Jump to content
IGNORERAD

Besikta skatta O försäkra moped Pattaya.


Eric Persson

Recommended Posts

Hej ! Har en gammal moped där datumar gick ut i Mars. Måste alltså förnya. Någon som känner till var i Pattaya man kan utföra sådant. Stället jag använde tidigare är nu borta. Blev erbjuden i mopedshop detta för 70 baht , det skulle ta 15 minuter allt klart. Ingen bok skulle behövas. Verkade mysko. 

Tacksam för svar. 

Eric P

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fixa försäkring och betala skatt kan man göra i denna lilla byggnad på 3:e gatan. Den ligger ca: 100 m norr om där soi X-yte kommer ut fast på andra sidan gatan. Det ligger en Hondashop nästan mitt emot.

5997b71db6710_frskring002.thumb.JPG.f8cc7cf5d1bcd20d3eb6a136f1c7a902.JPG

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Fritz, ska åka dit O höra vad dom säger . Eftersom den är äldre model måste den ju besiktas också, får se hur det går, tack för tipset. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Eric Persson:

Hej ! Har en gammal moped där datumar gick ut i Mars. Måste alltså förnya. Någon som känner till var i Pattaya man kan utföra sådant. Stället jag använde tidigare är nu borta. Blev erbjuden i mopedshop detta för 70 baht , det skulle ta 15 minuter allt klart. Ingen bok skulle behövas. Verkade mysko. 

Tacksam för svar. 

Eric P

 

 

Du måste besiktiga moppen innan du får skattemärket. Det finns drive-in besiktningsställen lite varstans i alla städer, där du även kan skaffa försäkringen och betala skatten. Gröna boken måste du naturligtvis ha med dig. Kolla efter ställen som har en skylt med ett kugghjul på.

 

inspection.jpeg.46b04d25b0cf6220094785151ddc9bce.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mkt. Det märket känner jag igen , dock ej vetat betydelsen av det, nu vet jag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...