Jump to content
IGNORERAD

Vilken SUV skulle ni rekommendera.


bambam

Recommended Posts

  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • uptoyou

    17

  • audirs2

    12

  • Tallviking

    11

  • andrejsdenruskige

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 timmar sedan, skrev koppar55:

Använder den för att dra släpkärra samt långkörning.

Drar inte mer än Seat Ibizan som jag drogs med tidigare.

Härligt med en bil med bra bottendrag, snål och 4Drive samt att man slipper böja sig som en metkrok  för att sätta sig. .  :haha:  

Gött. Grymma motorer som går snålt med bra bottendrag. Håller med om att Atecan är riktigt snygg.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Är kvalitet viktigt här i Sverige är det Japanskt, svenskt eller tyskt som gäller om man tittar på de senaste årens undersökningar

 

Går man på undersökningar från USA vinner numera sydkoreanska bilar som Kia och Hyundai (som inte ens kommer på top-10 i Sverige)

 

http://www.aftonbladet.se/bil/article22832035.ab

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev bambam:

Har nu köpt en ny bil det blev en Peugeot 3008 GT . Är en så länge nöjd med bilen, man åker skönt och bilen har låg bränsleförbrukning för storleken.

bilen påminner utsendemässigt om range rover evoqe tycker jag

YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEzNTA1MzI7czoxOiJ3IjtpOjMyMDA7czoxOiJoIjtpOjMyMDA7czoxOiJjIjtpOjA7czoxOiJzIjtpOjA7czoxOiJrIjtzOjQwOiJkNGYwMmViYzRmZ.png

Förmodligen har du gjort en bra affär med kanoninbytespris på din gamla bil. MEN fy fan, har flera i bekantskapskretsen som köpt Peugeot, Jag har sagt varför?

Efter några år håller dom med mig. Men, men, lycka till med (bilen).

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2017-04-30 at 08:38, skrev pigge01:

 

Det skulle jag inte betala för.

Skit bil. 

Vi hyr dom inte.

 

Själva köpte jag en Saab 9-5 2004. 

Håller den i 2år så är det en mycket bra affär, 10000sek.

 

Skulle mycket hellre köpa en Duster än en 13 år gammal Saab, där är definitivt krocksäkerheten mycket högre i Dustern.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Skulle mycket hellre köpa en Duster än en 13 år gammal Saab, där är definitivt krocksäkerheten mycket högre i Dustern.

Förmodligen har du rätt, men du vet, Pigge tjänar mycket pengar på att köra runt familjen i en kamikazesaab.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Lyssna inte på kraxsandet om dåliga franska bilar då de numera har lika bra kvalitet som andra märken 

 

Låter som du också äger en fransk bil. Hur länge har du vart nöjd med din bil?

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som många lutar sina åsikter på 10 år gamla bilar och hur dom var , tror också att dom flesta som skrivit här är i

övre medelåldern och med det kommer konservativa åsikter.

Återkommer med mer input när jag haft bilen ett tag , hoppas det är jag som får rätt och inte ni gällande kvaliteten.

Har faktiskt gjort mer mera undersökningar och läst fler tester än med någon annan bil jag köpt någonsin.

Tror inte att jag fått mer bil för pengarna med något annat märke , var sugen på audi då det var mitt gamla märke

men q5 an var 250k dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
8 timmar sedan, skrev Wanchai:

 

Låter som du också äger en fransk bil. Hur länge har du vart nöjd med din bil?

Äger just nu min andra fransyska och är jäkligt nöjd. Du då?

Eller bygger du alltid dina åsikter på vad som hände för 10 år sedan.

 

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Äger just nu min andra fransyska och är jäkligt nöjd. Du då?

Eller bygger du alltid dina åsikter på vad som hände för 10 år sedan.

 

 

 

En vis man lär av sina misstag, idi*ter upprepar dem...

 

Jag har haft 2 Renault, visserligen med 20 års mellanrum, den första var en R5a, riktigt bra faktiskt!

Den andra var en Megan Scenic, lätt begagnad 2010, riktigt jobbig att äga en massa märkliga elfel och en växellåda som la sej i Nödläge när som helst, och verkstäderna kunde inte hitta nåt fel.

Prisvärd är det snällaste jag kan säga om den, tack vare det urdåliga andrahandsvärdet på Franska bilar!

 

Köper nog aldrig Renault igen.

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev Tommy:

En vis man lär av sina misstag, idi*ter upprepar dem...

 

Jag har haft 2 Renault, visserligen med 20 års mellanrum, den första var en R5a, riktigt bra faktiskt!

Den andra var en Megan Scenic, lätt begagnad 2010, riktigt jobbig att äga en massa märkliga elfel och en växellåda som la sej i Nödläge när som helst, och verkstäderna kunde inte hitta nåt fel.

Prisvärd är det snällaste jag kan säga om den, tack vare det urdåliga andrahandsvärdet på Franska bilar!

 

Köper nog aldrig Renault igen.

 

 

MVH Tommy

Har aldrig haft en Renault :look_down: 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

För övrigt skulla jag aldrig lyssna på råd om bilköp från någon som själv behöver råd vid riskokarinköp :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajabaja ifrågasätt aldrig bilvalet hos en svensk. Upplagt för sura miner och små snorrar. :waaaht:

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

Och var ska man posta dessa bilder? I Suv eller riskokartråden? :big_smile:

 

kia.png.d7c5e95530bee303284d6cfdd4c20135.png   hyundai.jpg.d1482c27ef1f5eaf473aa73aea5e722a.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
1 timme sedan, skrev Khonis:

Och var ska man posta dessa bilder? I Suv eller riskokartråden? :big_smile:

 

kia.png.d7c5e95530bee303284d6cfdd4c20135.png   hyundai.jpg.d1482c27ef1f5eaf473aa73aea5e722a.jpg

 

Same Same !

 

Aseatiska bilar och MC kallas ju ofta för "riskokare"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har rattat Peugeot Partner i styvt 3 år. Enormt nöjd eftersom jag sitter ensam i bilen till 90 procent.bilen går ca 100 mil på en dieseltank ca 50 liter. Nu ska vi testa Toyota C-HR hybrid, hoppas den lever upp till familjens förväntningar.Designen är ju något futuristisk. Either you love it or you hate it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Andeet:

Har rattat Peugeot Partner i styvt 3 år. Enormt nöjd eftersom jag sitter ensam i bilen till 90 procent.bilen går ca 100 mil på en dieseltank ca 50 liter. Nu ska vi testa Toyota C-HR hybrid, hoppas den lever upp till familjens förväntningar.Designen är ju något futuristisk. Either you love it or you hate it.

Den är snygg Toyon  tycker jag! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev audirs2:

Den är snygg Toyon  tycker jag! 

Tycker min fru också själv ville ja ha Peugeot 3008. Men ca 6 månader leveranstid!!! Får Tototan om 2 veckor!

 

1 minut sedan, skrev audirs2:

Den är snygg Toyon  tycker jag! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-30 at 19:07, skrev Tallviking:

 

Han måste ha en väldigt liten snopp ! :whistle:

 

 

Det vet jag inget om mer än att han är en trevlig Thailändare som har lyckats i livet.

Mvh.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-04-30 at 23:55, skrev Dolle:

 

Har man pengar är det bara att handla.

Min stackars Thai väns nya BMW X5 2017 pris bara 8 milj. baht

 

X5.thumb.jpg.e06b86bb168c4ba9a20fea399190ddb2.jpg

 

Hej Dolle :)

 

Stackars vän? Snarare helt blåst och helt dum i huvudet!!! 

 

Detta med tanke på att han betalar 8 milj. Baht för en bil som kostar mellan 4.599.000 - 4.699.000 Baht i Thailand.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎05‎-‎05 at 16:09, skrev stjp8729:

 

Hej Dolle :)

 

Stackars vän? Snarare helt blåst och helt dum i huvudet!!! 

 

Detta med tanke på att han betalar 8 milj. Baht för en bil som kostar mellan 4.599.000 - 4.699.000 Baht i Thailand.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

 

Grymt pris! Köp den!

 

Kostar betydligt mer när jag kollar...

http://www.siamnewcar.com/modeldetail.php?mid=280&carid=5

 

Sedan kanske man vill ha lite extrautrustning osv... så 8 mille går nog komma upp i om den är fullutrustad med allt lull-lull

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
31 minuter sedan, skrev samet:

 

Grymt pris! Köp den!

 

Kostar betydligt mer när jag kollar...

http://www.siamnewcar.com/modeldetail.php?mid=280&carid=5

 

Sedan kanske man vill ha lite extrautrustning osv... så 8 mille går nog komma upp i om den är fullutrustad med allt lull-lull

 

 

Fullutrustad från BMW så är dom långt ifrån några 8mille

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Toyota rav4 måste säga att den räcker åt mig och kan även rekommendera den till andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎05‎-‎02 at 11:34, skrev Kenneth4618:

För övrigt skulla jag aldrig lyssna på råd om bilköp från någon som själv behöver råd vid riskokarinköp :haha:

Inte jag heller...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Honda CR-V oavsett Sverige eller Thailand. Den nya modellen finns redan i Thailand och snart i Sverige.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk



Honda CRV är väl ingen SUV?
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...