Jump to content
IGNORERAD

världens bästa polis i vilket land?

lellexp

Recommended Posts

världens bästa polis i vilket land?

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Dela på andra sajter

• Svar 157
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Tallviking

22

• stefan5300

14

• conservator

10

• Kenneth4618

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man får skämmas över poliskåren våran.Tragiskt att se dessa småfröknar pissa i byxorna av rädsla.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev wUThai:

Så jävla pinsamt att se. 

Verkligen.Dom skulle kanske ha blivit florister eller nåt sånt i stället.

Det är längesedan jag såg nåt så jävla bedrövligt.

Dela på andra sajter

Guest wUThai
Precis nyss, skrev B747:

Verkligen.Dom skulle kanske ha blivit florister eller nåt sånt i stället.

Det är längesedan jag såg nåt så jävla bedrövligt.

Så är det när feminismen ska in överallt. Då är det inte så viktigt om man klara av jobbet. Kvinnor som patrullerande polis och som brandmän borde förbjudas omgående. Dom har inte fysiken för det! Tyvärr fattar inte dessa idi*ter detta själva.  

Dela på andra sajter

Tyvärr är det så.Ta bara styrelser tex.Då ska det kvoteras och jävlas,det ska inte gå efter lämplighet.

Man tar sig för pannan.

Dela på andra sajter

Det är dessa som står emot när ryssen kommer, allså: det är kört för Sverige!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev audirs2:

Det är dessa som står emot när ryssen kommer, allså: det är kört för Sverige!

Jag ger mig fan på att dom blundar och tittar bort om dom nånsin har tordats avlossa tjänstevapnet nån gång.

Dela på andra sajter

Parasollkillen

Då har vi sett hur det går till när svenska polisen tar hand om buset.....helt overkligt dåligt!

Dela på andra sajter

Hemska Sven

Kurdiska kvinnliga pershmerga soldater borde komma och utbilda de svenska poliserna. De är vältränade på att hantera manliga jämnlikar.

Skickat från min Redmi Note 4 via Tapatalk

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Hemska Sven:

Kurdiska kvinnliga pershmerga soldater borde komma och utbilda de svenska poliserna. De är vältränade på att hantera manliga jämnlikar.

Dom sätter en kula i huvudet på dom

Är det så du vill ha det i Sverige ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Ja herre gud vilka töntar, tre poliser backar för en stenkastare, har de varken batong eller skjutvapen längre.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Tallviking:

Dom sätter en kula i huvudet på dom

Är det så du vill ha det i Sverige ?

I Sverige skall det va så att buset slår ner polisen! Och sedan så har Sverige fått sin första kvinnliga Amiral, nu borde Putin börja darra i kalsongerna! :big_smile:

Dela på andra sajter

Hemska Sven

Svenska försvarsmakten har ju tränat pershmerga under flera år helt gratis. Nu är det dags för kurderna att betala tillbaka. Kvinnliga pershmerga tränar upp de kvinnliga poliserna.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

I mitt tycke har Danmark en av världens bästa poliskårer, dom tvekar inte att ta i med hårdhandskarna om det behövs både mot MC-gäng och annan organiserad brottslighet, även när det gäller problem med flyktingar och olagligt  vistandes personer i landet så är dom betydligt framgångsrikare och mer aktiva än vår Svenska polis.

Sen tycker jag om den lättsamma, positiva och lite undslippande attityd som den Danska polisen har emot dom vanliga medborgarnas små övertramp ibland, detta leder enligt mig till en relation mellan medborgaren och polisen som vi är ljusår ifrån i Sverige.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Isan Lover:

Hej

I mitt tycke har Danmark en av världens bästa poliskårer, dom tvekar inte att ta i med hårdhandskarna om det behövs både mot MC-gäng och annan organiserad brottslighet, även när det gäller problem med flyktingar och olagligt  vistandes personer i landet så är dom betydligt framgångsrikare och mer aktiva än vår Svenska polis.

Sen tycker jag om den lättsamma, positiva och lite undslippande attityd som den Danska polisen har emot dom vanliga medborgarnas små övertramp ibland, detta leder enligt mig till en relation mellan medborgaren och polisen som vi är ljusår ifrån i Sverige.

Mvh isan lover

Sverige har nog världens tuffaste polis då det gäller att bötfälla trafikanter, ta grabbar och tjejer som kör trimmade moppar, skjutsar någon på cykeln eller cykla i mörker utan lyse, då kan de bli mycket gapiga.

Jag hade inte satt på mitt cykellyse en gång på dynamotiden och polisen frågade varför, jag svarade att det var så trögt att trampa, helvete vad snuten blev arg.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

On 2017-04-02 at 19:19, skrev B747:

Jag ger mig fan på att dom blundar och tittar bort om dom nånsin har tordats avlossa tjänstevapnet nån gång.

Får man avlossa tjänstevapnet numera? 

Dela på andra sajter

Jodå, men det var mer spridda salvor som ogift.

Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Isan Lover:

Hej

Mvh isan lover

Hej

Ja du har säkert besökt DK ett antal ggr. till skillnad från mig som född är skåning vid västkustenoch besökt DK ett antal ggr

Den stora skillnaden är lagstiftningen , i ditt Sverige finns ju minimal lagstiftning för att polisen skall kunna urföra minimalt arbete.

I Danmark är lagstiftningen  mycket skarpare ta tex vapenbrott. Där är det inget dalatnde . I S släpps ju en som innehar vapen i stort sett innan han grips

Men kolla gärna den franska polisen , indelad i Police municipal och  Gendarme , där finns valfrihet och möjlighet att utföra rätt typ av ingripande

Persistant

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Absolut, på den obligatoriska vapenträningen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det är lätt att klaga på polisen men man får vara glad för att det finns några som vill ha det skitjobbet.

Dålig lön och odugliga chefer och korkade politiker som styr och ställer.

Däremot håller jag nog den finska poliskåren som ett fördöme

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Wangthong:

Bara på skjutbanan he he.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Det är lätt att klaga på polisen men man får vara glad för att det finns några som vill ha det skitjobbet.

Dom har ett helvete med folk från Estland istället! För dom kan sina rättigheter! 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Nja, de här tjejerna skulle ju inte ha någon lön alls. I alla inte från Polisen. Sen har de ju en hel massa "kollegor", även manliga sådana, som är mer eller mindre odugliga. Men trots allt tror jag majoriteten av polisstyrkan är dugliga och gör ett mycket bra jobb.

Så därför blir det oftast jättefel att uttala sig i generella termer om en så viktig yrkeskår.

Det övriga du skrev håller jag med till 100%.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...