Jump to content
IGNORERAD

Stryktipset With English Soccer


lillamannen

Recommended Posts

Eftersom jag har välja mellan att gå ut och skotta snö eller åka till Ica Maxi och kompletteringshandla, tog jag det tredje alternativet och gör ett Annandagstips på Europatipset istället! :big_smile:. Man måste ju visa vem som bestämmer :sure:

 

Det ser ut att finnas några säkra att hänga upp systemet på idag, sen får man chansa lite på några skrällar så man kan finansiera sin vistelse i Phuket i januari.

 

Mina säkra: 

Man U. En ren chansning instämmer jag i, men med det laget måste det ju lossna förr eller senare. Jag chansar på förr 😉

Sheffield U. Dom går på som tåget och är stabila, det visar 5:e platsen i PL på. Watford gjorde det bra mot United(eller om Unite  var dåliga?) fast nu är det en helt annan match dessutom på bortplan.

Blackburn. Dom går stadigt medans Birmingham hackar rejält, hemmaplan avgör.

Hull. Vet ej vad det är för fel på Nottingham? men dom går inte på alla cylindrar. Hull därimot är en maktfaktor på hemmaplan.

 

Några luriga :

Leicester - Liverpool. Leicester var inte tillräckligt bra mot B -laget, dom borde inte vara det här heller. Just därför helgarderar jag, för eller senare bord Pool gå på pumpen. 

Chelsea - Southampton. Chelsea spelade fantastiskt mot Arses, men på hemmaplan har det inte gått bra? så jag tar med X.t  1X. 

Everton - Burnley. Att Everton skulle vara så stor favorit bara för att Ancelotti tagit över förvånar mig? Burnley har två raka vinster 1X säger jag.

Crystal P - West Ham. Svårbedömd match, bägge lagen blandat och get och jag kan inte skilja dom åt. 1X2 

Ändrades av Jed
X2 istället 1X på Chelski
Link to comment
Dela på andra sajter

9 rätt på annandagen, man kanske skulle skottat snö i stället :smile:. Nya tag i dag, jag har lite ideer sen får vi se hur länge det räcker när det är jackpot igen. Jag har beslutat mig för några chansgarderingar för pengarnas skull.

 

Mina säkra: 

Watford. Dom har vaknat medans Aston Villa har många skador och spelar inte bra.

Leicester. Dom har fått däng två matcher på raken, men dock av dom två lag som är bäst i årets PL.

Southampton. Dom har helt plötsligt vunnit två matcher på raken, och med tanke på Crystal palace skadelista går jag på att dom vinner en tredje match.

Tottenham. Dom spelade bra sist medans Norwich hackar betänkligt. Den som har råd skulle gardera här Spurs verkar nästan vara ett varannan matchs lag?

 

Några luriga:

Arsenal . Chelsea. Dom är inte riktigt stabila nått av dom + att det är Londonderby så jag helgarderar 1X2 .

Milwall - Brentford. Bägge lagen har sina fördelar, men dom tar ut varandra enligt mig. Helgardera1X2 

 

Sen garderar jag upp tre matcher på chans:

Burnley - Man U. Överfödigt att nämna men United är inte stabila! X2

Liverpool - Wolverhampton. känns nästan överflödigt att gardera men Wolves slog B -laget i går trots tidigt underläge. 1X

Man C- Sheffield U. Här så visar det sig att Man C inte är omöjliga efter den sista tidens resultat. 1X.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.24e7320ebfdec19024c26be0cc10a033.png

 

Hm.  Det kanske inte var riktigt rätt beslut att gardera upp den trion och ta andra spikar med facit i hand :doubt:. Nå väl inte första eller sista gången man spricker på tipset 😉.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha garderat upp storfavoriterna i onödan förra lördagen, så testar vi en ny infallsvinkel idag. Vi går på en blandning av storfavoriter och skrällar :sure: . Den som kan bör vänta och se om topplagen spar många spelare! då kan det bli skrällar.

 

Mina Säkra:

Leicester. Dom är mycket mycket bättre än Wigan, samt att dom nog går för cupen då dom inte verka kunna vinna ligan.

Watford. Flera divisioner över Tranmere, det ska märkas.

Brigthon. Dom har spelat riktigt bra efter sina förutsättningar.

Cardiff. Ligger också ett par divisioner över moståndaren.

 

Några luriga:

Wolverhampton - Man U. Helgarderas, United är lika stabila som en "turistmage" i Patong... 1X2

Fulham - Aston Villa. 1 2, för jag tror på Fulham men Villa ska inte räknas bort.

Preston - Norwich. 1 2, här också. Jag vet inte om Norwich går på i FA cupen eller roterar.

Brentford - Stoke. Jag går på 1X men den som har råd tar helgarderat. För Brentford spelar bra hemma, medans Stoke inte är så vidare på bortaplan. Varning dock för att Stoke slog Huddeersfield med 5-2 sist!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 rätt igen, småvinsternas mästare känns det som. Nya tag i helgen, förhoppningsvis går det bättre när man sitter vid poolside i Patong och gör tipset :big_smile:

 

image.png.31d4febdd268f47271748c57af2e678e.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter man poolside i Patong och gör tipset! då måste det ju sitta ? :sure: har inte haft tid att gå igenom tipset riktigt. en det kanske är då det blir bäst.

poolside.thumb.jpg.f4b6e53970d9f8cc3c974f20d0d3dc0c.jpg

 

Mina säkra :

Liverpool. Spurs har många viktiga speare på sjuklistan, medans Pool flyger fram.

Chelsea. Dom har inte varit stabila på hemmaplan, men Burnley har mång skadade så jag går på 1:n.

Man U. Nu ska dom bara vinna, men den som har råd kan gardera upp för pengarnas skull.

West Bromvich. Dom har gått lite knackigt på slutet men charlton har gått sämre.

 

Några av alla luriga matcher:

Everton - Brighton. Jag är lite imponerad av Brighton och Everton har rätat upp sig. 1X2 säger jag.

Hull - Fulham. Också två lag som är kapabla, 1X2 här också.

Luton - Birmingham. 1 2, bägge lagen  bör gå för vinst.

Reding - Nottingham. 1X Jag tycker Reading har gått bra mot slutet medans Nottingham varit oberäkneliga. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.c306617e8fe3ebaeb98c2b57462f7213.png

Vi försöker mer idag säger jag. Sitter just nu uppe i Kho Lak  hos Gotland på Scandinavian Corner  och ska försöka få ihop tipset. 

 

Mina säkra :

Man C. Behöver inte motiveras idag. 

Brighton. dom har överträffat förväntningarna samt att dom har hemmplan.

Norwich. Bournemouth har 10 stycken på skadelistan ungefär, medans Norwich får igen Pukki och har hemmaplan. 

Preston. Dom måste börja vinna igen och jag håller dom för ett båttre lag.

 

 

Några luriga matcher:

Arsenal - Sheffield U. Arses har rivstartat med nya tränaren , men Sheffield är inte dåliga! 1X minst.

Southampton - Wolverhampton. Svårt att skilja dom åt jag helgardera. 1X2

Derby - Hull. fördel Derby efter att Rooney tagit över som tränare 1X räcker.

West Ham - Everton. svårbedömd match, borde vara fördel Everton men jag helgarderar. 1X2

 

 

 

 

 

 

 

 

Scandinavian corner.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Jed:

image.png.c306617e8fe3ebaeb98c2b57462f7213.png

Vi försöker mer idag säger jag. Sitter just nu uppe i Kho Lak  hos Gotland på Scandinavian Corner  och ska försöka få ihop tipset. 

 

Mina säkra :

Man C. Behöver inte motiveras idag. 

Brighton. dom har överträffat förväntningarna samt att dom har hemmplan.

Norwich. Bournemouth har 10 stycken på skadelistan ungefär, medans Norwich får igen Pukki och har hemmaplan. 

Preston. Dom måste börja vinna igen och jag håller dom för ett båttre lag.

 

 

Några luriga matcher:

Arsenal - Sheffield U. Arses har rivstartat med nya tränaren , men Sheffield är inte dåliga! 1X minst.

Southampton - Wolverhampton. Svårt att skilja dom åt jag helgardera. 1X2

Derby - Hull. fördel Derby efter att Rooney tagit över som tränare 1X räcker.

West Ham - Everton. svårbedömd match, borde vara fördel Everton men jag helgarderar. 1X2

 

 

 

 

 

 

 

 

Scandinavian corner.jpg

Hälsa Gotland😀 och ha en trevlig semester

Link to comment
Dela på andra sajter

Då försöker vi igen! FA -cup så nån skräll borde det bli.

 

Säkra matcher.

Chelsea. Dom går för FA - cupen inbillar jag mig.

Newcastle. Klasskillnad här.

Ipswich. Går bra och förhoppningsvis satsar man på cupen,

Portsmouth. Barnsley satsar nog inte på cupen tror jag.

 

Några luriga:

 

Southampton - Tottanham. Lurig match! jag helgarderar 1X2

West ham - West Bromwich. Svårt att bedöma topplag i Champions mot ett PL - lag som underpresterar enligt min åsikt. 1X2 igen

Millwall - Sheffield U. tror på Sheffield men tar med ett X för Millwalls inställning på hemmaplan. X2

coventry - Birmingham. intressant derby då lagen till och med delar på samma hemmaplan, 12 som chansning.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan brukar vilja spela tipset och får plita ihop ett r 3-3 varje vecka. Här är hennes veckans spel😁 Hon pricka faktiskt 12 rätt en månad sen😂Screenshot_20200125_084234.thumb.jpg.80afbf52ea51efe2e1f7bd4870e905ad.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra helgen gick hyfsat, få sen nu om det fungerar lika bra i snöslask i Falun som i solsken i Patong då :sure:. Jackpotomgång så några chansningar bör komma med. Men dom stora chansningarna spar jag till ett chanssystem. 

 

Mina säkra:

Liverpool. Inte mycket att diskutera, men den som har råd och vill chansa måste gardera den här matchen.

Man U. Dom slog B-laget borta i veckan, så om dom vill kan dom egentligen känns det som. Det som talar imot United är att dom spelar bra mot topplag, sen kommer Wolves, Burnley, etc. och då fungerar ingenting.. Gardera om du vill chansa här med.

Fulham. Har vaknat till liv igen samt hemmplan. 

Preston. dom har spelat bra dom sista matcherna samt hemmaplan. 

'

Flera luriga matcher:

Newcastle - Norwich. Newcastle har 10-11 spelare på skadelistan men spelar bra, Norwich måste gå framåt så jag chansar på 1 2.

West Ham - Brighton. Svårt att skilja dom åt, West Ham speciellt spelar oberäkneligt. Fördel Brighton enligt min mening men jag helgarderar 1X2.

QPr - Bristol C. QPR har dålig form, medans Bristol har vaknat till liv rejält igen X2.

Sheffield W - Millwall. svårbedömt igen, dock hade Millwall två målsledning mot Leeds innan man klantade sig och man har häng på play off. Jag helgarderar igen. 1X2

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade bara United kunnat få in bolljäveln :doubt:, eller newcastle/Norwich kunnat göra mer mål samt att Nottingham inte förlorat! 

image.png.69334b4462d84e6f85a13a3b9ae34be3.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra veckan gick som vanligt, dom chansningar man tog gick inte hem samt att United inte förmådde ro hem segern som vanligt. Nu tar vi nya friska tag igen :sure:. Det är bara att visa din egen tipsrad här om ni vill, eller frugans som  Moipenyang gjorde. Det är bara roligt tycker jag.

 

 

Mina säkra :

Brighton. Dom spelar säkert på hemmaplan, Watford har inte vunnit på länge.

Portsmouth. Tranmere är usla milt sagt, det som kan ställa till det är Tranmeres dåliga plan, jag såg den när dom mötte United och bollen kan studsa helt fel ibland.

Peterbourogh. Dom ska vara klassen båttre.

Reading. Hull har tappat spelare i januarifönstret medans Reading går bra.

 

Några luriga matcher:

Nottingham - Leeds. Dom är svåra att sklija åt, möjligen Leeds har gått lite sämre, det törs jag inte lita på så helgarderar 1X2

Blackburn - Fulham. Den här matchen kna man helgardera, men jag tycker fördel Fulham så X2

Swansea - Derby. Derby har kommit starkt mot slutet kanske en Rooney effekt? 1x2

Brentford - Middlesbrough. Brentford ska vara bättre men Middlesbrough har spelat upp sig. 1X men den som har råd helgarderar.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jed:

Förra veckan gick som vanligt, dom chansningar man tog gick inte hem samt att United inte förmådde ro hem segern som vanligt. Nu tar vi nya friska tag igen :sure:. Det är bara att visa din egen tipsrad här om ni vill, eller frugans som  Moipenyang gjorde. Det är bara roligt tycker jag.

 

 

Mina säkra :

Brighton. Dom spelar säkert på hemmaplan, Watford har inte vunnit på länge.

Portsmouth. Tranmere är usla milt sagt, det som kan ställa till det är Tranmeres dåliga plan, jag såg den när dom mötte United och bollen kan studsa helt fel ibland.

Peterbourogh. Dom ska vara klassen båttre.

Reading. Hull har tappat spelare i januarifönstret medans Reading går bra.

 

Några luriga matcher:

Nottingham - Leeds. Dom är svåra att sklija åt, möjligen Leeds har gått lite sämre, det törs jag inte lita på så helgarderar 1X2

Blackburn - Fulham. Den här matchen kna man helgardera, men jag tycker fördel Fulham så X2

Swansea - Derby. Derby har kommit starkt mot slutet kanske en Rooney effekt? 1x2

Brentford - Middlesbrough. Brentford ska vara bättre men Middlesbrough har spelat upp sig. 1X men den som har råd helgarderar.

Gick inge vidare för henne förra helgen men nya tag då😁👍Screenshot_20200208_111000.thumb.jpg.5ae531eaa6fe75ed91c8cc8ab26b0196.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt missade på 2 säkra, Reading och Brighton.  Man tjänar mer på en trippel tydligen :sure:. Nya friska tag till helgen.

 

image.png.3c23fbf83343b0d154d8d474bdcf1c6f.png

 

image.png.a8cb2a0760129dafd27078a544828c45.png

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jed:

Typiskt missade på 2 säkra, Reading och Brighton.  Man tjänar mer på en trippel tydligen :sure:. Nya friska tag till helgen.

 

image.png.3c23fbf83343b0d154d8d474bdcf1c6f.png

 

image.png.a8cb2a0760129dafd27078a544828c45.png

 

 

12 rätt men bara 11 efter reducerat😁

Link to comment
Dela på andra sajter

Då var det dags för jackpotomgång igen, jag kommer nog göra ett chanssystem vid sidan av också och vara lite mer realistisk i det här systemet. Som sagt får ni gärna lägga in era egna rader eller förslag till rader, det är bara roligt tycker jag.

 

Mina säkra:

Liverpool. Ja den som vill vinna stora pengar garderar upp denna match, jag kanske gör det i ett eventuellt chanssystem. Men här anser jag att dom bara vinner.

Blackburn. Charlton vann sista matchen men spelat dåligt tidigare medans Blackburn har spelat bra i veckan också, så jag går på magkänsla.

Cardiff. Dom ska slå Wigan, det som talar imot är att Cardiff har lite svårt att göra mål och att Wigan kommit i en andra andning.

Fulham ligger på tredje plats och slåss om en direktuppflyttning till PL, medans Barnsley håller på att åka ur. 

 

Några luriga:

Fleetwood - Peterborough. Helgarderat, möjligen fördel Peterborugh men inget som jag chansar på.

Leeds - Bristol City. Leeds har vunnit en match av dom sista 5, två vinster på dom sista 11. 1X säger jag.

Preston - Millwall. 1X För Millwall spelar aldrig en dålig match känns det som! 

Derby - Huddersfield. Två lag som vaknat till liv igen, jag helgarderar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En ny vända igen med en del intressanta matcher, nu har man inget ryck på att finna ett par högoddsare iaf när det inte är jackpot 😉.

 

Mina säkra:

Man C. 48 % på B-laget borta är värt att spika, jag undervärderar inte Leicester men City känns stabilare. Här kan man nog helgardera om man vill, men jag har tagit mitt beslut.

Sheffield U. Dom har verkligen gått bra i år. ligger 2 poäng i från CL plats. Brighton började bra men nu har Potters gäng halkat ner mot kvalstrecket.

Leeds. Dom vann tillslut igen så nu har proppen gått ur och dom vinner igen.

Nottingham. Dom spelar bra mot topplag (Leeds, West Brom.) men sämre mot botten/mittlenag, så egentligen borde dom garderas. Men jag säger att nu vinner dom.

 

Några luriga:

Wigan - Millwall. Två lag som slåss om bättre placeringar, Millwall uppåt för kval medans Wigan nedåt för att slippa degradering. Jag helgarderar 1X2.

Southampton - Aston Villa, Också svårbedömt, Southampton har tagit 11 poäng hemma på 13 försök medans Aston Villa ligger en poäng ovanför kvalstrecket. 1X2 igen.

Stoke - Cardiff. Cardiff har gått bra medans Stoke släppt in 11 mål dom sista 4 matcherna. X2 tycker jag.

Crystal Palace - Newcastle. Crystal har inga vinster än i år men nu borde dom ha chansen, jag slänger på ett X i alla fall. 1X

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 rätt förra helgen ger ju inga pengar, så då försöker vi igen. 

 

Mina säkra:

Liverpool. Inte mycket att snacka om.

Fulham. Dom slåss om direktuppflyttning medans Preston är bortasvaga.

Huddersfield. Dom möter Charlton som har samma poäng, bägge lagen ligger precis ovanför nedflyttningsstrecket.

Chelsea. Efter utskåpningen mot Bayern satsar dom nog på ligan och en CL.

 

Några luriga:

Sheffield W - Derby. helgarderat, Derby har saktat ner lite på slutet men kan än.

Luton - Stoke. Luton måste vinna dom ligger sist, dock kan Stoke gå på kontring så jag kör 12 för Stoke ligger precis ovanför nedflyttningstrecket.

Newcaatle - Burnley. Jag har svårt att skilja dom åt. 1X2 

Cardiff - Brentford. X2 för Brentford verkar gå bättre på sistånde, den som har råd helgarderar dock. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just idag garderade man inte upp favoriter.... sen chansade man på 1 2 på Luton - Stoke. Som Christer Abrahamsson sade " det är bara att bryta ihop och ta sig samman" :angry: 

 

image.png.d0213594f455c3aeebb1f2c3ae4661f3.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra helgen vart ju "nästan" som vanligt... men nya friska tag i helgens jackpotomgång :big_smile:. Vi får se hur jag lägger taktiken idag, kan bli ett chanssystem också med mer skrällar nu när man gick med vinst!

 

Mina säkra:

Sheffield U. Dom går riktigt bra till skillnad från Norwich, problemet är att Norwich gjort två bra matcher på raken. Men man ska inte blanda ihop FA-cupen med ligan så att dom slog Spurs räknas inte riktigt :sure:.

West Brom. Dom har chansen att gå direkt upp i PL, man vilade 10 man mot Newcastle i FA-cupen och fick stryk men bara med 2-3. Det är här dom satsar.

Leeds. Dom ska också gå för direktuppflyttning till PL.

Preston. Dom är riktigt vassa på hemmaplan, QPR är ojämna och inget bortalag. 

 

Några luriga matcher:

Crystal Palace - Watford. Watford slog Pool rättvist och kanske vaknat, dom kan definitivt skrälla här. Palace har två raka segrar och bör vara det bättre laget, men jag helgarderar 1X2.

Wolves - Brighton. Fördel Wolves men Brighton kan gneta till sig ett X tror jag så 1X. 

Burnley - Tottenham. Jag litar inte på Spurs, sen är Burnley kapabla på hemmaplan 1X2.

Birmingham - Reading. Birmingham ska ha fördel men jag tar med X för dom har 4 oavgjorda på dom 5 sista. 1X alltså.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...