Jump to content
boanderz

Pattaya eller Jomtien beach

Recommended Posts

boanderz    55
boanderz

Har varit mycket i Pattaya senast 2016 har alltid bott på Twin Palm utmärkt hotel bra läge. Men tycker att Pattaya har blivet lite stökigt och rörigt. Var ute på Jomtien Beach en kväll och käkade tyckte det var ganska bra där.

Är det någon som har erfarenhet från Jomtien beach vad han/hon tyckte om stället.

Anders

• Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
soi covboy    2 695
soi covboy

Håller med swedenfarang 10 minuter in till Pattaya bath bussarna går hela tiden  mvh

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Towe    8 704
Towe

Lotus soi 4 helt ok rent och fräscht.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
born41    2 281
born41

Har bott flera gånger på Silversand Villa och trivts bra. Trevligt pool-område och nära till stranden.

kolla hemsidan så ser du karta och priser.

Born41

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Batting    846
Batting
8 timmar sedan, skrev Alarik:

Gärna info om bra hotell också.

Jag har egentligen bara erfarenhet av "Welcome World Beach Resort & Spa", men det var ett bra hotell. Det låg också väldigt bra till när det gäller en trevlig strand.
Nu har jag iofs hört att pattayas bad anses vara bland Thailands skitigaste, och kan väl ifrågasätta om Jomtiens vatten är så mycket renare.
Det kändes som om Jomtien blivit lite av ett tillhåll för bögar, men det behöver man ju inte bry sig om.
Vad jag däremot hade svårt att blunda för var att det även verkade finnas de som var ute efter småpojkar.
Personligen så kommer jag nog förmodligen inte återvända till Jomtien.

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Tommy    20 797
Tommy

Gillar Jomtien, och Silversand villas, bra läge 2 stora pooler, 1 barnvänlig och 1 för motionssimmarna.

Lite trevligt med en park inne på hotellområdet med gungor osv.

Rummen kan vara lite slitna, men schyssta priser och stranden ligger tvärs över gatan från Receptionen.

Nära till många bra restauranger som Surf Kitchen, men även nära riktigt bra thaimat, och 7-11!

Har nog bott vid Jomtien beach ett 20-tal gånger och testat många olika hotell, från "Boutique hotell" Till halvsunkiga guest house och ryss-charter hotell, Silversand passar mej och min familj.

MVH Tommy

• Tummen upp 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Alarik    5 883
Alarik
20 minuter sedan, skrev Batting:

Jag har egentligen bara erfarenhet av "Welcome World Beach Resort & Spa", men det var ett bra hotell. Det låg också väldigt bra till när det gäller en trevlig strand.
Nu har jag iofs hört att pattayas bad anses vara bland Thailands skitigaste, och kan väl ifrågasätta om Jomtiens vatten är så mycket renare.
Det kändes som om Jomtien blivit lite av ett tillhåll för bögar, men det behöver man ju inte bry sig om.
Vad jag däremot hade svårt att blunda för var att det även verkade finnas de som var ute efter småpojkar.
Personligen så kommer jag nog förmodligen inte återvända till Jomtien.

Vad kan då ditt favorittillhåll om jag så får fråga?  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Esspe    3 531
Esspe

Har tidigare alltid bott inne i Pattaya men det är väldigt stökigt, dålg luft, mycket trafik. hög ljudnivå, dåligt badvatten (sist inte mycket bättre i Jomtien) m.m., m.m. Kommer inte att bo centralt längre, tycker det är bra mycket trevligare på Jomtien eller Pratamnak. Har bott ett par ggr vid Theprasit och det är ju, enligt mig, ett kanonläge. Gångavstånd till Jomtien och nära med en bräda till centrala Pattaya. Bott ända ute vid Chayapruk och det gillade jag också. Tar bara ett par minuter in till mer centralt på Jomtien. Det enda som saknas är väl egentligen livsmedelsaffärer, krävs nästintill bil för att ta sig till Lotus. Går ju att lösa med bräda om man kan koncentrerar sina inköp. Finns en skaplig affär vid busstation dock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Batting    846
Batting
39 minuter sedan, skrev Alarik:

Vad kan då ditt favorittillhåll om jag så får fråga?  :)

Ja det får du väl fråga.

• Tummen upp 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
boanderz    55
boanderz
On 2017-07-14 at 01:03, skrev swedenfarang:

Trivs väldigt bra i Jomtien. Fina restauranger som Vickans och Akvavit samt Surf Kitchen. En hel del barer om man vill ha det. Betydligt lugnare och gemytligare. Uppfräschad strandpromenad. Håll dig kring soi 2-7 så har du kvällarna gjorda. En promenad upp till barområdet vid Rompho rekommenderas också. Humana priser. Vill man åka till Pattaya nån kväll så är det inte någon lång tur heller. 

Tackar för inf. det få bli Jomtien beach du kanske har bra tips på hotell?

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• BX.in.th Bitcoin Exchange Thailand
NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll