Jump to content
IGNORERAD

Dyrt att åka nästa december


Moritz

Recommended Posts

7 timmar sedan, skrev JJC:

Kakor gör att billigare biljetter sållas bort.

Sök funktioner nyttjar kakor och google sökningar.

Bara för att de erbjuder billigaste resor betyder inte att du för det som finns billigast just nu.

Även de som skapar sökmotorer för billiga resor De vill tjäna pengar.

De har koll på vad du fick för sökresultat innan och spelar på att du väljer det du redan har erbjudits en gång.

Vi har testat detta på olika datorer på jobbet med olika webbläsare flera gånger med ändrade parametrar.

VI fick tex. priset ARN - BKK 6299 och 6599 på samma sökning med rensad dator och med dator som sökte en gång innan.

Inkognito fikar funkar med, de sparar inga kakor och sök resultat.

 

Skiljer även i pris ibland om man söker via tex flygresor.se eller direkt via företagens hemsidor har jag märkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    13

  • pigge01

    7

  • leifen

    7

  • Moritz

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev NilsGJ:

Skiljer även i pris ibland om man söker via tex flygresor.se eller direkt via företagens hemsidor har jag märkt.

Vi testade vår teori parrallelt på momondo.se sedan andra sökmotorer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev JJC:

Vi testade vår teori parrallelt på momondo.se sedan andra sökmotorer. 

Ja det finns slantar att spara helt klart, jämförde en hel del innan jag köpte biljetter senast och kom ner över 500kr/st.

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev Herluf:

Tack frason, ska kolla upp denna.

Den är riktigt bra och finns i stort sett över hela världen, så ingen lokal svensk hittepågrej. :)

 

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frason:

 

Håller med, använder denna oftast särskilt om jag söker på fasta datum.

Ska man söka lite flexibelt så tycker jag momondo är bra, man får en bra överblick där.

 

Och som @JJC säger, rensa catchen/kakor.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Benriach:


Gillar du inte uppgradering? Personligen tycker jag att det är det mest prisvärda man kan få för poängen...


 

 

ToR CPH-BKK kostar 70.000 poäng eco. Kollade sist jag skulle hem och dom skulle ha 50.000 för att uppgradera mig till business enkel väg. Tyckte inte det var värt att lägga alla mina poäng på det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frason:

Den är riktigt bra och finns i stort sett över hela världen, så ingen lokal svensk hittepågrej. :)

 

 

Söker med ett antal motorer, men www.flygresor.se tycker jag är bäst. Suveräna filter,
möjlighet att söka på närliggande datum i samma sökning.

När jag bestämt mig för att köpa en viss biljett, dubbelkollar jag på andra söksajter
samt på flygbolagens hemsidor men har aldrig lyckats slå flygresor.se på priset.

Konspirationsteorin att biljetterna blir dyrare om man söker flera ggr,
har genom åren avvisats som nys av alla med insyn.

Vad som händer är att andra får reda på de fynd du gjort och passar på att slå till då.

Faktum är att biljetterna faktisk blir dyrare närmare avgång, oavsett om du söker eller ej.
Däremot spelar det roll om nån köper.

T.ex. har några bolag haft som strategi att lång tid innan avgång bjuda ut ett litet antal mycket billiga stolar.

När de är slut stiger priset ett hack för ett nytt mindre antal stolar.

När flyget håller på att bli fullt är biljetterna som dyrast.
 

Har själv lyckats få tag i biljetter till en viss avgång med fördelaktiga bytestider för 3-4000 ca 8 månader
innan avgång. Exakt samma biljett kostade två månader innan avgång 9800:-

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom riktiga fynden av billiga flygbiljetter är när bolagen har en kort riktad kampanj, då kanske det handlar om 2 - max 5 stolar per avgång under en kort försäljningstid.

Då kan det handla om snarare om minuter än timmar till dessa biljetter är slutsålda och priset blir normalt sen igen.

Är man en familj som reser så brukar det inte fungera för alla.

 

Att vara medlem i olika bonusprogram och få erbjudanden via email, kanske 12 timmar före övriga är nyttigt för ofta är biljetterna redan slut på en kort och innan den tveksamme har bestämt sig.

 

Sök ofta, flera gånger per dag med några olika sökmotorer är mitt råd och slå till snabbt när priset är rätt.

Jag hittar oftast de billigaste biljetter med tisdag som utresedag, de dyraste på fredagar. 

 

Var uppmärksam på att några resebyråer vill ha extra betalt med kortbetalning ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Min fru hade några dagar som hon kunde vara ledig nu. Vi satt i helgen och tittade på Thais sida. Avgång igår med retur nästa vecka hade kostat över 6000 kr från Arlanda. Det står i rubriken hur mycket det kostar varje dag. Men när jag bytte till avgång idag gick priset ned till 4100 kr. Trots att det stod något annat från början. Så att testa olika dagar kan löna sig.
Vi hittade även biljetter med utresa i slutet av november och retur i mitten av december för 4400 kr, också med Thai. Så det blev lite shoppande i helgen.
Jag brukar titta på t.ex. destination.se för att få en hum om priser och kampanjer och sedan boka direkt på flygbolagens hemsida. På Thai och Qatar kan man beställa plats och mat utan extra kostnad.


Skickat från min E5603 via Tapatalk

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon
On 2017-05-16 at 12:23, skrev Esspe:

 

Beställer du via någon av nätbyråerna får du inga poäng eller väldigt lite. Tidigare kunde man få 25% om man hade tur men numera är det en biljettklass som inte ger några poäng alls om jag är rätt informerad. Vill du ha poäng får du boka via Thai´s hemsida till lite högre pris men med lite andra förutsättningar också. Själv har jag nästan fått ihop till en gratisresa men en del poäng försvinner i september så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Man kan köpa till dom poäng man saknar men det är nästan lika dyrt som hela biljetten så där har dom verkligen tänkt till. Kommer förmodligen att boka hotell i Bangkok för mina poäng. Kan få bo på ett bra hotell gratis i 4-5 nätter iaf.

 

Hur gör man rent praktiskt när man skall boka hotell för sin poäng? Gör man det via Thai Airways eller?

Link to comment
Dela på andra sajter


Hur gör man rent praktiskt när man skall boka hotell för sin poäng? Gör man det via Thai Airways eller?


På Thais hemsida finns en funktion där du beställer en voucher "värdebevis" för dina poäng. Den mailas till dig.

Sen när det skall bokas rum skiljer det sig lite åt, vissa hotell mailar man, vissa ringer man och bokar. Det står i listan när du väljer vilka hotell du villa kunna bo på för dina poäng.

själv har jag aldrig hunnit, så både poäng och voucher har gått ut...... klantigt.

Sent from fiskebyn using Tapatalk HD
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...