Jump to content
IGNORERAD

Immigration.


thomas001

Recommended Posts

Var ju och hämtade mitt nya pass på Ambassaden i Bangkok förra veckan. Så igår var det dax att besöka immigration för att flytta över visat till nya passet. Samt få mina två sista månader.

Tidigare har vi alltid varit hänvisade till NakonSawan och deras immigration. Tjurig personal. Man får ingen hjälp. Fullständigt ointresserade. Skulle det fattas en kopia av något inte fan tar

dom en kopia åt dej...fast dom har flera kopiatorer. Man får snällt lurva iväg nästan 1 km ta kopia och  komma tbx.

 

Så igår var det premiär för besök på immigration i Kampeangphet.

Mer hjälpsam personal har jag aldrig stött på i Thailand. Stora leenden, ett välkommnade Savadii ka när man kom in. En hel del burmeser som var där.

Fick vänta en stund innan jag fick sitta ner med en mycket trevlig tjej. Hade ju med mig en bunt då immigration kräver kopior på samtliga sidor av det gamla passet.

Fattades en kopia. Med ett leende så fixade hon snabbt en kopia på deras maskin. Jag hade inte fyllt i blanketten för att få mina två extra månader.  I NakonSawan hade man fått en blankett,

gå och sätta sig i ett hörne och fylla i den. Sen snällt få vänta på tur igen. Här fyllde jag i den med hjälp av henne.  

 

Har ju hört en massa historier om anmälningsplikten. Var ingen som ens nämde den. Jag frågade henne vad som gäller mig. För henne räckte det med att

jag har Gula boken. Jag frågade även gällande besök från Sverige. Svaret var ungefär upp till mig och min fru. Mellan raderna så verkar dom inte bry sig.

 

Besöket avslutades med ett stort: Välkommen tillbaks.

 

Så jag ger Immigration i Kampeangphet 6 visastämplar av 5 möjliga.

 

pass1.jpg.11968e896b928140933e0af13f2de4ed.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ungefär så i Surin nuförtiden. 

Men det har tidigare varit dåligt och precis som du beskriver er gamla immigration. 

 

Tycker det är bra att de skärper sig och blir lite mer serviceinriktade för det är ju redan innan man ska dit en plåga och med grinig personal, blir det ännu mer deppigt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika trevlig personal i Nakhon Phanom, hade fyllt i fel papper om min 90-dagars rapportering en gång, då tog tjejen på andra sidan skrivbordet mitt pass och fyllde i rätt papper med ett leende.

Kan förstå att de som arbetar på vissa immigrationskontor är tjuriga med det klientel av folk som kommer dit, till exempel i Pattaya.

 

I Nakhon Phanom finns det även 2 tjejer, rumpa bred och rumpa smal som välkomnar dig och hjälper till att fylla i vissa papper.

DSC_0119.thumb.JPG.f752b7fd3c0ba1b1f7f4184cdefc8c02.JPG.b053dfe266115a5bfeb1dd0896a53135.JPG

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hua Hin också väldans bra folk...snabba som tusan, Pattaya är en pärs alltid knökat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra personal i Ubon också. Fyller i blanketter att direkt i datorn, sedan bara att skriva under. Saknas någon kopia fixar de det utan krusiduller.

90-dagarsrapporten är nog det smidigaste jag gjort i Thailand. Slog in mitt passnummer i datorn, skrev ut blanketten som jag fick skriva under. Rev av nederdelen och bytte papper i mitt pass. Tog ungefär en minut. Se två gånger jag varit där hittills, har det inte varit någon kö att tala om heller, vid 90-dagars rapporten ingen alls.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...