Jump to content
IGNORERAD

Stryktipset With English Soccer


lillamannen

Recommended Posts

Jackpot omgång med bara en stor favorit Man C, så det gället att chansa på rätt ställen idag.

 

Mina säkra:

Man C. Det är bara att skriva ner 1:n, finns inte att Bournemouth skulle skrälla.

Watford. Dom har kommit igång bra medans Huddersfield defensiv är inte bra.

Wolverhampton. Sheffield U har tagit en poäng så här länge! jag tror inte dom fördubblar sin poängskörd i dag. 

Middlesbrough. Att dom förlorade i lördags mot ett svårspelat Stoke räknar jag som tillfälligt misstag.

 

Några luriga:

Newcastle - Arsenal. Arses är nog ihop med Man C formstarkast i ligan, men Newcastle har hemmamatch och har också gått bra. Jag helgarderar 1X2

Brentford - West Ham. Två lag jag inte kan slå isär, dessutom Londonderby så jag helgarderar 1X2.

Birmingham - Ipswich. Ipswich går som tåget medans Birmingham har 3 raka förluster, min tro är att  Rooney får ihop defensiven i Birmingham så jag tar X2.

Swansea - Sunderland. Två lag som som vunnit eller förlorat dom sista matcherna gör att jag tar en "Norsk" 1 2.

 

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns några stora favoriter igen, så det gäller att hitta några skrällar som vanligt.

 

 

Mina säkra:

Arsenal. Arses är stabila i dagsläget, säkraste spiken enligt min ödmjuka åsikt.

Man U. Dom klantade sig rejält i Köpenhamn ägde matchen i 40 minuter och ledde med 2-0, sen bröt man ihop fullständigt... så antingen helgarderat eller säker 1:a. Jag har inte råd med helgarderat.

Hull. Dom är en storlek större äm Huddersfield känns det som. 

Watford. Dom har vaknat till liv och inte att förglömma så har Rotheham bara tagit en poäng på bortaplan.

 

Några luriga: 

Coventry - Stoke. Coventry har förlorat 4 matcher men på hemmplan tror jag på dom nu, men lägger till ett X för säkethets skull 1X

Ipswich - Swansea. Ett Ipswich som börjat hacka på slutet, framför allt släpper man in mål så jag tar1X här.

Middlesbrough - Leicester. Två lag som kommer att slåss om direktuppflyttningsplatsen enligt min åsikt, jag helgarderar.

Southampton - West Bromwich. Jag håller Southampton för det bättre laget, men på ren chans helgarderar jag för WBA är riktigt bra ibland. 1X2 

 

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Surt, missade 3 halvgarderingar... hade i åtanke att helgardera upp Newcastle borta men pengarna räckte inte till. 

 

image.png.44cc18c5cce25d7750b82e4d2e237356.png

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir inget tips idag, landslagsmatcher och leauge one är obetydligt lättare än Lotto enligt min åsikt. Möjligen jag slänger in en chanskupong senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dags igen, dom flesta favoriter är lag som spelar på bortaplan, det ger utrymme för några skrällar men frågan är var någonstans? 

 

 

Mina säkra:

Middlesbrough. Dom slog serieledarna sist, så nu tar dom ett tråkspelande Bristol C av bara farten.

Southampton. Dom är obesegrade i dom 8 senaste matcherna medans Hudersfield inte gjort någon glad.

Sunderland. Deras form håller i sig medans Plymouth håller sig i dom nedre regionerna.

Preston. Tog två raka segrar innan uppehållet + hemmaplan gör att jag tar dom säker.

 

Några luriga:

Brentford - Arsenal. Här bör Arses vara befogade favoriter men X kommer med. Vid närmare eftertanke tar jag 1X2 som en chansning, det är ju Londonderby trots allt.

Newcastle- Chelsea. Svårbedömt, Chelsea har vaknat till liv och Newcastle kommer få igen folk från skadelistan. Helgardera 1X2.

Nottingham - Brighton. Brighton ska till Aten på torsdag för en match dom inte får förlora, så fokus ligger nog där tror jag. 1X

Stoke - Blackburn. Stoke spelar bra men Blackburn är milt sagt oberäkneliga, jag tar 1 2 på chans.

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mycket att skryta med, Middlesbrough, Southampton och Sunderland som spikar sket sig, sen två halvgarderingar bort dessutom.

 

image.png.6e3424d66e4fd82864e46f122d7d5967.png

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här omgången ser ut att ha några större favoriter, man kan ju alltid hoppas.

 

Mina säkra:

Arsenal. dom är i en överlägsen form i dagsläget.

Burnley. Bottenmöte men jag håller Burnley för lite bättre samt hemmaplansfavör.

Blackburn. Alla klankar ner på Blackburn denna säsong igen, men dom fortsätter överraska så mot ett Shefield W på dekis spikar jag dom.

Southampton. Dom har bara blivit bättre ju längre säsongen lider, sen har dom hemmaplan dessutom.

 

Några luriga:

Newcastle - Man U. Det är Newcastle som är favorit, speciellt efter Uniteds ihopklappning mot Galatasaray i veckan, men dom hade en stabil ledning ska man inte glömma innan målvakten började ge bort mål. Matchen spelas 21:00 i kväll dessutom så jag helgarderar 1X2 så vet jag om jag vinner innan matchen spelas ikväll.

Ipswich - Coventry. Ipswich är favorit men Coventry har vaknat till liv? jag drar till med en "norsk" 1 2.

Leeds - Middlesbrough. spännande match jag inte kan slå isär, helgardering 1X2.

Swansea - Huddersfield. Huddersfield har gått bra men nu tror jag man kan gå på pumpen borta i Wales X2 tar jag. 

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

Den här omgången ser ut att ha några större favoriter, man kan ju alltid hoppas.

 

Mina säkra:

Arsenal. dom är i en överlägsen form i dagsläget.

Burnley. Bottenmöte men jag håller Burnley för lite bättre samt hemmaplansfavör.

Blackburn. Alla klankar ner på Blackburn denna säsong igen, men dom fortsätter överraska så mot ett Shefield W på dekis spikar jag dom.

Southampton. Dom har bara blivit bättre ju längre säsongen lider, sen har dom hemmaplan dessutom.

 

Några luriga:

Newcastle - Man U. Det är Newcastle som är favorit, speciellt efter Uniteds ihopklappning mot Galatasaray i veckan, men dom hade en stabil ledning ska man inte glömma innan målvakten började ge bort mål. Matchen spelas 21:00 i kväll dessutom så jag helgarderar 1X2 så vet jag om jag vinner innan matchen spelas ikväll.

Ipswich - Coventry. Ipswich är favorit men Coventry har vaknat till liv? jag drar till med en "norsk" 1 2.

Leeds - Middlesbrough. spännande match jag inte kan slå isär, helgardering 1X2.

Swansea - Huddersfield. Huddersfield har gått bra men nu tror jag man kan gå på pumpen borta i Wales X2 tar jag. 

 

 

United har inte tagit en enda poäng mot lag på övre halvan och haft stora problem mot lag på den nedre i många matcher. Newcastle en dags längre vila och Pope kastar inte in bollar med jämna mellanrum som Onana 😀Spiketta Newcastle.

 

Förstår inte heller riktigt tankegångarna bland "experterna" om Blackburn.

  • Ge karma 1

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

En spännande jackpotomgång med flera favoriter över 70%, så här gäller det att gardera upp rätt favorit. Sen finns några skrällar att ta med enligt min ödmjuka åsikt,

 

Mina säkra:

 

Man U. 

Brighton. Dom ligger på 80% favorit men dom gör fog för favoritskapet tycker jag.

Wolverhampton.  Dom ska gälla för att vara favoriter med all rätt, den försiktige kan gardera upp med ett X jag gör det inte.

Swansea. Dom ska slå Rotherham, som inte får till det alls.

Southampton. En chansning, men en kvalificerad chans enligt min åsikt eftersom Southampton är i ett stim för tillfället.

 

Några luriga:

Aston villa - Arsenal. Arses har haft tur som vunnit dom sista matcherna, Villa slog till och med B-laget sist. Jag helgarderar 1X2.

Man U- Bournemouth. United vann rejält mot Chelsea i veckan men förlorade mot Newcastle förra helgen (fick ett mål bortdömt) det gör det svårt att spika dom 1X säger jag. 

Sheffield U - Brentford. Brentford borta är inte mycket att hålla i handen så jag chansar in ett X här X2 alltså.

Middlesbrough - Ipswich. Middlesbrough ska vara det bättre laget, men jag helgarderar på lite chans för Ipswich har varit bra.

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Flera storfavoriter på tipset idag, går dom in blir det ingen topputdelning så det gäller att hitta någon/några avvikande segrare.

 

Mina favoriter:

Bournemouth. Dom har verkligen toppat formen för tillfället.

Man C. Dom är inne i en period med många matcher på kort tid, men här måste dom vinna.

Sunderland. Dom har slagit två topplag i veckan, WBA och Leeds, så nu vinner dom av bara farten tror jag.

Millwall. Dom har vaknat till slut verkar det som, höll jämna steg med Leicester på bortaplan i veckan. Huddersfield på bortaplan glädjer ingen.

 

Några luriga:

Burnley - Everton. Everrton har vaknat till liv men nu är det bortaplan så jag tar X2.

Newcastle - Fulham. Newcastle (precis som United) åkte ur Europaspel i veckan, mest beroende på deras skadelista, Fulham har gått bra så jag helgarderar 1X2.

Leeds - Coventry. Leeds ska vara favoriter men Coventry har gått bra så jag chansar på en norsk 1 2.

Southampton - Blackburn. Helgarderat mest på chans, Southampton borde ta detta men jag chansar.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En omgång med några stora favoriter,  så det gäller att gardera upp rätt matcher! Felet dessutom är att man sitter hemma i Sverige den här Jul/nyår så man kan inte sitta i shorts och singlet och titta på TV i en bar utan väggar 😖.  - 10 o0ch lätt snöfall är vad man får stå ut med. 

 

 

Mina säkra:

Liverpool. En chansning för Arses är bra, men en kvalificerad chansning för jag tycket Pool är bättre. Den försiktige helgarderar dock.

Fulham. En storfavorit, men berättigad sådan, Burnley på bortaplan ger jag inte mycket för.

Norwich. Också en storfavorit som jag tror håller, mest beroende på Huddersfield borta spel sist mot Norwich.

Sheffield W. Den gamla storklubben (okej lite överdrivet) håller på att vakna till liv igen, Cardiff har förlorat 4 av dom 5 sista matcherna.

 

Några luriga:

Tottenham - Everton. Med Spuds skadelista + Evertons uppryckning tror jag att det kan skrälla här! 1X2.

Luton - Newcastle. Newcastle är en för stor favorit, 1 2 säger jag på chans.

Blackburn - Watford.  Chansning här med 1 2 bägge lagen är kapabla att vinna tycker jag.

Sunderland - Coventry. Svårt att slå isär lagen, möjligen fördel Sunderland för hemmaplan men jag tar 1X2 på chans.

 

Ändrades av Jed
  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

9 rätt i lördags bara, 3 spikar rätt ner i vasken (Liverpool, Fulham och Sheffield W) är en ren bjudning till andra tipparna. Bournemouth vände och vann sin match dessutom.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite svårare idag känns det som, två spikar är givna sen får vi se men chansen är stor att jag tar dom mest streckade. Dessutom har jag inte hunnit tippa tidigare på grund av jag varit iväg och ätit julmat hos min mamma.

 

Mina säkra:

Liverpool. Nu är motståndet inte i paritet med Arses så då sitter 3 poäng.

Coventry. Dom är i bra form, Sheffield W har höjt sig med det är på hemmaplan.

Middlesbrough. Den säkraste spiken som jag ser det, Rotherham ligger en division för högt upp.

Southampton. Också en högt streckad favorit, men dessa vinner för det mesta.

 

 

Några luriga:

Man U - Aston Villa. Helgarderat 1X2, enda anledningen till att jag helgarderar istället för X2 är att matchen spelas på Old Trafford(Uniteds hemma arena).

Ipswich - Leicester, Seriefinal i Championship, jag gör det lätt för mig och tar 1X2 helgarderat.

Hull - Sunderland. Ett Yorkshirederby men jag håller Sunderland högst, dock slänger jag in 1 2 på chans.

Huddersfield - Blackburn. I och med att Szmodics kan spela för Blackburn tar jag X2.

 

 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

8 rätt på annandagen, rejält fel om jag får säga det själv, Luton , Stoke, Huddersfield, Rotherham och Bristol C vann... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer lättlöst omgång ser det ut som innan matcherna spelas, ett gäng stora favoriter som bör gå in.

 

Mina säkra:

Man U. Två lag som inte spelat bra, dock vann bägge sist, jag tar United på (halvchans) att dom bör vara ett bättre lag.

Aston Villa. Dom vek ner sig på Old Trafford trots 2 måls ledning, nu spelar dom hemma så då ska Burnley inte ha mycket att säga till om.

Man C. Toppen möter botten, B-laget har fått upp ångan så dom vinner.

Arsenal. Arses förlorade sist vilket är snudd på chockerande, idag gör dom inte om den tabben. Den försiktige kan ta med ett X för att det är Londonderby, jag gör det inte.

 

Några luriga:

Wolverhampton - Everton. Två lag som börjat leverera, jag helgarderar 1X2

Tottenham - Bournemouth. Tottenham var uselt sist medans Bournemoth har 4 raka segrar och en oavgjord på 5 sista, jag helgarderar 1X2 för läget känns ovisst vem som vinner.

Juventus - Roma. Juve borde vinna men sådana här matcher gillar Mourinho i Roma, jag tar 1X.

Milan - Sassuolo. Milan borde vinna men jag tar med ett rensarkryx 1X.

 

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

13 rätt innan reduceringen förra helgen! andra gången den här säsongen. Eftersom siten låg nere kunde jag inte tippa här heller, och att reduceringen tar ett rätt spelar ingen roll när det är småsummor i utdelning 😉.

 

image.png.fa450bfb9827d8f1b9eaf2f2bb415d30.png

Ändrades av Jed
Felstavat
  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

En betydligt svårare omgång står nu för lördagsunderhållningen, några spikar är klara men sen får det bli någon chansning också.

 

Mina säkra:

Man C. Newcastle är skadedrabbat, vilket gör en redan säker match "säkrare" enligt min åsikt. B-laget har kommit i gång rejält nu.

Leeds. En chansspik! för riktigt stabila på bortaplan är dom inte, jag går snarare på Cardiffs dåliga form, 1 vinst av fem på hemmaplan,

Stoke. Mest beroende på att Rotherham är ligans sämsta lag än så länge enligt tidningarna, sedan kan dom säkert sprattla till ibland på hemmaplan men inte idag säger jag.

Southampton. Dom är nog formstarkast, Sheffield W har i och försig vaknat till liv men det hjälper inte idag tycker jag.

 

 

Några luriga:

Ipswich - Sunderland. Ipswich har börjat sacka sedan jul, Sunderland har gått bra därimot. Helgardring 1X2

Birmingham - Swansea. Jag går på 1X, Birmingham har ryckt upp sig efter ha bytt tränare, den försiktige kan helgardera jag gör det inte 1X

Preston - Bristol C. Preston går sämre och sämre tydligen, men jag tror dom kan blixtra till så jag helgarderar 1X2.

Northampton - Wigan. Svårbedömt, jag går på Wigan som trots -8 poäng skall klara X2! 

 

 

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

13 rätt igen innan reduceringen, man är inne i ett stim igen. Tyvärr så är det inga stora pengar, men då känns det inte lika tungt att förlora en på reduceringen 😉.

 

image.thumb.png.ac4e1621f4bfa1af211e3e0844c152e2.png

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Två omgångar då alla favoriter gått in, inte ens på garderingarna har nått annat än favoriterna gått in. 

 

Idag ser det mer svårlöst ut, en PL match nio i Championship samt 3 i Leauge One, så nu gäller det att välja rätt. Ska försöka hitta spikarna i PL och Championship för min kunskap om Leauge One är minimal.

 

Mina säkra:

Brentford. Man får igen en nyckelspelare (Ivan Toney) samt att Nottingham har 6 spelare iväg på Afrikanska mästerskapen.

Blackburn. I en milt sagt svårbedömd match tar jag Blackburn som vinnare på chans, Huddersfield har nio spelare borta men Blackburn är svängiga så detta är en chansspik.

Middlesbrough. Dom ska vara kupongens "säkraste" det köper jag och spikar dom. 

Coventry. En säker 2.a i Championship är alltid en chansning, men Coventry har gått bra enligt min mening. Sheffield W röck upp sig ett litet tag men sen föll dom igen. 

 

 

Några luriga:

Norwich - WBA. Fördel WBA men Norwich har kommit i gång lite så jag gör det lätt 1X2.

QPR - Millwall. Londonderby där man skulle kunna chansa på ett spik X, men jag helgarderar 1X2.

Stoke - Birmingham. Stoke har en bra defensiv men offensivt är det sämre, Birmingham har vaknat till efter att Rooney slutat men jag tar 1X iaf.

Lincoln - Derby. Derby ska vara storfavorit men Lincoln släpper inte in många mål så jag tar X2 på chans. 

 

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

8 (9 innan reducering) rätt, men Blackburn och Middlesbrough spelade oavgjort samt att Birmingham och Blackpool vann gjorde att man kom ner på jorden igen.

 

 

image.png.1d8caeac6271db6c40fd487904ecb185.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...