Jump to content
spooncreek

Songkran 2017

Recommended Posts

Kenneth4618
1 minut sedan, skrev bob:

@Kenneth4618 nu kommer jag ihåg vad det var... behövde bara zoooooma lite...

fli1.png.c2a32cfa4795eee98c4efde04b4c8d54.png

fli2.png.68b4318dad20362eef6f6e98b042f602.png

Huvva :gasp:

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

edvardpop
5 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Hur länge vattenkrigen har pågått vet jag inte men dom fanns i vart fall redan 1985 som var mitt första Songkran, dom flesta städer och byar har väl bara vattenkrig den 13. 14. 15 april, det är väl nästan bara i turistorter man håller på längre?

Kommer aldrig att glömma allt roligt man har upplevt under songkran, att åka pick up, lastbil eller brandbil och spruta vatten på varandra massor av folk på bra humör, mycket alkohol och musik, folk som trummar och dansar på flaken o.s.v, minns speciellt en man som kom till Pattaya i taxi, finklädd i kostym, slips och med en attachéväska, han blev tokig när folk började spruta vatten på honom, han slog efter folk med väskan och skrek, detta triggade ju folk ändå mer och dom gav sig inte förrän han var blöt rakt igenom.

Är det inte bara i Pattaya och Chiang Mai som vattenkrigen håller på längre än tre dagar? På Samui varade det bara i en dag

och så var det även på Phuket när jag var där senast har jag för mig.

Satans respektlöst fö angående kostymnissen men inget ovanligt. Fattar inte vad det är för kul att kasta vatten på nån som inte är med på det

och visar klart och tydligt att den inte vill få vatten på sig. Kasta på dem som är med på det istället. Gillar själv vattenkrig annars,

dock inte lika kul nu för tiden som det var de första gångerna. 

• Fint 8

bob

Nu åker farbror Bob vidare till RCA... återkommer med en rapport senare...

• Fint 4

Guest Isan Lover
4 timmar sedan, skrev edvardpop:

Är det inte bara i Pattaya och Chiang Mai som vattenkrigen håller på längre än tre dagar? På Samui varade det bara i en dag

och så var det även på Phuket när jag var där senast har jag för mig.

Satans respektlöst fö angående kostymnissen men inget ovanligt. Fattar inte vad det är för kul att kasta vatten på nån som inte är med på det

och visar klart och tydligt att den inte vill få vatten på sig. Kasta på dem som är med på det istället. Gillar själv vattenkrig annars,

dock inte lika kul nu för tiden som det var de första gångerna. 

Hej

På landet handlar det också om dessa tre dagar och då måste man väl i princip hålla sig inne för att klara sig, men ser man hur glada alla barn, ungdomar och vuxna är så kan man ju inte bli arg, det är bara att hoppa med och ha kul.

Själv har jag nästan fått uppfattningen att många tycker att det är roligare att kasta vatten på dom som protesterar och inte vill vara med än dom som redan är blöta, ibland kastar dom även hinkar med vatten rakt in i bilar och bussar om dörrar eller fönster är öppna, då kan man ju förstå att en del blir förbannade.

Mvh isan lover

SatanG
23 minuter sedan, skrev Tommy:

Firade lite Songkran på Hisingen idag i Säve (ingen L64 i sikte).

Vi var och lämnade lite gåvor och mat på templet, Wat Pra Göteborg , idag och det som blev över efter att munkarna tagit det de behövde blev en intressant och (mestadels) välsmakande buffé till oss andra!

son1.jpg.7a8b6cb81a59b10cbe641f0fa1a0f0e6.jpg

son2.jpg.5e9d2e7a5bc49760b3c844f8bd40ddd4.jpg

son3.jpg.68680d9f362951667dc856b58bde6e4f.jpg

son4.jpg.c504caa2049bfefab39abd1ca424021d.jpg

son5.thumb.jpg.5481deb0bae623040719b77117a21f2b.jpg

Trevligt som alltid, och inget vatten förutom i dricksglasen!

Skönt att vi var där idag, för i morgon är det STORA firandet, och då blir det en massa mera människor, men även mer mat, för de som är intresserade!

Kom dit före kl 11 är ett gott tips!

Själv skall jag nog vila, eller åka till Ullared, frugan får välja!

Alla som gissar att jag får vila, räcker upp en hand...

MVH Tommy

Se där, kvinnan som sitter ner på första/andra bilden ser jag som en syster.

/ SatanG

• Fint 1

UglyFarang
9 timmar sedan, skrev spooncreek:

uglysongkran.jpg.169684c96b8428d271161e0017417a53.jpg

I Bangkok Post idag en artikel om när det spårar ur....på bilden ovan är det ngn som kastat maskinolja tydligen..samma gäng kastade tydligen också skitigt vatten, fisksås  och enligt vissa uppgifter urin på folk. Tonårsgäng som blev arresterade ( i Chonburi Muang).

I Ayutthaya var det skottlossning, gängkrig, typ.

http://www.bangkokpost.com/news/general/1232459/trouble-makers-the-ugly-side-of-songkran

http://pattayaone.news/en/not-happy-songkran/

Mycket trist när vissa personer får gå lösa utan sina vårdare.