Jump to content
IGNORERAD

Stryktipset With English Soccer


lillamannen

Recommended Posts

Köpte en andel av 10 fick nästan 17 lax kunde varit bättre utdelning men klart nöjd

 

Screenshot2023-05-14at12-15-13Stryktipset-RttadittspelunderMinaSpelSvenskaSpel.thumb.png.780389a4911a066a157cb7a52313e8df.png

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 rätt men reduceringen tog 1, både Chelsea, Sunderland och Notts County svek mig :doubt:.

 

image.png.1183c794da068a7cc54acae5c7862639.png

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi börjar närma oss slutet av säsongen, så kupongen blir mer blandad. Men det kan öppna upp lite för några skrällar också. Som vanligt mot slutet svårt att hitta några riktiga spikar.

 

Mina säkra:

 

Man U. Dom har motivationen medans Bournemouth inte hat något att spela för, men den som vill ha stora pengar skulle nog gardera upp här.

Carlisle. Dom förlorade med ett mål på bortaplan, nu när dom är hemma vinner dom.

Atalanta. Dom spelar för en Europa plats på hemmaplan så dom vinner, men samma sak här! vill man ha stora pengar gardera upp.

Brann. Vestlandets stolthet ( kommer ifrån Bergen) påminner lite om bajen i Sverige dvs. vinner aldrig något 😉 men nu finns det en chans att man vinner cupen.

 

Några luriga:

Nottingham - Arsenal. Svårbedömt, Arses ska bara köra över Nottingham men nu slåss Nottingham för att slippa kvala så X2 (den som har dåd hegarderar)

Liverpool - Aston Villa. Bägge lagen slåss om Europa plats så jag helgarderar 1X2.

Lille - Marseille. Samma sak här bägge lagen slåss om Europa platser vilket gör att jag tror någon vinner! 1 2.

Bayern Munchen - RB Leipzig.  Bayern har ligatiteln i sin egen hand men Leipzig är ett av få lag som kan störa dom, jag helgarderar på chans 1X2.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 rätt men utdelning i alla fall, Typiskt att man varnar för Nottingham men inte har råd att helgardera :doubt:, sen missade jag på Londonderbyt Fulham - Crystal palace. Det börjar se bättre ut nu när säsongen strax är slut.

image.png.bc70220293aecc2e0066f68f1aaaf0db.png

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sätter sista omgången stryktips i morgon, möjligen jag gör ett Europatips i dag men vi får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det säsongsavslutning med en massa matcher där lagen inte har någon motivation till matcher där dom är fultaggade, vi får se om vi väljer rätt idag.

 

Mina säkra:

Man U. Dom är klar för CL men vill avsluta snyggt inför hemmapubliken.

Liverpool. Dom vaknade till liv sent, Southampton har åk ur redan så dom har inget att spela för.

Aston Villa. Om dom vinner blir det Europaspel, Brighton är redan i Europa spel så här är det motivationen som avgör.

Crystal Palace. Roy Hodgson satt fart på gänget så nu vinner dom av bara farten, speciellt när Nottingham inte har nått att spela för.

 

Några luriga:

Brentford - Man C. Man C siktar mot CL finalen så det finns chans för Brentford här, jag väljer X2 men den som har råd kan ta helgardering på chans.

Leicester - West Ham. Leicesters enda chans till att stanna är vinst, dom måste gå framåt 1 2 säger jag då.

Leeds - Tottenham. Leeds måste vinna, men då öppnar dom upp som sagt, fast Spurs är i dålig form så jag helgarderar.

Elfsborg - Malmö. Svårbedömt två lag som gått riktigt bra så jag helgarderar. 1X2

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir inget mer stryktips förän i Augusti när PL sätter igång igen. Fick 9 rätt sist, förlorade sista matchen och 10:n på att Juve fick stryk.

 

Trevlig sommar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Då var det dags igen, jag försökte förra helgen men då låg hela Maipenrai nere. Dpck fick jag 10 rätt iaf, missade att Sheffield U och Everton skulle förlora samt att QPr skulle vinna på bortaplan? 37 kr. är alltid nått . Nu känns det som vi har några stora favoriter och några chansningar som vanligt.

 

Mina säkra:

 

Man C. Kommer att vinna, sen vet vi inte hur bra Newcastle är i år? så den försiktige garderar

Man U. Dom spelade uselt mot Wolves, men det kanske är så att Wolves är bra i år? Tottenham utan Kane verkar inte vara mycket.

Liverpool. Dom spelade bra mot Chelsea även om dom tappade mot slutet.

Blackburn. En chansetta, men varje år försöker experterna skriva ner Blackburn, men det verkar dom inte bry sig i. Det är hemmplan som avgör för mig.

 

 

Några luriga:

Fulham - Brentford. Londonderby och jag har svårt att hålla isär dom? 1X2 får det bli.

Sheffield W - Preston. Jag tror på Sheffield på hemmaplan. med tar med X:t 1X alltså.

QPR - Ipswich. QPR är inte bra i år, Ipswich har tvärt imot en bra start! jag tar 1 2 på chans.

Wolverhampton - Brighton. Helgardering mest beroende på Wolves spel mot United i måndags! Anars håller jag Brighton för det bättre laget, 1X2 

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

9 rätt sist, Blackburn, Man U fick stryk, Sheffield W fick stryk och Swansea spelade oavgjort. Nya tag i dag ser ut att finnas flera favoriter som spikar, jag går nog på dom.

 

Mina säkra:

 

Arsenal. Dom har öppnat starkt och Fulham uselt milt sagt.

Man U. Dom har inte kunnat sätta sina chanser än, men mot Nottingham hemma ska dom vinna.

Ipswich. Nybörjare går alltid bäst i början på säsongen, Leeds går knackigt av någon anledning dessutom.

Norwich. Dom har full pott med 9 gjorda mål, Huddersfield går lika dåligt i år.

 

Några luriga:

Brighton - West ham. Jag helgarderar lite på chans för West ham var bra mot Chelsea 1X2

Everton - Wolverhampton. Två lag som missat varenda målchans känns det som, jag tar 1X för hemmaplansfavör men den har råd helgarderar.

Coventry - Sunderland. här tror jag på Coventry men kör en "norsk" 1 2 för Sunderlands spel hittills.

WBA - Middlesbrough. 1X2 för jag kan inte slå isär lagen.

 

Ändrades av Jed
Felstavat
  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

nio rätt på mitt system, men elva på mitt och kompisen chanssystem, Men vi sprack på samma! Arses vann inte och att Leeds vann 😖

Dagens rätt.jpg

Ändrades av Jed
Felstavat
  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Jed:

nio rätt på mitt system, men elva på mitt och kompisen chanssystem, Men vi sprack på samma! Arses vann inte och att Leeds vann 😖

Dagens rätt.jpg

Samma för mig 11 rätt och 510 kr tror jag det blev på 128 systemet 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dags igen, förra veckans chanssystem gav utdelning men nu satsar vi normalssystemet. Inte många PL matcher med så det kommer nog skrälla.

 

Mina säkra:

Chelsea. Dom har inte börjat lysande men dom börjar komma igång, Nottingham pressade både United och  Arses på bortaplan men förlorade båda, den försiktige garderar.

Ipswich. Man släppte in 4 mål mot Leeds i veckan, men mot Cardiff ska det gå lättare. 

Leicester. Dom har lyckats rädda stora delar av truppen ifrån PL vilket märks på resultaten, idag vinner man igen på hemmaplan.

Blackburn. Dom är inte favoriter hos tipparna eller experterna, men man lyckas vinna ändå så här chansspikar jag dom.

 

Några Luriga:

Brighton - Newcastle. Bägge lagen förlorade sist, men bägga lagen hade gått väldigt bra innan så jag helgarderar matchen 1X2.

Burnley - Tottenham. Det här borde Spurs ta hem, men jag litar inte riktigt på det svänggänget så jag chansgarderar X2.

Coventry - Watford. Två lag som inte riktigt levererat, möjligen Coventry har varit bättre men jag chansar inte utan helgarderar 1X2.

West Bromwich - Huddersfield. WBA gått dåligt i starten så jag förstår inte att 69% av tipparna tror på dom? 1X säger jag. 

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir inget stryktips idag, kommer nog slänga ett 32 - raders kanske. Fick bara 8 rätt förra gången men inget fick 13 så det var inte så illa ända antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var tydligen ett gäng som fick 13 ! 15 miljoner i utdelning, i Gävle dessutom..

 

En lite svårlöst omgång igen, några säkra, några chansbud så det gäller att välja rätt idag.

 

Mina säkra:

Tottenham. Dom är otroligt svängiga Spurs, men nu ligger man 2:a ( vem hade trott det?) och Sheffield U har spelat dåligt. Dock verka 87% vara i överkant, men jag kan inte tippa imot dom längre.

Norwich. Dom verkar gå väldigt bra än så länge i Championship. 

Preston. Dom ligger 2:a i Championship och jag tror att dom fortsätter ligga högt.

Ipswich. Nykomlingsmöte där Ipswich gått som tåget medans Sheffield W fåt med sig 1 poäng än så länge.

 

Några luriga:

Newcastle - Brentford. Jag frågar som så många andra, hur bra är Newcastle ? Brentford är bra så jag tar 1X här.

Man U- Brighton. Man U har stora problem vid sidan av planen medans Brighton gått bra men har bara en vinst mer? så jag helgarderar med tanke på att matchen spelas på Old Trafford.

West Ham - Man C. Egentligen veckans spik, men jag tycker West Ham har gjort en del bra saker så jag tar 1 2 här på chans.

 

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja jackpot omgång efter förra veckans noll utdelningar på 10 och 11 rätt, men varför skall dom blanda in en svenska match på stryktipset? 🤬

 

 

Några säkra:

Man U. Det spel dom visade i Munchen i veckan gör att jag fått tron på dom tillbaka. Sen är inte Burnley lika bra som Bayern milt sagt.

Leicester. Dom vann toppmötet på bortaplan mot Norwich, så Bristol på hemmaplan ska gå hem.

Norwich. Två förluster på dom senaste men nu när dom möter en nykomling vinner dom igen. 

Preston. Dom leder välförtjänt Championship och Rotherham har inte gjort någon glad.

 

Några luriga:

Ipswich - Blackburn. Ipswich har gått riktigt bra men Blackburn kan rätt dag slå vilket lag som helst, 1 2 på chans.

Leeds - Watford. Leeds är den stora favoriten men jag tar med X för Watford är inte dåliga 1X alltså.

Middlesbrough - Southampton. Middlesbrough ska kunna bättre än dom visat, men jag helgarderar ifall dom inte leverarar igen. 1X2

Brommapojkarna - Norrköping. ?? varför en allsvensk match mitt i allt? bägge lagen är formsvaga så jag helgarderar 1X2.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

7 PL matcher på kupongen så det ser lite mer lättlöst ut, men det kan skrälla i PL också för den delen. Några chansningar tar jag med för att spetsa till det. 

 

Mina säkra:

Liverpool. Okej jag erkänner att Spurs har spelat bra men det har Liverpool också så jag spikar dom på lite chans.

Man U. Dom slog Crystal Palace i veckan men bägge lagen kommer nog ställa upp med helt andra laguppställningar idag! den försiktige garderar, jag gör det inte.

Newcastle. Svårt att gå imot på hemmaplan mot Burnley.

Man C. Samma här kan inte gå imot Man C i PL även om dom förlorade i veckan mot Newcastle.

 

 

Några luriga:

Bournemouth - Arsenal. Arses borde vinna men dom har några skador aå jag tar med ett chanskryss X2.

West Ham - Sheffield U. Efter en 8-0 förlust för Sheffield försöker man nog tajta till försvaret, 1X .

Preston - WBA. Preston är obesegrade än men WBA har börjat spela upp sig 1X2.

Watford - Middlesbrough. Svårbedömd match med 2 lag som underpresterat enligt min åsikt, jag helgarderar 1X2.

 

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter ett par omgångar med vinst kraschade man förra omgången, nu är det 20 miljoner i jackpot så frågan är hur man skall hitta skrällarna ?

 

Mina säkra:

Chelsea. Bortamatch och Burnley kan vara svårspelade men jag spelar dom ändå, dom verkar ha kommit i gång.

Ipswich. Här möts tvåan och trean i tabellen, men Ipswich har gått som tåget medans Preston tappat ångan rejält och har förlorat två matcher på raken med 0-7.

Man U. United strular till det försig på ett sätt som jag inte kunde förutsäga? man gör mål och tar ledningen men släpper av någon outgrundlig anledning? jag chansspikar dom iaf till 60 %.

Huddersfield. En ren chansspik, men Sheffield W har stora problem och inte att förglömma så är Huddersfield manager (Darren Moore) Sheffields förra manager så han borde kunna Sheffield.

 

Några luriga:

Crystal Palace - Nottingham. Crystal är inte som bäst när dom måste föra matcherna, och det lär dom få göra mot Nottingham. 1X säger jag.

Everton Bournemouth. Samma sak gäller Everton, 1X här med.

Cardiff - Watford. Cardiff spelar ofta bra hemma och dåligt borta men jag tar och chansar lite på Watford 1X2 här på chans.

Leeds - Bristol City. Svårbedömd match eftersom bägge lagen gått relativt bra? jag helgarderar 1X2.

 

 

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir inget tips idag, landslagsfotboll och engelska div. 3 är ingen höjdare enligt mig. 

 

Förra veckan var det 10 rätt bara ...

 

image.png.6e3694484908ccd13c62457febcf8a8e.png

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dag för Engelsk ligaomgång igen! som vanligt några lätta matcher men finns ett antal svårlösta också tycker jag mig kunna se, dock bör Manchester (bägge lagen) vara spik.

 

Mina säkra:

Man U. Sheffield U är tyvärr sämst i ligan för tillfället, det är det som gör att jag inte garderar United trots bortaplan.

Man C. Dom har hackat mot slutet men jag håller dom som bäst i ligan än så länge, speciellt på hemmaplan.

Newcastle. Dom har en hög hemmanivå och kan spela fantsikt som mot PSG, den som har råd kan gardera upp dom men det gör inte jag.

Blackburn. Den match som känns mest som chans, men Cardiff gillar jag inte riktigt på bortaplan.

 

Några luriga:

Chelsea - Arsenal. Det borde räcka med X2 men Chelsea har hemmaplan och det är Londonderby så jag helgarderar 1X2.

Norwich - Leeds. Att Leeds ska vara storfavorit köper jag inte, hemmaplan för Norwich ger mig en 1 2 gardering.

Hull - Southampton.  Svårbedömd match, Hull har t.ex. bara förlorat 2 matcher hittills så jag helgarderar 1X2.
Swansea - Leicester. Swansea har vunnit 4 raka medans Leicester har 10 vinster på 11 försök, låter som nått lag vinner 1 2.

 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

13 rätt innan reduceringen vart 12, med tanke på utdelningen är det väl inget att grina över. Nya tag nästa helg.

 

image.png.1de1f958773e86ba2126c31c840cd602.png

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det jackpottomgång med 14 miljoner i potten, men det finns 2 stora favoriter man inte rubbar enligt mig, Arsenal och Leicester. Så skrällarna måste man hitta någon annanstans.

 

Mina säkra:

Arsenal. Dom är "säkrast" på kupongen, Sheffield U är ett nummer för litet för PL samt har bortamatch.

Ipswich. dom har spelat riktigt bra som nykomling, medans Plymouth gått betydligt sämre.

Middlesbrough. dom har 6 raka vinstmatcher, så jag tror dom fortsätter.

Leicester. 12 vinster av 13 möjliga, dom kommer i och försig förlora förr eller senare men inte idag tror jag.

 

Några luriga:

Wolverhampton - Newcastle. Lite på chans, men Newcastle vart rejält utmanövrerade i onsdag av Dortmund så jag helgarderar och tror att Wolves kan göra om det. 1X2

Barcelona - Real Madrid. Väldigt svårbedömt som vanligt i El Classico, möjligen Madrid ska ha en fördel men jag helgarderar igen. 1X2

Sunderland - Norwich. Norwich har en bra offensiv men ingen defensiv känns det som, 24 mål gjorda och insläppta. Låter som en naturlig "Norsk! 1 2. 

Charlton - Bolton. Två lag som varit i PL, Charlton segersvit (7 raka) bröts förra omgången. Bolton bör inte underskattats heller hade jag haft råd hade jag helgarderat men nu blir det 1 2.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter två fel (Blackburn förlorade samt Middlesbrough förlorade också) tog reduceringen ett rätt så jag slutade på 10 och ingen utdelning.

 

image.png.1c0d5fd839196ca3da28f55e9c252ac1.png

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...