Jump to content
IGNORERAD

världens bästa polis i vilket land?

lellexp

Recommended Posts

14 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

och det gör naturligtvis du :haha:

Har inte du blocket mig ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

• Svar 157
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

22

• stefan5300

14

• conservator

10

• Kenneth4618

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Såg för ett tag sedan att de tagit in civila utredare för att avlasta riktiga poliser som har för mycket att göra vid skrivbordet, men dessa fick 3-4000 mer i månadslön än poliser, vad ger det för signaler?

Jag har full förståelse för alla poliser som säger upp sig, de har ju en patetisk skitlön!

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Soengsang:

Såg för ett tag sedan att de tagit in civila utredare för att avlasta riktiga poliser som har för mycket att göra vid skrivbordet, men dessa fick 3-4000 mer i månadslön än poliser, vad ger det för signaler?

Jag har full förståelse för alla poliser som säger upp sig, de har ju en patetisk skitlön!

Vad ligger en byling på, mellan tummen och armbågen, netto?

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Vad ligger en byling på, mellan tummen och armbågen, netto?

/ SatanG

Brutto nedan....får ju ingen o hoppa av glädje.
08af995680498175b0972229c42c08ff.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Kenneth4618
59 minuter sedan, skrev Tallviking:

Har inte du blocket mig ? :whistle:

Nä för det är en stor underhållning att läsa din viktiga inlägg Herr Polis

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Soengsang:

Brutto nedan....får ju ingen o hoppa av glädje.
08af995680498175b0972229c42c08ff.jpg

Wow, 25k brutto. Inte konstigt de drar.

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev conservator:

De behöver verkligen förändras i många sammanhang, hoppas att det blir till det bättre !

Sämre är väl ändå omöjligt att det kan bli.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nä för det är en stor underhållning att läsa din viktiga inlägg Herr Polis

Vad bra, då kan jag ju fortsätta stressa ditt hjärta....

Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Vad bra, då kan jag ju fortsätta stressa ditt hjärta....

:rotfl:Det duger du inte till. Misstänkt att ditt hjärta blir stressat av humor.

Hur var det nu. Jobbar du som polis........................också?

Förutom här på forumet.

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Parasollkillen
2 timmar sedan, skrev SatanG:

Wow, 25k brutto. Inte konstigt de drar.

/ SatanG

Jag är förvånad att inte fler lämnar polismyndigheten, våra extremt korkade politiker samt Dan Eliasson säger allt!

Så här många har slutat vid polisen:

År 2016 – 950 poliser, 1691 civilanställda

År 2015- 828 poliser, 1437 civilanställda

År 2014 – 638 poliser, 1009 civilanställda

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/fordubbling-av-antalet-poliser-som-sager-upp-sig

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Tallviking:

Verkar som du vill att dom skall backa i utveckling......

Ja det är nog många som vill se en tillbakagång från denna horribla utveckling. Det är liksom inte akademiska högskolepoäng som behövs för att utföra ett ingripande av det aktuella slaget. Men vad vet väl en polis med en hel arbetslivserfarenhet inom yrket i jämförelse med Tallvikings allvetande kunskaper, men för oss vanligt dödliga så hade det nog känts tryggare med poliser som har fått praktisk utbildning och erfarenhet för att hantera situationer i verkligheten framför nyutexaminerade akademiker som ska skydda allmänheten från buset. 

https://nyheteridag.se/springare-tar-de-kvinnliga-poliserna-i-forsvar-misslyckat-omhandertagande-vid-asylboende/

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Tallviking:

Skall man skjuta någon enbart för att stoppa personen skall man skjuta personen i låret i mjukdelarna

Hur gör man detta framifrån? Vi antar att elakingen försöker atackera polisen och springer emot honom.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

:rotfl:Det duger du inte till. Misstänkt att ditt hjärta blir stressat av humor.

Förutom här på forumet.

Enligt vissa här på forumet har jag ju jobbat med allt så varför behöver du ens fråga ?

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Nemo:

Hur gör man detta framifrån? Vi antar att elakingen försöker atackera polisen och springer emot honom.

Man skjuter personen i låret ungefär mitt emellan knäskålen och ljumsken

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Förutom här på forumet.

Det ordet existerar nog inte i sammanhanget. Han blev ju upprörd över att nån skojade till det om att stöta på en Hootersservitris, det gick ju inte för sig....

Han sitter nog stadigt på sitt kvastskaft....

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Trodde du menade att man skulle skjuta på de "mjukare" delarna så man slapp benfrakturer. Skjuter man framifrån så går väl kulan in i lårbenet?

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Nemo:

Trodde du menade att man skulle skjuta på de "mjukare" delarna så man slapp benfrakturer. Skjuter man framifrån så går väl kulan in i lårbenet?

Om man skjuter mitt i låret finns det risk att man skjuter av lårbenet ja och den risken måste man beakta men ett lårben är relativt lätt att reparera

Värre är faktiskt om man skjuter av pulsådern nära ljumsken för då finns det risk att personen förblöder innan man hinner få stopp på blodflödet

Det är en av anledningarna till att man är väldigt försiktig innan man skjuter med tjänstevapnet

Det är därför man testar Tazer-vapen nu som kan göra jobbet att stoppa en bråkstake utan att riskera livet på denna (non-leathal-weapons)

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det kanske fungerar i din fantasivärld men i det verkliga livet så är det nog ytterst få som klarar av att träffa med en pistol, en hotande galning mitt i låret som är i full färd med att springande emot dig för att attackera. Ska du vara säker på att träffa i låret så måste du ha så lång tid på dig att sikta och avståndet vara så betryggande så att situationen knappast skulle anses som tillräckligt hotfull för att få skjuta verkanseld, alltså ungefär en liknande situation som den på filmen som du ju själv anser inte vara tillräckligt hotfull för att få bruka skjutvapen. 

Skulle tro att de flesta normala personer som inte heter Tallviking eller är någon karaktär i en spagettivästern med Clint Eastwood som huvudrollsinnehavare siktar mot den största ytan dvs. bålen vid en livshotande situation.  

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Om man skjuter mitt i låret finns det risk att man skjuter av lårbenet ja och den risken måste man beakta men ett lårben är relativt lätt att reparera

Värre är faktiskt om man skjuter av pulsådern nära ljumsken för då finns det risk att personen förblöder innan man hinner få stopp på blodflödet

Det är en av anledningarna till att man är väldigt försiktig innan man skjuter med tjänstevapnet

Det är därför man testar Tazer-vapen nu som kan göra jobbet att stoppa en bråkstake utan att riskera livet på denna (non-leathal-weapons)

De där testerna tar tydligen lång tid, de startade redan 2004.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Raggmunken:

Det kanske fungerar i din fantasivärld men i det verkliga livet så är det nog ytterst få som klarar av att träffa med en pistol, en hotande galning mitt i låret som är i full färd med att springande emot dig för att attackera. Ska du vara säker på att träffa i låret så måste du ha så lång tid på dig att sikta och avståndet vara så betryggande så att situationen knappast skulle anses som tillräckligt hotfull för att få skjuta verkanseld, alltså ungefär en liknande situation som den på filmen som du ju själv anser inte vara tillräckligt hotfull för att få bruka skjutvapen. 

Skulle tro att de flesta normala personer som inte heter Tallviking eller är någon karaktär i en spagettivästern med Clint Eastwood som huvudrollsinnehavare siktar mot den största ytan dvs. bålen vid en livshotande situation.  

I den bästa av världar kanske det funkar som Rickard Rättrådig skriver. Men det funkar inte riktigt så i en stressig situation. Det bevisr de dödsskjutningar som polisen gjort de senaste åren. Togs även upp på Veckans brott

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

I den bästa av världar kanske det funkar som Rickard Rättrådig skriver. Men det funkar inte riktigt så i en stressig situation. Det bevisr de dödsskjutningar som polisen gjort de senaste åren. Togs även upp på Veckans brott

Ja mot en kanonfull A-lagare med knapp styrfart fungerar kanske ett skott i låret men mot en rusande hysterisk beväpnad terrorist fungerar det nog sämre, då har de nog inte tid att sikta in sig på ett lår.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...