Jump to content
IGNORERAD

Öppna bankkonto i Thailand, vilka dokument behövs?


JohanR

Recommended Posts

hasseigöteborg
3 timmar sedan, skrev hakke:

jag skulle öppna ett sparkonto i kasikorn bank, dom ville att jag skulle betala 4300 bath för ett konto. På banken i Patong arbetade ca 20 personer. Ingen kunde prata engelska.

Jag tror inte dom vill du skulle betala 4300 thb. Utan du skulle betala 300 thb (årsavgiften för atm kort) . Och sedan ville dom att du skulle sätta in 4000 thb på kontot. För att du skulle få ett konto. Men det är ju dina pengar som du sedan kan gå runt hörnet och ta ut i atm. 

Så har det varit på alla banker där jag /min fru öppnat konton. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 177
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    18

  • Surin P3

    17

  • Chan2014

    14

  • Nemo

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

51 minuter sedan, skrev hasseigöteborg:

Jag tror inte dom vill du skulle betala 4300 thb. Utan du skulle betala 300 thb (årsavgiften för atm kort) . Och sedan ville dom att du skulle sätta in 4000 thb på kontot. För att du skulle få ett konto. Men det är ju dina pengar som du sedan kan gå runt hörnet och ta ut i atm. 

Så har det varit på alla banker där jag /min fru öppnat konton. 

 

hf

 

4000 för att öppna ett konto låter rätt häftigt. Mig har de aldrig krävt mer än max 500 (kanske tycker att jag ser ut som en luffare?). :D  Skulle det inte kunna vara en försäkring de har försökt sälja i samband med kontoöppnandet?

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev hakke:

jag skulle öppna ett sparkonto i kasikorn bank, dom ville att jag skulle betala 4300 bath för ett konto. På banken i Patong arbetade ca 20 personer. Ingen kunde prata engelska.

Jag har varit på flera banker och frågat och första kasikorn banken kunde fixa ett konto till mig om jag bara köpte en livförsäkring för 20 000 THB och nästa ville inte alls. När jag frågat på Bangkok bank var det dock inga problem bara jag hade ett adressintyg. Den på  Central festival ville dock även den att jag skulle köpa en livförsäkring för 5000 THB. Jag gick i stället till Bangkok bank på soi buakhao som inte ville ha något annat än normal avgift på några hundra baht. Jag bör även hålla minst 2000 baht kvar på kontot så det inte avslutas. Engelskan funkade alldeles utmärk dock.

Så det kan vara lönsamt att fråga på olika bankkontor.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mankan:

Jag har varit på flera banker och frågat och första kasikorn banken kunde fixa ett konto till mig om jag bara köpte en livförsäkring för 20 000 THB och nästa ville inte alls. När jag frågat på Bangkok bank var det dock inga problem bara jag hade ett adressintyg. Den på  Central festival ville dock även den att jag skulle köpa en livförsäkring för 5000 THB. Jag gick i stället till Bangkok bank på soi buakhao som inte ville ha något annat än normal avgift på några hundra baht. Jag bör även hålla minst 2000 baht kvar på kontot så det inte avslutas. Engelskan funkade alldeles utmärk dock.

Så det kan vara lönsamt att fråga på olika bankkontor.

Ja, det är helt enkelt för jäkligt att dom ska dela ut Thailändska bank konto till er turistnissar, vad ska ni med det till, ni får konto på falska grunder läs och förstå resident intyg, samma med körkort........varför ska ni ha det till när ni vistas i Thailand någon månad om året, flänger runt på hyr fordon i och runt turistorten, känner ni kanske er mer hemma då utan att ta steget fullt ut.

😆😈

Chan2014

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Chan2014:

Ja, det är helt enkelt för jäkligt att dom ska dela ut Thailändska bank konto till er turistnissar, vad ska ni med det till, ni får konto på falska grunder läs och förstå resident intyg, samma med körkort........varför ska ni ha det till när ni vistas i Thailand någon månad om året, flänger runt på hyr fordon i och runt turistorten, känner ni kanske er mer hemma då utan att ta steget fullt ut.

😆😈

Chan2014

 

 

Bankkontot i Sverige är överfullt och någonstans måste man ju stoppa alla jävla stålar som aldrig slutar komma :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Bankkontot i Sverige är överfullt och någonstans måste man ju stoppa alla jävla stålar som aldrig slutar komma :-)

 

/ SatanG

Förvånande att du tar åt dej, du tillhör väl inte den kategorin jag avser?

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Bankkontot i Sverige är överfullt och någonstans måste man ju stoppa alla jävla stålar som aldrig slutar komma :-)

 

/ SatanG

Aha, nu hajar jag, du menar den resväskan med svarta stålar man förvarar på Thailändskt konto.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Chan2014:

Ja, det är helt enkelt för jäkligt att dom ska dela ut Thailändska bank konto till er turistnissar, vad ska ni med det till, ni får konto på falska grunder läs och förstå resident intyg, samma med körkort........varför ska ni ha det till när ni vistas i Thailand någon månad om året, flänger runt på hyr fordon i och runt turistorten, känner ni kanske er mer hemma då utan att ta steget fullt ut.

😆😈

Chan2014

 

Ja hemska tider. Det måste vara jobbigt för dig att jag med Thailändsk partner som bor och arbetar i Sverige ändå kan ha thailändskt körkort och bankkonto när vi besöker hennes hemland. Det borde ju naturligtvis bara var dig förunnad som vinägerindränkt bitter pensionär.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Chan2014:

Ja, det är helt enkelt för jäkligt att dom ska dela ut Thailändska bank konto till er turistnissar, vad ska ni med det till, ni får konto på falska grunder läs och förstå resident intyg, samma med körkort........varför ska ni ha det till när ni vistas i Thailand någon månad om året, flänger runt på hyr fordon i och runt turistorten, känner ni kanske er mer hemma då utan att ta steget fullt ut.

😆😈

Chan2014

 

 

Jag blev tvungen att öppna ett konto vid mitt första husköp och bolagsbildning 1988 och har haft det kontot kvar sen dess.

Men eftersom jag bara är turist så kanske jag ska avsluta kontot efter att ha läst ditt inlägg.

Du har väl också varit "turistnisse" så tycker inte du ska hoppa på dom som inte har åldern inne eller vill flytta ner.

Låt turisterna ha sina konton. Hoppas du glömde ironi smileyn efter ditt inlägg.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja hemska tider. Det måste vara jobbigt för dig att jag med Thailändsk partner som bor och arbetar i Sverige ändå kan ha thailändskt körkort och bankkonto när vi besöker hennes hemland. Det borde ju naturligtvis bara var dig förunnad som vinägerindränkt bitter pensionär.

Thailändsk parter har väl inte med saken att göra, tror du och broskan har missuppfattat, en gång turistnisse alltid turistnisse oavsätt, och nu tänkte han att han skämtar med mej, nej tyvärr min vän.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Chan2014:

Förvånande att du tar åt dej, du tillhör väl inte den kategorin jag avser?

Chan2014

 

Nädå jag tog inte åt mig, ville bara skoja lite.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Chan2014:

Thailändsk parter har väl inte med saken att göra, tror du och broskan har missuppfattat, en gång turistnisse alltid turistnisse oavsätt, och nu tänkte han att han skämtar med mej, nej tyvärr min vän.

 

Chan2014

 

Ok då gäller det ju även dig för du reste väl ner som turist första gången för jag tvivlar

på att du flyttade ner för gott vid din första resa.
Du började väl som turist i Phuket en bit in på millenium gissar jag.

Jag har varit "turistnisse" i Thailand i 30år nu i år och kommer fortsätta med det ett bra tag till.

Det där har ju ältats så mycket förr och även du är bara "gäst" i landet inse det.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Broskan:

 

Jag blev tvungen att öppna ett konto vid mitt första husköp och bolagsbildning 1988 och har haft det kontot kvar sen dess.

Men eftersom jag bara är turist så kanske jag ska avsluta kontot efter att ha läst ditt inlägg.

Du har väl också varit "turistnisse" så tycker inte du ska hoppa på dom som inte har åldern inne eller vill flytta ner.

Låt turisterna ha sina konton. Hoppas du glömde ironi smileyn efter ditt inlägg.

 

//Broskan

Bästa vännen Broskan,

 

Jag får tyvärr göra dej besviken här, har aldrig varit turist i Thailand med vad vi definierar turistnisse, självklart har jag som boende i Thailand åkt  runt en hel del och besökt olika sevärdheter och platser, nej har inte glömt smileyn.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Chan2014:

Bästa vännen Broskan,

 

Jag får tyvärr göra dej besviken här, har aldrig varit turist i Thailand med vad vi definierar turistnisse, självklart har jag som boende i Thailand åkt  runt en hel del och besökt olika sevärdheter och platser, nej har inte glömt smileyn.

 

Chan2014

 

Bryr mig inte om vad du definierar som turist men en turist är en turist som är på besök i landet.

Men ok då gissade jag fel du flyttade ner vid din första resa, det var vågat utan ha varit där före flytten.

 

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Broskan:

 

Ok då gäller det ju även dig för du reste väl ner som turist första gången för jag tvivlar

på att du flyttade ner för gott vid din första resa.
Du började väl som turist i Phuket en bit in på millenium gissar jag.

Jag har varit "turistnisse" i Thailand i 30år nu i år och kommer fortsätta med det ett bra tag till.

Det där har ju ältats så mycket förr och även du är bara "gäst" i landet inse det.

 

//Broskan

Tyvärr är det nästan så, kom till Thailand första gången i tjänstens vägnar, ett antal år senare flyttade jag hit, det har inte så mycket med antal år utan mer på person och beteende, du vet väl en gång är ingen gång, självklart inser jag att man bara är gäst i detta landet, jag om någon.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var rysligt vad ni hetsar upp er, det jag skriver är bara som en liten stämmningshöjare och för att få lite drag på forumet nu när saknaden efter IL är som störst.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Chan2014:

Aha, nu hajar jag, du menar den resväskan med svarta stålar man förvarar på Thailändskt konto.

 

Chan2014

 

Som man känner sig själv känner man andra... :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
6 timmar sedan, skrev Chan2014:

Aha, nu hajar jag, du menar den resväskan med svarta stålar man förvarar på Thailändskt konto.

 

Chan2014

Nä det är försäkringspengarna 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Chan2014:

Det var rysligt vad ni hetsar upp er, det jag skriver är bara som en liten stämmningshöjare och för att få lite drag på forumet nu när saknaden efter IL är som störst.

 

Chan2014

55555555555555555555555555555

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bara en aha upplevelse, lite svårt att samla på sig svarta pengar när man har varit anställd hela sitt yrkesverksamma liv.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Chan2014:

Det var bara en aha upplevelse, lite svårt att samla på sig svarta pengar när man har varit anställd hela sitt yrkesverksamma liv.

 

Chan2014

Satan i gatan, nu har köttbullen vaknat, jag ber er andra om ursäkt för nu måste jag ta hand om lilla Kenneth 4618.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Chan2014:

Det var bara en aha upplevelse, lite svårt att samla på sig svarta pengar när man har varit anställd hela sitt yrkesverksamma liv.

 

Chan2014

 

Är det väl inte, om man nu inte arbetat dygnet runt som anställd.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 minut sedan, skrev stefan5300:

 

Är det väl inte, om man nu inte arbetat dygnet runt som anställd.

Ja man tycker efter 4 timmar på Samhall borde han ha haft tid. Men han är nog en lat en ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Är det väl inte, om man nu inte arbetat dygnet runt som anställd.

Helt rätt Stefan, men beror säkert vilken yrke, lite svårt att köra svart i mitt gebit.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Chan2014:

Helt rätt Stefan, men beror säkert vilken yrke, lite svårt att köra svart i mitt gebit.

Chan2014

Underlättade detta när du öppnade bankkonto i Thailand? Eller är jag i fel tråd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...