min åsikt, bägge vann i vecka så jag helgarderar. 1X2

Birmingham - Swansea. Här lägger jag X2 för att Swansea verkar ha vaknat till liv igen! 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jed:

Missade på Everton och Swansea, Peterborough.

 

image.png.a406e62b430d8581ac3968fbb846d4d2.png

Spikar du Spurs idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya friska tag i helgens jackpot, kommer nog att gardera upp någon av storfavoriterna!

 

Mina säkra:

Man U. Dom spelar uruselt för tillfället, framför allt försvaret. Tottenham är inte bättre så här tar man 1X2 eller så chansar man på en vinnare, jag tog Man U 2.

Chelsea. Newcastle har sparkat tränaren men ingen ny, Chelsea ångar på som ett lok!

Sheffield U. Dom borde ligga högre upp i tabellen, men nu verkar det ha lossnat för dom.

Swansea. Tror på Swansea hemma, framför allt tror jag inte på Peterborough på bortaplan.

 

Några luriga:

Liverpool - Brighton. 1X detta räknas som chansning milt sagt! men Brighton kan snålspela rejält så jag tokchansar här.

Bristol C - Barnsley. Känns som om bägge lagen kan vinna, fördel Bristol C men jag slänger med en 2:a, 1 2.

Watford - Southampton. Svårbedömd match så jag tar 1X2

Hull - Coventry. Coventry borde räknas tidigt, men deras bortaspel skrämmer ingen 1X2 här med. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 rätt förra helgen, men nu tar vi nya friska tag i jackpott omgången. Några chansningar måste in på kupongen idag!

 

Mina säkra:

Brentford. Dom har spelat bra länge nu medans Norwich i princip är i fritt fall.

Brighton. Spelar också väldigt bra, Newcastle verkar mest gå och vänta på att nått kommer hända nu med tränare och spelare? 

Birmingham. Dom har spelat upp sig och har hemmaplan, Reading har 4 raka förluster.

Coventry. Dom är favorittippade men det finns en anledning till det! deras hemmaspel är deras styrka så här långt.

 

Några luriga:

WBA- Middlesbrough. Svårbedömt, WBA har spelat sämre dom sista matcherna slog nätt och jämt Hull, så skrällchans finns 1X2

Nottingham-Preston. Tycker Nottingham spelar oberäkneligt, man vet inte hur bra dom är, medans Preston vaknat till liv. 1X2

Crystal Palace- Wolverhampton. Också svår match. tar 1X men den som har råd tar helgardering.

Millwall - Derby. Millwall spelar bra och borde vinna, men deras styrka är inte att föra matcherna, samtidigt som Derby är nöjd med X på bortaplan. 1X 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir inget tips idag, raden känns lite ointressant. Möjligen jag slänger in ett16 raders system eller nått senare idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dag igen, ingen jackpot idag. Vi har några stora favoriter som ska med, sen får vi försöka hitta några skrällar också.

 

Mina säkra:

Liverpool. Dom har många skadade och Arses har vaknat till liv, så om du har råd gardera, i annat fall 1

Man U. Samma sak här, har du råd gardera i annat fall 2

WBA. Dom ligger trea i tabellen, Huddersfield har minst 5 ordinarie spelare skadade.

Blackburn. Dom har spelat bättre än Bristol C på sistånde, Bristol C har en vinst och 4 förluster på dom 5 sista matcherna.

 

 

Några luriga:

Woverhampton - West Ham. Svårbedömt, möjligen West Ham gjort det bättre? men jag helgarderar 1X2

Norwich - Southampton. Möjligen har Norwich vaknat? därför chansar jag på 1 2

Aston V- Brighton. Att Aston v skulle börja vinna bara för att Gerrard tagit över vet jag inte om jag köper. 1x blir mitt bud

Reading - Nottingham. Inget av lagen har spelat så bra som dom borde, möjligen + för Nottingham. Jag tar 1X2 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jackpot igen, vi har isedvanlig ordning några säkra att luta sig imot, sen får vi försöka hitta skrällarna igen.

 

Mina säkra:

Liverpool. Dom är i slagläge, Southampton går lite knackigt, fick stryk av Norwich i helgen t.ex.

Birmingham. Ska vara bättre än Blackpool på alla platser.

Bournemouth. Dom har spelat lite sämre mot slutet, men Coventry har inte spelat bättre precis. Den som hare råd kan gardera upp, jag gör det inte.

Brighton. Leeds har inte varit bra så här långt, Brighton har spelat bra därimot speciellt på hemmaplan.

 

Några luriga: 

Crystal Palace- Aston V. Lurigt? Att Aston skulle bli bättre bara för Gerard vart manager vet jag inte, dock vann dom första matchen. Jag helgarderar 1X2

Norwich -Wolverhampton.  Jag chansar på att Norwich kan skrälla igen 1 2

Huddersfield - Mbourogh. Tror med på Huddersfield på hemmaplan. 1X

Stoke - Blackburn. Bägge lagen ligger och krigar om en play off plats, Blackburn gick bäst i veckan men jag helgarderar 1X2 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 rätt förra helgen, kan bara gå bättre nu. Men en ensam vinnare på 15 miljoner är nog värd dom pengarna!

 

Nu tar vi nya tag, finns några säkra att luta sig tillbaka mot enligt min åsikt sen får man leta efter skrällarna, det borde inte vara lika svårt 3 veckor på raken.

 

Mina säkra:

Man C. Dom har 6 raka vinster och jag utgår ifrån att det blir 7 idag.

Middlesbrough. Dom spelade bra sist medans Swansea inte gått bra, speciellt på bortaplan.

Nottingham. Dom har 5 X av dom sex senaste, men jag räknar med vinst idag.

Reading. Dom har vaknat till liv efter att Andy Carroll kom + hemmaplans fördel. 

 

 

Några luriga:

Wolverhampton- Liverpool.  Wolves har en bra defensiv, släppt in 12 mål på 14 matcher vilket gör att jag tar med X:t i denna match.   X2 

Southampton - Brighton. Svårbedömt sydkust derby, så jag helgarderar 1X2 

Barnsley - Huddersfield. Bara för att Poya kommit till Barnsley innebär det inte att dom blivit bättre tycker jag, så jag tar X2.

Blackburn - Preston. Preston har faktiskt gått bra mot slutet, så jag tar med dom på en 1X2 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jackpot igen, men det finns några stora favoriter som gör att jag inte tror på en ny jackpot idag.

 

Mina säkra:

Chelsea. Dom underskattade Zenith i onsdags och missade gruppsegern, det får Leeds betala för idag.

Liverpool. Gerrard kommer tillbaka men han kan inte vinna mot Pool känns det som. 

Man U. Rangnick har fått fart på United, så nu tar dom Norwich av bara farten.

Fulham. Dom har tre oavgjorda på slutet men not Luton vinner dom.

 

Några luriga:

Arsenal -Southampton. Arses kan man inte lita på, jag förstår inte deras taktik heller, får man en 1-0 ledning drar man sig tillbaka och försöka spela på ledningen . 1X ta mer om du har råd. 

Hull - Bristol C. Svårt att slå isär dom här lagen så jag helgarderar 1X2 

Preston - Barnsley. Poya har iaf. fått ihop defensiven, så jag tar med ett X på kupongen. 1X 

Stoke - Middlesbrough. två defensivt orienterade lag möts, M-borough ser lite bättre ut men jagvågar inte chansa. 1X2 

Ändrades av Jed
felstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jed:

Jackpot igen, men det finns några stora favoriter som gör att jag inte tror på en ny jackpot idag.

 

Mina säkra:

Chelsea. Dom underskattade Zenith i onsdags och missade gruppsegern, det får Leeds betala för idag.

Liverpool. Gerrard kommer tillbaka men han kan inte vinna mot Pool känns det som. 

Man U. Rangnick har fått fart på United, så nu tar dom Norwich av bara farten.

Fulham. Dom har tre oavgjorda på slutet men not Luton vinner dom.

 

Några luriga:

Arsenal -Southampton. Arses kan man inte lita på, jag förstår inte deras taktik heller, får man en 1-0 ledning drar man sig tillbaka och försöka spela på ledningen . 1X ta mer om du har råd. 

Hull - Bristol C. Svårt att slå isär dom här lagen så jag helgarderar 1X2 

Preston - Barnsley. Poya har iaf. fått ihop defensiven, så jag tar med ett X på kupongen. 1X 

Stoke - Middlesbrough. två defensivt orienterade lag möts, M-borough ser lite bättre ut men jagvågar inte chansa. 1X2 

Har lite annorlunda drag än du denna vecka.

Man U, jag tror inte på mitt lag längre, la X2 på den.

Luton bra procenten på hemmaseger så det fick bli en hela.

Spikade Hull, liksom Middlesborough. Bra form på båda.

 

För övrigt så är Championship lite som att tippa lotto, man får spå i teblad, blomkrukor och kaffesump för att landa rätt.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev spooncreek:

Har lite annorlunda drag än du denna vecka.

Man U, jag tror inte på mitt lag längre, la X2 på den.

Luton bra procenten på hemmaseger så det fick bli en hela.

Spikade Hull, liksom Middlesborough. Bra form på båda.

 

För övrigt så är Championship lite som att tippa lotto, man får spå i teblad, blomkrukor och kaffesump för att landa rätt.

Håller helt med om Championship, men du glömde en parameter! man ska ha tur också :sure: i den divisionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

Håller helt med om Championship, men du glömde en parameter! man ska ha tur också :sure: i den divisionen.

Så länge man tyder Buddhas siffror rätt i blomlådan behövs ingen tur,.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer ska nog slänga in ett system men troligen måste jag spika en av dom lottade matcherna! så återstår att se vad jag gör, kanske kommer och lägger in mitt "Chansspel" men nån analys försöker jag mig inte på. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då vart det dags igen, problemet är att jag åker till Phuket i morgon och måste tippa idag. Det är tre matcher som ska lottas, som dessutom är ganska jämt fördelade i procentfördelningen ( dom största favoriterna ligger på 40%) så det börjar likna lotto. 

 

Jag ska försöka få ihop en sömmerske rad men uppenbarligen kan fler matcher bli lottade! 

 

Mina säkra:

West Ham. Dom förlorade i ligacupen i veckan men hemma mot Southampton vinner dom.

Huddersfield. Dom har höjt sig efter en tveksam höst, Blackpool på bortaplan är inget vidare.

Blackburn. En chansspik men Dom har gjort det bra medans Hull inte fptt till det. 

Luton. Dom har spelat bra på hemmaplan, så jag är inne på att chansspika en gång till.

 

Några luriga:

Brighton - Brentford. Ser ut som en målsnål match för mig, Brighton ska vara bättre men får inte alltid in ett segermål. 1X

Aston Villa - Chelsea. Chelsea håller jag högre, men många borta i Covid gör att jag helgarderar 1X2

Man C - Leicester. Leicester är inte lika bra i år, men dom förtjänar en halvgardering enligt mig. 1X

Tottenham - Crystal Palace. Tottenham är inte att lita på än, sen ett Londonderby! jag helgarderar! 1X2 

 

 

Dom lottade matcherna har jag halvgarderat efter högst procentfördelning, det kan ändra sig till i morgon så här har jag inga råd. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har inte tippat på ett tag, mestadels på grund av alla lottade matcher, men nu är jag fit for fight igen, sitter i Khao Lak och tänkte jag skulle matcherna live på The Moose i kväll, en kanadensare som heter Kevin äger stället. Här är även bilden från min tipparbänk.

 

FA-cupen bjuder alltid på någon skräll! det gäller att hitta den/dom bara, men några chansningar skall tillåta mig.

 

Mina säkra:

Everton. Dom har ett bra lag som dessutom började säsongen bra, nu kommer dom igen efter alla covid fall.

QPR. Dom är ett bättre lag, sen spelar Rotherham i två cuper + ligan så dom kan inte ha focus på allt.

Wimbledon. dom ligger två divisioner högre och har hemmaplan.

Newcastle. Dom kommer att börja producera nu, speciellt mot ett motstånd  från en lägre division.

 

Några luriga:

Leicester - Watford. Londonderby, Leicester har många borta för spel i Afrikanska mästerskaper + covid.  Jag helgarderar. 1X2

WBA- Brighton. Svårbedömt milt sagt så jag helgarderar.

Swansea - Southampton. Southampton borde ta detta, men Swansea kan sticka tror jag 1 2.

Barnsley - Barrow. Barnsleyhar inte lyckats trots tränarbyte, så jag tar meden gardering 1X

 

 

 

IMG_20220108_165233.thumb.jpg.ae64e5b597e1cf23cb9a07fb8827db20.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...