Jump to content
IGNORERAD

Håller ni tillräckligt god standard för att ha en thaitjej


Vaxet

Har ni tillräcklig utbildning för att kunna matcha och dejta en thaitjej på denna datingsite?  

212 röster

  1. 1. Har ni tillräcklig utbildning för att kunna matcha och dejta en thaitjej på denna datingsite?

    • Nej, avslutade inte 9-årig grundskola
      9
    • Nej, har 9-årig grundskola
      22
    • Nej, har 9-årig grundskola plus gymnasieexamen
      86
    • Ja, jag har universitetsexamen motsvarande minst bachelor
      55
    • Ja, jag har universitetsexamen motsvarande master eller högre
      33
    • Jag gillar inte utbildat folk så jag vill inte träffa en sådan tjej
      8


Recommended Posts

Quote

Att de flesta ej har någon högre utbildning här på forumet har i sig ingen betydelse.

Men som man brukar säga "lika barn leka bäst".

Chansen att en man med låg utbildning och "blue color" arbete skulle få en kvinna

med högre utbildning och "bättre" arbete är väl inte så stor, om hon inte är

väldans desperat. Sen finns det självklart undantag.

Ha det gubbs

Får man gissa att mr Bachelor avsåg "blue collar"...?  ;)

/ Outbildade jolin som inte kunde låta bli

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    10

  • Sabura

    8

  • Vaxet

    7

  • broder tuk tuk

    6

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Att de flesta ej har någon högre utbildning här på forumet har i sig ingen betydelse.

Det var ju snarare så, att av de som svarade på enkäten, var utbildningsnivån betydligt högre än i samhället i övrigt. Inte för att jag vet hur det ser ut just i gruppen, män 30 - 70 ute i samhället, men jag misstänker att det är mindre än 50% som har examen från universitet eller högskola. Därav slutsatsen att MPRs medlemmar är relativt sett högutbildade.

I framtiden kommer antagligen runt 50% av Sveriges befolkning att ha högskoleexamen. Detta ökar i takt med att allt fler yrkesutbildningar ges akademisk touch, och att det hyfsar arbetslöshetsstatistiken att hålla kvar människor i utbildningssystemet.

Naturligtvis behöver vare sig poliser eller sjuksköterskor ha akademiska/forskningsförberedande inslag i sin utbildning.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, ekonomer och socionomer kallar ju sig själva akademiker idag och högskolor finns ju snart i varenda stad, så begreppet är ju fullständigt urvattnat.

[move]

Arnedemiske Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Men de som har svarat och även skrivit i forumet ligger utbildningsnivån under en akademisk utbildning men de som är "anonyma" är utbildningsnivån högre, tycker du inte det verkar underligt?

Eller som Vaxet själv säger: "Vill man sedan vara elak så kan man säga att många i denna undersökning ljuger, men det tror vi ju inte!"

SKulle det vara så, kan man ju undra om det även är så att man ljuger om sin frus bakgrund, men det tror vi ju inte!

Ha det gubbs

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm...

Ja, jag tillhör väl dom som inte redovisat i klartext. Jag är likt andra en "25-öres inget gör" från 4-årigt tekniskt gymnasium. Jag har också 60 poäng från Chalmers, men det blir ju ingen examen av det.

Jag valde att jobba istället för att studera färdigt till civilingenjör. Med facit i hand så var det nog det bästa för mig. Eller åtminstone var beslutet att starta egen firma det absolut bästa.

Att inte ha examen från högskola har inte hämmat min karriär vad jag vet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har universitetsexamen men manga i mitt gamla kompisgang fran hemstaden/byn har 2-arigt gymnasium och jag har aldrig uppfattat dem som mindre smarta for det. Vi har ocksa pa det svenska foretag jag indirekt jobbar for flera personer med enbart gymnasieutbildning som har hogre positioner och lon an personer pa foretaget med universitetsutbildning, nagot som i manga europeiska lander vore ovanligt och i Thailand samt de flesta andra asiatiska lander givetvis helt omojligt.

Sverige ar sa klasslost det kan bli och det ar val dessvarre mycket som talar for att pendeln borjar sla tillbaka mot storre skillnader. Vissa manniskor ar inte intelligenta nog for universitsstudier men i manga fall handlar det nog bara om ett ointresse for studier och kunskap kan som bekannt inhamtas pa fler satt an via universitet. Jag tror att det basta sattet for ett land att maximera dess humankapital ar om alla har chansen till en bra utbildning och det forblir naturligt att umgas med manniskor med olika ekonomiska forutsattningar.  I Thailand daremot sa kan man med 99% sakerhet redan pa fosterstadiet saga om den personen kommer skaffa sig en universitetsexamen eller max grundskola. Man vet ocksa med total sakerhet att en person med "ratt" foraldrar aldrig kommer umgas med en med "fel" foraldrar; de enda interaktionerna kommer vara rent kommersiella. En mycket korkad person kommer till slut komma till en hyfsad niva genom att alltid ga i de basta skolorna, omges av personer som lagger mycket vikt och energi pa studier mm. En mycket intelligent person kommer till slut att bli relativt dum efter att gatt i de samsta skolorna, bristande motivation pga det futila i att anstranga sig och genom att omges av personer som inte prioriterar studier och kunskap. Att ga ur grundskolan i en vanlig byskola i Thailand skulle jag saga motsvarar att hoppa av svensk skola i mellanstadiet vilket innebar att man i praktiken ar analfabet; man kan kanske lasa men man kan inte tillgodogora sig en dagstidning. Ar sedan inte riksthailandska modersmalet, vilket det inte ar for en stor andel thailandare, sa har man aven svart att tillgodogora sig riksnyheterna vilka ofta framfors pa en mycket avancerad thailandska. Med dessa forutsattningar ar det inte konstigt om en isaanbonde uppfattas som korkad, oavsett hur intelligent han egentligen ar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
:whistle: Jaha herr Larbejo.det var ett tag sedan.nu jag gammal är och lever blott på minnen  :yes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Har grundutbildning och motsvarande Master fran svenskt universitet. Dock sa fortsatter jag lasa och skall snart avsluta min andra Master och efter det sa blir det garanterat en PhD.

Min Master har val inte pa nagot satt gjort mig smartare eller mer intelligent. Dock sa har den oppnat en rad dorrar som annars varit stangda och gett mig mojligheter jag annars inte skulle haft. Mitt nuvarande arbete i Thailand som ar saval kul, spannande som valbetalt hade jag aldrig kunnat fa utan min utbildning.

Varfor jag fortsatter plugga och betala dyra pengar till valkanda internationella universitet ar for att ge mig sjalv annu storre mojligheter att na de mal jag har satt upp. Ser det endast som en langsiktig investering som pa sikt kommer ge avkastning.

F.o sa kan man kopa sig en fullgod Master har i Thailand for den natta summan av 100,000 baht - farangpris. Detta blev jag sjalv erbjuden for inte sa lange sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Atom,

Du skräder inte orden...

Men du bekräftar alla mina föreställningar vad gäller utbildning och anställning i Thailand. Tyvärr...

Man får väl hoppas att verkligheten någon gång hinner ifatt thailändare med köpt bakgrund.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste igenom vissa inlägg om sk "hög std" på jobb. undrar vad det kan vara..är inte det viktigaste ATT man jobbar på och försöker vara så bra som man bara förmår mot sin Thai hustru.

Det finns alldeles för många "rövhål" som åker till Thailand och viftar med sina surt förvärvade a-kasse bidrag.

leker "KUNG" ibaren i ett  par veckor och åker hem urfattig och stämplar vidare det gör mej så förbannad..

If You want something done...Do it Your self..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Quote

Jag har universitetsexamen men manga i mitt gamla kompisgang fran hemstaden/byn har 2-arigt gymnasium och jag har aldrig uppfattat dem som mindre smarta for det. Vi har ocksa pa det svenska foretag jag indirekt jobbar for flera personer med enbart gymnasieutbildning som har hogre positioner och lon an personer pa foretaget med universitetsutbildning, nagot som i manga europeiska lander vore ovanligt och i Thailand samt de flesta andra asiatiska lander givetvis helt omojligt.

Sverige ar sa klasslost det kan bli och det ar val dessvarre mycket som talar for att pendeln borjar sla tillbaka mot storre skillnader. Vissa manniskor ar inte intelligenta nog for universitsstudier men i manga fall handlar det nog bara om ett ointresse for studier och kunskap kan som bekannt inhamtas pa fler satt an via universitet. Jag tror att det basta sattet for ett land att maximera dess humankapital ar om alla har chansen till en bra utbildning och det forblir naturligt att umgas med manniskor med olika ekonomiska forutsattningar.  I Thailand daremot sa kan man med 99% sakerhet redan pa fosterstadiet saga om den personen kommer skaffa sig en universitetsexamen eller max grundskola. Man vet ocksa med total sakerhet att en person med "ratt" foraldrar aldrig kommer umgas med en med "fel" foraldrar; de enda interaktionerna kommer vara rent kommersiella. En mycket korkad person kommer till slut komma till en hyfsad niva genom att alltid ga i de basta skolorna, omges av personer som lagger mycket vikt och energi pa studier mm. En mycket intelligent person kommer till slut att bli relativt dum efter att gatt i de samsta skolorna, bristande motivation pga det futila i att anstranga sig och genom att omges av personer som inte prioriterar studier och kunskap. Att ga ur grundskolan i en vanlig byskola i Thailand skulle jag saga motsvarar att hoppa av svensk skola i mellanstadiet vilket innebar att man i praktiken ar analfabet; man kan kanske lasa men man kan inte tillgodogora sig en dagstidning. Ar sedan inte riksthailandska modersmalet, vilket det inte ar for en stor andel thailandare, sa har man aven svart att tillgodogora sig riksnyheterna vilka ofta framfors pa en mycket avancerad thailandska. Med dessa forutsattningar ar det inte konstigt om en isaanbonde uppfattas som korkad, oavsett hur intelligent han egentligen ar.

Finns allt för många som är väldigt bra på att gå i skola. Problemet är att dom inte kan ta med sig kunnskapen ut i arbetslivet.

Dessutom finns dom som pluggar till tentorna, för att sedan, efter tentan glömma bort allting.

Problemet för talangerna/ begåvade, är att dom får det för lätt i skolan och får ingen stimulans. Sedan tror man att fortsatta studier och arbetsliv går lika lätt.

Själv valde jag att studera ämnen jag tyckte mig kunna ha nytta av och mitt snåla ekonomiska sinne visade sig ha rätt. 4-5år borta ur arbetslivet och studieskulder hade inte varit ekonomiskt lönsamt för mig. Hade behövt en väldigt hög lön för att "komma ikapp" det jag har tjänat idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Tänkte inflika med att jag hamnar på 3,5. Har plockat några högskolepoäng men inte tillräckligt många för att få en akademisk examen.

Min flickvän har dock en bachelor. Hon skulle vilja att jag pluggade det är inget jag hymlar om. Det var tack vare henne som jag gav mig in i högskole världen...

Men det är svårt att möta dem två valen man måste göra...

Jag hade två jobb vid sidan av mina studier detta ledde till allt högre stress då jag i slutändan hade svårt att skötta min relation med flickvän, arbetsgivare och studier helt upp.

Man får helt enkelt välja mellan att skötta sina studier eller tjäna pengar...

Jag valde att tjäna pengar. Jag har inte gett upp ännu men jag hoppas i framtiden att jag kommer att ges tillfälle att fortsätta mina studier.

Jag söker ständigt utbildningar, men jag hinner sällan med både jobb och studier.

Utbildning är viktigt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man nu har en thai tjej är inte kärleken det viktigaste och att man har pengar till hyra och mat ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tillräcklig utbildning. Grundskola och Gymnasieexamen via Komvux. Det där är enbart rappakalja rakt av att det skulle krävas speciell utbildningsgrad för att kunna ha en thaitjej. Jag har inget emot att min tjej är mer eller mindre utbildad.

Inkomst står ofta i relation till utbildningsgrad om man är svensk. Jag har dock bra lön trots min relativt låga utbildningsgrad (på papperet). Under de år som jag arbetat har jag utbildat mig inom mitt arbetsområde, jag har även utbildat mig kontinuerligt via eget intresse inom flera områden så hur klassas det? Bara för att det inte är på ett papper skrivet så duger det inte?

Jag har tagit högskoleprovet med goda poäng. Jag har gjort IQ test där jag tillhör en grupp som har högre intelligens än 86% av alla som tagit testet (statistiskt utvärderat).

Jo..jag kan ha en thaitjej..och jo..jag kan ha en tjej oavsett nationalitet. Jag vet de som är högutbildade men som ingen tjej har för att de är rena kufar socialt sett. Men men..upp med betygen och visa damen att du minsann har utbildning nog för att hantera en thaitjej...Jeeesus! :rtfm::rolleyes::haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tillräcklig utbildning. Grundskola och Gymnasieexamen via Komvux. Det där är enbart rappakalja rakt av att det skulle krävas speciell utbildningsgrad för att kunna ha en thaitjej. Jag har inget emot att min tjej är mer eller mindre utbildad.

Inkomst står ofta i relation till utbildningsgrad om man är svensk. Jag har dock bra lön trots min relativt låga utbildningsgrad (på papperet). Under de år som jag arbetat har jag utbildat mig inom mitt arbetsområde, jag har även utbildat mig kontinuerligt via eget intresse inom flera områden så hur klassas det? Bara för att det inte är på ett papper skrivet så duger det inte?

Jag har tagit högskoleprovet med goda poäng. Jag har gjort IQ test där jag tillhör en grupp som har högre intelligens än 86% av alla som tagit testet (statistiskt utvärderat).

Jo..jag kan ha en thaitjej..och jo..jag kan ha en tjej oavsett nationalitet. Jag vet de som är högutbildade men som ingen tjej har för att de är rena kufar socialt sett. Men men..upp med betygen och visa damen att du minsann har utbildning nog för att hantera en thaitjej...Jeeesus! rtfm.gifrolleyes.gifhaha.gif

själv fick jag 88%

Link to comment
Dela på andra sajter

det var du som nämnde vad det handlade om!smile.gif

Haha..ok. Då stannar vi här och nu för jag har en känsla av att...just det :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha..ok. Då stannar vi här och nu för jag har en känsla av att...just det biggrin.gif

det är lugnt, finns vettigare saker att utbyta med varandra! även om jag vann med 2%

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det handlar väl inte bara om att ha många år i skolan man ska väl kunna något också.

min frus syster är nu 25 och jag träffade hennes universitetskompisar från Korat nu när jag

var upp men jag börjar undra om det bara är närvaroplikt på det universitetet för dom kan

knappt engelska trots 19år i skolan matematiken verkade inte heller vara den starka biten.

Jag har bara 2års verkstadsutbilning men har 30års erfarenhet inom mitt område och har

även jobbat med folk som haft ingengörsutbildningar men saknar praktiska kunskaper så

det är svårt att värdera vad som är viktigast. Antal skolår vs kunskap

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att jämföra ungdomarna med dina 30 års erfarenhet efter vuxen ålder. De har ju knappt varit utanför

skolsalen. Många blir lite kulturskadade av att studera för länge.

Skolan idag är inte yrkesskola utan "google skolan" kanske man kan kalla det, logiskt tänkande och

förmåga att hitta information om vad man bör göra eller hitta någon som gör det åt en ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tagit högskoleprovet med goda poäng. Jag har gjort IQ test där jag tillhör en grupp som har högre intelligens än 86% av alla som tagit testet (statistiskt utvärderat).

Om man gor ett tidnings eller internet "IQ-test" och inte forstar att alla hamnar pa minst topp 20% sa ar det en klar indikation pa att man inte tillhor topp 20%.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...